Harrastanko mielestäsi paljon liikuntaa, kun:
Käyn 2 kertaa viikossa salilla, koko kropan treeni n. 1,5 tuntia
Käyn juoksemassa 2-3 kertaa viikossa 20-30min
Kävelyä hyötyliikuntana tulee ehkä lisäksi ainakin 4 tuntia viikossa
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä myöskään kysynyt onko tämä tarpeeksi. Av:n besserwisserit vaan eivät ymmärrä lukemaansa. Ap
Eihän se mikään keskustelu ole, jos saa vaan vastata kysymykseen, eikä yhtään laajentaa jutustelua tai esittää mielipiteitä tai kysymyksiä.
Kyllä mua kiinnostaa kuulla miten muut liikkuvat. Mutten todellakaan kaipaa keneltäkään kommetteja joissa päätavoite on osoittaa että minun tapani liikkua on kelvoton ja että muka joku circuit tai Kestävyysjuoksu olisi minulle parempi liikuntaohjelma. Ap
Miksi helvetissä et sitten kysy miten muut liikuvat? Pikkusen valoja päälle siinäkin tunnelissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noilla liikuntasuositukset tulee täyteen (useimmilla ei). 20-30 min juoksulenkki kuulostaa kuitenkin aika lyhyeltä? Salitreeni taas ei voi olla kovin intensiivistä, jos siihen menee yli 45 min.
En treenaa maratonille enkä halua polttaa lihaksia lenkillä. Koko kroppaa ei ehdi treenata millään 45 minuutissa. Ap
Ei yli puolituntiset lenkit lihaksia polta, kun tekee rinnalla salitreeniä ja syö tarpeeksi. Minä juoksen noin 150 km kuussa ja minulla on näkyvät lihakset koko kropassa. Olen siis nainen.
Olen pienikokoinen ja aika ruokarajoitteinen, valtavasti syöminen on jo kustannuskysymys eikä minulla ole perheen takia aikaa käyttää juoksuun enempää aikaa. Eikä myöskään mielenkiintoa ainakaan tällä hetkellä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä myöskään kysynyt onko tämä tarpeeksi. Av:n besserwisserit vaan eivät ymmärrä lukemaansa. Ap
Eihän se mikään keskustelu ole, jos saa vaan vastata kysymykseen, eikä yhtään laajentaa jutustelua tai esittää mielipiteitä tai kysymyksiä.
Kyllä mua kiinnostaa kuulla miten muut liikkuvat. Mutten todellakaan kaipaa keneltäkään kommetteja joissa päätavoite on osoittaa että minun tapani liikkua on kelvoton ja että muka joku circuit tai Kestävyysjuoksu olisi minulle parempi liikuntaohjelma. Ap
Miksi helvetissä et sitten kysy miten muut liikuvat? Pikkusen valoja päälle siinäkin tunnelissa.
Ja mikäs sun ongelma oikein on? Olen kysynyt liikunko paljon, kenenkään mielestä en. Lisäkysymys koski sitä, liikunko enemmän vai vähemmän kuin vastaajat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikäs sun ongelma oikein on? Olen kysynyt liikunko paljon, kenenkään mielestä en. Lisäkysymys koski sitä, liikunko enemmän vai vähemmän kuin vastaajat. Ap
Minun ongelmani on kaltaisesi tampiot. Oliko muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ongelmani on kaltaisesi tampiot. Oliko muuta?
Tuskinpa, ainakaan sulle. Ap
Ketjun vastausten perusteella et harrasta paljon. Minuun verrattuna taas kyllä. Tällä hetkellä käyn salilla kerran viikossa ja sen lisäksi kävelen päivittäin ja siinä se. Itse olen ihan tyytyväinen, kun lähtötaso pari kuukautta sitten oli 0h liikuntaa viikossa ja monina päivinä askeleetkin jäi pariin tuhanteen. Nyt olen alkanut nauttia liikkumisesta ja tarkoitus lisätä koko ajan pikkuhiljaa.
N25, opiskelija, BMI 23
Vierailija kirjoitti:
Ketjun vastausten perusteella et harrasta paljon. Minuun verrattuna taas kyllä. Tällä hetkellä käyn salilla kerran viikossa ja sen lisäksi kävelen päivittäin ja siinä se. Itse olen ihan tyytyväinen, kun lähtötaso pari kuukautta sitten oli 0h liikuntaa viikossa ja monina päivinä askeleetkin jäi pariin tuhanteen. Nyt olen alkanut nauttia liikkumisesta ja tarkoitus lisätä koko ajan pikkuhiljaa.
N25, opiskelija, BMI 23
Jees. Miksi kerroit bmi:n? Oikeastaan hyvä, lisäkysymys siis vastaajien bmi. Mulla 20,3. Ap
Pyrin harrastamaan 3 kertaa viikossa: 2 salitreeniä ja yksi kehonhuolto/syviä lihaksia kehittävä ryhmäliikuntatunti. Lisäksi satunnaisesti kävelylenkkejä.
Olen tähän tyytyväinen, pari kk sitten en harrastanut oikein mitään liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25, opiskelija, BMI 23
Jees. Miksi kerroit bmi:n? Oikeastaan hyvä, lisäkysymys siis vastaajien bmi. Mulla 20,3. Ap
Mulla 20.1 ja just mitattu rasvat, 16 %. Olen nainen 42 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25, opiskelija, BMI 23
Miten liikut ja onko perhettä rajoittamassa harrastusta? Ap
Kulutat ehkä noin 3500 kcal liikunnallasi. Ei mikään järjetön suoritus mutta ei huonokaan. Puolet siitä, mitä minä liikun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25, opiskelija, BMI 23
Vastasin edelle eli kaksi salitreeniä (intensiivinen koko kropan treeni, noin 40 min) ja lisäksi juoksen 3-4 lenkkiä viikossa, kilometrejä kertyy kuussa noin 150. Lapsia on neljä joista vanhin ei tosin asu enää kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25, opiskelija, BMI 23
Vastasin edelle eli kaksi salitreeniä (intensiivinen koko kropan treeni, noin 40 min) ja lisäksi juoksen 3-4 lenkkiä viikossa, kilometrejä kertyy kuussa noin 150. Lapsia on neljä joista vanhin ei tosin asu enää kotona.
Lisäksi fillaroin melkein kaikki työ-, kauppa- ym. matkat eli kilometrejä kertyy kuussa pyörän selässä ainakin 200.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25, opiskelija, BMI 23
Ok! Paljonko penkki, kyykky ja mave? Ja oma paino? Ap
Mielenkiintoisen lyhyitä juoksulenkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta ohi mutta miten ihmeessä teillä on aikaa näihin liikuta/urheilumääriin viikossa?
Työpäivät matkoineen vie klo7:40-17:30-18. Pakko on syödä jossain välissä ja kotihommiakin on tehtävä ja tarvitsen unta 23-6:30. Arki-illoissa on ”tyhjää” aikaa noin 2-2,5h +viikonloput. Harrastuspaikkoihin siirtyminen vie 15min/suunta ja toiset takaisin ja jos suihkussa haluaa käydä ja vaatteet vaihtaa, taas menee 5-20min/ treeniaika. Aika usein on yhtä ja toista asiaa hoidettavana, ystäviä tai perhettä olisi kiva nähdä ja koululaisetkin kaipaa apua. Itselle tekee tiukkaa saada mahtumaan 3 harrastuskertaa/vko + 1h koirienlenkitys/pv. En edes kuvittele että se olisi riittävästi mutta jo nyt menen minuuttiaikataululla arjessa. Viikonloppuisin aamut ovat löysäilyaikaa mutta esim telkkaria en katso koskaan, en ehdi lukea ja kavereiden kuulumisia soittelen vain automatkoilla yms.
Täydennyksenä aikaisempaan, näin itse ehdin omat:
Maanantai: herätys 6.10-6.15, pyörän päälle 6.30. Töissä 7.00. Töistä 14.45. Kiipeilemässä pyörän kuljettamana lähimmällä boulderointimestalla 15.05, parin kilsan matka. Hallilla esim. 15.10-16.30. Polkaise kotiin kaupan kautta, kello 17.15. Ihmettele, mitäs hittoa tekisi loppupäivän viisi tuntia vielä. Nökötä koneella, lue, lähde kävelylle.
Tiistai: Sama ilman kiipeilyä, kotona jo 15.20 tyhjänpanttina. Aikaa liikaa kaikelle, pitää keksiä jotain rakentavaa. Opiskelua, siivoamista, osareiden lukua, kävelyä kun ei jaksa olla sisällä..
Jne.. x3. Viikonloppuna jotain pidempikestoista.
Hyvä Ap,
Mielestäni harrastat paljon liikuntaa ja ohjelmasi on todella hyvä ja järkevä enkä näe siinä mitään parannettavaa.
Ethän lyö minua?
Hfhfjfjfj kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta ohi mutta miten ihmeessä teillä on aikaa näihin liikuta/urheilumääriin viikossa?
Työpäivät matkoineen vie klo7:40-17:30-18. Pakko on syödä jossain välissä ja kotihommiakin on tehtävä ja tarvitsen unta 23-6:30. Arki-illoissa on ”tyhjää” aikaa noin 2-2,5h +viikonloput. Harrastuspaikkoihin siirtyminen vie 15min/suunta ja toiset takaisin ja jos suihkussa haluaa käydä ja vaatteet vaihtaa, taas menee 5-20min/ treeniaika. Aika usein on yhtä ja toista asiaa hoidettavana, ystäviä tai perhettä olisi kiva nähdä ja koululaisetkin kaipaa apua. Itselle tekee tiukkaa saada mahtumaan 3 harrastuskertaa/vko + 1h koirienlenkitys/pv. En edes kuvittele että se olisi riittävästi mutta jo nyt menen minuuttiaikataululla arjessa. Viikonloppuisin aamut ovat löysäilyaikaa mutta esim telkkaria en katso koskaan, en ehdi lukea ja kavereiden kuulumisia soittelen vain automatkoilla yms.
Täydennyksenä aikaisempaan, näin itse ehdin omat:
Maanantai: herätys 6.10-6.15, pyörän päälle 6.30. Töissä 7.00. Töistä 14.45. Kiipeilemässä pyörän kuljettamana lähimmällä boulderointimestalla 15.05, parin kilsan matka. Hallilla esim. 15.10-16.30. Polkaise kotiin kaupan kautta, kello 17.15. Ihmettele, mitäs hittoa tekisi loppupäivän viisi tuntia vielä. Nökötä koneella, lue, lähde kävelylle.
Tiistai: Sama ilman kiipeilyä, kotona jo 15.20 tyhjänpanttina. Aikaa liikaa kaikelle, pitää keksiä jotain rakentavaa. Opiskelua, siivoamista, osareiden lukua, kävelyä kun ei jaksa olla sisällä..
Jne.. x3. Viikonloppuna jotain pidempikestoista.
Osareiden lukua?
Osareiden lukua?
Osavuosikatsausten. Ei olennaista.
Ei yli puolituntiset lenkit lihaksia polta, kun tekee rinnalla salitreeniä ja syö tarpeeksi. Minä juoksen noin 150 km kuussa ja minulla on näkyvät lihakset koko kropassa. Olen siis nainen.