Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä aloitat siivouksen, kun koti on kuin kaatopaikka????

Vierailija
25.04.2006 |

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihminen tekee kaikella ryjällä mitä se nurkissa säilöö! Meillä toimii hyvin tämä periaate ja 60neliötä, 4henkeä, eikä lainkaan ahdasta, sekaista, tai ennen kaikkea likaista..

Vierailija
22/23 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten keittiö. Älä ota liian suurta palaa kerralla, otat yhden kunnon kohteen per päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan keittiöstä. Siis jos oikeasti niin pääsee käymään, että koti ehtii ihan kamalaksi. Eli aloitan siitä, että raivaan keittiön tasot tyhjiksi - astiat pesuun ja tavarat kaappeihin jne. ja pesen ne tasot. Lattialle jää tietenkin vielä murut sun muut, mitä siellä nyt onkin.



Sitten seuraavaksi luultavasti tavaroiden keruu -vaihe:

- Ensin likapyykit (jos niitä vaikka lojuu ympäriinsä) ja eka koneellinen pesemään, ja lajittelen valmiiksi loput likapyykit seuraaviin koneellisiin, ja pistän odottamaan.

- Meilläkin on liikaa tavaraa (asuttiin ennen talossa ja muutettiin puolta pienempään asuntoon...) mutta kyllä niitä on vaan sitten parhaansa mukaan kuljeteltava omille paikoilleen, taikka missä niitä nyt yleensä sitten pidänkin. Pakko saada tilaa sille, että mahtuu siivoamaan. Kirjat hyllyyn taikka omaan pinoonsa sinne nurkkaan; lelut laatikkoon tai hyllyyn jne.



Niin, ja ikkunat auki, niin samalla tuulettuu.



Sitten pyyhin pölyt (pyyhin ennen imurointia), eli kuljen pölyhuiskuni kanssa ympäri asunnon ja käyn läpi kaikki hyllyt ja tasot, kirjat ja ikkunalaudat ja mahdolliset koriste-esineet, ja vikana lattialistat. Pölyjen pyyhkimisen jälkeen imuri esille. Jos asunto on oikeasti päässyt kaaokseen, se varmaan tarkoittaa sitä, että edellisestä kunnon imuroinnista on aikaa, joten paras vaan siirrellä niitä huonekaluja ja tavarakasoja, ja imuroida nurkkia myöten.



Sitten vessan vuoro. Lavuaarin ja suihkun saa aika pikaisesti pestyä vaikka suihkutettavalla pesuaineella ja karkealla siivouspesusienellä, ja vessanpytty tietenkin kanssa pestään. Huom. likaiset pyyhkeet likapyykkijonoon.



Seuraavaksi pestään lattiat ainakin kylppäristä ja keittiöstä (meillä nää lattiat likaantuu nopeitein), mutta mielellään tietenkin muualtakin.



Viimeiseksi lakanat vaihtoon ja puhtaat lakanat sänkyihin ja puhtaat pyyhkeet esille jne.



Unohtuikohan jotain...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme