Saan yksinasuvana, lapsettomana työttömänä tukia yhteensä reilusti yli 1000 euroa kuukaudessa. Kiitos teille, ihanat veronmaksajat! :)
Katsokaas, ensin on täysi työmarkkinatuki, joka lasketaan bruttona olevan hieman vajaat 700 e/kk. Sitten saan siihen päälle vielä täyttä asumistukea yli 300 e/kk. Sitten kun on työkkärin toiminnassa aina välillä mukana, niin silloin alkaa tulemaan korotusosaa n. 100 e/kk ja kulukorvausta yhteensä n. 180 e/kk, mutta tuosta kulukorvauksestahan minulla ei kulu oikeastaan mitään, eli sekin raha menee vain taskuun. Tuota työkkärin toimintaakin on kivasti aina löytynyt, eikä tarvitse tehdä paljon mitään ja raha juoksee. Yhteensä siis tukia tulee bruttona n. 1300 e/kk. Jos en ole toiminnassa mukana, niin silloin rahaa tulee vähemmän, mutta silloinkin yli 1000 e/kk.
Asun uudessa, hyvin varustellussa asunnossa. On kuulkaa ilmastoinnit, joten ei vaivaa ilman tunkkaisuus, ei kuumuus eikä kylmyyskään koskaan, koska eristeet on hyvät ja lämmitys toimii. On niin hyvät äänieristeet, että vaikka naapuri bilettäisi, niin ei kuulu mitään. Ihan kaupungin ydinkeskustassa asunto ei ole, mutta pyörillä ja julkisilla pääsee hyvin, nopeasti ja helposti ydinkeskustaan aina kun haluaa. Niin ja olen sinkku ja lapseton, niin kaikki nuo rahat ovat vain minun itseni käytettävissä.
Kiitos ihanat veronmaksajat, että tällainen on tässä maassa mahdollista. :)
Kela maksaa työmarkkinatuen viideltä päivältä viikossa, myös arkipyhiltä. Jos kuukauteen sattuu 21 arkipäivää ml arkipyhät, tuki maksetaan kyllä silloin 21 päivältä. Jos kuukaudessa on 23 arkipäivää, tuki maksetaan kuukaudessa 23 päivältä. Tuki maksetaan neljän viikon välein 20 päivältä, joten väitän, että väität väärin. Lauantailta ja sunnuntailta tukea ei makseta. Tuki todellakin vaihtelee kalenterikuukausittain ja vuodessa se on hieman enemmän kuin 12*697. Olen saanut työmarkkinatukea, joten varmaan mulle sitten maksettiin väärin?