Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy ________________ ? (täytä tuohon itse mitä olet hakemassa muttet ole löytänyt)
Mistä saisi maissiöljyä?
Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.
Kommentit (948)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munavoita napeissa tai ylipäänsä valmiina jossain pikkupakkauksessa. Karjalanpiirakoita kyllä myydään joka kaupassa yksittäin, 6kpl pakkauksissa tai jopa juuri paistettuina, mutta valmista munavoita ei saa mistään. Häpeällistä.
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/laitilan-kanatarhan-munavoi-180g-la…
Tälläistä kyllä löytyy. Saisi kyllä olla paketissa niinkuin voit, ärsyttävää kaivella sitä tosta pötköstä.
Ei ole todellista, kuinka uusavutonta väkeä Suomessa on tänä päivänä jos ei osata enää simppeliä munavoita tehdä?
Minä haluan ainakin munavoin tuoreena, eikä pitäisi olla kovin vaikeaa keittää kananmunaa, antaa sen jähtyä hieman, kuoria, muusata haarukalla ja sekoittaa voihin?
Kukaan ei ole sanonut ettei osaisi? Ja jos jonkun mielestä on parempi ostaa valmiina kuka sinä olet sitä tuomitsemaan? Omatekoinen on myös erilaista kuin tuo kaupan.
apinanleipäpuuta eikä simppanssinlihaa, niin miksei?
Tillin makuista dippijauhetta. Ruotsista ja Virosta ainakin saa.
Bataattisuikaleita/kuutioita
Ison miehenkin on hankala pilkkoa bataattia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gramjauhoja sais olla paremmin saatavilla, ei aina jaksais lähteä etnokauppoihin erikseen.
Kirsikkafanille vinkkaan kirsikkaoluen, Lindemans kriek, todella hyvää!
Gram-jauhoa on marketeissa. Suomeksi kikhernejauho.
Kai se riippuu kaupungista. Etsin joulun alla kaikki Porin kaupat läpi enkä löytänyt mistään gramjauhoja.
En ollut kuullutkaan tuommoisista gramjauhoista ja luin ekan viestin kohdalla, että grahamjauhoja. Niitä kaipaan itse, koska ne on jonnekin kadonneet kaupoista. Ennen kuului ihan perusvalikoimaan.
Toinen on pecorino-juusto. Yhtä laatua saa isommista marketeista hirveällä hinnalla. Ja vaikka se on tyhjää parempi, niin niitä olisi olemassa paljon parempiakin. Lidlissä on joskus harvoin. Pitäisi päästä testaamaan. Ruokatoreilta saa jo hyviä, kerran vuodessa. Monia muita erikoisempiakin juustolaatuja on monta vaihtoehtoa tyrkyllä kyllä.
Hyviä kinkkusiivuja leivälle.
Kunnollista pekonia. Ei niitä lötköjä enää ilkeä syödä, kun on kerran saanut kunnollista englantilaista.
Oikeaa vaniljasokeria. Lähes kaikissa vaniljasokerin nimellä myytävissäkin on nykyään vanilliinia. Yhdestä erikoiskaupasta sai oikeaa vaniljasokeria luomuna kalliiseen hintaan, mutta enää ei taida meillä päin saada mistään.
Provolone Picante-juustoa, aivan ihanaa itsetehdyn pizzan päällä ja siinä nimenomaan buffalomozzarellan kanssa koska toinen mietoa ja kermaisaa ja tuo Provolone Picante on aromikasta ja kovaa.
K-Supermarketissa on sitä joskus, jos hyvä tuuri.
Sahramia, ei leivontaan tarkoitettuna jauheena vaan sellaisina "heininä" jota käytetään mm. paellaan ja risottoihin.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä kinkkusiivuja leivälle.
Kunnollista pekonia. Ei niitä lötköjä enää ilkeä syödä, kun on kerran saanut kunnollista englantilaista.
Parhaat pekonit on brittiläinen, irlantilainen, kanadalainen ja italialainen (pancetta).
Suomalainen on mautonta.
Eikä täältä saa kunnon savupekoniakaan.
Pienen, nopean ja helpon pizzan kaipaajille vinkiksi, että ostakaa niitä pieniä neliskanttisia apetit-pizzapohjia pakasteeseen. Sieltä voit ottaa yhden pohjan, laittaa päälle ketsuppia ja just niitä täytteitä mitä haluat. Ei mene kuin pari minuuttia kasata se. Valmistuu myös mikrossa nopeasti eikä tarvi yhtä pikkupizzaa varten lämmittää uunia. On paljon parempaa kuin ne valmiiksi täytetyt ja tulee silti halvemmaksi.
Tarpeeksi itsepalvelukassoja. Näitä on ulkomailla joka paikassa kioskeillakin. Suomessa isoissa kaupoissa ehkä muutama, nekin osan päivästä kiinni.
Myös enemmän snäkkiruokaa, siis terveellistä ja hyvää esim pikkusalaatteja, hedelmiä ja kuivattua kookosta ym ei Suomessa juurikaan ole.
Sangriaa. Ei jaksaisi aina itse vääntää.
Vierailija kirjoitti:
Sangriaa. Ei jaksaisi aina itse vääntää.
Alko myy tuota mehupurkeissa
Vierailija kirjoitti:
Tillin makuista dippijauhetta. Ruotsista ja Virosta ainakin saa.
Dippaa tillin makuisen creme bonjouriin, sitä voi jatkaa kermaviilistä, luonnonjugurtilla kermalla tai smetanalla jos haluaa juoksevampaa. Eikä tuoreen tillin lisääminen ja merisuola EM: hin voi olla vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en löydä mistään purkitettua paprikasosetta. Ostin sitä Unkarin vierailulta pari purkkia ja lisäilin sitä vähän kaikkeen ruokaan ja hyvää oli. Olisiko ideaa kellään? Ihan perus prismat ja sittarit olen kiertänyt ja lidlistä vähän väliä katsellut. Lähimmäksi pääsin lidlin paprika-munakoisososeen kanssa, mut ei sekään niin hyvää ollut.
Ruotsista löysin Icasta erilaisia paprikasoseita, joita kuskasin useamman Suomeen, mutta sieläkin tulee niin harvakseltaan käytyä.
Isojen markettien kauppiaille viestiä niin tilaavat. Täällä toimii eräässä marketissa tuo asia.
Ihmettelen samaa! Ruotsissa sitä myyty varmaan 70-luvulta asti:
https://res.cloudinary.com/coopsverige/image/upload/v1445908367/101818…