Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harrastanko mielestäsi paljon liikuntaa, kun:

Vierailija
20.05.2018 |

Käyn 2 kertaa viikossa salilla, koko kropan treeni n. 1,5 tuntia
Käyn juoksemassa 2-3 kertaa viikossa 20-30min
Kävelyä hyötyliikuntana tulee ehkä lisäksi ainakin 4 tuntia viikossa

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun vastausten perusteella et harrasta paljon. Minuun verrattuna taas kyllä. Tällä hetkellä käyn salilla kerran viikossa ja sen lisäksi kävelen päivittäin ja siinä se. Itse olen ihan tyytyväinen, kun lähtötaso pari kuukautta sitten oli 0h liikuntaa viikossa ja monina päivinä askeleetkin jäi pariin tuhanteen. Nyt olen alkanut nauttia liikkumisesta ja tarkoitus lisätä koko ajan pikkuhiljaa.

N25, opiskelija, BMI 23

Jees. Miksi kerroit bmi:n? Oikeastaan hyvä, lisäkysymys siis vastaajien bmi. Mulla 20,3. Ap

Mulla 20.1 ja just mitattu rasvat, 16 %. Olen nainen 42 v.

Miten liikut ja onko perhettä rajoittamassa harrastusta? Ap

Vastasin edelle eli kaksi salitreeniä (intensiivinen koko kropan treeni, noin 40 min) ja lisäksi juoksen 3-4 lenkkiä viikossa, kilometrejä kertyy kuussa noin 150. Lapsia on neljä joista vanhin ei tosin asu enää kotona.

Ok! Paljonko penkki, kyykky ja mave? Ja oma paino? Ap

Teen kehonpainotreeniä enkä mittaa tuloksia eli ei hajuakaan. Penkkiä en tee vapailla painoilla lainkaan. Mavea ja kyykkyä satunnaisesti mutta hädin tuskin oman painoni (54 kg) verran.

Vierailija
82/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jfjfjfjf kirjoitti:

Osareiden lukua?

Osavuosikatsausten. Ei olennaista.

En uskonut, että joku voisi kertoa niiden lukemisen olevan elämässään samantasoinen aktiviteetti kuin siivous yms. Tärkeilyä vai aspergeria?

Kannattaa käyttää aika johonkin fiksumpaan. Parempia sijoituspäätöksiä sinä et sitä kautta tee. Tämä on tuhansia kertoja tutkittu asia, joten jätä valehtelut sikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun vastausten perusteella et harrasta paljon. Minuun verrattuna taas kyllä. Tällä hetkellä käyn salilla kerran viikossa ja sen lisäksi kävelen päivittäin ja siinä se. Itse olen ihan tyytyväinen, kun lähtötaso pari kuukautta sitten oli 0h liikuntaa viikossa ja monina päivinä askeleetkin jäi pariin tuhanteen. Nyt olen alkanut nauttia liikkumisesta ja tarkoitus lisätä koko ajan pikkuhiljaa.

N25, opiskelija, BMI 23

Jees. Miksi kerroit bmi:n? Oikeastaan hyvä, lisäkysymys siis vastaajien bmi. Mulla 20,3. Ap

Mulla 20.1 ja just mitattu rasvat, 16 %. Olen nainen 42 v.

Miten liikut ja onko perhettä rajoittamassa harrastusta? Ap

Vastasin edelle eli kaksi salitreeniä (intensiivinen koko kropan treeni, noin 40 min) ja lisäksi juoksen 3-4 lenkkiä viikossa, kilometrejä kertyy kuussa noin 150. Lapsia on neljä joista vanhin ei tosin asu enää kotona.

Ok! Paljonko penkki, kyykky ja mave? Ja oma paino? Ap

Teen kehonpainotreeniä enkä mittaa tuloksia eli ei hajuakaan. Penkkiä en tee vapailla painoilla lainkaan. Mavea ja kyykkyä satunnaisesti mutta hädin tuskin oman painoni (54 kg) verran.

Satun painamaan saman verran, mavessa 80kg ja kyykyssä 60kg (enkat) ap

Vierailija
84/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jfjfjfjf kirjoitti:

Osareiden lukua?

En uskonut, että joku voisi kertoa niiden lukemisen olevan elämässään samantasoinen aktiviteetti kuin siivous yms. Tärkeilyä vai aspergeria?

Kannattaa käyttää aika johonkin fiksumpaan. Parempia sijoituspäätöksiä sinä et sitä kautta tee. Tämä on tuhansia kertoja tutkittu asia, joten jätä valehtelut sikseen.

Monet harrastaa myös kellonaikoja.

Vierailija
85/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä, etteikö saisi kysyä, mutta miksi sinua kiinnostaa se, että mitä mieltä satunnaiset Vauva-palstailijat ovat liikuntamääristäsi? Jos mietit, onko määrä sopiva sinulle tai tavoitteitasi ajatellen, niin paljon hyvää tietoa löytyy netistäkin, mutta ei täältä.

Vierailija
86/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te ehditte? Minulla herätys klo. 5, aamutoimet ja työmatka ja sitten töihin, jossa istumatyötä (hyvä että syödä ehtii kun on niin kiire) ja kotona olen 16-18 välillä. Heti töiden jälkeen olen ihan sekaisin, nälkäinen ja väsynyt (työ supertarkkaa, vaativaa ja kuormittavaa) ja en jaksa mitään kun pitää olla vain hetki hiljaa paikallaan toipumassa, mutta myöhemmin taas se on yöunista pois kun liikunta piristää. Viime viikolla tein iltaseitsemältä pyörälenkin ja sain lopulta neljä tuntia unta kun olin liian virkeä. Ja pitäisi ehtiä tekemään eväät tai käymään kaupassa, pyykkäämään, siivoamaan ja joskus näkemään puolisoakin. Vai onko teillä mitään elämää työn ja liikunnan lisäksi?

Vierailija
87/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn 2 kertaa viikossa salilla, koko kropan treeni n. 1,5 tuntia

Käyn juoksemassa 2-3 kertaa viikossa 20-30min

Kävelyä hyötyliikuntana tulee ehkä lisäksi ainakin 4 tuntia viikossa

No hei, revi sinä tästä.

Eli, käyn 4 kertaa viikossa salilla, 2 kertaa viikostta teen monen päivän ostokset, eli vaate sekä ruoka ostokset, käyn juoksemassa joka päivä 40 tai 45 minuutin juoksun, tai jika kolmas päivä vähintään 3 tunnin kävelyllä, ja teen koko kropan treenii taas 3 kertaa viikossa 2,3 tunria. Sitten vielä hoidan lukion, oon viikonloppusin kavereitten kanssa ulkona noin 5 tuntii kävelemäs, tai mitä sit haluuki tehdä. Sitte viel kävelytän koiraani joka aamu, päivä, ja illalla, aamulla noin 1, 2 tuntii, päivällä 50 minuttii, ja ditte illalla noin 2 tuntii, riippuu säästä tietysti sitte.

Vierailija
88/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lujaa juokset?

Vierailija
89/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on ainakin huvittavia stereotypioita juoksun treenaamisesta. Samaa luokkaa kuin "iik ei voi mennä salille näytän kohta mieheltä". Huippumaratoonarit näyttävät miltä näyttävät, koska sillä fysiikalla juoksee nopeiten ja voittaa kilpailuja. Kuntojuoksutapahtumissa, maratoneillakin, näkee ihan kaiken kokoisia ihmisiä.

Vierailija
90/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä painoilla ap penkkipunnertaa? Ei mitään enkkoja, vaan mitkä on sarjapainot?

Vierailija
91/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jfjfjfjf kirjoitti:

Osareiden lukua?

Ikävää, että pahoitin mielesi. Olet aivan oikeassa, se ei ole tärkeimpiä asioita, mutta viihteen vuoksi luen niitäkin ja sijoituskirjallisuutta. Kyseessä oli vain joitakin esimerkkejä, joita saattaisin vielä illalla päivän päätteeksi tehdä kun kysyttiin ehtimisestä. En tiedä, ilmaisinko tämän liian epäselvästi. Olennaista on se, että harrastusten ja töiden jälkeen jää vielä omassa elämäntilanteessa luppoaikaa kyllästymiseen saakka, jollei keksi lisäohjelmaa tai lisäliikuntaa. Toivottavasti tämä selvensi.

Vierailija
92/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä painoilla ap penkkipunnertaa? Ei mitään enkkoja, vaan mitkä on sarjapainot?

Teen lähes aina vinopenkkiä käsipainoilla mutta tavallinen penkki on heikko, vain 25-30kg sarjapainona. Ap

Vierailija
93/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä te ehditte? Minulla herätys klo. 5, aamutoimet ja työmatka ja sitten töihin, jossa istumatyötä (hyvä että syödä ehtii kun on niin kiire) ja kotona olen 16-18 välillä. Heti töiden jälkeen olen ihan sekaisin, nälkäinen ja väsynyt (työ supertarkkaa, vaativaa ja kuormittavaa) ja en jaksa mitään kun pitää olla vain hetki hiljaa paikallaan toipumassa, mutta myöhemmin taas se on yöunista pois kun liikunta piristää. Viime viikolla tein iltaseitsemältä pyörälenkin ja sain lopulta neljä tuntia unta kun olin liian virkeä. Ja pitäisi ehtiä tekemään eväät tai käymään kaupassa, pyykkäämään, siivoamaan ja joskus näkemään puolisoakin. Vai onko teillä mitään elämää työn ja liikunnan lisäksi?

Sulla menee ihan kohtuuton aika joko työmatkoihin tai työpäivään. En alkais. Ap

Vierailija
94/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:sta tulee mieleen kouluajat kun luokan urheiluhullu (ei siis oikeasti urheilullisin) oli aivan pakkomielteinen kaikista tuloksista pituushypystä kuulantyöntöön :D ja kun joku veti paremmin niin mökötys ja selittelyt päälle miten ei kyseinen laji edes kiinnosta. Kiinnosti toki jos sattui saamaan parhaan tuloksen.

Vierailija
95/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn jumpissa ja spinningissä väh. 2 kertaa viikossa (1h/kerta). Juoksen 40min -1h lenkkejä, välillä pidempiä (treenaan puolimaralle). Muona päivinä 5-8km kävelylenkkejä. Lisäksi hyötyliikuntaa (koulu- ja kauppamatkat). Eli vähän enemmän kuin sinä.

Vierailija
96/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla menee työhön aivan liikaa aikaa. Muuta lähemmäksi työpaikka, älä tee ylitöitä äläkä laita itseäsi aamulla turhaan täyteen tällinkiin, niin vapautat tuosta 2-3 tuntia helposti. Lisäksi kannattaa miettiä, sovitko sellaiseen työhön, jonka jälkeen sinun pitää toipua hiljaa paikallaan. Nyt on nousukausi, joten työpaikkoja on muitakin.

Vierailija
97/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomilla käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, silloin treenin kesto tosin vähän lyhenee tai teen pidemmän aerobisen lämmittelyn. Joskus muutenkin käyn 3 kertaa. Aika ihme jos nämä määrät av-raatin mukaan ovat jopa vähäisiä tai vain terveysliikuntaa. Ani harva tuntemani ihminen liikkuu säännöllisesti läheskään tämän verran. Ap

No ehkä tällainen aloitus kerää keskimääräistä enemmän liikunnasta erityisesti kiinnostuneita sekä paljon liikkuvia. Onko terveysliikunta jotenkin huono käsite? Vai treenaatko jotakin kilpailua tms. varten? Suuri osa ihmisistä todella liikkuu aivan liian vähän - terveysäkökulmasta katsottuna.

Mistä näkökulmasta itse tarkoitit että katsotaan ja mihin verrataan? Toki jos verrataan siihen suureen osaa suomalaisia, jotka liikkuvat kovin vähän, niin siihen nähden liikut aika paljon.

Paljon tai vähän on aina aika suhteellista ja riippuu siitä, mihin vertaa.

Vierailija
98/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salilla 5-6 kertaa viikossa (ja kyllä, siellä menee helposti vähintään tunti kun tehdään oikeasti isoilla painoilla, alkulämmittelyt ja lihasten aktivointi vievät myös yllättävän kauan), liikun kaikki matkat kouluun/töihin pyörällä tai kävellen, eli hyötyliikuntaa tulee suht paljon. Lisäksi käyn juoksemassa 1-3 kertaa viikossa riippuen salitreenien intensiteetistä, ja teen 3 kertaa viikossa 20-40 minuutin lihaskuntoharjoittelua pääosin vatsalihaksille, joista yhden saatan korvata esim. HIIT:illä fiiliksestä riippuen. Tähän päälle vielä koiran lenkittäminen aamu, päivä, ilta ja tietenkin venyttelyt.

Vierailija
99/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihmetteli, miten ihmisillä riittää aikaa liikunnan harrastamiseen. Helposti. Töitä teen yleensä ma-pe 8-16.00, työmatkat 15 minuuttia suuntaansa kävellen. Lapsia tai lemmikkejä minulla ei ole, eikä kotitöihinkään saa tuntia enempää päivässä kulumaan. Harrastamiselle jää ruhtinaallisesti aikaa.

Vierailija
100/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn salilla 5-6 kertaa viikossa (ja kyllä, siellä menee helposti vähintään tunti kun tehdään oikeasti isoilla painoilla, alkulämmittelyt ja lihasten aktivointi vievät myös yllättävän kauan), liikun kaikki matkat kouluun/töihin pyörällä tai kävellen, eli hyötyliikuntaa tulee suht paljon. Lisäksi käyn juoksemassa 1-3 kertaa viikossa riippuen salitreenien intensiteetistä, ja teen 3 kertaa viikossa 20-40 minuutin lihaskuntoharjoittelua pääosin vatsalihaksille, joista yhden saatan korvata esim. HIIT:illä fiiliksestä riippuen. Tähän päälle vielä koiran lenkittäminen aamu, päivä, ilta ja tietenkin venyttelyt.

Sinä liikut kyllä paljon. Ehkä joskus kun perhe ei enää rajoita, pääsen samaan. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi