Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harrastanko mielestäsi paljon liikuntaa, kun:

Vierailija
20.05.2018 |

Käyn 2 kertaa viikossa salilla, koko kropan treeni n. 1,5 tuntia
Käyn juoksemassa 2-3 kertaa viikossa 20-30min
Kävelyä hyötyliikuntana tulee ehkä lisäksi ainakin 4 tuntia viikossa

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastanko enemmän vai vähemmän kuin sinä? Ap

Vierailija
2/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin liikut tarpeeksi terveysnäkökulmasta. 

Monipuolisempaa voisi olla kyllä, nopeita pyrähdyksiä, kåännöksiä ja reaktioita vaativa laji olisi hyvä ainakin kerran viikossa. Tennis, squash tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin liikut tarpeeksi terveysnäkökulmasta. 

Monipuolisempaa voisi olla kyllä, nopeita pyrähdyksiä, kåännöksiä ja reaktioita vaativa laji olisi hyvä ainakin kerran viikossa. Tennis, squash tms. 

Miksi pitäisi olla mukana laji joka altistaa rasitusvammoille ja vaatii kaverin? Haluan liikkua yksin, se on aikaa itselle.

Ap

Vierailija
4/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus kävelyn määrään, tulee sitä etenkin näin kesäkaudella jopa 7 tuntia viikossa ja joskus ylikin.

Ap

Vierailija
5/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea verrata. Itse käyn reippailla kävelylenkeillä 4-5 kertaa viikossa, yleensä 8-15km kerralla. Lisäksi kahvakuulailen pari kertaa viikossa 30-45 minuuttia. Hyötyliikuntaa tulee jonkin verran, minulla ei ole autoa ja kävelen käytännössä joka paikkaan.

Vierailija
6/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo suositukset täyttää.

Vierailija
7/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea verrata. Itse käyn reippailla kävelylenkeillä 4-5 kertaa viikossa, yleensä 8-15km kerralla. Lisäksi kahvakuulailen pari kertaa viikossa 30-45 minuuttia. Hyötyliikuntaa tulee jonkin verran, minulla ei ole autoa ja kävelen käytännössä joka paikkaan.

No ei kyllä ole vaikea verrata. Minä juoksen ja salitreenini kestää paljon pidempään kuin sinun kahvakuulailusi. Ap

Vierailija
8/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole vaikea verrata. Minä juoksen ja salitreenini kestää paljon pidempään kuin sinun kahvakuulailusi. Ap

Kehujako sä kalastelitkin. Oishan se pitänyt arvata ettei täällä kukaan rehellisiä mielipiteitä halua, vaan kehuja.

T. Eri

Vierailija
9/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu intensiteetistä, mut matalallakin ihan kohtuu liikkumista.

Vierailija
10/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuokin määrä riittää, itselläni toki taitaa tulla enemmän.

Harrastan hyötyliikuntaa aina kun voin, työmatkat kävellen 5km/pvä (7krt/Vko). Asun 7.kerroksessa ja koska pelkään hissejä niin portaat menen aina jalan.

Lisäksi juoksen 2km/pvä (4krt/Vko), toiselta työpaikalta toiseen.

Työpäivän aikana kävelen keskimäärin 8km (5krt/Vko).

Koiralenkillä olen n. 60min/pvä.

Ja kaikki työni ovat seisomatyötä, joten kävelen töissäkin kaiken aikaa. Ja koska teen töitä sen 80-100h/vko, niin suurin osa valveillaoloajastani kuluu liikkuessa.

Vierailija
11/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman aggressiivinen såvy aloittajalla..

Liiku mitä liikut, ei kiinnosta.

Vierailija
12/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikut tarpeeksi. Et erityisen paljon. Vähemmän ja kevyempää liikuntaa kuin minä.

Ratsastus 1,5h 3-4x vko

Juoksu 1h 2x vko

Sali 45min-1h 2x/vko

Siihen päälle pyöräilen tai kävelen kaikki matkat, tallityöt ja fyysinen palkkatyö.

N27

Vierailija
13/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastat enemmän liikuntaa kuin minä tällä hetkellä, mutta et minun mielestäni paljon. Kaikki lenkit ovat aika lyhyitä ja en itse arvosta 1,5 tunnin hengailua kuntosalilla. Jos minulla olisi 1,5 tuntia aikaa liikuntaan, tekisin mielummin 45 minuutin kokovartalon treenin ja toiset 45 min kestävyyttä, koordinaatiota ja/tai liikkuvuutta lisäävää treeniä.

Tunnen useita työssäkäyviä, aikuisia ihmisiä, jotka ehtivät treenata vähintään kaksi kertaa niin paljon kuin sinä. Mutta kuten aiemmatkin ovat sanoneet, liikut terveysnäkökulmasta riittvästi, mutta hiukan yksipuolisesti.

Vierailija
14/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän tuossa on oikeeta liikuntaa, jossa tulee hiki.

Vierailija
15/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 minuutin juoksu vs. 2 kertaa useammin 15 km kävely? Toki salitreeni on paljon pidempi. Ei minusta ihan helppoa verrata. Ja mikään kilpailuhan tämä ei ole. :)

Vierailija
16/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noilla liikuntasuositukset tulee täyteen (useimmilla ei). 20-30 min juoksulenkki kuulostaa kuitenkin aika lyhyeltä? Salitreeni taas ei voi olla kovin intensiivistä, jos siihen menee yli 45 min.

Vierailija
17/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän tuossa on oikeeta liikuntaa, jossa tulee hiki.

Jep. Juokseminen on aika vaatimatonta. Kävelyä ei lasketa eikä sitäkään tule kuin puoli tuntia per päivä. Epäilen ton salitreeninkin intensiteettiä jos siihen saa menemään noin kauan.

Lisää tehoa niin alkaa toimimaan. Juoksulenkkiin mittaa se 45min ja salitreeni lyhyemmäksi mutta tehokkaasti (tee circuit-tyyppisiä supersarjoja niin et tarvi taukoja) plus jotain korkean intensiteetin treeniä tuohon lisäksi (spinning on hyvä).

Vierailija
18/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tulee askelia koko päivän aikana? Se antaa myös jonkinlaista suuntaa liikunnan määrästä. Joku 12000 askelta on jo ok. 

Vierailija
19/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai _paljon_ liikuntaa? Et, et harrasta.

Vierailija
20/100 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noilla liikuntasuositukset tulee täyteen (useimmilla ei). 20-30 min juoksulenkki kuulostaa kuitenkin aika lyhyeltä? Salitreeni taas ei voi olla kovin intensiivistä, jos siihen menee yli 45 min.

En treenaa maratonille enkä halua polttaa lihaksia lenkillä. Koko kroppaa ei ehdi treenata millään 45 minuutissa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi