Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
1681/4751 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaruokaravintolalainen kirjoitti:

"mitä itse suosittelisit syötäväksi, mikä on sinun lempparisi?" asiakas kysyi taannoin johon häpeällisesti jouduin vastaamaan "vaikka olen täällä töissä niin en ole siltikään syönyt ikinä täällä" 

En tulisi toiste tuollaiseen ravintolaan. Jotain on vialla, jos henkilökunta ei tunne tuotetta. Alkaa epäilyttää, että tarjoilija tietää tuotteen ala-arvoiseksi, keittiö on paskainen tms. Ilmeisesti oma väki ei pidä ruokaa houkuttelevana. Vähintään työntekijöiden perehdytyksessä on vikaa, kun ei ole pidetty huolta, että kaikki ovat päässeet tutustumaan myytävään tuotteeseen. Tarjoilijan ammattitaitoon kuuluu osata edes valehdella tuohon kysymykseen.

Vierailija
1682/4751 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas, joka nykyisin on erään ison ja kansainvälisen viestintäfirman toimitusjohtaja, oli silloin markkinointipäällikkö eräässä toisessa kv. firmassa, soitti minulle ja kysyi aivan hämmentäviä perusasioita heille varatusta VIP-tilasta kansainvälisen urheilutapahtuman yhteydessä. Olin silloin markkinointiassistentti. Siis tyyliin, että mitä mun pitää sinne tilata, paljonko juomia ja ruokaa ja pitääkö tilata jotain kalusteita ja jotain. Pitääkö meidän itse tuottaa meidän oma esittelymateriaali vai onko se siellä niinkuin valmiina ja kutsutaanko me itse meidän vieraat.

Olin aivan hämmentynyt, koska viikkoa aikaisemmin oli lähtenyt kaikille yhteistyökumppaneille rautalankaa väännettynä tiedote, jossa yksityiskohtaisesti neuvottiin step-by-step mitä pitää tehdä. Kysyin, että tuliko se perille? Tuli, mutta hän ei ymmärtänyt. Käytiin sitten se juttu läpi puhelimessa vielä ihan yksityiskohtaisesti, meni ehkä noin tunti. Mainittakoon, että hän oli ainoa noin 30:stä joka vaati kädestä pitäen apua. Ja noi oli oikeasti aika perusasioita PR:n jutuissa.

Puhelun päätyttyä menin vähän ihmeissäni markkinointijohtajan huoneeseen ja kerroin xx:n soittaneen ja olleen ihan ulalla. Kysyin, että onko hänen kanssaan varmasti käyty läpi mitä soppariin kuuluu ja mitä ei. Markkinointijohtaja meni ihan hiljaiseksi ja kysyi, että kävitkö sä nää asiat siis läpi hänen kanssaan just äsken? Juu. Nimittäin kun hän oli selittänyt sen asian puhelimessa just sitä edellisenä päivänä tälle asiakkaalle. Ihan täsmälleen samat asiat. 

Silloin mietin että millä hiton meriiteillä täällä pääsee kansainvälisen konsernin, ehkä maailman tunnetuimman brändin, markkinointipäälliköksi...

Petri Kokko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/4751 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

coca-cola lienee tunnetuin brändi,,,

Vierailija
1684/4751 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pikaruokaravintolalainen kirjoitti:

"mitä itse suosittelisit syötäväksi, mikä on sinun lempparisi?" asiakas kysyi taannoin johon häpeällisesti jouduin vastaamaan "vaikka olen täällä töissä niin en ole siltikään syönyt ikinä täällä" 

En tulisi toiste tuollaiseen ravintolaan. Jotain on vialla, jos henkilökunta ei tunne tuotetta. Alkaa epäilyttää, että tarjoilija tietää tuotteen ala-arvoiseksi, keittiö on paskainen tms. Ilmeisesti oma väki ei pidä ruokaa houkuttelevana. Vähintään työntekijöiden perehdytyksessä on vikaa, kun ei ole pidetty huolta, että kaikki ovat päässeet tutustumaan myytävään tuotteeseen. Tarjoilijan ammattitaitoon kuuluu osata edes valehdella tuohon kysymykseen.

Tai sitten lounas työpaikalla on henkilökuntahintaan, eli halvempi kuin muille syöjille, mutta ei ilmainen ja kaikki eivät halua syödä maksullista ateriaa vaan ottavat omat eväät. Tai kysytään suosituksia juuri sellaisesta, mille on allerginen tai mistä ei muuten tykkää tai ei kuulu omaan ruokavalioon? Jne...

Valehteluhan se toki on se paras vaihtoehto, en ole ravintolassa töissä vaan ruokakaupassa, mutta harva se päivä kyseltiin, että miltä joku maistuu ja aina keksin omasta päästäni, vaikken suurinta osaa ole ikinä maistanutkaan ja enkä jaksanut sitä ihmettelyä siitä miksi en tiedä miltä esim. meillä myynnissä oleva irtoperuna maistuu kun harvoin teen ruokaostokset omalla työpaikalla.

Vierailija
1685/4751 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilas ei ymmärtänyt miksi opiskelija on hoitajan kanssa huoneessa.

eikö opiskeljan läsnäoloon tule kysyä potilaalta lupa

Ei. Mutta potilas saa pyytää opiskelijaa erikseen poistumaan.

Vierailija
1686/4751 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, et voi ottaa autoon Täyskaskoa takautuvasti. Ei edes kahta päivää taaksepäin.

Vierailija
1687/4751 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkänniemi...

Vierailija
1688/4751 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos asiakas ajaa 400km päästä meidän kaupalle, soittamatta ensiksi ja kysymättä onko tuotetta X hyllyssä. Tuotetta jota liikkuu helvetisti ja se on usein lopussa tavarantoimittajan takia. Niin vika ei ole meidän. 

Vierailija
1689/4751 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi miesasiakas halusi lukea tabletiltaan epubia jonka oli onnistuneesti meiltä ostanut. Ei ymmärtänyt että sen lukemiseen tarvitaan myös jokin lukuohjelma, toki kaikki eivät voi tietää tekniikasta.

Itse olin puhelintuessa vastaamassa käyttöongelmiin, ollaan myyty hänelle toimimatonta ja huijattu jne. Meidän vikahan se on kun kirjaa ei voinutkaan noin vain lukea?

(Neuvoin kyllä vähän miten asennetaan jotain millä hän saisi suurinpiirtein toimimaan mutta se ei kuulunut työnkuvaani plus oli lennosta haastavaa keksiä oikeaa ilmaista ohjelmaa ladattavaksi saati asennusohjeita, kun henkilö ei tiedä sanaa käyttöjärjestelmä.)

Vierailija
1690/4751 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuuluu lounasruokaan kahvi, erikseen maksaa 1,20€ Yksi vanhempi äijä kysyi saako kahvin tilalle eskimopuikon kun se maksaa euron. No kun ei saa, enkä minä voi siitä päättää. Jaksoi hokea siinä yhden puoli tuntia "Mikä logiikka sulla tyttö on, kun tuo jäätelö on halvempi kuin kahvi, tehän tienaisitte rahaa" Ei toimi ihan noin...

Tuo on vähän siinä rajoilla, että meneekö sitten taas yksi asiakas, kun teillä tuskin on kenenkään pakko käydä lounaalla.

Voihan sitä kysyä, että onnistuuko vaihto jäätelöön, mutta jos sanotaan että ei, niin luulisi sen riittävän. Itse ainakin tyytyisin siihen. Ei siinä tarvitse jäädä jankkaamaan puoleksi tunniksi ja tehdä itsestään numeroa.

1691/4751 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelökioskilla. Oli ehkä omaa tymyyttä, kun luulin asiakkaan aidosti ihmettelevän asiaa.

Perheenisä tilasi jätskit itselleen ja perheelle. Kysyin tilauksen lopuksi että kumpaan vohveliin laitetaan. Mies vastaa hymyillen: "no aitoon. Eiks se toinen oo ihan paperia? " mä rupeen tekeen tilausta ja jutustelen siinä samalla et vaik ei uskois ni kyllä nekin ihan vehnästä tehdään.

AIVAN puskista tämä kommenttini nostattaa perheenisän agression taivaisiin: RUPEATKO SINÄ ASIAKKAALLE VÄITTÄMÄÄN VASTAAN!!?? NYT JUMALAUTA, ME LÄHDETÄÄN *kääntyy pois, kääntyy takasin NO JUU, KYLLÄ MÄ VOIN NÄÄ MAKSAA MUTTA EN SYÖ. IHAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ.

Rahastin asiakkaan ja vaimo otti jädet kuitenkin mukaan. Mä jäin huuli pyöreenä ihmettelmään, että mitä tapahtu.

Vierailija
1692/4751 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoin tapaus oli varmaan se, kun kenkäkaupassa asiakas tuli kassalle yhden kengän kanssa, ja halusi ostaa sen puolella hinnalla. Kenkäparin hinta taisi olla 50 e, ja asiakas halusi siis yhden kengän, josta olisi maksanut 25 euroa. Hän ei millään ymmärtänyt että miksi en voi myydä vain yhtä kenkää, vaikka yritin selittää että emme kaupassa tee sillä jäljelle jäävällä oikein mitään, enkä kyllä itsekään ymmärrä että mihin joku tarvitsee pelkästään yhden kengän.

Vierailija
1693/4751 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tähän kysymykseen vice versa:

Ostin polkupyörään lukon -50 % tatjouksesta, vaihto- ja palautus 30 vrk, takuu 12 kk. No, lukko hajos muutaman päivän päästä ja vein sen liikkeeseen, sanoin haluavani vaihtaa sen samanlaiseen. Tyttö kassalla alkoi kakoa, että lukko on ollut ostettaessa tarjouksessa ja nyt normaalihintainen, eli minun olisi pitänyt maksaa erotus!!! Kohteliaasti selitin, että eihän se nyt mitenkään niin voi mennä, jonka jälkeen tyttö tajusi virheellisen ajattelunsa ja vaihtoi lukon kiltisti samanlaiseen ilman lisäveloitusta. No, laitettakoon kokemattomuuden piikkin, eikös.

Vierailija
1694/4751 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fillaristi kirjoitti:

Vastaan tähän kysymykseen vice versa:

Ostin polkupyörään lukon -50 % tatjouksesta, vaihto- ja palautus 30 vrk, takuu 12 kk. No, lukko hajos muutaman päivän päästä ja vein sen liikkeeseen, sanoin haluavani vaihtaa sen samanlaiseen. Tyttö kassalla alkoi kakoa, että lukko on ollut ostettaessa tarjouksessa ja nyt normaalihintainen, eli minun olisi pitänyt maksaa erotus!!! Kohteliaasti selitin, että eihän se nyt mitenkään niin voi mennä, jonka jälkeen tyttö tajusi virheellisen ajattelunsa ja vaihtoi lukon kiltisti samanlaiseen ilman lisäveloitusta. No, laitettakoon kokemattomuuden piikkin, eikös.

Niin mihin kysymykseen vastaat? Kannattaisi laittaa lainaus mukaan.

Vierailija
1695/4751 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin mihin kysymykseen vastaat? Kannattaisi laittaa lainaus mukaan.[/quote]

No alkuperäiseen, joka oli kohdistettu asiakaspalvejijoille *vääntää rautalangasta*...

1696/4751 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen lounasravintolassa nainen alkoi valittaa asiakaspalvelijalle, että on kuuma! Löyhytti oikein käsillään tuohtuneen näköisenä ja osoitteli kattoon. Mitä siellä olisi pitänyt olla, joka superpuhallin, joka puhaltaa kylmää ilmaa juuri siihen hänen pöytäänsä? Asiakaspalvelija oli hämmentuneen näköinen ja levitteli käsiään, ja totesi, että nyt on tosiaan kuuma. Nainen oli tuohtuneen näköinen.

Välillä sitä kyllä miettii, miten tyhmää jengi oikeasti on. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
1697/4751 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani töissä S-ryhmän ravintolassa sai tuon tuosta selittää asiakkaille, että et saa S-bonusta jos maksat firman luottokortilla. Tämä on ihan perusjuttuja, bonusta maksetaan yksityishenkilöille, ei yritysten ostoista.

Sitkeimmät vielä huomauttivat nenäkkäästi, että voivat kyllä maksaa omalla kortilla ja laskuttaa kulun työnantajalta. No tee sitten niin, äläkä oleta että tarjoilija rikkoo työnantajan sääntöjä!

Vierailija
1698/4751 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks yrittäjä kirjoitti:

Siis mitä? Ei, emme voi tulla huomenna siirtämään porakaivoanne traktorin kanssa polun toiselle puolelle..

:D

Vierailija
1699/4751 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi myydä olutta/tupakkaa alakouluikäiselle. Yksi vanhempi yritti sopia mun kanssa, että hän voisi joskus lähettää lapsensa ostamaan näitä, tietysti itselleen eikä lapsen käyttöön :O

En TIETENKÄÄN suostunut ja tästähän sitä syttyi... Oli kuulemma ihan normaalia joskus kultaisella 60-luvulla (ehkä oli? En tiedä...) ja nykyaika on pyllystä ja täynnä nipotusta, samoin minä...

Joo-o, toki riskeeraan myyntilupani, ettei sun tarvis nostaa perhettä sohvalta edes tupakan ja kaljan hakua varten, vaan voisit hoidattaa ne lapsellas. Ihan varmasti...

Olen syntynyt 90-luvulla ja muistan, että kaverin mummo laitto aina kaverin ja minut lähikauppaan / kiskalle. Molemmissa paikoissa tiedettiin mummo ja siitä ettei pääse kunnolla liikkeelle. 90-luvun lopussa meille myytiin sitä kauppalappua vastaan tupakkaa ja lotto + ruokaa. Totta kai on hyvä, ettei nykyään myydä, mutta tuossakin oli omat puolensa jos mummoa ajatellaan.

Mummo ois eläny pitempään ja jättäny isomman perinnön , jos et ois kantanu sille röökii ja lottoo

Vierailija
1700/4751 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraan asuntoja ja nyt on kova kysyntä, yksi hakija ihmetteli ja kyseli pitkään, että miksi en vuokraa hänelle elokuun alusta vapautuvaa asuntoa 1.12. alkaen. Jouduin vääntämään rautalangasta, etten suostu hänen vuoksi pitämään asuntoa 4kk tyhjänä ilman vuokratuottoa, kun kuitenkin on hakijoita, jotka ovat valmiita vuokraamaan asunnon 1.8. alkaen. Se olisi 2600€ vuokratuoton menetys!