Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy ________________ ? (täytä tuohon itse mitä olet hakemassa muttet ole löytänyt)

Vai löytääkö joku jotain näistä?
20.05.2018 |

Mistä saisi maissiöljyä?

Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.

Kommentit (948)

Vierailija
41/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollista rommirusinajäätelöä, voimakasmakuista. Ne mitä olen testannut ei maistuneet miltään.

Vierailija
42/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stroopwafeleita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovomaltinea

Vierailija
44/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanimehua. Joskus aikanaan myytiin stokkan herkussa, mutta ei ole enää vuosiin näkynyt.

Vierailija
45/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaliemi pullossa

Vierailija
46/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon sitruunamehua eli jenkkien kirpeää lemonadea tai edes Fanta Lemon:ia. En voi käsittää miks ei saa Suomesta!

Vierailija
47/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupoista tai mistä tahansa muustakaan kaupasta, kertakäyttöisiä foliovuokia, joihin voisi tehdä 1-2 hengen annoksen suolaista piirakkaa, eli sellaisia pieniä olen etsinyt kaikkialta. Nämä myyjäisiä varten, kun menisi paremmin kaupaksi ja ei tarvitsisi leikellä.

Vierailija
48/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanimaito

Vierailija
49/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaanimehua. Joskus aikanaan myytiin stokkan herkussa, mutta ei ole enää vuosiin näkynyt.

Tee itse.

Vierailija
50/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaktusmehua (paitsi Lidlissä kampanjaviikolla, josta ostetaan heti loppuun).

Kotimaista suklaamoussea. Jotain skeidaa jostain itä-Euroopasta kuljetetaan rekkarallilla tänne Suomeen, mutta meillä ei valmisteta.

Risi-Frutti omena-kaneli. Mahdoton, ylivoimainen makuyhdistelmä, jota joskus on valmistettu ja Suomessa myyty, liian ylivoimaista enää ikinä saada valikoimiin.

Apetit-jauhelihapizzoja ei saa mistään kaupasta, vaikka niitä edelleen valmistetaan Pudasjärvellä. En tiedä, minne ne menee (hyviä ovat, olen joskus saanut maistaa), mutta Suomen kauppoihin niitä ei tilata. Ainoastaan kinkku-ananaspizzaa on saatavilla, jauhelihapizzaa ei pidä mikään kauppa valikoimissaan.

Raikasta kurkku-sipulisalaattia ei saa mistään. Kaikki kurkkusalaatit on sokerisia ja limaisia keltaisia Felix-tyyppisiä kurkkusalaatteja. S-marketilla oli joskus valikoimissa virolainen ihanan raikas kurkku-sipulisalaatti, mutta ilmeisesti se oli liian erilainen kuin muut kurkkusalaatit, joten se oli välittömästi poistettava valikoimasta.

Edelleen Suomen ruokakaupoista ei saa sitruuna-marenki-leivoksia kuin vain Helsingin Sokoksen ja Stokkan Herkuista. Muualta ei, liian vaikea artikkeli.

Maissiolutta ei taida ruokakaupoista saada, ainakaan niistä joissa olen asioinut. Ennen muinoin oli sellainen kuin Indian Beer. Maissiolut sopinee keliaakikoille, joten sitä ei voi pitää valikoimissa.

Siivuttamaton leipä. Helvetin vaikea löytää tavallisesta marketista.

Vierailija
51/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupoista tai mistä tahansa muustakaan kaupasta, kertakäyttöisiä foliovuokia, joihin voisi tehdä 1-2 hengen annoksen suolaista piirakkaa, eli sellaisia pieniä olen etsinyt kaikkialta. Nämä myyjäisiä varten, kun menisi paremmin kaupaksi ja ei tarvitsisi leikellä.

https://www.pamark.fi/freetime-foliovuoka-afv450-450ml-50kpl

Eikö tuollaiseen voi tehdä?

Vierailija
52/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vodkaa.

Vierailija
53/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirsikkajogurttia. Kertokaa joku, mistä Suomesta saisi hyvää kirsikkajogurttia! Tai kirsikkalimua. Tai kirsikkajäätelöä (siis kunnollista). Tai mitä tahansa kirsikan makuista.

Juustoportti tekee, hyvinvarustetuissa kaupoissa.

http://www.juustoportti.fi/ab-jogurtti_musta_kirsikka_150g

Vierailija
54/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dryer sheets, eli niitä kuivausrumpuun laitettavia tuoksuliinoja. Huuhteluaine ei aja samaa asiaa, koska en haluaisi käyttää hajustetta kuin tietyille tekstiileille.

Vierailija
55/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on yleensäkin todella surkeat valikoimat ruokakaupassa. Olen asunut 10vuoden ajan Amerikassa + reissannut monessa maassa ja en voi ymmärtää, miten Suomessa voikin olla niin kehnot ruokakaupat. Edes kaikkea yksinkertaisiakaan ruoka aineita ei välttämättä löydä, ei ainakaan vähänkään pienemmistä kaupungeista, puhumattakaan pienistä kunnista. Edes Helsingistä ei löydä puoleksikaan kaikkea, mitä haluaisin/tarvitsisin. Amerikassa ei tälläistä ongelmaa ole ollut koskaan.

Vierailija
56/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valiolta tulee aika ajoin uusia ihania mehukeittoja - lightina. Mulla menee maha sekasin jo pienestä määrästä aspartaami ja muista kevyt jutuista. Toisi markkinoille niitä uutuuksia myös tavallisena sokerisena versiona.

Vierailija
57/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirsikkajogurttia. Kertokaa joku, mistä Suomesta saisi hyvää kirsikkajogurttia! Tai kirsikkalimua. Tai kirsikkajäätelöä (siis kunnollista). Tai mitä tahansa kirsikan makuista.

Juustoportilla on mustakirsikkajogurttia 150 gramman purtiloissa. Löytyy pikkukylän S-marketistakin!

Vierailija
58/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai löytääkö joku jotain näistä? kirjoitti:

Mistä saisi maissiöljyä?

Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.

Etnisistä kaupoista saa maissiöljyä.

Mistä saisi granaattiomenasiirappia?

Olen löytänyt tuota Venäjä-hyllystä K-Supermarketeista, kuten Espoon Mankkaan K-Supermarketista ja olen nähnyt jossain muuallakin, ehkä myös Citymarketeissa. Sellainen pieni pullo jonka neste on balsamicosiirappityylistä mutta hedelmäisempää ja paksumpaa. Sen vieressä on yleensä ollut esillä isompi granaattiomenamehupullo. Siksi se pieni saattaa jäädä huomaamatta, ja on eri tuote eikä sitä mehua minikoossa.

Siitä granaattiomenasiirapista tulee muuten ihan taivaallinen kesäinen salaattikastike esim. fetajuustolle tai välimerenjuustotyyliselle vastaavalle juustolle, eli puolet tuota granaattiomenasiirappia ja puolet vadelmaviinietikkaa, ja eikun salaatin päälle! Opin tuon kastikesekoituksen työkaverin turkkilaiselta kaverilta.

Kiitos. Tarvin granaattiomenasiirappia filotaikinapiirakoihin, jotka tehdään kolmion muotoisiksi. Niiden sisälle laitetaan pinaattisilppua, fetaa ja maustetaan tuolla siirapilla ja aavistuksella pippuria.

Vierailija
59/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stroopwafeleita!

Lidlistä löytyy. Ei ole keksihyllyssä vaan siellä missä on naan-leivät, kuivakakut yms.

Vierailija
60/948 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondensoitua maitoa, jonka alkuperämaa on Suomi. Valmistaja siis Valio tai joku muu kotimainen yritys. Kaikki ne kondensoidut maidot, jotka olen löytänyt kaupoista ovat itäeurooppalaista (Latvia, Liettua ym.) alkuperää. Ostamatta on jäänyt.

Mä jätin myös kondensoidut maidot kauppaan, kun ei kotimaista löytynyt. Eli suomalaista kondensoitua maitoa toivoisin minäkin, niin voisin tehdä itse jätskiä.