Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy ________________ ? (täytä tuohon itse mitä olet hakemassa muttet ole löytänyt)
Mistä saisi maissiöljyä?
Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.
Kommentit (948)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laktoositon kokkelipiimä ja mausteista sellerin siemenet ja nigellan siemenet.
Selleristä tuli mieleen että sellerisuolaa en ole löytänyt mistään.
Nigellan siemeniä löysin Espoon Leppävaaran aseman Gallerian puolella olevasta Taj Mehal Afro-Asian Marketista. Pussissa lukee valmistaja East End ja 'Klowunji Seeds Black (Nigella Seeds)'. Maksoi parisen euroa. Käytän salaateissa mustapippurin sijasta, noissa on miedompi mutta aromaattisempi ja vähemmän tunkkaisempi maku kuin mustapippurissa. Sieltä marketista saa myös edullisesti kimchiä, Marmitea, aasialaisia kastikkeita jne.
Täytyypä käydä tuolla katselemassa. Kiitos.
Sellerisuolakin minullekkin kävisi jos vain löytyisi. McCormickilla olisi sellerin siemeniä, mutta kun tuon valmistajan mausteita ei täältä saa.
Kaipasin myös Vogelin Trocomarea. On kuin Herbamare, mutta maukkaampaa ja punainen korkki.
Gramjauhoja sais olla paremmin saatavilla, ei aina jaksais lähteä etnokauppoihin erikseen.
Kirsikkafanille vinkkaan kirsikkaoluen, Lindemans kriek, todella hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Kirsikkajogurttia. Kertokaa joku, mistä Suomesta saisi hyvää kirsikkajogurttia! Tai kirsikkalimua. Tai kirsikkajäätelöä (siis kunnollista). Tai mitä tahansa kirsikan makuista.
Hyvä kirsikkajogurtti/rahka on saksalainen luomutuote, sellaisessa valkovihreässä matalassa purkissa. Löytyy usein isoista kaupoista, mutta Ruohonjuuri myy lähes satavarmasti ainakin. Maksaa reilun euron. Kermaista ja sisältää kirsikkaa reippaasti!
Olvin Kanes-limuissa on Red Peak Rush-limu, joka on kirsikka-luumu maultaan. Ihanan kirpeä kirsikan maku!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirsikkajogurttia. Kertokaa joku, mistä Suomesta saisi hyvää kirsikkajogurttia! Tai kirsikkalimua. Tai kirsikkajäätelöä (siis kunnollista). Tai mitä tahansa kirsikan makuista.
Itse kaipaisin pakastettuja kivettömiä kirsikoita, voisin tehdä Cherry Pie’n. :)
Lidlin Milbona Yoo-Fruit kirsikkajogurtti on herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kaipaisin pakastettuja kivettömiä kirsikoita, voisin tehdä Cherry Pie’n. :)
Lidlin Milbona Yoo-Fruit kirsikkajogurtti on herkkua.
Pirkalta löytyy pakastekirsikoita.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tää ainoa syömäkelpoinen eines katosi kaupan hyllyistä? Saarioisten Spaghetti Con Polpette eli pasta jossa oli mehukkaita lihapullia mausteisessa tomaattikastikkeessa???
https://public.keskofiles.com/f/k-ruoka/product/6412000032280?w=800&h=5…
toi oli pahaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä minipizzoja tai slizepizzoja pakasteesta. Normipizza on yhdelle liian iso ja ne muutamat minit mitä saa on aina jotain pepperoni ja kinkku moskaa. Missä vege, kala tai mozzarella minipizzat?
Joskus olen yrittänyt halkaista normikokoista pizzaa jäisenä, mutta on se hankalaa. Toinen vaihtoehto olisi ostaa esim valmiiksi puolitettuja isompia pizzoja. Voisi säästää toisen puolen.Teen itse mutta oikaisen vähän, eli ostan sellaisen pizzasetin jossa pizzataikina on sellaisessa tuubissa ja siinä on tomaattikastike päällä. Sellainen pitkän mallinen vihertävä paketti eines/kylmähyllyssä. Laitat täytteeksi mitä haluat ja paistat noin 15 min. Säilyy oikein hyvin vielä seuraavaan päivään.
oikeastiko ihmiset ei osaa tehdä pizzataikinaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupoista tai mistä tahansa muustakaan kaupasta, kertakäyttöisiä foliovuokia, joihin voisi tehdä 1-2 hengen annoksen suolaista piirakkaa, eli sellaisia pieniä olen etsinyt kaikkialta. Nämä myyjäisiä varten, kun menisi paremmin kaupaksi ja ei tarvitsisi leikellä.
https://www.pamark.fi/freetime-foliovuoka-afv450-450ml-50kpl
Eikö tuollaiseen voi tehdä?
Juu, mut haluaisin pyöreitä ja matalareunaisempia. Ne "myy" paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stroopwafeleita!
Lidlistä löytyy. Ei ole keksihyllyssä vaan siellä missä on naan-leivät, kuivakakut yms.
Minä olen löytänyt stroopwafeleita myös Tigerista, tai mikä sen nimi nyt taas tällä hetkellä onkaan.
Maustamatonta jogurttia, joka ei ole rasvatonta eikä hylaa tai laktoositonta. Ei löydy Suomesta. Muista maailman maista kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Riisiviinietikkaa ei ollut ainakaan Prismassa.
Riisiviinietikat löytyy yleensä muista etikoista erillään sushitarvikkeiden luota.
Itse kaipailen tipo00-jauhoja (erityisen hienoksi jauhettua vehnää), tulee hyvä pizzataikina.
Vierailija kirjoitti:
Maustamatonta jogurttia, joka ei ole rasvatonta eikä hylaa tai laktoositonta. Ei löydy Suomesta. Muista maailman maista kyllä.
Ålandin meijerillä mielestäni on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisiviinietikat löytyy yleensä muista etikoista erillään sushitarvikkeiden luota.
Itse kaipailen tipo00-jauhoja (erityisen hienoksi jauhettua vehnää), tulee hyvä pizzataikina.
Citymarket myy noita jauhoja, ovat sellaisessa hassussa nokkapussissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla laktoosia. Lindahlsilla on maustamatonta suht rasvaista maustamatonta turkkilaista jogurttia niin laktoosittomana kuin tavallisena. Myös muita turkkilaisia /kreikkalaisia jogurtteja löytyy valiolta, arlalta , Lidlistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laktoositon kokkelipiimä ja mausteista sellerin siemenet ja nigellan siemenet.
Selleristä tuli mieleen että sellerisuolaa en ole löytänyt mistään.
Nigellan siemeniä löysin Espoon Leppävaaran aseman Gallerian puolella olevasta Taj Mehal Afro-Asian Marketista. Pussissa lukee valmistaja East End ja 'Klowunji Seeds Black (Nigella Seeds)'. Maksoi parisen euroa. Käytän salaateissa mustapippurin sijasta, noissa on miedompi mutta aromaattisempi ja vähemmän tunkkaisempi maku kuin mustapippurissa. Sieltä marketista saa myös edullisesti kimchiä, Marmitea, aasialaisia kastikkeita jne.
Täytyypä käydä tuolla katselemassa. Kiitos.
Sellerisuolakin minullekkin kävisi jos vain löytyisi. McCormickilla olisi sellerin siemeniä, mutta kun tuon valmistajan mausteita ei täältä saa.
Kaipasin myös Vogelin Trocomarea. On kuin Herbamare, mutta maukkaampaa ja punainen korkki.
Sellerinsiemeniä olen löytänyt Punnitse ja Säästä-kauppojen mausteista, sellainen beessi pahvipurkkimaustesarja. Oon vähän murskannut niitä kun on toi maustemylly, ja melkeinpä tykkään enemmän kuin sellerisuolasta, kun saa sit itse säätää suolan määrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä minipizzoja tai slizepizzoja pakasteesta. Normipizza on yhdelle liian iso ja ne muutamat minit mitä saa on aina jotain pepperoni ja kinkku moskaa. Missä vege, kala tai mozzarella minipizzat?
Joskus olen yrittänyt halkaista normikokoista pizzaa jäisenä, mutta on se hankalaa. Toinen vaihtoehto olisi ostaa esim valmiiksi puolitettuja isompia pizzoja. Voisi säästää toisen puolen.Teen itse mutta oikaisen vähän, eli ostan sellaisen pizzasetin jossa pizzataikina on sellaisessa tuubissa ja siinä on tomaattikastike päällä. Sellainen pitkän mallinen vihertävä paketti eines/kylmähyllyssä. Laitat täytteeksi mitä haluat ja paistat noin 15 min. Säilyy oikein hyvin vielä seuraavaan päivään.
oikeastiko ihmiset ei osaa tehdä pizzataikinaa?
Lähinnä viitsimisestä kyse, enkä ainakaan itse halua ostaa kaappiin turhaan jauhopussia jos ainoa mihin sitä mahdollisesti käyttäis olis tuo pizzapohja ehkä kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Citymarket myy noita jauhoja, ovat sellaisessa hassussa nokkapussissa.
Kiitti, on sattunut silmään nuo, mutta ovat törkeän hintaisia kun otetaan huomioon, että ovat vain jauhatukseltaan tavallista hienompia. Plus se pussi on tosi pieni, teen yleensä samalla vaivalla (vaivaamisella 😁) isomman satsin ja pakastan taikinan palloina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla laktoosia. Lindahlsilla on maustamatonta suht rasvaista maustamatonta turkkilaista jogurttia niin laktoosittomana kuin tavallisena. Myös muita turkkilaisia /kreikkalaisia jogurtteja löytyy valiolta, arlalta , Lidlistä.
Just toi asenne Suomessa elintarviketeollisuudellakin on. Miksi pitää olla laktoosia. No siksi, kun maitotuotteissa laktoosia on luonnostaan. Haluaisin tuotteeni mahdollisimman vähän prosessoituna. Prosessointi nostaa aina hintaa, joten luulisi laktoosillisen olevan halvempaa, mutta vielä mitä. Sitä ei saa enää ollenkaan!
Vierailija kirjoitti:
XL-kondomeille olisi jättikullisena tarvetta. Ei saa joka paikasta eikä aina viitsi olla tilailemassakaan.
Ihan Prismasta kuule löytyy. Sultan merkisiä.
Kirsikkalimun voin kanssafanina vinkata; Nokian panimon Sun 'n Red cherry. Löytyy ainakin Prismoista yleensä kylmähyllystä.
http://www.nokianpanimo.fi/sunn-red-cherry/