Sivut

Kommentit (3016)

Vierailija

Olen pienessä baarissa töissä ja tiskin takana meillä on seinällä hylly missä kaikki tuotteet näkyy. Aina joku tulee ja sanoo 'yks olut' jaahas 'minkä?'. 'Mitä teillä on?' 'Hyllyllä on kaikki. Meillä on Karhu, Bocks, Kvarken...'. Eikö kukaan näe sitä hyllyä? Luuleeko asiakas että pullot ovat koristeita vai mitä?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

huh huh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytätän asiakkaillani lyhyen esitietolomakkeen, jossa kysytään perustietoja mm. nimi, osoite, puhelinnumero ym. Olen yllättynyt miten monta kertaa olen joutunut selittämään asiakkaille mitä tarkoittaa postitoimipaikka ja postinumero. Välillä asiakkaat kysyvät minulta "no mitä mun pitäisi tähän kirjoittaa?" Ööö.. mistä minä sen tietäisin missä asut?

Tää on kyllä pakko olla keksitty juttu. Ei oikeasti voi olla tällaisia ihmisiä. Ei ainakaan ellei ole joku kehitysvamma... tai no ehkä jos ei osaa suomea kunnolla.

Niin. Mites tosiaan olisi tuo jälkimmäinen vaihtoehto? Omassa työssäni olen huomannut, että eivät he tiedä edes omaa nimeään, saati sitten ns. "syntymäpäiväänsä". Ei edes silloin, vaikka nuo olisi äskettäin turv*paikkaprosessin yhteydessä heille täältä Suomesta lahjoitettu (kun niistä oikeista tiedoista ei kenelläkään ole mitään käsitystä). 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että emme tee reikiä korviin vauvoille tai taaperoille. Meillä ikäraja on 7v, mutta toki siitä voi joustaa jos joku 6v tahtoo palavasti korvikset.  Mutta ei ikinä vauvoille!

Joissakin liikkeissä tehdään, Suomessa asuvan ystäväni vauvalla on korvikset.

Aivan turhaa lasten kiduttajia, nuo vauvoille korviksia pistävät. Läimivätkö vielä takamukselle ja muutenkin pahoinpitelevät? Sillä sitä se minusta on, vauvojen pahoinpitelyä.Se laittaminen sattuu ja se on avohaava vähintään kolme päivää, jopa viikon. Lisäksi vauvat voivat repiä korvalehtensä ja syödä ne korvikset ja vaikka kuolla kun suolistossa on terävä metalliesine.
Täysiä idiootteja, ne jotka rei’ittävät vauvansa korvat! Jotta lapsi näyttäisi ”söpöltä” ja että se tunnistetaan tytöksi sitä vauvaa tulee satuttaa. En vain ymmärrä kyseistä tapaa, en millään. Antakaa lasten olla lapsia, älkää tunkeko täysin sukupuolittunutta mailmankuvaanne viattomien kärsittäväksi!

Ystäväni on ulkomaalainen ja joissakin maissa yleinen käytäntö. Kuitenkin Suomessa laitettu. Martinan ja Eskon lapselle kai laitettiin reiät nuorena (ehkä Kolumbian matkalla).

Toisten maiden typeriä ”perinteitä” ja ”tapoja” ei tarvitse matkia. Lapsien tulee saada parhain hoiva vanhemmiltaan ja korvisten laittaminen vauvoille EI ole sitä. Joissain maissa lasten pahoinpitely ei ole edes laitonta tai rangaistaavaa. Suomessa sentään on edes lait joihin voi yrittää vedota jos hirviöitä on vanhempina. Tuo tyttölasten merkitseminen korviksilla on mielestäni samaa jatkumoa kuin pikkutytöille laitettavat huivit, toisesta ääripäästä. Vauvat ovat vauvoja eikä niitä tarvitse erikseen sukupuolittaa. Mielestäni nämä korvikset kertovat kulttuurista jossa vauvat eivät ole samanarvoisia. Miksi tytöt tarvitsee merkata korviksilla, kas kun eivät polttomerkitse jotain otsaan?

En ole matkimassa käytäntöä Totesin vain että kaverini alle vuoden ikäisellä vauvalla on korvikset ja ne on Suomessa laitettu. Ulkomaan lomilla myös välillä näkee lävistettyjä vauvoja.

Hymistelit vain sitten, eli hyväksyit barbaarisen teon? Ei hyvää päivää! Kyseinen tapa on täysin turha, tosin maailmassa silvotaan tyttöjä miljoonittain joten tämä pahoinpitely on pienimmästä päästä.

Mitä olisin voinut tehdä, reiät olivat jo korvissa enkä minä niitä laittanut. Liike jossa reiät laitettiin ei ilmeisesti rikkonut Suomen lakia? Olisiko pitänyt kertoa ma-taustaiselle henkilölle että hänen kulttuurinsa on takapajuista ja barbaarista?

Olisit hyvinkin voinut kertoa, koska sitähän tuo hänen kulttuurinsa todellakin on. Jo pelkästään siis tästä rei'ityksestä päätellen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikaruoka-alalla työskennellessäni sai jokusen kerran selittää perin pohjin, että emme valitettavasti voi myydä toisen kilpailijan tuotetta, vaikka sitä mainostetaan televisiossa. "Mutta telkkarissahan on se mainos?!"

Heh, tämän itsekin muistan purilaiskassalta. Ihmiset kuvittelevat, että Suomessa on vain yksi pikaruokapaikka...

Olen tehnyt tämän mokan kaksi kertaa. Sen mainoksen vaan muistaa väärin. Tuote oikea, ostospaikka väärä. :)

Menisikin näin yksinkertaisen ja iloisen väärinymmäryksen kautta. :) Usein siinä vaiheessa, kun sanoi "Se taitaakin olla Hesburgerin tuote" sai vastauksen "Häh? No mikä paikka tää sit on?" Siinä siis seisoin valtavan kyltin alla, jossa lukee firman nimi, paidassa jossa lukee sama, tiskin ääressä, jossa lukee se n. viiteen kertaan joka kassapäätteessä. Siinä sitten miettii, miten ilmoittaisi tämän asiakkaalle ilman, että kuulostaa ihan todella viisastelevalta 

Mutta melkoinen mind-fuck oli kun aikoinaan Hesestä alkoi saada Carrolsin clubburgereita. Sanonpahan vaan.

Myyrmäen Hesburgerin edustalla on lukuisia Burger Kingin mainoksia. Ei käy kateeksi hesen työntekijöitä tuolla, jotka joutuvat selittämään ettei nyt ikävä kyllä voida myydä noita whoppereita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun ajattelee niin tuntui tosi käsittämättömältä selittää aikuiselle miehelle miksi hänen on jonotettava kuten kaikkien muidenkin. Hän ei pääse etuilemaan jonossa sen takia että "ihan vaan tällänen pikkuinen asia pliis".

Sekin tuntuu olevan monelle ihmettelyn aihe että miksi kysytään henkkarit vaikka hän on jo 21. Niin mutta kun sinä näytät 16-vuotiaalta.. :D

Ne on pahimpia ketkä ostaa vaikka iltalehden ja vaan heittää ne rahat siitä jonon sivusta tiskiin ja kävelee ulos vaikka en ole saanut edes viivakoodia lehdestä. Noille etuilijoille sanon, että poistu vaan mutta ilman kuittia se on varkaus ja soitan vartijat selvittämään ja opettamaan miten kaupassa käyttäydytään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuuluu lounasruokaan kahvi, erikseen maksaa 1,20€ Yksi vanhempi äijä kysyi saako kahvin tilalle eskimopuikon kun se maksaa euron. No kun ei saa, enkä minä voi siitä päättää. Jaksoi hokea siinä yhden puoli tuntia "Mikä logiikka sulla tyttö on, kun tuo jäätelö on halvempi kuin kahvi, tehän tienaisitte rahaa" Ei toimi ihan noin...

Tuo on vähän siinä rajoilla, että meneekö sitten taas yksi asiakas, kun teillä tuskin on kenenkään pakko käydä lounaalla.

Jos lounasruokaan kuuluu lounas ja kahvi, niin miksi joku luulee saavansa jäätelön?
Jos tämä yksittäinen herra tulee kerran jäätelön saatuaan uudelleen syömään hän olettaa taas saavansa jäätelön. Sitten hän tulee viiden työkaverinsa kanssa syömään, herra mainostaa että kahvin voi vaihtaa jäätelöön. He kaikki tulevat uudelleen syömään eri ihmisten kanssa ja kohta lounaaseen kuuluu kahvi tai jäätelö. Jossain vaiheessa joku varmasti venyttelee rajoja haluamalla tuutin eskimopuikon sijaan....

Jos hinnastossa lukee lounas 9,90€, sisältää kahvin niin se on kahvi eikä jäätelö. Jos sen takia vaihtaa lounaspaikkaa, että ei saa jäätelöä (1€) niin ehkä se on parempi niin.

Ei tuo vastaa siihen miksi haluatte olla vaihtamatta halvempaan lisukkeeseen. Jos kahvi on teille 1.2 euron arvoinen ja jäätelö on teille 1:n euron arvoinen niin miksette voi antaa teille edullisempaa vaihtoehtoa?

Vai onko niin että kahvi on teille edullisempi, miksette sitten nosta jäätelön hintaa? Joka tapauksessa on niin pienestä erosta kyse ettei silti kannata lounastajaa menettää. Järjen käyttö on sallittua asiakaspalvelussa.

Ja mä juon kyllä kahvin, mutta haluan jäätelön koska en syönyt liharuokia. Naapurin pekka taas skippaa salaatit niin hän voi saada munkin. Pirjo ei juo muuta kuin hanavettä joten se suklaapatukka on ihan ok antaa hänelle. Jne

Ymmärrätkö nyt? Järjen käyttö olisi sinulle suotavaa.

Ihmiset ei kyllä ymmärrä yhtään mitään. Se että kahvi maksaa 1,20 ja jäätelö 1, ei tarkoita että se jäätelö ois kaupalle halvempi tuote. Siinä (jäätelö) on paljon pienempi kate ja kalliimpi ostaa, kuin laatikollinen kahvia. Siksi sitä jäätelöä ei voi noin vain valita.

Vierailija kirjoitti:

Myyrmäen Hesburgerin edustalla on lukuisia Burger Kingin mainoksia. Ei käy kateeksi hesen työntekijöitä tuolla, jotka joutuvat selittämään ettei nyt ikävä kyllä voida myydä noita whoppereita.

Tästä tuli mieleen, että edesmenneen Snacky-ketjun omistaja hehkutti haastattelussa taannoin, että heillä käy kaikkien burgerketjujen alekupongit. Säästyy rahaa, kun ei tarvitse painattaa omia...

Vierailija

Olin ruokiksella ja menin vieressä olevaan Heseen, päällä oli työvaatteet ja niiden yllä oma talvitakki. Istuin syömään ja asiakas tunnisti mut, ei uskonut millään etten ala laittamaan hänen puhelimensa asetuksia kuntoon ruokatauollani. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Erään rouvan oli kamalan vaikea ymmärtää, että hänen on vain nyt kiltisti odotettava oma vuoronsa, vaikka ilmeisesti hänen mielestään edellä oleva asiakas oli häntä alempiarvoisempi sekä ihmisenä, että asiakkaana. Minä olin se asiakas ja myyjä oikein ammattitaitoisesti hoiti tilannetta, ei lähtenyt vastailemaan tämän rouvan kysymyksiin, ei keskeyttänyt minun palvelemista palvellakseen tätä rouvaa välillä, kärsivällisesti vain toisti "meillä on tässä vielä vähän kesken, tulen hetken päästä".

Jestas, että ihmiset voivat olla törppöjä.

Mulle kävi päinvastoin. Menin kassajonoon toiseksi. Odottelin että myyjä saa palveltua asiakkaan joka minua edellä. Mulla oli kaksi tuotetta jotka olisi nopsaan saanut, mutta en tosiaankaan etuile jonossa olijoita.

No, myyjä vapautui ja torppasi minut heti sanoen "Teitä ennen oli toinen asiakas jonka vuoro on nyt". Olin vähän hölmistynyt kun ketään ei edelläni ollut ja viereinen kassa palveli omaa jonoaan. Sitten myyjä huutaa ihan eri suuntaan kassalta olevien hyllyjen väliin, jossa nuori, hyvin ja ehkä kalliistikin pukeutunut kaunis nainen lähtee tulemaan ison vaateröykkiön kanssa kassalle. Palvelussa meni tovi jos toinenkin. Kieltämättä alkoi pahasti vatuttaa odottaminen, mutta koska tyttärelle olin hakemassa, jonotin kiltisti. Myönnän että olin varmaan ikäloppu ko. nuorten liikkeeseen, mutta en ole aiemmin törmännyt siihen, että voi lähteä etsimään tuotteita lisää ihan rauhassa ja myyjä pitää sulle paikkaa. Tai ainakaan kukaan ei ole koskaan minulle pitänyt. Toki tuolla kerralla hän oli isompien ostosten kanssa varmasti se tärkeämpi asiakas. Ulkonäkö sinänsä sivuseikka, mutta turkis asusteet jne. voitti nuhjuisen toppatakin😂. Ekan kerran tuli olo että olen lisäksi alipukeutunut.

Sillä aikaa kun tämä henkilö tuli sieltä hyllyjen välistä, myyjä olisi ehtinyt rahastaa minut pariinkin otteeseen, eikä takanani ollut muita. Tuli kyllä ikävä tunne, en voi sille mitään. Yleensä annan itse yhden ostoksen ostajan mennä eteeni jos mulla on paljon ostoksia, eli en tosiaankaan meuhkaa vuorostani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erään rouvan oli kamalan vaikea ymmärtää, että hänen on vain nyt kiltisti odotettava oma vuoronsa, vaikka ilmeisesti hänen mielestään edellä oleva asiakas oli häntä alempiarvoisempi sekä ihmisenä, että asiakkaana. Minä olin se asiakas ja myyjä oikein ammattitaitoisesti hoiti tilannetta, ei lähtenyt vastailemaan tämän rouvan kysymyksiin, ei keskeyttänyt minun palvelemista palvellakseen tätä rouvaa välillä, kärsivällisesti vain toisti "meillä on tässä vielä vähän kesken, tulen hetken päästä".

Mulle kävi päinvastoin. Menin kassajonoon toiseksi. Odottelin että myyjä saa palveltua asiakkaan joka minua edellä. Mulla oli kaksi tuotetta jotka olisi nopsaan saanut, mutta en tosiaankaan etuile jonossa olijoita.

No, myyjä vapautui ja torppasi minut heti sanoen "Teitä ennen oli toinen asiakas jonka vuoro on nyt". Olin vähän hölmistynyt kun ketään ei edelläni ollut ja viereinen kassa palveli omaa jonoaan. Sitten myyjä huutaa ihan eri suuntaan kassalta olevien hyllyjen väliin, jossa nuori, hyvin ja ehkä kalliistikin pukeutunut kaunis nainen lähtee tulemaan ison vaateröykkiön kanssa kassalle. Palvelussa meni tovi jos toinenkin. Kieltämättä alkoi pahasti vatuttaa odottaminen, mutta koska tyttärelle olin hakemassa, jonotin kiltisti. Myönnän että olin varmaan ikäloppu ko. nuorten liikkeeseen, mutta en ole aiemmin törmännyt siihen, että voi lähteä etsimään tuotteita lisää ihan rauhassa ja myyjä pitää sulle paikkaa. Tai ainakaan kukaan ei ole koskaan minulle pitänyt. Toki tuolla kerralla hän oli isompien ostosten kanssa varmasti se tärkeämpi asiakas. Ulkonäkö sinänsä sivuseikka, mutta turkis asusteet jne. voitti nuhjuisen toppatakin😂. Ekan kerran tuli olo että olen lisäksi alipukeutunut.

Sillä aikaa kun tämä henkilö tuli sieltä hyllyjen välistä, myyjä olisi ehtinyt rahastaa minut pariinkin otteeseen, eikä takanani ollut muita. Tuli kyllä ikävä tunne, en voi sille mitään. Yleensä annan itse yhden ostoksen ostajan mennä eteeni jos mulla on paljon ostoksia, eli en tosiaankaan meuhkaa vuorostani.

Voi pientä..tunsitko itsesi nuhjuiseksi?
Oliko sulla naisten pikkarit punaistqa pitsiä koossa XXL kädessäsi, joita olit ostamassa "tyttärellesi"
Näitä setiä ramppaa meidänkin butiikissa.
Tekohymy vaan päälle ja toivon että poistuvat pian.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oliko sulla naisten pikkarit punaistqa pitsiä koossa XXL kädessäsi, joita olit ostamassa "tyttärellesi"

Onpa teidän butiikissa taitamattomia ja epäammattimaisia asiakaspalvelijoita. Kyllä meillä palvellaan kaikki asiakkaat iloisesti riippumatta heidän ulkonäöstä. Eikä minua myyjänä himpun vertaa kiinnosta ostaako joku setä naisten alushousut itselleen vai jollekin lahjaksi. Mitäpä se minulle kuuluu, kunhan asikas maksaa ostoksensa ja käyttäytyy muutenkin asiallisesti.

Vierailija

Ei nyt mitään kovin erikoista, mutta joillekkin on vähän hankala tajuta että rivityöntekijänä minulla ei ole mitään omia oikeuksia lahjoitella tuotteita ilmaiseksi, mitä joskus joku kyläkaupan omistaja on voinut omista kamoistaan tehdä. Jos aterinsetille on työnantaja määrännyt hinnaksi 50 senttiä, se maksaa 50 senttiä ja niiden ilmaisjakelu olisi työnantajalta varastamista. Jos tarjouspakettiin kuuluu tuote A ja tuote B, en voi antaa B:n sijasta tuotetta C vaikka olisi vastaavahko ja samanhintainen. Kun lyön kassaan A+B-paketin niin ne tuotteet vähennetään järjestelmästä, enkä minä voi kassajärjestelmää alkaa muuttelemaan. Suora asiakaspalaute netin kautta tuotevalikoimasta menee myös huomattavasti paremmin perille kuin minun viemäni "terveiset", vaikka ihan aiheellista palautetta olisikin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onpa teidän butiikissa taitamattomia ja epäammattimaisia asiakaspalvelijoita. Kyllä meillä palvellaan kaikki asiakkaat iloisesti riippumatta heidän ulkonäöstä. Eikä minua myyjänä himpun vertaa kiinnosta ostaako joku setä naisten alushousut itselleen vai jollekin lahjaksi. Mitäpä se minulle kuuluu, kunhan asikas maksaa ostoksensa ja käyttäytyy muutenkin asiallisesti.

Pistä työpaikassi nimi niin lähetän sulle setäihmiset

tapahtui..missä?

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sä oisit palvellut nuhjusedän heti iloisesti ja kysynyt pakettiin vai tuleeko nää sulle?:)
Se tonnilla ostava ois saanu vaikka tiputtaa vaatekasansa lattialle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olin töissä Subwayssa. Välillä sinne tuli jotain peeloja, jotka ei tienneet, miten niitä leipiä tilataan.

Pahoittelut kollegani kommentin puolesta. Hyvin iso osa ei yhtään tiedä, miten Subway toimii, mutta tulevat silti ja ottavat selvää. Selitän mielelläni. Itse välttelen kuin ruttoa sellaisia paikkoja, joissa en osaa asioida (Taco Bell, luoja auta. Mitä mun täytyy tehdä? En ole uskaltanut mennä sisälle asti). 

Oudoin selittämäni asia oli ehkä kuitenkin se, että en voi avata liikettä tuntia aikaisemmin kaikkien hommienkin ollessa vielä täysin kesken, vain koska sinulla on kiire töihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen pienessä baarissa töissä ja tiskin takana meillä on seinällä hylly missä kaikki tuotteet näkyy. Aina joku tulee ja sanoo 'yks olut' jaahas 'minkä?'. 'Mitä teillä on?' 'Hyllyllä on kaikki. Meillä on Karhu, Bocks, Kvarken...'. Eikö kukaan näe sitä hyllyä? Luuleeko asiakas että pullot ovat koristeita vai mitä?!

Olin opiskeluaikoina useammassakin baarissa töissä, ja voin sanoa että "yksi olut" on varmaan yksi yleisimpiä tapoja tilata olutta. Silloin annetaan hanasta tuoppi sitä edullista perus-Karhua tai Lapparia tai mitä teillä nyt sattuu hanassa olemaankaan. Erikoisoluita tai jotain tiettyä merkkiä haluavat kyllä osaavat pyytää haluamaansa. Miten voi olla baariduuni noin vaikeaa jollekin, eikö sua ole ollenkaan edes perehdytetty siihen hommaan? 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat