Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy ________________ ? (täytä tuohon itse mitä olet hakemassa muttet ole löytänyt)
Mistä saisi maissiöljyä?
Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.
Kommentit (948)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surimia ei tunnu löytyvän mistään.
Kumma, melkein jokaisessa vähän isommassa marketissa olen nähnyt jo vuosikymmeniä. Yleensä on pakasteena samassa kohdassa kuin katkaravut.
Helsingin aasialaiskaupoista löytyy myös.
Surimiahan saa ihan Pirkka-merkkisenäkin, sekä puikkoina että suikaleina. Löytyy jopa pienestä lähikaupastanikin, joten vaikea uskoa että mikään harvinaisuus muuallakaan Suomessa.
Onko kukaan nähnyt riisipaperia missään "tavallisissa" ruokakaupoissa? Aasialaisista marketeista kyllä saa mutta kun niitä ei ole kovin lähellä.
Isterband ja blodpudding. No jotain ryynäreitä löytyy, mutta ei niin maukkaita. Veripalttua ehkä muualta päin Suomea, ei Pohjanmaalta, vai löytyykö?
Mä en löydä mistään purkitettua paprikasosetta. Ostin sitä Unkarin vierailulta pari purkkia ja lisäilin sitä vähän kaikkeen ruokaan ja hyvää oli. Olisiko ideaa kellään? Ihan perus prismat ja sittarit olen kiertänyt ja lidlistä vähän väliä katsellut. Lähimmäksi pääsin lidlin paprika-munakoisososeen kanssa, mut ei sekään niin hyvää ollut.
Ruotsista löysin Icasta erilaisia paprikasoseita, joita kuskasin useamman Suomeen, mutta sieläkin tulee niin harvakseltaan käytyä.
Suolaiset piirakat! Kaikenlaista sokerikakkuu on valmiina mutta piirakat tarttee itte leipoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan nähnyt riisipaperia missään "tavallisissa" ruokakaupoissa? Aasialaisista marketeista kyllä saa mutta kun niitä ei ole kovin lähellä.
Kyllä pitäisi löytyä aasialaisen ruoan hyllystä. Prismassa on Blue Dragon -merkkistä, päällä lukee spring roll wrappers.
Mihin kaikki vanilja kokis hävis? :/
Portviiniä ja erilaisia juustolajitelmia (joskus saattaa olla jotain yhtä, joka kaupassa ei sitäkään).
Viime kesänä Suomen lomalla just mietin, että miten käsittämättömän hyvät valikoimat perus prismoissa on! Ja miten hemmetin hyvin toimiva yhteiskunta Suomi on. Tämä Manhattanin näkökulmasta.
Toi edellinen siis vastauksena sille myös Yhdysvalloissa asuvalle, jonka mielestä Suomessa on heikot valikoimat.
En ymmärrä miksi tänne tuodaan Jenkeistä ne kaikki kirpeimmät, esanssisimmat, makeimmat karkit joista osa on vielä ihmeellisissä krääsämuovilelupakkauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä Suomen lomalla just mietin, että miten käsittämättömän hyvät valikoimat perus prismoissa on! Ja miten hemmetin hyvin toimiva yhteiskunta Suomi on. Tämä Manhattanin näkökulmasta.
Jos asuisit siellä oikeasti, niin hehkuttaisit Whole Foodsin mahtavaa valikoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seljalla maustettuja juomia ja vesimelonimehua ei ihan peruskaupasta löydy.
Brunnebyn seljankukkamehua olen nähnyt Prismoissa ja monissa S-Marketeissakin.
Onko kenelläkään havaintoja seljankukkateestä? Se oli lapsuudessa Ruotsissa mummon mehun ohella parasta lääkettä pieneen flunssaan.
Luontaistuotekaupoissa saattaisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Munavoita napeissa tai ylipäänsä valmiina jossain pikkupakkauksessa. Karjalanpiirakoita kyllä myydään joka kaupassa yksittäin, 6kpl pakkauksissa tai jopa juuri paistettuina, mutta valmista munavoita ei saa mistään. Häpeällistä.
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/laitilan-kanatarhan-munavoi-180g-la…
Tälläistä kyllä löytyy. Saisi kyllä olla paketissa niinkuin voit, ärsyttävää kaivella sitä tosta pötköstä.
Appelsiinitiivistettä. Sitä ei saa mistään. Jos ostatte tiivistemehua niin siinä lukee, että on "valmistettu tiivisteestä". Tämä oikeaa tiivistettä ei sitten myydä kuluttajille ja kotiin joutuu kantamaan raskasta vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munavoita napeissa tai ylipäänsä valmiina jossain pikkupakkauksessa. Karjalanpiirakoita kyllä myydään joka kaupassa yksittäin, 6kpl pakkauksissa tai jopa juuri paistettuina, mutta valmista munavoita ei saa mistään. Häpeällistä.
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/laitilan-kanatarhan-munavoi-180g-la…
Tälläistä kyllä löytyy. Saisi kyllä olla paketissa niinkuin voit, ärsyttävää kaivella sitä tosta pötköstä.
Ei ole todellista, kuinka uusavutonta väkeä Suomessa on tänä päivänä jos ei osata enää simppeliä munavoita tehdä?
Minä haluan ainakin munavoin tuoreena, eikä pitäisi olla kovin vaikeaa keittää kananmunaa, antaa sen jähtyä hieman, kuoria, muusata haarukalla ja sekoittaa voihin?
Aasialaiskaupoista saa. Esim. Helsingissä Aseanic trading.