Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alatiesynnytyksen plussat ja miinukset?

Vierailija
18.04.2006 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelotti ensikertalaisena ihan kauheesti ja vielä kaiken lisäksi tiedossa oli yli 4kg lapsi



+ Ihana kokemus loppujen lopuksi koska kaikki meni todella hienosti

+ vauvan sain viereen heti

+ nopea toipuminen

- 2 tikkiä jonka jälkeen pissaaminen sattui kamalasti

joudun konttaamaan vessaan ja pidättelin joka päivä enkä uskaltanut juoda



Sain epiduraalin ja ilokaasua ei ollut mitään kipuja niitä ennenkään vaikka

sain ne melko myöhään koska itse kieltäydyin ensin , supistukset tuntuivat ainoastaan selässä .



Lopputulos 4040 kg 52 cm ihana tyttö vauva

Vierailija
2/19 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ lapsi heti kauan rinnalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

+nopea toipuminen

+vauvan saa yleensä heti rinnalle

+luonnollinen tapa syntyä

+imetys käynnistyy nopeammin kuin sectioäideillä



-alapää kipeä jonkin aikaa, vaikea istua alussa

-peräpukamat

Vierailija
4/19 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

+sinänsä hyvä, vahvistava kokemus

+tunsi olevansa läsnä

+ja sitten tietty tällaset systeemit ettei jääny mitään isoo arpea tai kammoo...



-paikat parani aivan järkky hitaasti vaikken saanut kun kolme pientä, just ja just tikkejä vaativia repeämiä. Yksi juuri emättimen reunalla, joka sattuu vieläkin tietyissä asennoissa sekstaamisessa (synnytyksestä 2w).

Vierailija
5/19 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

+vauvan terveyden kannalta parempi

+maito nousee nopeammin

+tuntee hallitsevansa synnytystapahtumaa

+hillitön voiman tunne ja euforia



miinus:alapää on kuin pakanamaan kartta, ja pidätyskyky on vähän heikentynyt

Vierailija
6/19 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti jos tulee hätätilanne tai vauva ei millään mahtuis syntymään luonnollista tietä, niin sitten menee miinukselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinus : sattuu ihan helvetisti

Plussa : Kun vauva on ulkona, niin kipu häipyy sillä sekunnilla kuin taiottuna

Vierailija
8/19 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ parannuin nopeasti, haava ei särkenyt yhtään

+ seksiä 1, 5 vkon kuluttua jo

+ kaikki meni ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miinusta toosa ei tule ennalleen

Vierailija
10/19 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ kipu loppuu heti, kun vauva ulkona

+ minua yllätti se, että pimpsa yhä kaunis ja piukka

+ ei haavakipua alapäässä lainkaan









miinuksia ei minulla ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei ainakaan hymyilytä kun katson omaa pommin jäljiltä olevaa värkkiä....

Vierailija
12/19 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuksena kipu sekä se, että alapää venyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Sattuu

-Pieni ja kiinteä pimppi repeää

-Kahden kuukauden jälkeenkin seksi sattuu

-Virtsankarkailu

-peräpukamat

-veren menetys(9dl)menin vähän paniikkiin, että kuolen sit siihen paikkaan

-ponnistamisessa menin vähän tolaltaan, kun työnnätti ja työnnätti ja tuli niin pirun KUUMA, että alasti siinä äkistin ja mies puristi KYLMÄÄ vettä päälle, mutta kun vaan tuntui että on TULESSA

+lopputuloksen saa yleensä heti rinnalle

+Tekisin vielä lisää, kaikista pahin on pyyhkiytynyt jo pois:)

Vierailija
14/19 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

+täydellinen toipuminen (ei repeämiä tikkejä haavoja tms), kuin sekstiosta olisi jäänyt haava (arpi).



+kokemuksena hieno juttu, näin jälkenpäin



-Kauheat tuskat (ei ehditty antaa kipulääkitystä)



-arat paikat esim. vessassa käydessä n. 2viikkoa synnytyksen jälkeen.







Vaikea keksiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinukset ovat omalla kohdalla olleet aika pieniä. Kipu ja huonot hetket unohtuvat aika pian. Pitkään jatkunut ponnistusvirtsankarkailu harmitti, mutta onneksi tuntuu nyt jääneen pois.

Vierailija
16/19 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ainoa ikävä puoli jo ekan alatiesynnytyksen jälkeen esiintynyt virtsankarkailu (ns. ponnistusinkontinenssi) lantiopohjan venyttymisen takia (lapset >4 kg). Siihenkin voi saada avun hyvin pienellä toimenpiteellä, kun lapset on tehty :) Eli ei kannata tämän pelossa " valita" sektiota. Itse en ainakaan vaihtaisi synnytyskokemuksiani pois mistään hinnasta. Vahvimpia elämyksiä mun elämässäni :)

Vierailija
17/19 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-helvetilliset avautumiskivut

-kauheet tuskat ponnistusvaiheessa

-pakokauhu ja pelko ponnistusvaiheen venymisessä (esikoisella 1,5h)

-esikoisella imukuppisynnytys

-istukan synnytys

-virtsarakon laskeuma

-peräpukamat

-kauheen näkönen römpsä, eppari toiseen suuntaan ja repeämä toiseen

-synnytyksen jälkeinen seksinpelko (tosin aiheeton sellainen)



+toisen lapsen synnytin ilman imukuppia (voi sitä riemua :))

+mikä suunnaton helpotus se on kun saa vauvan rinnalle ja tietää todella tehneensä töitä sen eteen

+ei sektioarpia

+nopea parantuminen

Enempää plussia en parhaalla tahdollakaan keksi... :(

Vierailija
18/19 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sattu ihan pirusti!

Vierailija
19/19 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

+helppo ja kivut siedettävät; sairaalassa 4 tuntia, ponnistus 15 min.

+hieno kokemus

+ei tarvittu mitään erikoistoimenpiteitä, kuten ei yleensä tarvita

+vauvan saa heti rinnalle



-episiotomia

-vessassa käynti aluksi pelotti/vaikeaa



Oli NIIN paljon helpompaa, kivuttomampaa ja nopeampaa kuin olin odottanut ja alapää näyttää musta lähes samalta kuin ennen synnytystä, (pieni jälki episiotomiasta jäljellä).



Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi