Mistä aloitat siivouksen, kun koti on kuin kaatopaikka????
Kommentit (23)
Seuraavaksi kaikki pyykit pyykkikoriin. Tiskipöytä siistiksi + vessa. Sitten vähitellen loppuja....
Alota sillä että nappaat tietsikan kiinni. Jos jätät sen käyntiin niin istut siinä kohta se roskis sylissä surffaamassa : )
saat samalla hauskuutusta, mutta oikeasti hyödyllisiä vinkkejä! Keittiöstä kehoittavat sielläkin aloittamaan.
Eikun toimeen!
sitten toppakengät pois ja eteinen siistiksi. matot pihalle. Jätepperit pois. raivaus.....imurointi....
Ei ihme jos sairastellaan jos eka pesee vessat ja sitten tulee keittiöön tasoja pesemään. Yök!
Siitä eteenpäin huone kerralla, mikä ensin vastaan tulee. Jos yllärivieraita tulee, niin eipä haittaa yläkerran kaatopaikka :)
Vierailija:
Ei ihme jos sairastellaan jos eka pesee vessat ja sitten tulee keittiöön tasoja pesemään. Yök
Vierailija:
Ei ihme jos sairastellaan jos eka pesee vessat ja sitten tulee keittiöön tasoja pesemään. Yök!
eli siis ekaksi makkarit kuntoon ja ovet kiinni ja ikkunat lämpimällä säällä auki. Sitten keittiö (mies) ja olohuone (minä). Wc:n pesen usein jo edellisenä päivänä kuten myös yritän tehdä tarvittavat tavaroiden paikoilleen laittamisraivaukset. Kylppäri ja sauna jää sitten vikaksi eli sit kun ne on kunnossa pääsee suoraan puhtaaseen kylppäriin suihkuun.
Voi hyvät hykkyrät.. Koskaan siivoaminen ei vie 30 min kauenpaa kun sen tekee päivittäin. Jätesäkit kourassa siivoamista.. MILLASIA NAISIA TE OIKEIN OLETTE????
Vierailija:
.. MILLASIA NAISIA TE OIKEIN OLETTE????
Vierailija:
eks osaa pestä käsisäs kun olet vessan pessyt vai miten saat ne pöpöt sieltä vessasta muuhun kämppään? Ja kauanko ne elää sun mukanas, että kuinka kauan pitää olla menemättä keittiöön vessanpesun jälkeen?
No TIETENKIN on eri välineet ja rätit jne. mutta SILTI, kyllä ne ilman mukanakin tulee!
Joo, siivoominen on ihan peestä...en tykkää siitä yhtään. Meillä on ain hieman sotkusta muttei koskaan likasta.
Ja itsellä ei tulisi edes mieleen aloittaa vessasta ja sitten mennä keittiöön.
Itse pidän vessojen siisteyttä kaiken tärkeimpänä. Ja meillä ei muuten esim. olla oltu vatsataudissa tai ripulissa ainakaan viiteen vuoteen..
Mutta ihan sama mulle miten siivootte.
jos se jää jopa seuraavaan päivään. Nyt olen keksinyt hyvän idea pitää wc:tä paremmin puhtaana eli olen ostanut niitä kertakäyttöisiä puhdistusliinoja. Niillä saa veskin näppärästi ja nopeasti siistimmäksi ja raikkaan tuoksuiseksi kun on tulossa esim vieraita lyhyellä varoitusajalla. Ensin puhditan liinalla lavuaarin seudun ja sitten pyyhin pissi ym roiskeet pöntöstä. Kun perheessä on 4 eri-ikäisistä pippelihuiskua tulee pönttö hetkessä aika hurjaan kuntoon ;)
joku meillä käy vessassa niin ei saa tulla keittiöön seuraavaan kahteen tuntiin.
Ne paskahiutaleet leijuu näet ihmisten vaatteiden mukana keittiöön ja menee sitä kautta ruokaan.
Myös pyllynnosto motivaatio laskee, kun työmäärä kasvaa ylettömäksi. Pala kerrallaan vaan, ei auta - täälläkin yksi toivoton tonttu siivousasioissa !
Sitten lelut ja sitten näyttääkin jo siistiltä.
Ota huone kerrallaan aloittaen keittiöstä.