Katselitteko Dianan häitä v. 1981?
Katsoin koko lähetyksen, olin teini-ikäinen ja hyvin on jäänyt mieleen, mm. se valtava laahus.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, olin 12 v.
Muistan ihmetelleeni, miksi sitä pukua kehuttiin. Minusta se ei ollut kaunis.
Muistelen, että oli sellaista puhetta siitä, Diana oli laihtunut niin paljon ennen häitä, että puku oli liian iso.
Aika pulska olisi saanut olla, että olisi kantanut sitä pukua eikä toisinpäin. Mutta hei, Diana oli 19 ja valitsi sen itse. Myöhemmin hänestä tuli taitava pukeutuja, mutta ensimmäisinä vuosina oli ylilyöntejä.
Hyvänen aika, oliko se niin nuori?
No mitäs luulit? Hän oli kuollessaankin vasta 36-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ja säilytin vdeonauhallakin, myös hautajaiset. Ainoa ettei ole enää laitetta millä katsoa :D
Kirjastoissa voit digitoida cd:lle, todennäköisesti ilmaiseksi. Ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, olin 12 v.
Muistelen, että oli sellaista puhetta siitä, Diana oli laihtunut niin paljon ennen häitä, että puku oli liian iso.
Aika pulska olisi saanut olla, että olisi kantanut sitä pukua eikä toisinpäin. Mutta hei, Diana oli 19 ja valitsi sen itse. Myöhemmin hänestä tuli taitava pukeutuja, mutta ensimmäisinä vuosina oli ylilyöntejä.
Ei ollut. Diana on syntynyt 1.7.1961 ja häät oli 29.7.1981, joten oli ehtinyt täyttää 20v. no okei, puvun valinnan aikaan oli vielä 19v
Katsoin Dianan häät.
Muistan kuinka selostaja kauhisteli puvun menneen ryppyyn, kun Dianan nousi vaunuista kirkon edessä. Rypyssähän se puku oli ja pahasti.
Katsoin, olin 18v ja harmitti kun piti kesken häiden lähteä töihin
Häiden jälkeen tuli muotiin rimpsuiset hääpuvut, joissa oli puhvihihat ja iso rusetti pehvan päällä.
Katsoin ja ajattelin,että voi lapsiparka. Hän oli kuin uhrilammas. Oikeassa olin.
Puku oli todellakin ihmeen ryppyinen ja huntu lätisti Dianan hiukset.
Eipä olisi ikinä arvannut mikä tragedia tyttö-paran elämästä tulisi. Hovi käytti häntä hyväkseen ja Charles oli koko ajan yhteydessä Camillaan. Ja paparazzit tappoivat loppujen lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin, olin parikymppinen. Diana oli etsitty suvunjatkajaksi kun Camilla ei kelvannut sukuun. Dianan sukuhan on vähintään yhtä siniverinen kuin kuninkaallisten. Ihmettelen minäkin että nuori tyttö suostuu elähtäneen poikamiehen vaimoksi. Yritettiinhän sitä naittaa mm Monacon Carolinellekin, joka on ikäiseni. Kermakakkupuku oli muotia siihen aikaan vaikka Dianalle olisi sopinut yhtä hyvin joku kapeampi klassinen malli.
Kyllä Camilla varmaan olisi kelvannut, jos olidi malttanut odottaa Charlesin empimistä, eikä olisi mennyt naimisiin.
Diana oli kyllä tuon kermakakku hääpukumuodin uran uurtaja, omani samalta kesältä on paljon hillitympi, seuraavan kesän tuttujen morsiamien hääkuvisssa on pääosassa pussihihat.
Juu. Olin 9-vuotias silloin. Katsoin myös Dianan hautajaiset. Ja jotenkin oli liikuttavaa nähdä, että veljekset, jotka saattoivat äitinsä aivan liian aikaiseen hautaan, kävelivät jälleen vieri vieressä julkisesti, tällä kertaa iloisissa tunnelmissa. Jotenkin korjaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin, olin parikymppinen. Diana oli etsitty suvunjatkajaksi kun Camilla ei kelvannut sukuun. Dianan sukuhan on vähintään yhtä siniverinen kuin kuninkaallisten. Ihmettelen minäkin että nuori tyttö suostuu elähtäneen poikamiehen vaimoksi. Yritettiinhän sitä naittaa mm Monacon Carolinellekin, joka on ikäiseni. Kermakakkupuku oli muotia siihen aikaan vaikka Dianalle olisi sopinut yhtä hyvin joku kapeampi klassinen malli.
Camilla ei kelvannut koska katolinen uskonto, oli jo tahollaan naimisissa ja äiti. Suhde oli jo silloin skandaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, olin 12 v.
Aveella siis jo keski-ikäinen katkera vanha akka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, olin 12 v.
Aveella siis jo keski-ikäinen katkera vanha akka.
Nyt eilen poikansa meni naimisiin 36-vuotiaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Camilla ei kelvannut koska katolinen uskonto, oli jo tahollaan naimisissa ja äiti. Suhde oli jo silloin skandaali.
Uskonnon voi aina vaihtaa, niinhän Philipkin teki. Eikä Camilla ollut naimisissa, kun he ekan kerran seurustelivat. Varmasti Charles olisi saanut pitää Camillan, jos olisi ollut yhtä itsepäinen kuin äitinsä oli Philipin suhteen.
Charlesin tragediana oli syntyä herkkikseksi voimakastahtoisten ihmisten perheeseen.
Aika paljon pystyin katsomaan, kesätöissä psykiatrisessa sairaalassa, koko porukka niitä siellä seurasi.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon pystyin katsomaan, kesätöissä psykiatrisessa sairaalassa, koko porukka niitä siellä seurasi.
Siellä olevilta sellaisten seuraaminen on luonnollista.
En muista. Ehkä. Kirjekaveri sieltä kertoi katsoneensa. Muistan kyllä, mutta koko brittimonarkia vaikutti tuolloin ihan homehtuneelta ja kummalliselta. Muiden maiden monarkit sentään tiesivät esim. muodista jotain, tai vaikka Monacon aateliset, mutta nää oli ihan jälkeenjääneitä. Neitsyt-Dianan naittaminen vanhalle miehelle oli jotenkin inhottavaa.
Olin 12v. Mulla oli fysioterapia klo 12 ja muistaakseni häät alkoi klo 13, joten kiireellä pyöräilin kotiin katsomaan. Myöhemmin pyysin kampaajani leikkaamaan mulle Diana-tukan ja eikä eukko muka ollut kuullutkaan koko ihmisestä!!!
Synnyin vasta -82. Dianan hautajaisia seurasin, Vickanin häät katselin myös. Muita en ole viitsinyt