Miksi Suomen ruokakaupoista ei löydy ________________ ? (täytä tuohon itse mitä olet hakemassa muttet ole löytänyt)
Mistä saisi maissiöljyä?
Tarvitsisin leivontaan ja aasialaiseen salaattikastikkeeseen.
Kommentit (948)
En puhu riisimuroista jotka on kovia ja pahoja. Vaan pehmeistä joita myös löytyy kaupan riisisuklaista.
Newman's Own salaattikastikkeita. Ennen löytyi S marketinkin valikoimasta, mutta katosivat kokonaan :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puffattua riisiä
"Puffattu riisi" on suomeksi riisimuro. Löytyy joka kaupasta Suomessa sillä nimellä.
Lainaus jäi pois vahingossa. Joten siis en tarkoita näitä kovia muroja. Vaan pehmeitä valkoisia joita löytyy myös riisisuklaista.
Joskus 20 vuotta sitten kaupoissa oli kylmähyllyllä pieniä kanankoipia tjs jotka oli esikypsennetty. Laitettiin vaan mikroon ja syötiin. Lapsuudesta muistan ton ja ne oli ihan äärettömän hyviä ja maukkaita. Pyysin aina vanhempia tuomaan niitä esim viikonlopun herkuttelu hetkiin. Sisarukset pyysi karkkia ja minä tuota kanaa 😂 samanlaista/merkkistä/makusta ei enää tehdä 😔
Vierailija kirjoitti:
Joskus 20 vuotta sitten kaupoissa oli kylmähyllyllä pieniä kanankoipia tjs jotka oli esikypsennetty. Laitettiin vaan mikroon ja syötiin. Lapsuudesta muistan ton ja ne oli ihan äärettömän hyviä ja maukkaita. Pyysin aina vanhempia tuomaan niitä esim viikonlopun herkuttelu hetkiin. Sisarukset pyysi karkkia ja minä tuota kanaa 😂 samanlaista/merkkistä/makusta ei enää tehdä 😔
Niin ja näitä myytiin muistaakseni prismassa tai cittarissa. Näitä kun vielä sais. 😚
Tavallista maitorahkaa 250 g kokoisessa purkissa.
Rommia rupesi tänään prismassa tekeen mieli, mut niin.... Nooh mennään viskillä ja oluella.
Te jotka kaipasitte PAKASTEKIRSIKOITA. Selasin juuri Pirkkalehteä ja siinä mainittiin että pakastekirsikoita tullut K-marketteihin, Pirkka Parhaat-merkin eli pitäisi olla ihan tasokkaitakin.
Saako Suomesta lilanvärisiä perunoita? Niistä kuulemma tulee todella hyvä muusi kun sen sekaan laittaa vähän tryffeliöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon sitruunamehua eli jenkkien kirpeää lemonadea tai edes Fanta Lemon:ia. En voi käsittää miks ei saa Suomesta!
God Morgonilla on tosi hyvää jenkkityylistä Lemonadea. Löytyy kylmämehuhyllystä, missä muut God Morgonitkin ja Tropicanat yms.
Kookosjogurttia kaipailevat: löytyy ainakin Alprolta ja Happy Cocolta.
Paahdettua napostelujuustoa!
Virosta ja vironlaivoilta löytyy mm. "Pop Cheese"-nimellä näitä herkkuja. En ole vielä oppinut tekemään täydellisiä raksujuustoja itse uunissa, joten täytän Tallinnanreissuilla laukkuni alkoholin sijasta niillä. :)
Ruotsalaisia ruskeita papuja (bruna bönor) käyttövalmiina liemessä.
Jos ei Hgin kauppahallista (kauppatorin kyljessä) saa syötävää niin ei oo rahhaa.
En nyt varsinaisesti kaipaa, mutta olis kiva joskus kokeilla etikkaliemeen säilöttyjä kananmunia. Sellaisia kuulemma myydään jenkeissä, ja mulla on tunne, että saattaisi olla just sellainen tuote, josta minä pidän. Mutta ehkä joskus matkustan jenkkeihin ja pääsen kokeilemaan.
Ylipäätänsä sellaisia ruokia saisi olla enemmän, mihin ei ole lisätty sokeria.
Präst ja Västerbotten juustoja.
Hyytelö kirjoitti:
Jelloa ei saa mistään.
En tiedä, mitä on Jello, mutta siitä tuli mieleen Rollo. Mihin ihmeeseen Rollot on kadonneet? Ihan parhaita toffeita, omat suosikkini banaani ja lakritsa. Tietty myös se punainen tavallinen toffee oli hyvää!
Irtokarkkimyynnissä on yksittäispakattuja Rolloja, mutta ne pötköt, joissa oli pieniä Rolloja, on kadonneet.
Lidlistä löytyy! Kokeiltu ja hyväksi todettu. Pakkauksessa isohko valmiiksi kaulittu pizzataikina ja lasipurkillinen tomaattikastiketta.