Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pertti 65v soittaa terveyskeskukseen:
"Minulla oli huomiselle varattuna aika, mutta perun sen koska en tarvitsekaan sitä. Mutta minun naapurin kummin kissan kanssa oli puhetta, että hän tarvitsisi ajan niin voisitko varata sen minun aikani hänelle?"
En voi, kyseisen naapurin kummin kissan täytyy itse soittaa terveyskeskukseen jos on aikaa vailla. Ja jos hän soittaa itse, en pysty lupaamaan, että se sinulta peruuntunut aika olisi vielä vapaana.
Tämä on hyvin hankalaa joillekin ymmärtää :D
Offtopic, mutta tämä käytäntö, että aikuisen ihmisen pitää itse varata itselleen terveyskeskukseen aika, on välillä aika sydämetön. Esimerkiksi kun itse olin juuri täysi-ikäistyttäni hyvin syvän masennuksen kourissa, ei minulle suostuttu varaamaan aikaa terveyskeskuksesta, kun äitini soitti sinne puolestani.
No toisen ihmisen nimissä ei voi muitakaan sopimuksia tehdä oikeusvaltiossa. Jos sinulle olisi se aika varattu, ja sitten kun olisit jättänyt sen peruuttamatta ja käyttämättä, niin sinulla olisi masennuksen lisäksi ollut terveyskeskusmaksuja kohta ulosotossa.
Haluaisitko samaan syssyyn, että teen nimissäsi myös sopimuksen parista lomaosakkeesta ja puhelinliittymästä?
Kerrohan vielä, miten terkkariin ajanvaraajan henkilöllisyys selvitetään?
Takavuosina rautakaupassa useampi asiakas pyysi avaamaan toisen kassan, että ei tarvitsisi jonottaa. Joo, meillä ei ollut kuin yksi kassakone, en voinut avata toista, kun sellaista ei ollut. Ei kelvannut selitys, olisi pitänyt mystisesti vaan avata se toinen kassa.
Eikä meillä ollut edes hedelmiä ja muita elintarvikkeita myytävänä. Ei kuulunut valikoimiimme.
Että kassan yläpuolella oleva kattopaneeli oli irrotettu sähkötöitä varten, ei vakoilusyistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä siinä vaiheessa kun joutuu sadatta kertaa selittämään kiukuttelevalle mieslapselle että kyllä, muovipussi on nykyään maksullinen, alkaa jo mielessä käymään että kai tässä ollaan jossain piilokamerassa 😅 Jankataan vain että miksi ei saa ilmaiseksi, millä hän nyt ostoksensa kantaa (niidenkin yhteissumma lähenteli 250 euroa, ei luulisi yhden 20 senttisen vievän konkurssiin...) ja että aikoo ilmoittaa esimiehelleni tästä hirveästä vääryydestä. Kumma kyllä en ole vielä nuhteita saanut.
No se on tosiaan naurettavaa käytöstä kaupalta että jos asiakkaan ostokset maksavat 250 euroa niin ei voida antaa yhtä lähes ilmaista muovipussia kaupan päälle vaan siitä on pakko veloittaa 20 senttiä. Ei voi sanoa muuta kun että ahne esimies.
Lainsäädännölle ei mitään voi, vai maksatko sinä ne sakot kauppiaan puolesta jos jää kiinni ilmaisista pusseista?
Hah!
Jos lmaisesta muovipussista tulee sakot, mutta muut ostokset maksavat 250 € ja muovipussi maksaa 0,20 €, niin ratkaisuhan on helppo:
Tulosta kuitti, jossa lukee näin:
muut ostokset:
(tuotteen normaalihinta: 250,00 €)
tuotteen kanta-asiakashinta: 249,80 €
muovikassi: 0,20 €
Maksettava yhteensä: 250,00 €
Asiakas maksaa siis 250 €, josta muovikassin osuus 0,20 € ja muiden ostosten osuus 249,80 €.
Asiakas ei saa siis ilmaista muovikassia, joten sakkoakaan ei tule.
HELPPO HOMMA MEIKÄLÄISELLE kirjoitti:
Asiakas toi miehensä kuvan valokuvausliikkeeseen mutta siitä piti ottaa lasi pois kädestä ja hattu päästä.
Kuva tuli hautajaisiin muistopöydälle laitettavaksi.
Ilmoitin, että lasin kyllä poistaa helposti kädestä mutta mistä me tiedetään millainen tukka miehellänne oli.
Asiakas vastasi, että sittenhän tiedätte kun otatte hatun pois päästä.
Siinä ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
Ikivanha vitsi. Noloa että kerrot omana tarinana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin opiskeluaikoina töissä mm. kaupassa ja huomasin että asiakkaat tunnistivat jos tulivat vastaan kaupungilla, kohtelias kun olin niin tervehdin aina. Valmistuin sitten oikiksesta ja pääsin lakiasiaintoimistoon harjoitteluun. Harjoitteluaika meni hyvin ja minut palkattiin.
Eräs asiakkaani oli sitä mieltä että olen vuosien lakiopintojen ja useamman vuoden omalla alallani työskentelyn jälkeen edellenkin "vain kaupankassa", enkä voi olla pätevä hoitamaan hänen vaimonsa perunkirjoitusta, vaati että pomoni käy läpi kaikki jo tekemäni paperityöt. Pomoni ilmoitti tälle asiakkaalle että hän lähettää laskun käyttämästäni ajasta ja asiakas voi sitten ihan vapaasti viedä asiansa toiselle lakimiehelle.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Se jaksaa aina vain uudelleen yllättää se miten taukkeja jotkut osaavat olla, koska "asiakas on aina oikeassa". No tekisivät sitten itse sen työn, kun kerran ovat aina oikeassa...
PS paljon muuten velvoitettiin "tyhjästä"?🤔
Kerron loppu tuleman, koska tämä asiakaskin on jo edesmennyt.
Asiakas tiesi suurinpiirtein kuinka iso lasku oli tulossa ja olin puhunut hänen kanssaan puhelimessa, mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun näin hänet, pomoni oli hoitanut ensimmäisen tapaamisen. No, kun pomoni selitti asiakkaalle että työ veloitetaan kahteen kertaan jos se tehdään kaksi kertaa, niin tämä asiakas sai täyden raivokohtauksen. Hän alkoi raivota työpaikkani aulassa, nimitellä ja haukkua työpaikkaani ja minua. Kertoi mm. että "ei maksa blondille kassannaputtajalle" lakimiehen palkkaa. Tässä yleisessä tilassa on nauhoittava kameravalvonta ja siinä oli paikalla myös muita ihmisiä. Pomoni talutti hänet ulos, laittoi laskun perään ja se maksettiin ulosoton kautta. Saimme myöhemmin yhteydenoton toisesta lakitoimistosta, asiakas syytti meitä mm. kunnianloukkauksesta, mutta he eivät otttaneet asiaa hoidettavakseen kun selitimme tilanteen ja lähetimme heille kopion valvontakameran nauhasta, he olivat myös kertoneet asiakkaalle että meillä olisi ollut suurempi syy nostaa syyte.
En voi tarkistaa pikavedon voittoa ennenkun peli on pelattu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin opiskeluaikoina töissä mm. kaupassa ja huomasin että asiakkaat tunnistivat jos tulivat vastaan kaupungilla, kohtelias kun olin niin tervehdin aina. Valmistuin sitten oikiksesta ja pääsin lakiasiaintoimistoon harjoitteluun. Harjoitteluaika meni hyvin ja minut palkattiin.
Eräs asiakkaani oli sitä mieltä että olen vuosien lakiopintojen ja useamman vuoden omalla alallani työskentelyn jälkeen edellenkin "vain kaupankassa", enkä voi olla pätevä hoitamaan hänen vaimonsa perunkirjoitusta, vaati että pomoni käy läpi kaikki jo tekemäni paperityöt. Pomoni ilmoitti tälle asiakkaalle että hän lähettää laskun käyttämästäni ajasta ja asiakas voi sitten ihan vapaasti viedä asiansa toiselle lakimiehelle.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Se jaksaa aina vain uudelleen yllättää se miten taukkeja jotkut osaavat olla, koska "asiakas on aina oikeassa". No tekisivät sitten itse sen työn, kun kerran ovat aina oikeassa...
PS paljon muuten velvoitettiin "tyhjästä"?🤔
Kerron loppu tuleman, koska tämä asiakaskin on jo edesmennyt.
Asiakas tiesi suurinpiirtein kuinka iso lasku oli tulossa ja olin puhunut hänen kanssaan puhelimessa, mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun näin hänet, pomoni oli hoitanut ensimmäisen tapaamisen. No, kun pomoni selitti asiakkaalle että työ veloitetaan kahteen kertaan jos se tehdään kaksi kertaa, niin tämä asiakas sai täyden raivokohtauksen. Hän alkoi raivota työpaikkani aulassa, nimitellä ja haukkua työpaikkaani ja minua. Kertoi mm. että "ei maksa blondille kassannaputtajalle" lakimiehen palkkaa. Tässä yleisessä tilassa on nauhoittava kameravalvonta ja siinä oli paikalla myös muita ihmisiä. Pomoni talutti hänet ulos, laittoi laskun perään ja se maksettiin ulosoton kautta. Saimme myöhemmin yhteydenoton toisesta lakitoimistosta, asiakas syytti meitä mm. kunnianloukkauksesta, mutta he eivät otttaneet asiaa hoidettavakseen kun selitimme tilanteen ja lähetimme heille kopion valvontakameran nauhasta, he olivat myös kertoneet asiakkaalle että meillä olisi ollut suurempi syy nostaa syyte.
Mahtavaa....
T: Kollega
Jos laskussanne 90% on perusmaksua ja 10% kulutusta niin se on oikein.
Asiakas ei millään ymmärtänyt, etten voi tilata kauppaan kotimaista banaania vaikka kuinka haluaisin, koska sitä ei kasva Suomessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluaattona liike jossa työskentelin, sulki ovensa klo 18.00 (ulkomailla).
Noin 17.30 sisään tuli pariskunta sanoen heillä on kaikki lahjat ostamatta! Alkoivat luetelle kelle kaikille jne. Lopputuloksena myyntitiski oli täynnä kaiken moista. Lasku teki jotain 800 sen maan valuuttaa. Maksoivat pieninä seteleinä käteisellä.
Taisi olla varttia yli kun pääsin sulkemaan ja laskemaan käsikassaa.
Tarina on tosi.
Mitä tuossa on ihmeellistä?
Ei ollut kyse "ihmeestä" hehe. Vaan oudista asiasta ja harvemmin jouluaattona tehdään ilmaisia ylitöitä ilta kuuden jälkeen. Siksi asian kerroin ja mulle se oli aika hämmentävää ja ikäävääkin. Älä nyt kuitenkaan turhia harmistu:).
Jos liike on auki 18.00 ja liikkeeseen tulee klo 17.30 asiakas , jolla paljon ostettavaa, niin voiko hänelle sanoa, että ei enää onnistu kuin ehkä yhden lahjan ostaminen, koska jouluaatto, ja liike pitää sulkea tasan klo 18.00, ja myyjän pitää päästä pois.
Ylempänä toimihenkilönä (lue: ylityöt on tuntematon käsite) tuntuu oudolta kellon kyylääminen, mutta ehkä se ns. työläisaloilla on sitten niin, että siellä edelleen tehdään tunteja eikä töitä.
Ylemmällä toimihenkilöllä onkin varmaan sen tason palkka, ettei vilkuilla kelloa tai lasketa tunteja.
No ei kyllä ole. Hieno titteli ei takaa huippupalkkaa, ja ilmaiseksi en tee ylimääräistä työtä.
Vierailija kirjoitti:
En voi tarkistaa pikavedon voittoa ennenkun peli on pelattu
Ranella oli kiire 🙈
Että Viron pantin tölkeistä ei makseta Suomessa mitään. Huusi kuin leijona, että myydään näitä samoja tölkkejä Suomessakin. Joo, mutta kun niistä Suomesta ostetuista tölkeistä on ostovaiheessa maksettu Suomen pantit, mutta Viron tölkeistä ei. Ei millään hyväksynyt selitystä. Intti vain että kun on samanlaisia tölkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on vuosia aikaa, mutta vanhempi mies asiakas kysyi multa kassalta että miksi en käytä hijabia työssäni ja että enkö ymmärrä että on väärin kun en tue uskontoani ja kuinka naisen PITÄÄ ymmärtää tavat ja olin että mitä?? Siihen sitten totesin että ei mun tarvi ja en tuota uskontoa harrasta ja oon ihan 100% suomalainen, tosin minussa on Saamelaista verta isoisäni puolelta.
Ainoa vastaus " olen ateisti, te saatte uskoa mihin haluatte mutta teidän uskonne ei määrää minun pukeutumista"
Mistä sinä tiedät onko henkilö armosta osaton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluaattona liike jossa työskentelin, sulki ovensa klo 18.00 (ulkomailla).
Noin 17.30 sisään tuli pariskunta sanoen heillä on kaikki lahjat ostamatta! Alkoivat luetelle kelle kaikille jne. Lopputuloksena myyntitiski oli täynnä kaiken moista. Lasku teki jotain 800 sen maan valuuttaa. Maksoivat pieninä seteleinä käteisellä.
Taisi olla varttia yli kun pääsin sulkemaan ja laskemaan käsikassaa.
Tarina on tosi.
Mitä tuossa on ihmeellistä?
Ei ollut kyse "ihmeestä" hehe. Vaan oudista asiasta ja harvemmin jouluaattona tehdään ilmaisia ylitöitä ilta kuuden jälkeen. Siksi asian kerroin ja mulle se oli aika hämmentävää ja ikäävääkin. Älä nyt kuitenkaan turhia harmistu:).
Jos liike on auki 18.00 ja liikkeeseen tulee klo 17.30 asiakas , jolla paljon ostettavaa, niin voiko hänelle sanoa, että ei enää onnistu kuin ehkä yhden lahjan ostaminen, koska jouluaatto, ja liike pitää sulkea tasan klo 18.00, ja myyjän pitää päästä pois.
Ylempänä toimihenkilönä (lue: ylityöt on tuntematon käsite) tuntuu oudolta kellon kyylääminen, mutta ehkä se ns. työläisaloilla on sitten niin, että siellä edelleen tehdään tunteja eikä töitä.
Ylemmällä toimihenkilöllä onkin varmaan sen tason palkka, ettei vilkuilla kelloa tai lasketa tunteja.
No ei kyllä ole. Hieno titteli ei takaa huippupalkkaa, ja ilmaiseksi en tee ylimääräistä työtä.
Niin. Ilmaiseksi ei tehdä työläisaloillakaan. Siksi työt loppuvat palkanmaksun kanssa samalla kellonlyömällä.
Olin yksityisessä palvelukodissa töissä, ja eräs mummeli sai kipulaastarin tietysti aluksi pienimmällä annoksella. Vaikutusta piti sitten odotella mikä ei omaista miellyttänyt. Vaati lääkkeen nostoa 2 päivää aloituksen jälkeen eikä auttanut mitkään selitykset eikä Pharmaca Fennicat. Sain selityksen loppuun ja omainen kysymään "paremmalta" hoitajalta annosnostoa. Sapetti. Mummeli itse kyllä ymmärsi, että pitää odottaa ja sai muuta lääkettä jos halusi.
Se että henkilötodistus pitää nayttää joka kerta, ei riitä että sen on käynyt 10 vuotta sitten näyttämässä...
Liian monta kertaa olen joutunut selittämään asiakkaalle, että en voi takuukorvata tuotetta, joka on ostettu eri ketjun liikkeestä. Vaikka meilläkin olisi kyseistä tuotetta myynnissä. Toinen asia mitä monesti joutuu selittämään, että jos takuu on mennyt umpeen jo useampi vuosi sitten, emme voi korvata rikkoutunutta tuotetta. Kolmas asia on se, että jos olet takuun aikana mennyt ominpäin sorkkimaan tuotetta ja aiheuttanut vielä enemmän vahinkoa, takuu raukeaa eikä tuotetta korvata.
Vierailija kirjoitti:
Liian monta kertaa olen joutunut selittämään asiakkaalle, että en voi takuukorvata tuotetta, joka on ostettu eri ketjun liikkeestä. Vaikka meilläkin olisi kyseistä tuotetta myynnissä. Toinen asia mitä monesti joutuu selittämään, että jos takuu on mennyt umpeen jo useampi vuosi sitten, emme voi korvata rikkoutunutta tuotetta. Kolmas asia on se, että jos olet takuun aikana mennyt ominpäin sorkkimaan tuotetta ja aiheuttanut vielä enemmän vahinkoa, takuu raukeaa eikä tuotetta korvata.
Yleensä takuu ei ole riippuvainen jälleenmyyjästä, koska siitä vastaa tuotteen maahantuoja tai valmistaja. Siksi esimerkiksi hajonneen kännykän voi toimittaa huoltoon minkä tahansa puhelimia myyvän liikkeen kautta tai vaikka asioida suoraan valtuutetun huoltoliikkeen kanssa.
Näitä juttuja riittää kyllä vaikka kuinka, on uskomatonta huomata kuinka jopa keski-ikäiset suuttuvat asioista kuinka uhmaikäiset lapset kun eivät saa tahtoaan läpi. Sitten on vaan niitä hassuja.
-Vanhempi leskimies tulee tiskille kysymään että onko tämä kurkku? No onhan se, ja kotimainen vieläpä. Hän ei tiennyt kun vaimo oli aika tuonut pöytään vain kuorittuna viipaleina. Kävi hieman sääliksi.
-Kotimaisia banaaneita ja niiden puutetta on hämmästelty multakin muutamaan otteeseen.
-Hämmästelty sitrushedelmän huonoa laatua ja pahaa makua, niin no se auttaa jos sen kuorii ensin
-Mitäs näillä jauhelihoilla on eroa? Toinen on naudan paistijauhelihaa ja tämä on karitsaa/lammasta. "Mitä eroa niillä on?".
-Ei tiedetä tai ymmärretä kinkun ja kalkkunan eroa.
-Tarjouksien puuttumisesta raivoavat, ovat väärässä kaupparyhmässä. "Teillä oli se mainos siitä "Pirkka xxx" tuotteesta, tää on aina tätä!!!
"Jos menette tuonne k-ryhmän kauppaan joka on tuossa käytävän toisella puolella, voipi olla että löytyy". Tämä on S-ryhmän kauppa.
Jessus, näitä tilanteita voisi kertoilla vaikka kuinka pitkään.
Ainiin, muovipussipihistelijät. Ne jotka eivät sitä pariikymmentä senttiä voi maksaa siitä kassista, ottavat niitä vihannes-hedelmäpusseja ja pakkaavat ostoksensa niihin. Sama se mitä ne painavat, kun tuotteet leviää lattialle niin ollaan vaatimassa hyvitystä.
Kyllä tätä kamaa löytyy jos joku lisää haluaa. 😁