Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
4461/4751 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan ei tarvitse ottaa takaisin tuotetta, jonka myyntipakkaus on tuhottu tai jopa hävitetty, sillä syyllä että "mulla olikin jo tällainen kotona" tmv. Tosi moni asiakas luulee, että kaiken voi palauttaa millä syyllä ja missä kunnossa tahansa, kunhan kuitti on tallessa.

Vierailija
4462/4751 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä siinä vaiheessa kun joutuu sadatta kertaa selittämään kiukuttelevalle mieslapselle että kyllä, muovipussi on nykyään maksullinen, alkaa jo mielessä käymään että kai tässä ollaan jossain piilokamerassa 😅 Jankataan vain että miksi ei saa ilmaiseksi, millä hän nyt ostoksensa kantaa (niidenkin yhteissumma lähenteli 250 euroa, ei luulisi yhden 20 senttisen vievän konkurssiin...) ja että aikoo ilmoittaa esimiehelleni tästä hirveästä vääryydestä. Kumma kyllä en ole vielä nuhteita saanut.

No se on tosiaan naurettavaa käytöstä kaupalta että jos asiakkaan ostokset maksavat 250 euroa niin ei voida antaa yhtä lähes ilmaista muovipussia kaupan päälle vaan siitä on pakko veloittaa 20 senttiä. Ei voi sanoa muuta kun että ahne esimies.

no käytännössähän noi pussit on kaupalle ilmaisia, maksaa varmaan alle sentin kappale mutta maksullisissa pusseissahan onkin ideana ympäristöystävällisyys eikä rahastus! Ruokakaupoissahan pusseista on maksettu varmaan aina eikä se ole ollut koskaan ongelma. Selkeästi 20 senttiä on oikein sopiva hinta, ei varmasti kaada kenenkään taloutta mutta jos sen takia jätät pussin ottamatta, niin tuo uusi asetus toimii juuri niinkuin oli tarkoitus!

Ruokakauppoihin taisi tulla maksulliset muovikassit joskus -80-luvun puolivälissä?

Kyllä siitä aika lailla mölyttiin silloin.

Hyvä, että maksaa.

Itsellä aina taiteltu kangaskassi takataskussa, jos ei muuta kassia satu olemaan mukana. Joskus joutuu ostamaan, eikä kyllä kirpaise yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4463/4751 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se menee niin, että kun kysyn asiakaspalvelijalta jotain, niin homma kääntyy niin että minä joudun selittämään perusasioita tuotteesta, jota asiakaspalvelija myy. Aina sama juttu.

Kerran kysyin sisältääkö tuote kiinnitysruuvit, niin myyjä hermostui ihan totaalisesti. Huuteli vielä kaukaa kun olin poistumassa, että "mene rautakauppaan siellä on ruuveja öhööhööhhhhöööö"

Vähän epäilyttää, kun jo ensimmäisessä kappaleessa "yleensä" muuttuu "ainaksi."

Vierailija
4464/4751 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään piti neuvoa vuodeosastolla miestä, joka oli tuonut vaimon tutkimuksiin samaiseen sairaalaan aamulla(toivottavasti samaiseen).

Yleensä osastolla ollaan yötä esim meillä leikataan potilaita, eikä käydä kääntymässä. No mies ei tiennyt minne Beehen vaimo on kadonnut. Yhtään poliklinikkaa ei taida alkaa beellä. Beuhkopoli? Borvapoli (KNK)?

Eikä edes tiennyt vaimon puhelinnumeroa.

Todella usein ihmiset muuten luulee, että osastolla käydään näytillä eikä "maata" ja sitten soittelevat lääkärille aikaa sinne. Sänkyyn??? =D

Mitä??

Niin mitä? Jos tarkennat mitä et kuullut voin kertoa uudestaan.

Vierailija
4465/4751 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus töissä kaupan kassalla ja siellä oli Veikkaus-kone. Kauppa meni lauantaina kiinni klo 18. Kun lähdettiin kotiin työparin kanssa 18:15, niin asiakas tulee parkkipaikalle kysymään voitasko vielä avata kaupan ovet ja tekasta hänelle Lotto. Katottiin vähän että wtf. Sellanen ihan tavallisen oloinen keski-ikäinen nainen. Se luuli, että voi meidän nuorten tyttösten ystävällisyyteen vedota ja että se on hyvää asiakaspalvelua kun hyysätään asiakkaita ylenpalttisesti vielä työajan ulkopuolellakin. Onneksi se minun työpari tiesi kertoa ettei meillä ole lupaa pitää kauppaa auki muuten ku kaupan aukioloaikoina. Itse olisin saattanut uhrautua, olin tosi huono pitämään puoliani nuorena.

Vierailija
4466/4751 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos lapsi ei nuku sen takia että on yöhön asti puhelimella, ja vanhempi haluaisi tämän asian muuttuvan, niin vanhempi voi yksinkertaisesti ottaa puhelimen illalla pois.

Vierailija
4467/4751 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minä ajattelen hänen parastaan.

Vierailija
4468/4751 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miltä pysäkiltä ja milloin lähtee seuraava bussi minnekään.

Emme myy Matkahuollon kortteja.

En tiedä enkä muista ulkona mikä bussin numero menee minnekin ja moneltako.

En tiedä muistakaan aikatauluista mitään.

Nämä kaikki voit itse tarkastaa siitä taulusta mikä on ihan tossa kulman takana tai vaikka netistä.

Paperisia aikatauluja ei ole kioskilla. Siitä ei tarvitse jankata jonon tukkeena minuutti kaupalla.

Kyseessä aseman lähellä oleva kioski.

Hyvin usea tuntuu luulevan että se on samalla joku Vr tai Matkahuollon toimipiste ja myös yleinen infopiste. Ei ole, se on ihan perus elintarvikkekioski jossa myydään karkkia, tupakkaa, veikkausta, välipalaa. Joka nyt sattuu olemaan siinä aseman lähellä.

Öööö. Minä olen kysynyt tällaista liikennevälineasiaa Ärrän myyjältä ihan sillä ajatuksella, että jos hän sattuisi tietämään, kun ihan siinä vieressä työskentelee. En muuten ymmärrä miksi et voinut kirjoittaa suoraan olevasi/olleesi töissä Ärrällä :DDD

Niin minä en uskalla ujouden takia lähestyä ventovieraita, siksi kysyn neuvoa aspoilta. En oleta heidän tietävän, vaan kysyn, koska he SAATTAVAT tietää. On minultakin kyselty töissä otto-automaatin sijaintia kauppakeskuksessa, vaikkei se liittynyt työhön mitenkään. Enkä pitänyt sitä myöskään outona, olinhan siellä kauppakeskuksessa töissä (eräässä kaupassa), eli tietysti siellä tuli kuljettua ja nähtyä ympärille.

Tämäkin on jo pariin kertaan käyty tässä ketjussa läpi, mutta mennäänpä uudestaan: jos kysyy aspalta jotakin, joka ei liity millään tavalla heidän työnkuvaansa, odotusten tulee tosiaan olla sillä tasolla, kun pysäyttäisi ohikulkijan kadulla.

Valitettavan usein kuitenkin asiakkaat odottaa esim. ruokakaupan kassan tietävän kaiken seudun bussikaikatauluista, viereisen vaateliikkeen palautusoikeuteen ja vastapäisen talon remonttiaikatauluun.

Ihan sattumanvaraisen kysymyksen saa toki heittää kelle vaan, mutta ongelma on nyt se, että oletetaan toisen tietävän kaiken ja suututaan jos sanoo suoraan, ettei tiedä. "Onpa huonoa palvelua" no tämä ei nyt valitettavasti kuulu siihen meidän palveluun.

Vierailija
4469/4751 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reklamaatioilla uhkailu. " No sitten teen valituksen tästä" ( esim. Jos ei pääse päivän kestäneen selkäjumin takia magneettikuvaan). Valittaa voi, ole hyvä vaan. Mihinkään se ei tule johtamaan koska toimin täysin kuten kuuluukin. Näiden kusipäiden takia lääkäriresurssit on entistä pienemmät kun ylilääkäreidenkin aika menee lähinnä näiden maallikoiden tekemien turhien valitusten läpikäyntiin. Se, että uhkaat valituksella ei myöskään muuta hoitolinjauksia tai käypä- hoidon suosituksia. Se, että et itse hoida reseptejäsi ajoissa uusittavaksi ei myöskään ole terveydenhuollon vika jne...esimerkkejä loputtomasti

Näitä on ihan joka alalla. Voitonriemuinen hymy kasvoilla todetaan "taidankin sitten tehdä reklamaation". No siitä vaan. Ei vaan taideta ymmärtää, että jos tilanteessa on toimittu ihan oikein, saa siis kuulla sen ihan saman selityksen uudelleen, mutta vaan toiselta taholta. 

Toinen samanlainen on viranomaisilla uhkailu, jossa 99% tapauksista asiakas ei edes osaa sanoa hakemansa tahon nimeä oikein, eikä tiedä miten se toimii. "Kulttajansuojalla" uhkaaminen on yleisin, eikä ymmäretä ettei se ole mikään taho, vaan joukko lainsäädäntöjä. "Kuluttajavirasto" menee kyllä oikeaan osoitteeseen, mutta silti väärin.

Oikea taho johon asiakas ottaa yhteyttä olisi siis kuluttajaneuvonta. Siellä siis neuvotaan asiakasta, eli todennäköisesti taas kuulee sieltäkin ihan samat asiat, jotka on jo hänelle kerrottu kertaalleen.

Se ei ole siis mikään taho jolle kannellaan, kun on paha mieli, vaan sieltä voi kysyä neuvoa, jonka saa kyllä suoraan myös ihan siltä palvelua antavalta taholta. Jos osapuolilla on olemassa jonkinlainen kiista-asia, voi neuvonta opastaa miten asia kuuluisi ratkaista.

Homma ei siis mene niin, että asiakas sanelee ihan päättömät ehdot ja jostain "kuluttajansuojasta" tulee joku täti rankaisemaan, jos liike ei tee kaikkea mitä asiakas keksii vaatia. Ja että kun tällä uhkaillaan menee henkilökunta ihan kalpeaksi ja suostuu kaikkeen.

Jos asiassa on siis toimittu oikein, kuluttajaneuvonnassa ollaan automaattisesti palveluntarjoajan puolella ja asiakas saa kiltisti pistää sen suunsa kiinni.

Minä olen joskus tulostanut pätkän kuluttajansuojalakia ja vienyt Tokmannille.

Tilanne oli tällainen, että menin ostamaan jotain tarjoustuotetta (ei ollut "erä" vaan pvm). Tuote oli loppunut ja kysyin, että mitä vastaavaa tuotetta voi ostaa tilalle samaan hintaan. Myyjä oli ihan pöllämystynyt, että ei mitään. Sitten sanoin, että otan sitten jonkun lapun, jolla saan tuotteen tarjoushintaan sitten kun niitä taas kaupassa on. Tähän sain vastauksen, että "ei meillä ole sellaista systeemiä käytössä"! :D Informoin häntä, että se on ihan laki eikä mikään "oma systeemi". Kävin sitten seuraavana päivänä ystävällisesti viemässä tulosteen tuosta laista.

Muutama kk myöhemmin niin Tokmannilta alkoi saamaan näitä lipukkeita, joilla tarjoustuotteen saa tarjoushinnalla myöhemmin jos se oli varsinaisena tarjouspäivänä loppunut.

Eli kyllä ne asiakkaan rutinat voi joskus tuottaa järkeä myös sinne myymäläänkin.

Tottakai voi jos jokin on mennyt pieleen, mutta nyt olikin kyse tilanteesta, jossa firma ei ole mitenkään toiminut väärin. 

Tässä oli kyse siis tilanteesta, jossa asiakas itse keksii päästä aivan älyttömät ehdot ja luulee, että kaikkeen tulee suostua. Esimerkkinä voin sanoa asiakkaan joka vaatii seuraavalla kerralla ilmaisia ostoksia siksi, kun on itse muistanut aukioloajat edellisella kerralla väärin. "Minä siellä jouduin odottamaan ulkona ihan turhaan" ikävä kuulla, mutta ois kannattanu tarkistaa etukäteen mihin asti ollaan auki.

Kun tästä älyttömästä vaatimuksesta ollaan kieltäydytty asiakas innosta hykerrellen kertoo ilmoittavansa tästä kuluttajansuojalle, selkeästi luullen, että me joudutaan jotenkin pulaan. "Ok, ilmoita vaan :) Voinko vielä muuten olla avuksi?" Siinä alkaa sitten suupieli nykimään, kun uhkauksella ei ollutkaan toivottua reaktiota. 

Tottakai jos on aihetta valittaa ja säännöt ei ole hallussa, niin ilman muuta valitusta kehiin. Nyt oli tosiaan kyse siitä, että "reklamaatio" ja "kuluttajansuoja" ei ole mitään taikasanoja, jolla asiakaalle aletaan heittämään rahaa ja ilmaisia tavaroita, vaan siinä pitää tosiaan olla tapahtunut firman puolesta jokin virhe. 

Vierailija
4470/4751 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan ei tarvitse ottaa takaisin tuotetta, jonka myyntipakkaus on tuhottu tai jopa hävitetty, sillä syyllä että "mulla olikin jo tällainen kotona" tmv. Tosi moni asiakas luulee, että kaiken voi palauttaa millä syyllä ja missä kunnossa tahansa, kunhan kuitti on tallessa.

Meille asiakas yritti palauttaa huivia, johon hän oli itse leikannut saksilla reiän poistaessaan pesulappua. Yritä siinä sitten selittää, että palautusoikeus koskee virheettömiä tuotteita ja reklamaatio-oikeus taas tuotteita, joissa on valmistusvirhe.

Vierailija
4471/4751 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin asiakkaan roolissa. Menin palauttamaan pakettia Postin toimipisteeseen mutta asiakaspalvelija tylysti sanoi ettei voi palauttaa tänne. Kysyin että minne sitten kun täältä hain. "Matkahuoltoon" kuului vastaus. Ilmeisesti en ollut ainoa joka on saman erehdyksen tehnyt.

Vierailija
4472/4751 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että jos lapsi ei nuku sen takia että on yöhön asti puhelimella, ja vanhempi haluaisi tämän asian muuttuvan, niin vanhempi voi yksinkertaisesti ottaa puhelimen illalla pois.

Oletko se sama hullu joka kirjoittelee ihan mitä sattuu ihan minne sattuu? Onko pää pipi?

Vierailija
4473/4751 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran piti puolisen tuntia perustella, miksi lentokoneeseen ei saa viedä asetta käsimatkatavarana. 

Vierailija
4474/4751 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin asiakkaan roolissa. Menin palauttamaan pakettia Postin toimipisteeseen mutta asiakaspalvelija tylysti sanoi ettei voi palauttaa tänne. Kysyin että minne sitten kun täältä hain. "Matkahuoltoon" kuului vastaus. Ilmeisesti en ollut ainoa joka on saman erehdyksen tehnyt.

Mikä tuossa oli se outo asia? 

Vierailija
4475/4751 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas toi miehensä kuvan valokuvausliikkeeseen mutta siitä piti ottaa lasi pois kädestä ja hattu päästä.

Kuva tuli hautajaisiin muistopöydälle laitettavaksi.

Ilmoitin, että lasin kyllä poistaa helposti kädestä mutta mistä me tiedetään millainen tukka miehellänne oli.

Asiakas vastasi, että sittenhän tiedätte kun otatte hatun pois päästä.

Siinä ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

Näytä vähemmän

Ikivanha vitsi. Noloa että kerrot omana tarinana.

---------------------------------------------

Ihan kuule itse olin tiskin takana. Ei ole vitsi vaan tositarina. Tapahtui Helsingissä Mikonkadulla sijaitsevassa valokuvausliikkeessä vuonna 1982.

Vierailija
4476/4751 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun asiakas ei millään meinannut ymmärtää ei meitä kiinnosta vaikka sinulla ei ole rahaa edes ruokaan mutta silti tärkein asia on että me saamme rahamme ja sen jäljeen sinä ostat vasta ruokaa jos rahaa jää

Vierailija
4477/4751 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti asiakkaalle vaan asukkaan omaiselle. Nimittäin olin töissä kehitysvammaisille tarkoitetussa asuntolassa hoitajana ja eräs asukkaan omainen oli valtavan kiinnostunut asukkaiden asioista. Ne olisi hänelle pitänyt kaikki kertoa ja kun selitin hänelle, että se ei käy koska meillä hoitajilla on vaitiolovelvollisuus niin hän silti yritti saada minut kertomaan ne ja suuttui kun en suostunut. Hän uhkaili minua potkuilla, mitä ei sitten tullut koskaan.

Vierailija
4478/4751 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas toi miehensä kuvan valokuvausliikkeeseen mutta siitä piti ottaa lasi pois kädestä ja hattu päästä.

Kuva tuli hautajaisiin muistopöydälle laitettavaksi.

Ilmoitin, että lasin kyllä poistaa helposti kädestä mutta mistä me tiedetään millainen tukka miehellänne oli.

Asiakas vastasi, että sittenhän tiedätte kun otatte hatun pois päästä.

Siinä ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

Näytä vähemmän

Ikivanha vitsi. Noloa että kerrot omana tarinana.

---------------------------------------------

Ihan kuule itse olin tiskin takana. Ei ole vitsi vaan tositarina. Tapahtui Helsingissä Mikonkadulla sijaitsevassa valokuvausliikkeessä vuonna 1982.

Vierailija
4479/4751 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiselle mieheelle jouduin selittämään olessani kaupassa töissä, ettei hän voi joka kerta kouraista paljaalla kädellä irtokarkkeja kauppan tullessaan, syödä ne ostoksia tehdessään ja jättää ne maksamati. Vastaanotto oli kiukkuinen ja närkästynyt? :O

Vierailija
4480/4751 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrmistyneelle salkkumiehelle selitys, miksi en voinut apteekissa siivojaana antaa hänelle lääkinnällistä neuvontaa. Mies vain tuli kertomaan sairaushistoriaansa minulle kysymättä ensin, olenko edes farmaseutti. Kun sanoin, etten osaa auttaa koska..., sain vain keskytyksen ja töksäytykseksi: Et halua palvella asiakkaita vai!". Niin siis siistijänä mielelläni jättäisin kyllä lääkeneuvonnan ammattilaisille, mutta eihän nää miesvauvat sitä vissiinkään ymmärrä. En ollut valkoisessa farmaseutin takissa edes. Miten vaikea voi olla ymmärtää, ettei kaikki apteekissa työskenetelevät ole farmaseutteja :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä