Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon isovanhemmat hoitavat lapsianne?

Vierailija
19.05.2018 |

Mikä on kohtuullista? Meillä isovanhemmat ovat työsskäyviä ja katsovat lapsiamme usein viikonloppuisin ja joinain arki-iltoina.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä olevat isovanhemmat ei hoida yhtään😟

Veljen lapsi on isovanhemmilla hoidossa useita viikkoja vuodessa 😟

Vierailija
2/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurin mamma ja pappa hoitavat pyhät ja arjet. Aina on pariskunnalla menoja. Isä ei kuulemma jaksa ollenkaan yksin hoitaa jos äiti muualla, vaikka töissä. Poika 5v. ja aika villi, siinä ovat nämä isovanhemmat helisemässä ja tuntuu kuin viime voimillaan hoitavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani kerran, pari kuussa muutaman tunnin. Yhden yön yökyläilyjä muutama vuodessa. Ja nyt kesällä äitini on luvannut yhden ma-pe hoitaa lapsia 8-16 niin ei tartte viedä varahoitoon. Olen kiitollinen ❤

Anoppi on turhan iäkäs leikki-ikäisten hoitoon.

Lisäksi saadaan apua tarvittaessa kaveriperheiltä (ja annetaan myös).

Vierailija
4/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.

Minä hoidan kyllä omat lapseni.

Isovanhemmat ovat oman sarkansa tehneet.

Vierailija
5/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.

Vierailija
6/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.

Vierailija
7/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ehkä kerran kuussa muutaman tunnin. Jos mies reissuhommissa ja mulla joku meno, mihin en voi lapsia ottaa. Muita isovanhempia ei ole lähellä ja ei kauempana asuvat hoida ollenkaan.

Vierailija
8/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesisi35 kirjoitti:

Ei yhtään.

Voi ei, miten yksinäisiä lapsesi tulevat olemaan, jos opetat (lapsuuden kodista oppimasi mukaan?) että auttaminen ja jakaminen ovat vain pois itseltä eivätkä anna mitään, tai jos annat lastesi uskoa että heidän seuransa olisi lähtökohtaisesti taakka.

Toki yksikään isovanhempi ei ole _velvoitettu_ auttamaan mutta onneksi aika moni haluaa.

Vierailija
9/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ollenkaan

Vierailija
10/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että meidän perhe on tässä suhteessa poikkeus, mutta meidän isovanhemmat haluaisivat itse asiassa hoitaa lasta enemmän kuin edes tarvitsen. Käytännössä saan hoitoapua aina. Ovat eläkkeellä, terveitä ja asuvat lähellä. Lapsi on helppo ja heillä on läheiset suhteet.

Vierailija
11/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat jo niin iäkkäitä, että eivät oikein jaksa, mutta lapsetkin ovat jo koulussa, niin ei tarvi enää pyllyn pyyhkijää tai nenän niistäjää. Ehkä muutaman kerran vuodessa saattavat muutaman tunnin katsoa perään, kun ovat mummulassa ja lähden käymään jossakin.

Vierailija
12/40 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesisi35 kirjoitti:

Ei yhtään.

Aiotko suhtautua yhtä lämmöllä jos omat lapsesi aikuisina joskus kaipaisivat lastensa jeesiä ja sinulla olisi mahdollisuus auttaa? Vai lusitko tämän 18 vuotta ja sen jälkeen et halua olla avuksi etkä saa siitä itsellesi hyvää mieltä?

En voi ymmärtää tällaisia ihmisiä.

Vierailija
13/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Omat vanhemmat ja ex anoppi on kuolleet. Ex appi nähdään kerran vuodessa jos sitäkään. Lapset näkee isää parin kuukauden välein jos sitäkään. Isällä on aina kiirettä ja asuu kaukana. Halusi ensin lapsia mutta ei sitten jaksanutkaan heitä arjessa. Ihan terveitä tavallisia lapsia ovat. Muuta sukua ei juuri ole mutta onneksi on ystäviä jotka paikkaa kaikkien edellämainittujen poissaoloa.

Vierailija
14/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset isovanhemmat asuvat Etelä-Amerikassa ja toiset ovat maitotilan omistajia 500km päässä.

Vastaus on siis - ei koskaan. Toki lomalla nähdään, mutta silloin ollaan kaikki yhdessä.

Vierailija
15/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä on jollain lailla hoitamista. Minun isäni hakee usein poikamme perhokalastamaan. Nyttenkin he ovat keskisuomessa kalastamassa. Haki pojan koulusta perjantaina ja lähtivät. Kesäloma, kun alkaa niin he lähtevät 2kk kiertää Norjaa, Tanskaa, Ruotsia. Kalastavat. Molemmat on hulluna kalastukseen. Isäni ja äitini asuu tuossa 5 km päässä.

Vierailija
16/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempani asuvat normaalisti tuossa n. 40 min ajomatkan päässä. He hoitavat lapsiamme aina tarvittaessa joko kotonaan tai meillä. Ehkä pari kertaa kuukaudessa? Yökyläilyä on muutaman kuukauden välein. Mieheni äiti asuu niin kaukana, ettei hän voi tarjota hoitoapua. Nyt vanhempani asuvat tilapäisesti niin kaukana, että säännöllistä hoitoapua ole, mutta muutama etukäteen sovittu viikonloppu on varattu.

Vierailija
17/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan niin kaukana, että useimmiten vähintään toinen vanhemmista on paikalla koko ajan. Toki saattavat joskus aamulla herätä lapsen kanssa ja antaa meidän nukkua tai pitää silmällä saunan ajan.

Hoitaisivat mieluusti paljon enemmänkin. Nyt kesällä lapsi jää muutamaksi yöksi hoitoon ennen meidän lomien alkamista.

Vierailija
18/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on lapseni kanssa eskari+päiväkotipäivän jälkeen 2krt viikossa noin 3,5 tuntia. Tämä järjestely vain kuukauden, mutta sekin on liikaa. Näkee tämän hyvin vaivalloisena, ei iloisena ollenkaan. Ei haluaisi yhtään, mutta muitakaan ei nyt ole. Haluaisi vaan mielummin istua kököttää kotonaan pelaamassa nettipokeria koneella, joka päivä, aamusta iltaan, kirjaimellisesti. Asumme lähekkäin, että matka ei ole vaivalloinen.

Tulee kylään suht mielellään, mutta ei ole koskaan pyytämättä oma-aloitteisesti auttanut mitenkään hoitamisessa. Istuu ja juttelee minulle asioistaan, vähän saattaa jutella lapsen kanssa. Ikinä, ei ikinä ole kysynyt, että "tulisitko Pirkko mummolaan kylään" tms. Ei vaikka minulla oli tosi paha vaihe, henkisesti olin aivan loppu..

Harmittaa, että on noin itsekäs luonne.. sanokaa mitä sanotte, mutta minusta on itsekästä toimintaa, että ei viitsi eväänsä heilauttaa oman lapsen tai lapsen lapsen eteen. Ikinä. Vaikka omat lapsensa työnsi mummolaan joka kesä ja talvi moneksi viikoksi. Toisaalta mummu meidät ihan ilosylin otti vastaan...

Vierailija
19/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on lapseni kanssa eskari+päiväkotipäivän jälkeen 2krt viikossa noin 3,5 tuntia. Tämä järjestely vain kuukauden, mutta sekin on liikaa. Näkee tämän hyvin vaivalloisena, ei iloisena ollenkaan. Ei haluaisi yhtään, mutta muitakaan ei nyt ole. Haluaisi vaan mielummin istua kököttää kotonaan pelaamassa nettipokeria koneella, joka päivä, aamusta iltaan, kirjaimellisesti. Asumme lähekkäin, että matka ei ole vaivalloinen.

Tulee kylään suht mielellään, mutta ei ole koskaan pyytämättä oma-aloitteisesti auttanut mitenkään hoitamisessa. Istuu ja juttelee minulle asioistaan, vähän saattaa jutella lapsen kanssa. Ikinä, ei ikinä ole kysynyt, että "tulisitko Pirkko mummolaan kylään" tms. Ei vaikka minulla oli tosi paha vaihe, henkisesti olin aivan loppu..

Harmittaa, että on noin itsekäs luonne.. sanokaa mitä sanotte, mutta minusta on itsekästä toimintaa, että ei viitsi eväänsä heilauttaa oman lapsen tai lapsen lapsen eteen. Ikinä. Vaikka omat lapsensa työnsi mummolaan joka kesä ja talvi moneksi viikoksi. Toisaalta mummu meidät ihan ilosylin otti vastaan...

Siis tämä järjestely vain sen vuoksi, kun minulla töitä... ja lapsellani down oireyhtymä, että jeesiä kyllä välillä tarttis.

Onnea teille keiden vanhemmat nauttii lasten seurasta! Lapsillehan tuo on kuin lottovoitto.

Vierailija
20/40 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmat aina kun on tarvis ja usein silloinkin kun ei ole, lapset 4, 10, 14. Asuvat muutaman kilsan päässä joten keskimmäinen ajelee pyörällä isovanhempien luo usein viikollakin ja jää yöksi ja menee sieltä aamulla kouluun. Meille tulevat hoitamaan melkein aina kun vain pyydetään jäävät myös yöksi jos tarvetta. Molemmat ovat jo eläkkeellä mutta äitini on useita öitä oman äitinsä luona viikossa niin isäni on vain tyytyväinen ja iloinen isompien poikien seurasta. Pienintä isäni ei jaksa enää yksin hoitaa kovin kauaa mutta hetken silloin tällöin kun käyn vaikka hammaslääkärissä niin onnistuu aina. Olen niin kiitollinen omasta turvaverkosta ja heidän avustaan.

Anoppi hoitaa joskus mutta sitä täytyy pyytää kuukausia aikaisemmin ja sopia tarkat ajat. Hänellä on miehen veljen poika hoidossa kun vanhemmat ovat töissä eivätkä halua laittaa lasta tarhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi