Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan yksinasuvana, lapsettomana työttömänä tukia yhteensä reilusti yli 1000 euroa kuukaudessa. Kiitos teille, ihanat veronmaksajat! :)

Vierailija
19.05.2018 |

Katsokaas, ensin on täysi työmarkkinatuki, joka lasketaan bruttona olevan hieman vajaat 700 e/kk. Sitten saan siihen päälle vielä täyttä asumistukea yli 300 e/kk. Sitten kun on työkkärin toiminnassa aina välillä mukana, niin silloin alkaa tulemaan korotusosaa n. 100 e/kk ja kulukorvausta yhteensä n. 180 e/kk, mutta tuosta kulukorvauksestahan minulla ei kulu oikeastaan mitään, eli sekin raha menee vain taskuun. Tuota työkkärin toimintaakin on kivasti aina löytynyt, eikä tarvitse tehdä paljon mitään ja raha juoksee. Yhteensä siis tukia tulee bruttona n. 1300 e/kk. Jos en ole toiminnassa mukana, niin silloin rahaa tulee vähemmän, mutta silloinkin yli 1000 e/kk.

Asun uudessa, hyvin varustellussa asunnossa. On kuulkaa ilmastoinnit, joten ei vaivaa ilman tunkkaisuus, ei kuumuus eikä kylmyyskään koskaan, koska eristeet on hyvät ja lämmitys toimii. On niin hyvät äänieristeet, että vaikka naapuri bilettäisi, niin ei kuulu mitään. Ihan kaupungin ydinkeskustassa asunto ei ole, mutta pyörillä ja julkisilla pääsee hyvin, nopeasti ja helposti ydinkeskustaan aina kun haluaa. Niin ja olen sinkku ja lapseton, niin kaikki nuo rahat ovat vain minun itseni käytettävissä.

Kiitos ihanat veronmaksajat, että tällainen on tässä maassa mahdollista. :)

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muista äänestää ensi vaaleissa jotain muuta kuin Kokoomusta, Keskustaa tai Perussuomalaisia.

He ohjaavat veroeurot mielummin sijoitusyhtiöiden osakkaille veroparatiiseihin kuin sinun tukiisi tai minun lasteni koulutukseen, terveydenhoitoon jne.

Vierailija
62/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on esimerkillinen tuilla eläjä! Tyytyväinen ja ilmeisen kiitollinen saamistaan tuista. Nöyräkin?

Itse en olisi valmis kituuttamaan moisella summalla, mutta ap on osaansa tyytyväinen, jopa ylpeä taloudellisesta asemastaan. Hienoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt vähän brassailee ja johtaa hieman harhaan.

Työmarkkinatukea saa käteen verotuksen jälkeen 518,40 e ja sitä ei makseta kalenterikuukausittain vain joka neljäs viikko – jokainen joka ko. tukea saa, tietää tämän tasan tarkkaan.

Työmarkkinatuen korotusosaa voi saada, mutta vain 6 kk. Ja siitä maksetaan vero myös.

Ja jos ette tiedä, työtön maksaa tuistaan suhteessa ansiotuloihin enemmän veroa.

Päivärahaa maksetaan sitäkin vain työllistävään toimenpiteiseen osallistumisen ajan. Siitä ei makseta veroa.

Eli enintään vain 6 kk ajan voi saada vähän yli 1000 euroa, mutta sitten putoaa taas takaisin tuolle 518,40 eurolle. Ja jos ei täytä aktiivimallin sääntöjä, sitten seuraavan kauden tuki on 494 e.

Asumistuki ei kata koko vuokraa, joten asumistuen ylimenevä osa pitää maksaa tuosta työmarkkinatulosta. Itse saan vain työmarkkinatuen ja asumistuen, ja kun maksan vuokrat ja laskut, elämiseen jää 6 euroa per päivä.

Jos joku sitä kadehtii, vaihdan mielelläni osia :)

Vierailija
64/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaas, ensin on täysi työmarkkinatuki, joka lasketaan bruttona olevan hieman vajaat 700 e/kk. 

Mutta koska olet muiden lailla veronmaksaja, et saa 700 eur/kk.

Ap ei ole työtön niin ei osannut sanoa oikeaa summaa..

elan maksama työttömyysetuus on 32,40 e/pv. Sitä maksetaan 5 päivältä viikossa (myös arkipyhiltä).

22,5*32,40= 729 brutto. Työpäiviä on kuukaudessa laskennallisesti 22,5. Ap kyllä puhuu totta ihan joka asiassa ja kaikki nämä löytyy googlaamalla, miksi väitätte muuta? Moni laskee, että kuukaudessa olisi neljä viikkoa, kun työmarkkinatuki maksetaan neljältä viikolta, mutta se nimenomaan on väärin laskettu.

Ja kulukorvaus pienentää vastaavasti asumistukea. Ja Kela kyllä itse pienentää asumistukea kulukorvauksen verran, vaikka ap ei sitä itse tekisi ( =yrittää huijata ).

Ai ai ai. Mitäs ne Kelan sivut sanovatkaan?

http://www.kela.fi/tulot-jotka-eivat-vaikuta-asumistukeen

"Tulot, jotka eivät vaikuta asumistukeen

Seuraavia sosiaalietuuksia ei huomioida tulona:

-

Sieltä löytyy pitkästä listasta yhden luettelomerkin takaa...

- kulukorvaukset ja ylläpitokorvaukset

-

Niin että miten se olikaan?

Vierailija
65/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No reilu tonni kuussa nyt ei ole ihmeellinen summa. Kyllä kouluttautunut ja hyvässä työssä oleva sentään enemmän tienaa. Entä tulevaisuus? Minne suunta? Kunnianhimo? Mitä tavoittelet? Onko tuollainen elämä mielekästä? Miten tahdot vaikuttaa yhteiskuntaan, millaisen henkisen perinnön jättää?

Vierailija
66/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi, ilmastoitu asunto niin edullisella vuokralla, että on oikeutettu täyteen asumistukeen... Isikö tuon asunnon omistaa ja on vuokrannut pilkkahinnalla lapselleen?

Vierailija
67/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap maksaa noista rahoista ilmastoidun asuntonsa vuokran! Jos ei maksa, sitten toki on törsäysrahaa, mutta häätö on edessä.

Niin maksan, mutta jäähän tuota fyffeä silti joka kuukausi vielä ihan kivasti. :) T. ap.

Sulle jää noin 500e. Kiva jos se sinusta on iso raha. Jos enemmän jää, huijaat kelaa ja siitä narahdat nopeasti.

Onhan kaiken tuon lisäksi lupa tienata vielä 300 euroa kuukaudessa ilman että etuudet pienenevät. Eikä sellaisesta tarvitse ilmoittaa. Eikä se ole mitään huijausta.

Käypä lukemassa niitä sääntöjä, mitä sanotaan. Työttömyysetuuden lisäksi on oikeus tienata kuukaudessa 300 euroa ilman että etuudet pienenevät.

Yleinen asumistuki tulee tarkastaa uudelleen, jos tulot nousevat pysyvästi yli 400 euroa kuukaudessa. Pysyvänä muutoksena tarkoitetaan tässä tapauksessa sitä, että muutos kestää enemmän kuin 3 kuukautta. Jos tulot ovat epäsäännöllisiä, silloin tuloista lasketaan keskiarvotulo ja katsotaan sen perusteella, ovatko tulot muuttuneet enemmän kuin 400 euroa kuukaudessa. Näin on tästä kaikesta ihan Kelan työntekijät sanoneet.

AP:n saamat etuudet ovat siis 100% laillisia ja luvallisia. Turha AP:ta on huijariksi sen perusteella haukkua, että hän saa kaikki ne etuudet, mitkä hänelle lain mukaan kuuluvatkin. Minkä AP sille voi, jos muut ihmiset eivät kenties ymmärrä hakea kaikkia heille kuuluvia etuuksiaan. AP on tässä ehkä vain muita tietävämpi ja valveutuneempi.

Mitä höpiset? Kaikki tulot pitää ilmoittaa ja siitäpä kiva loukku syntyykin.

Itse työttömänä ollessani otin yhden sijaisuuden vastaan sinä päivänä kun sain lähettää ilmoituksen työttömyysajasta. Tienasin hurjat 75 € tuosta. 

Lopputuloksena se, ettei työttömyysajan ilmoitus mennyt läpi automaationa vaan piti toimittaa palkkatodistus, jonka sain about viikon päästä työkeikasta. Sitten se piti käsitellä ja siinä meni viikko. TYöttömyyskorvauksen maksu viivästyi kaksi viikkoa, joihin mulla ei todellakaan olisi ollut varaa.

Mutta jos et ilmoita ja narahdat, niin karenssi on mojova isku.

Vierailija
68/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No reilu tonni kuussa nyt ei ole ihmeellinen summa. Kyllä kouluttautunut ja hyvässä työssä oleva sentään enemmän tienaa. Entä tulevaisuus? Minne suunta? Kunnianhimo? Mitä tavoittelet? Onko tuollainen elämä mielekästä? Miten tahdot vaikuttaa yhteiskuntaan, millaisen henkisen perinnön jättää?

Ap on todennäköisesti punninnut omalla kohdallaan nuo luettelemasi asiat ja päätynyt tällä kertaa valitsemaan elämisen säästeliäästi ja hyvin pienellä budjetilla. Minusta on hyvä, että ihmiset tekevät itselleen sopivia valintoja. Vietän itse varsin keskiluokkaista elämää koska nautin siitä, mutta ymmärrän hyvin ettei se ole kaikille mieluinen tai edes mahdollinen vaihtoehto.

Vierailija
69/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap elää elämäänsä parhaansa mukaan ja itselleen sopivalla tavalla. Surullista sen sijaan on nähdä ihmisten pettävän itseään kuvittelemalla kuuluvansa keskiluokkaan alle 100 000 € vuosituloilla.

Vierailija
70/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sai ansiosidonnaista nettona 1700. Itsellä ihan ok palkka nettona 2800. Silti olin huolissani meidän toimeentulosta. Etenkin pelkäsin peruspäivärahalle tippumista. Onneksi hän sai työpaikan ja nyt tienataan taas 6000 nettona. Ei ole isot menot. Mutta en mitenkään pystyisi elämään tässä velattomassa talossa pienillä tuloilla. Ei voi matkustela. Lukiolaisten isot menot ym.

Minulle reilu tonnin brutto yksin olisi kauhistus

Vierailija
71/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et nyt moralisointisi kiihkossa tajunnut oikein mistä on kyse.

Nimittäin jos ap saa työmarkkinatuen korotusosaa sekä kulukorvausta, se tarkoittaa että hän on työvoimapoliittisessa toimeenpiteessä, eli kurssi, koulutus, työ yms.

Hän on siis selvästi yrittämässä parantaa työmarkkina-asemaansa. Turha tulla itkemään ettei ole kunnianhimoja ja tavoitteita. Aika moni mun tuntema työtön muuten on korkeasti koulutettu, joillakin on myös useampi tutkinto, ei heitä voi kunnianhimon ja yrittämisen puutteesta haukkua.

Ne, joilla sattuu olemaan töitä (useinhan se on tuurista kiinni) eivät vaan tajua, että työttömänä olo on aika iso haaste useimpien mielenterveydelle ja hyvinvoinnille. Sitten kun yt:t iskee sinuun, alkaa huuto, itku ja hammastenkiristys ja ymmärrät elämästä vähän enemmän, osaat arvostaa niitä työttömiä, jotka jaksavat hoitaa asiansa, elää pienillä tuloilla, kestää byrokratian potkut nivusiin ja vielä yrittää parantaa asemaansa.

Vierailija
72/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatukea saa käteen verotuksen jälkeen 518,40 e ja sitä ei makseta kalenterikuukausittain vain joka neljäs viikko – jokainen joka ko. tukea saa, tietää tämän tasan tarkkaan.

Työmarkkinatuen korotusosaa voi saada, mutta vain 6 kk. Ja siitä maksetaan vero myös.

Ja jos ette tiedä, työtön maksaa tuistaan suhteessa ansiotuloihin enemmän veroa.

Päivärahaa maksetaan sitäkin vain työllistävään toimenpiteiseen osallistumisen ajan. Siitä ei makseta veroa.

Eli enintään vain 6 kk ajan voi saada vähän yli 1000 euroa, mutta sitten putoaa taas takaisin tuolle 518,40 eurolle. Ja jos ei täytä aktiivimallin sääntöjä, sitten seuraavan kauden tuki on 494 e.

Asumistuki ei kata koko vuokraa, joten asumistuen ylimenevä osa pitää maksaa tuosta työmarkkinatulosta. Itse saan vain työmarkkinatuen ja asumistuen, ja kun maksan vuokrat ja laskut, elämiseen jää 6 euroa per päivä.

Jos joku sitä kadehtii, vaihdan mielelläni osia :)

Juuri näin. itselläni samat "tulot", 55vuotiaana, työmarkkinatuelle tipahtaneena naisena. Ja jos joku aikoo vinkua, että mikset mene töihin, niin 37 vuotta työuraa on takana, työ kuin työ kelpaisi, mutta kun en itse kelpaa. Näitäkin hurjia "tuloja" joku kehtaa vielä kadehtia.

Vierailija
73/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaas, ensin on täysi työmarkkinatuki, joka lasketaan bruttona olevan hieman vajaat 700 e/kk. Sitten saan siihen päälle vielä täyttä asumistukea yli 300 e/kk. Sitten kun on työkkärin toiminnassa aina välillä mukana, niin silloin alkaa tulemaan korotusosaa n. 100 e/kk ja kulukorvausta yhteensä n. 180 e/kk, mutta tuosta kulukorvauksestahan minulla ei kulu oikeastaan mitään, eli sekin raha menee vain taskuun. Tuota työkkärin toimintaakin on kivasti aina löytynyt, eikä tarvitse tehdä paljon mitään ja raha juoksee. Yhteensä siis tukia tulee bruttona n. 1300 e/kk. Jos en ole toiminnassa mukana, niin silloin rahaa tulee vähemmän, mutta silloinkin yli 1000 e/kk.

Asun uudessa, hyvin varustellussa asunnossa. On kuulkaa ilmastoinnit, joten ei vaivaa ilman tunkkaisuus, ei kuumuus eikä kylmyyskään koskaan, koska eristeet on hyvät ja lämmitys toimii. On niin hyvät äänieristeet, että vaikka naapuri bilettäisi, niin ei kuulu mitään. Ihan kaupungin ydinkeskustassa asunto ei ole, mutta pyörillä ja julkisilla pääsee hyvin, nopeasti ja helposti ydinkeskustaan aina kun haluaa. Niin ja olen sinkku ja lapseton, niin kaikki nuo rahat ovat vain minun itseni käytettävissä.

Kiitos ihanat veronmaksajat, että tällainen on tässä maassa mahdollista. :)

Hei, saanen veronmaksajana korjata laskelmiasi. Sinä puhut bruttotuloista ja laskelmiesi mukaan teen työkkärille töitä 9€:lla per päivä. Todellisuudessa saat nettona alle 700€ kuussa ja olet töissä päivittäin. Todennäköisesti maksat vielä siitä että pääset "tienaamaan" 9€ per päivä. Vuokrasi toki maksetaan verovaroista. Missään töissä ei tienaa yhtä huonosti kuin mitä sinä tienaat tällä hetkellä. Eikö kuulosta mahtavalta?

Vierailija
74/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo AP ettei Susanna Koski ole ovesi takana joku päivä...

Vierailija
75/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli AP:n netto tulot ovat n. 1000 € /kk. Siitä maksetaan vuokra, n. 500-600 euroa, ruoka ja laskut. Minulla ruokaan ja laskuihin menee n. 450 euroa /kk. Kylla kai noilla tuloilla festareilla käy, jos syö kuukauden makaronia. Jotta noita kulukorvauksia saa, niin pitää olla jossain työkkärin toiminnassa mukana. Eli ei se raha kotona makaamalla tule.

Käytännössä yksinäinen sinkku saa Suomessa niin vähän tukia että työn vastaanottaminen kannattaa aina (olettaen että työstä maksetaan lain mukainen minimipalkka ja se on täysiaikaista).

Vierailija
76/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus trollit asialla.. pitäähän niitä tukia hekumoida ja yrittää nostaa myrsky jotta voisitte vähän leikkailla.. Totuus on että suomen tuet ovat todella pienet. Ja niin ovat kyllä palkatkin , ei siinä mitään.

Vierailija
77/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ap ilmoittikin, paljonko saa tukea kuukaudessa bruttona. Ei sillä ole mitään väliä, mikä on maksuväli. Kuukauden tuki on isompi kuin neljän viikon tuki. Jokainen, joka on käynyt peruskoulun, tietää, että kuukausi on hieman pitempi kuin neljä viikkoa. Kuukauden tuki on helppo laskea. On virhe väittää neljän viikon tukea kuukauden tueksi maksuvälin perusteella.

Vierailija
78/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluaa ottaa kaiken schaissen mitä te-toimisto työntää.Itse pääsen osa-aikatyössä paljon helpommalla eikä tarvitse edes käydä työkkärissä.

Vierailija
79/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos olet tyytyväinen! Nuo summat on täysin mahdollisia ja laillisia. On aivan sama onko työttömänä väkisin tai mielellään jos työtä ei ole kaikille niin jonkun on oltava työtön, minä, sinä tai naapurin Ville. Tuet on aina pinempiä kuin palkkatulo. Jos joku on kateellinen työttömän tuloista niin ottakaa loparit ja nauttikaa suurista etuuksista, aika nopeesti tukien todellinen taso tulee selväksi.

Vierailija
80/81 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ap ilmoittikin, paljonko saa tukea kuukaudessa bruttona. Ei sillä ole mitään väliä, mikä on maksuväli. Kuukauden tuki on isompi kuin neljän viikon tuki. Jokainen, joka on käynyt peruskoulun, tietää, että kuukausi on hieman pitempi kuin neljä viikkoa. Kuukauden tuki on helppo laskea. On virhe väittää neljän viikon tukea kuukauden tueksi maksuvälin perusteella.

On virhe ruveta viisastelemaan asioilla, joista ei tajua mitään. Kommentoija, joka mainitsi tulon olevan 700 euroa, tarkoitti tuota aivan samaa 4 viikon välein laskettua määrää.

Täsmällisemmin Kelan antama bruttotulo ennen veroja ei ole 700 euroa vaan 697 euroa. Kela maksaa siis 4 viikon välein 21,5 päivältä kuukaudessa. Tämä laskutapa siis tasoittaa sen, että arkipäivien määrä eri kuukausina vaihtelee. Käytännössä siis summa toimii tasan kuten työssäolevien kuukausipalkka, joka ei vaihtele sen mukaan onko maaliskuu tai helmikuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän