Joko on käsitelty tällä palstalla. Päiväkodin tädin tai sedän huumeiden käyttö
Kommentit (121)
Itse ihmettelen, että miten kukaan jaksaa sitä työtä, ilman että vetää piriä. Vaikuttaa aika moni lastenhoitaja vetäneen muutakin pulkan lisäksi.
* Ja tiedän ettei kokaiini ja piri ole sama asia.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihan ymmärrä, että miten lapset ovat olleet vaarassa, jos ei työajalla vedä. Kokaiinin vaikutus on hyvin lyhytkestoinen. Puhutaan muutamista minuuteista korkeintaan tuntiin. Eriasia, jos on vetänyt kauan, että on tullut muita psyykkisiä ongelmia. Jotenkin outo juttu tämä.
Varastoituu elimistöön pitkäksi ajaksi ja kuka tietää miten voi vaikuttaa pitkän ajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni lähinnä ihmetyttää miten tavallisella päiväkodin työntekijällä on yleensäkään varaa säännölliseen kokaiinin käyttöön.
Nainen ei tarvitse rahaa, kun on "hyvissä väleissä" jonkun kanssa, jolla on rahaa tai ainetta.
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/valvira-varoittaa-lahihoit…
Niin tästä on puhuttu. Koulutukseen lykätään ne moniongelmaiset, jotka ei muualle pääse.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihan ymmärrä, että miten lapset ovat olleet vaarassa, jos ei työajalla vedä. Kokaiinin vaikutus on hyvin lyhytkestoinen. Puhutaan muutamista minuuteista korkeintaan tuntiin. Eriasia, jos on vetänyt kauan, että on tullut muita psyykkisiä ongelmia. Jotenkin outo juttu tämä.
Kyllä, kokaiinin vaikutus on kestoltaan lyhyt. Mutta kuten muutkin päihteet, se sekoittaa aivokemiaa varsinaisen vaikutuksen hävittyäkin ja etenkin toistuvassa käytössä se kyllä tuntuu mielialoissa ja toimintakyvyssä, halusipa sitä tunnustaa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni lähinnä ihmetyttää miten tavallisella päiväkodin työntekijällä on yleensäkään varaa säännölliseen kokaiinin käyttöön.
Nainen ei tarvitse rahaa, kun on "hyvissä väleissä" jonkun kanssa, jolla on rahaa tai ainetta.
Silti ihmetyttää. Kokaiinia käyttää lähinnä jotkut rikkaat julkkikset, muut vetävät sitä piriä.
Vierailija kirjoitti:
Huumeet löytyy elimistöstä kaksi viikkoa ja nehän vaikuttaa myös sen ajan käytökseen.
Asiantuntijalla on asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kokaiinin vaikutus on kestoltaan lyhyt. Mutta kuten muutkin päihteet, se sekoittaa aivokemiaa varsinaisen vaikutuksen hävittyäkin ja etenkin toistuvassa käytössä se kyllä tuntuu mielialoissa ja toimintakyvyssä, halusipa sitä tunnustaa tai ei.
On tässä silti ylidramatisoinnin makua, vaikken käyttöä hyväksykään.
Ihmettelen kyllä miten asiasta on saanut kertoa lasten vanhemmille. Suomessa on kuitenkin olemassa laki yksityisyyden suojasta työelämässä. Jos työntekijä hakeutui itse hoitoon, asia olisi pitänyt hoitaa toisin.
Olen ollut sosiaalityöntekijänä huolissani siitä, että monet asiakkaani, joilla on päihde- ja/tai mielenterveysongelmia, opiskelevat juuri lähihoitajaksi. Olen yrittänyt ohjata nuoria hakeutumaan muille aloille, jotka paremmin vastaisivat heidän voimavarojaan, mutta aina he valikoituvat lähihoitajakouluun jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttänyt vapaa-ajalla. Vaikuttaako se vielä töissä? Miksi lastenhoitaja saa käyttää alkoholia vapaa-ajalla?
Lasten ja nuorten parissa työskentelevällä ei saa olla rikosrekisterissä merkintää huumausainerikoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä miten asiasta on saanut kertoa lasten vanhemmille. Suomessa on kuitenkin olemassa laki yksityisyyden suojasta työelämässä. Jos työntekijä hakeutui itse hoitoon, asia olisi pitänyt hoitaa toisin.
Miten olisi muuten voitu toimia? Tehtiin ihan muuten vaan lastensuojeluilmoitus teidän lapsesta ja kaikista muistakin päiväkodin lapsista. Tietenkin vanhemmilla on oikeus tietää tuollainen asia.
Kyseinen työntekijä ei ollut lähihoitaja tai ei ainakaan toiminut ryhmän lastenhoitajana.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut sosiaalityöntekijänä huolissani siitä, että monet asiakkaani, joilla on päihde- ja/tai mielenterveysongelmia, opiskelevat juuri lähihoitajaksi. Olen yrittänyt ohjata nuoria hakeutumaan muille aloille, jotka paremmin vastaisivat heidän voimavarojaan, mutta aina he valikoituvat lähihoitajakouluun jostain syystä.
Sinne otetaan ketä vaan, raskas duuni ja paska palkka. Kuka semmosta selvinpäin jaksaa. Tai järjissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttänyt vapaa-ajalla. Vaikuttaako se vielä töissä? Miksi lastenhoitaja saa käyttää alkoholia vapaa-ajalla?
Lasten ja nuorten parissa työskentelevällä ei saa olla rikosrekisterissä merkintää huumausainerikoksesta.
Saa olla ja monella onkin. Meille opetusharjoittelussa sanottiin, että väkivaltarikokset aiheuttavat ongelman, mutta käyttöön ja hallussapitoon liittyvät huumejutut eivät kiinnosta
eri
Vierailija kirjoitti:
Huumeet ovat laittomia ja lasten kanssa työskentelevillä ei saa olla rikostaustaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä päiväkoti oli kyseessä?
Toivon että kukaan ei kerro tätä. Lasten ja muiden työntekijöiden suojan vuoksi, ihan tarpeeksi inhottava tilanne kaikille muutenkin.