Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Tino kirjoitti:
Blondatun tukan omaavat naiset väittävät että heidän TYVI on vaan vaalennettu, ei koko pää ei kun kampaaja vaan tekee tyven. Niin mistä se tyvikasvu sinne tulee, kysyn vaan ?
En ymmärrä tätä, voisiko joku selittää? Useinhan nimenomaan vaalennetussa tukassa vain se kasvanut, tumma tyvi vaalennetaan, ei sitä vaalennusaineitta jo aiemmin vaalennettuihin pituuksiin ja latvoihin levitetä. Mitä mä en ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, me ei elokuvateatterissa tehdä niitä elokuvia mitä esitetään. Emme miksaa elokuvien äänimaailmaa tai pysty säätämään ääniä niin, että puhe olisi kovemmalla ja musiikki hiljemmalla. Emme määrittele elokuvien ikärajoja. Ikärajojen valvonta perustuu lakiin, ei vanhemman mielipiteeseen. Jos elokuvanäytös on loppuunmyyty niin ei, en pysty myymään sinulle siihen paikkaa, etkä saa mennä salin portaille istumaan, vaikka kuinka olisit aamulla katsonut näytöksessä olleen tilaa ja tulleen vartavasten kaupunkiin elokuva varten.
Kaikki muut jutut tässä ymmärrän paitsi sen, että miksi yritys kieltäytyisi myynnistä, jos asiakas on valmis menemään istumaan vaikka portaalle päästäkseen saliin. Oikein hyvin palveleva yritys järjestäisi asiakkaalle tuolin johonkin sopivaan kohtaan.
Täyteen junaan saisi myös mukavasti lisäpaikkoja myymällä asiakaspaikkoja portaisiin.
Muistelen, että männävuosina oli juttua siitä, miten Aeroflotin henkilökunta möi omaan laskuunsa sisämaanlennoille seisomapaikkoja...
Laskut maksetaan viimeistään eräpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Että jos liikkeen aukioloajoiksi on merkattu klo 9-15, niin se tarkoittaa, että liike suljetaan klo 15 ja sen jälkeen ovet laitetaan lukkoon. Kyseinen asiakas on kuulemma tottunut että ei ole niin justiinsa ja oli hyvin närkästynyt kun oli edellisenä päivänä tullut asioimaan ja ovet olikin sulkemisajan jälkeen lukossa! Toki palvellaan loppuun asiakkaat jotka ehtii ennen sulkemisaikaa sisään, mutta ei kyllä jäädä erikseen odottelemaan jos joku onkin vielä tulossa...
Olen töissä teollisuusalueella olevassa liikkeessä. Suljemme tasalta. Otamme vastaan tavaraa. Bussi tulee muutaman minuutin yli. Pysäkki on parinsadan metrin päässä.
Pari kertaa viikossa tulee joku porukka viittä vaille ja alkaa rahtaamaan meille kamaa röykkiöittäin. Miksi ei voi tulla edes puolta tuntia ennen sulkemisaikaa kun tietää kuitenkin. Moni tuntuu jopa nauttivan tilanteesta.
Yksi asiakas väitti kivenkovaa että laktoositon ns."tiiliskivi"maito säilyy avattuna huoneenlämmössä.
Vierailija kirjoitti:
Tino kirjoitti:
Blondatun tukan omaavat naiset väittävät että heidän TYVI on vaan vaalennettu, ei koko pää ei kun kampaaja vaan tekee tyven. Niin mistä se tyvikasvu sinne tulee, kysyn vaan ?
En ymmärrä tätä, voisiko joku selittää? Useinhan nimenomaan vaalennetussa tukassa vain se kasvanut, tumma tyvi vaalennetaan, ei sitä vaalennusaineitta jo aiemmin vaalennettuihin pituuksiin ja latvoihin levitetä. Mitä mä en ymmärrä?
Ei silloin kyllä pelkkää tyveä ole tehty, koska tuolloin olisi vaalea tyvi ja muu tukka tummaa. Jos koko tukka on blondi, niin kyllä se on silloin ihan koko pää jossain vaiheessa vaalennettu, olkoon sitten vaikka vähän kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrityksessämme aloitti uusi työntekijä, juuri 18 vuotta täyttänyt. Ensimmäisenä tilipäivänä äitinsä soittaa, kun lapseltansa palkasta on vähennetty ylimääräisiä asioita, kuten vakuutus- ja eläkemaksuja. Veroprosentti on 0%, joten mitään muutakaan ei pitäisi vähentää. Lapsi kun on vasta 18v, hänen ei tarvitse maksaa eläkemaksuja. Reilun puolen tunnin keskustelun jälkeen äiti ilmoitti, että yrityksessä, jossa viedään aiheetta ja laittomasti lapselta rahaa, hänen lapsensa ei enää tule työskentelemään.
Oli oikeastaan aika helpotus meille.Minulta alettiin vähentää eläkemaksuja vasta23-vuotta täytettyäni.
Siitä on sit jo tovi kun sä olet ollut 23-vuotias.
Ennen vuotta 2005 eläkettä alkoi kertyä vasta 23-vuotiaana, 2005-2016 eläkettä kertyi 18-vuotiaasta alkaen ja 2017 17-vuotiaasta alkaen.
Onhan tuosta 2005 toki tovi aikaa. Mutta saattaa olla vielä tovi aikaa, ennenkuin eläkeikä tulee täyteen.
Mutta eläkkeitä pitääkin tarkastella kymmenien vuosien ajanjaksolla, töitä pitäisi tehdä yli 40-vuotta.
Laskepa huviksesi, minkä ikäisiä tämä työssäolevat voisi olla, jota vanha laki koskee!
Että suomen kielessä sijamuodot ilmaistaan taivutuspäätteillä eikä prepositioilla, joten annettuja ohjeita tekstin kääntämiseen suomeksi on käsitteellisesti mahdotonta noudattaa.
Itse asiakkaana olen kerran törmännyt siihen, ettei asiakaspalvelija ymmärtänyt ongelmaani. Olin tehnyt laskua maksaessani näppäilyvirheen, esimerkiksi piti olla 50,57€ ja mä näppäilin 505,7€. Ehdin hyväksyä laskun ja vasta sitten aloin ihmetellä, että miksi tili on yht'äkkiä lähes tyhjä. No minä soittamaan ko firmaan, jossa ensin selitin asian asiakaspalveluun. Mä yritin selittää, että palauttavaa se liikaa maksettu osuus heti minulle. Eihän tässä ole mitään ongelmaa, kun liikamaksu näkyy heillä ja voivat sitten seuraavat laskut hyvittää siitä, oli vastaus. No menee aika kauan, että saan rahani takaisin, jos noin tehdään, että haluan ne rahat takaisin heti. Eivät kuulema pysty palauttamaan, mä pyysin kääntämään laskutukseen ja sama juttu. Pyysin heidän pomolle, joka ei hänkään aluksi ymmärtänyt, että mikä on ongelma. Totesin lopulta, että jos sulla on palkka esimerkiksi 5500€ ja sun pitää maksaa lasku 540,00€ ja näppäilet vahingossa 5400,0€, mitä teet? Silloin vasta ymmärsi, että jollekin oikeasti joku muutama satanen voi olla iso summa...
Asiakas teki kylpyhuoneremonttia ja tilasi sinne hintavia design-koukkuja. Jonkin ajan kuluttua samainen henkilö tuli liikkeeseemme ja halusi lisää koukkuja. Ne saapuivat ja ilmoitin hänelle, että ovat haettavissa. Hän totesi, että ei maksa lisäkoukuista mitään, kun minulla olisi pitänyt olla silmää koukkujen määrälle. No koukut jäi liikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiakkaana olen kerran törmännyt siihen, ettei asiakaspalvelija ymmärtänyt ongelmaani. Olin tehnyt laskua maksaessani näppäilyvirheen, esimerkiksi piti olla 50,57€ ja mä näppäilin 505,7€. Ehdin hyväksyä laskun ja vasta sitten aloin ihmetellä, että miksi tili on yht'äkkiä lähes tyhjä. No minä soittamaan ko firmaan, jossa ensin selitin asian asiakaspalveluun. Mä yritin selittää, että palauttavaa se liikaa maksettu osuus heti minulle. Eihän tässä ole mitään ongelmaa, kun liikamaksu näkyy heillä ja voivat sitten seuraavat laskut hyvittää siitä, oli vastaus. No menee aika kauan, että saan rahani takaisin, jos noin tehdään, että haluan ne rahat takaisin heti. Eivät kuulema pysty palauttamaan, mä pyysin kääntämään laskutukseen ja sama juttu. Pyysin heidän pomolle, joka ei hänkään aluksi ymmärtänyt, että mikä on ongelma. Totesin lopulta, että jos sulla on palkka esimerkiksi 5500€ ja sun pitää maksaa lasku 540,00€ ja näppäilet vahingossa 5400,0€, mitä teet? Silloin vasta ymmärsi, että jollekin oikeasti joku muutama satanen voi olla iso summa...
Firmahan ei ole mitenkään vastuussa asiakkaan tekemistä näppäilyvirheistä. Normaalistihan liikamaksu käytetään seuraavien kuukausimaksujen hyvitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firmahan ei ole mitenkään vastuussa asiakkaan tekemistä näppäilyvirheistä. Normaalistihan liikamaksu käytetään seuraavien kuukausimaksujen hyvitykseen.
Normaalisti ei käytetä, ja tästä on viranomaisohjekin, että laskujen liikamaksuja ei saa käyttää tuleviin maksuihin, ellei asiakas ole itse näin pyytänyt, vaan liiat rahat on palautettava asiakkaalle. Oletus on, että rahat palautetaan. Joutuu yksityishenkilökin palauttamaan väärin tililleen tulleet rahat. Samoin yritys. Vaikka olisi kenen virhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä silti velvollisuus palauttaa ilman perustetta saamansa rahat. Googleta perusteettoman edun palautus.
Että myyjä ei tule kotiisi näyttämään miten väliseinä rakennetaan eikä varsinkaan tuo mukanaan puutavaraa ja kipsilevyjä ilmaiseksi kun ostit parin sadan ruuvarin. Ja ei, tämä asiakas ei vitsaillut, valitti pomolleni kun näytin mallikappaleen kanssa miten kone toimii ja kerroin mistä saa neuvoja, enkä lähtenyt henkilökohtaisesti remppaamaan asiakkaan taloa. Se että annoin myymälän yhteydessä olevan remonttipalvelun yhteystiedot ja kerroin että asiakkaan tarvitsee vain kävellä myymälän kassojen viereen saadakseen tilattua asiantuntevaa remppa-apua oli kuulemma loukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä takuu ei ole riippuvainen jälleenmyyjästä, koska siitä vastaa tuotteen maahantuoja tai valmistaja. Siksi esimerkiksi hajonneen kännykän voi toimittaa huoltoon minkä tahansa puhelimia myyvän liikkeen kautta tai vaikka asioida suoraan valtuutetun huoltoliikkeen kanssa.
Huolto ja takuu ovat kaksi eri asiaa. Takuita voi myös olla useampia kuten liikkeen oma takuu, ja maahantuojan takuu. En ihan ehdoin tahdoin lähtis vääntämään naapuriliikkeen kanssa, vaikka maahantuojan takuu saattaisikin ehkä olla siellä jossain taustalla. Mutta aina voi tehdä elämänsä hieman vaikeammaksi 😁.
*******************************************************************************************************************************
-juurikin näin eli viedään se hajonnut aparaatti liikkeeseen mistä se on hankittukin -ei liikkeellä jolta et ole ko. tavaraa edes ostanut ole juurikaan halua panostaa laitteen eteenpäin toimittamiseen koska siitä tulee heille ylimääräisiä kuluja, etkä edes alunperin sitä sieltä ole hankkinutkaan! 🙄
-mikset veisi aparaattiasi sinne josta olet sen ostanutkin, koska heille sen tavaran eteenpäin toimittaminen kuuluu -jos heillekään, voivat pyytää suoraan kääntymään ko. huoltoliikkeen puoleen- kun olet heiltä ostoksen tehnytkin ja liike on saanut siitä rahasi!
-toisaalta monen tuotteen kohdalla viallisen laitteen voit itse veloituksetta toimittaa huollettavaksi postin / matkahuollon kautta kun otat yhteyttä ko. laitteen huoltoliikkeeseen joka löytyy ostalapuistaisi / laitteen manuaalista! Tokihan se vaatii hieman ylimääräistä vaivaa mutta mitäs ostit laitteen sitten muualta? 😉
-itse toimien saat laitteesi jopa nopeammin huollettavaksikin kuin liikkeen kautta, eivät he välttämättä lähetä joka laitetta erikseen huoltoon vaan keräävät jonkinlaisen pompsin ja lähettävät sitten useamman kerralla
-en itse kyllä edes kehtaisi viedä viallista tuotetta liikkeeseen josta en ole sitä ostanutkaan... 😯
En jaksanut kuin nyökytellä ollessani kassalla kun asiakas vaati että kerään henkilökunnasta lähetystön ja menemme pääkonttorille kertomaan että asiakkaat alkavat käyttää K-kaupan palveluita jos Rainbow-merkki loppuu. Hän ei mitään Ruotsin coop-roskaa osta!!!
Kassamyyjähän voi tosiaankin vain kävellä pääkonttoriin ja tehdä päätöksen tuotemerkeistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä takuu ei ole riippuvainen jälleenmyyjästä, koska siitä vastaa tuotteen maahantuoja tai valmistaja. Siksi esimerkiksi hajonneen kännykän voi toimittaa huoltoon minkä tahansa puhelimia myyvän liikkeen kautta tai vaikka asioida suoraan valtuutetun huoltoliikkeen kanssa.
Huolto ja takuu ovat kaksi eri asiaa. Takuita voi myös olla useampia kuten liikkeen oma takuu, ja maahantuojan takuu. En ihan ehdoin tahdoin lähtis vääntämään naapuriliikkeen kanssa, vaikka maahantuojan takuu saattaisikin ehkä olla siellä jossain taustalla. Mutta aina voi tehdä elämänsä hieman vaikeammaksi 😁.
*******************************************************************************************************************************
-juurikin näin eli viedään se hajonnut aparaatti liikkeeseen mistä se on hankittukin -ei liikkeellä jolta et ole ko. tavaraa edes ostanut ole juurikaan halua panostaa laitteen eteenpäin toimittamiseen koska siitä tulee heille ylimääräisiä kuluja, etkä edes alunperin sitä sieltä ole hankkinutkaan! 🙄
-mikset veisi aparaattiasi sinne josta olet sen ostanutkin, koska heille sen tavaran eteenpäin toimittaminen kuuluu -jos heillekään, voivat pyytää suoraan kääntymään ko. huoltoliikkeen puoleen- kun olet heiltä ostoksen tehnytkin ja liike on saanut siitä rahasi!
-toisaalta monen tuotteen kohdalla viallisen laitteen voit itse veloituksetta toimittaa huollettavaksi postin / matkahuollon kautta kun otat yhteyttä ko. laitteen huoltoliikkeeseen joka löytyy ostalapuistaisi / laitteen manuaalista! Tokihan se vaatii hieman ylimääräistä vaivaa mutta mitäs ostit laitteen sitten muualta? 😉
-itse toimien saat laitteesi jopa nopeammin huollettavaksikin kuin liikkeen kautta, eivät he välttämättä lähetä joka laitetta erikseen huoltoon vaan keräävät jonkinlaisen pompsin ja lähettävät sitten useamman kerralla
-en itse kyllä edes kehtaisi viedä viallista tuotetta liikkeeseen josta en ole sitä ostanutkaan... 😯
No niin, vähän mutkia suoriksi vedetty. Joskus voi olla hyviäkin syitä, miksi tuotetta ei viedä takaisin juuri siihen liikkeeseen, mistä se on ostettu; esim. kun tehdastakuun aikana hieman kalliimpaan kellooni tuli häikkää ja ko. kello oli ostettu edellisenä vuonna asuessani toisessa maassa, niin eipä siinä hirveästi olisi järkeä lähteä lentokoneella kiikuttamaan kelloa myyjäliikkeelle. Kyllä siinä mielummin katsoin Suomesta virallisen edustajan osoitteen ja ajoin paikan päälle.
Ja kyseisestä huoltokeikasta ei liike ainakaan minua veloittanut yhtään.
Noh, ehkä luksusmerkeillä on sen verran katetta kamojen hinnassa, että voidaan ylläpitää myös nillitysvapaata asiakaspalvelua yllä, eikä tarvitse miettiä joka väsynyttä penniä niinkuin venäläisen pommikoneen rahastaja.
Asiakkaalle selitettiin ihan oikeudessa asti ettei myyjän lyöminen nyrkillä ole mikään harmiton peloittelu vaan pahoinpitely.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut kuin nyökytellä ollessani kassalla kun asiakas vaati että kerään henkilökunnasta lähetystön ja menemme pääkonttorille kertomaan että asiakkaat alkavat käyttää K-kaupan palveluita jos Rainbow-merkki loppuu. Hän ei mitään Ruotsin coop-roskaa osta!!!
Kassamyyjähän voi tosiaankin vain kävellä pääkonttoriin ja tehdä päätöksen tuotemerkeistä...
Välität asiakkaan palautteet tietysti johdolle.
Olen kirjanpitäjä. Vuosia sitten eräs varsin tuore yrittäjä sopi palaverin ja koko tunnin ajan kyseli eri tapoja miten voisi kiertää lakia ja pistää asioita "virman piikkiin". Otti kovasti itseensä kun kerroin että kyllä hän saa tuoda minulle vaikka mitä kuitteja, mutta en voi laittaa kirjanpitoon mitään muuta kuin yritystoimintaan liittyviä kuluja. Olin hänen mielestään niuho ja palveluhaluton ja vaati saada vaihtaa kirjanpitäjää. Ei uskonut sittenkään vaikka esimieheni väänsi ratakiskosta ettei yksikään kirjanpitäjä voi muutella lakeja aina sen mukaan miten asiakas haluaisi.