Sivut

Kommentit (3012)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikaruoka-alalla työskennellessäni sai jokusen kerran selittää perin pohjin, että emme valitettavasti voi myydä toisen kilpailijan tuotetta, vaikka sitä mainostetaan televisiossa. "Mutta telkkarissahan on se mainos?!"

Heh, tämän itsekin muistan purilaiskassalta. Ihmiset kuvittelevat, että Suomessa on vain yksi pikaruokapaikka...

Olen tehnyt tämän mokan kaksi kertaa. Sen mainoksen vaan muistaa väärin. Tuote oikea, ostospaikka väärä. :)

Menisikin näin yksinkertaisen ja iloisen väärinymmäryksen kautta. :) Usein siinä vaiheessa, kun sanoi "Se taitaakin olla Hesburgerin tuote" sai vastauksen "Häh? No mikä paikka tää sit on?" Siinä siis seisoin valtavan kyltin alla, jossa lukee firman nimi, paidassa jossa lukee sama, tiskin ääressä, jossa lukee se n. viiteen kertaan joka kassapäätteessä. Siinä sitten miettii, miten ilmoittaisi tämän asiakkaalle ilman, että kuulostaa ihan todella viisastelevalta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Että "vitosen pussi" maksaa, no, vitosen. "Paljon noi vitosen pussit on?" Tämä tapahtui kioskilla markka-aikaan ja asiakas oli siis lapsi. Vähän hymyilytti mutta pokka piti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikaruoka-alalla työskennellessäni sai jokusen kerran selittää perin pohjin, että emme valitettavasti voi myydä toisen kilpailijan tuotetta, vaikka sitä mainostetaan televisiossa. "Mutta telkkarissahan on se mainos?!"

Heh, tämän itsekin muistan purilaiskassalta. Ihmiset kuvittelevat, että Suomessa on vain yksi pikaruokapaikka...

Olen tehnyt tämän mokan kaksi kertaa. Sen mainoksen vaan muistaa väärin. Tuote oikea, ostospaikka väärä. :)

Menisikin näin yksinkertaisen ja iloisen väärinymmäryksen kautta. :) Usein siinä vaiheessa, kun sanoi "Se taitaakin olla Hesburgerin tuote" sai vastauksen "Häh? No mikä paikka tää sit on?" Siinä siis seisoin valtavan kyltin alla, jossa lukee firman nimi, paidassa jossa lukee sama, tiskin ääressä, jossa lukee se n. viiteen kertaan joka kassapäätteessä. Siinä sitten miettii, miten ilmoittaisi tämän asiakkaalle ilman, että kuulostaa ihan todella viisastelevalta 

Mutta melkoinen mind-fuck oli kun aikoinaan Hesestä alkoi saada Carrolsin clubburgereita. Sanonpahan vaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta huomaa miten vähän suomessa ymmäretään asiakaspalvelusta. Miksi hermostua jos käydään kysymässä jotain mikä ei liity toimintaan, tämähän olisi loistava tilaisuus lisämyyntiin kun saa asiakakontaktin.

Tai sitten pieni jousto, annetaankin jotain pientä, vähän enemmän kuin asiakas tajuaa pyytää. Tyytyväinen asiakas palaa kyllä korkojen kera takaisin.

Yleensäkin nämä kommentit missä asiakasta pidetään syystä tai toisesta typeränä. Asiakas on oikeasti se kuningas joka mahdollistaa tämän asiakapalvelijan työn alunperinkin. Usein vielä ilman mitään muodollista koulutusta. Pieni asenteen tarkistus olisi paikallaan näille asiakas"Palveijoille"

Tää viesti on kyllä niin tyhmä ja turha. Asiakas ei ole kuningas eikä aina oikeassa, kyllä ne menneen ajan mantrat voi jo unohtaa.

Vierailija

Olin aikoinaan laskettelukeskuksen hotellin respassa töissä. Niin suomalaisille kuin ulkomaalaisille piti monesti selittää miten lämmityspatteri ja sen termostaatti toimii, kun valittivat että patteri on kylmä. Niin, sehän ei lämmitä silloin kun huoneessa on esim. 25 astetta lämmintä ja termostaatti on säädetty 20 asteeseen, se termostaatti ”haistelee” sitä ilman lämpötilaa ja patteri lämpenee silloin kun on aiheellista. Tuntui olevan ihan utopistista tuollainen. Ulkomaalaiselle puolestaan sai selittää, että matkanjärjestäjä tuskin palauttaa rahoja sen perusteella että ulkona on niin kylmä ettei siellä voi tehdä mitään, kyseessä on normaali Suomen talvi tammikuussa ja ulkona -14 astetta pakkasta..

Enkä oikeasti tunne Suomen kaikkia hotelleja vaikka hotellissa olenkin töissä enkä valitettavasti voi kertoa omaa mielipidettäni hotellista x paikkakunnalla y, en ole siellä koskaan känyt.

Vierailija

Kakkahattutäti kirjoitti:
Valitettavasti termostaatti ei toimi noin kuin kuvasit. Se ei osaa ”haistella” ilman lämpötilaa eikä säätää itsestään lämpötilaa vastaamaan huoneen olosuhteita. ;)

No se termostaatti "haistelee" huoneilman lämpötilaa olemalla saman lämpöinen kuin ympäröivä huoneilma, ihan fysiikan lakien mukaan. Ja säätää lämmityksen päälle, kun lämpötila on alle tavoitteen. Tämän luulisi olevan jokaisen tiedossa.

Vierailija

Olen subwayssa töissä ja useamman kerran muutama vanhempi mies on tilausta kysyttäessä sanonut "No tee mulle vaan ihan tavallinen leipä" No kun noita vaihtoehtoja on aika runsaasti niin en voi tietää mikä on juuri sinun mielestäsi tavallinen leipä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen subwayssa töissä ja useamman kerran muutama vanhempi mies on tilausta kysyttäessä sanonut "No tee mulle vaan ihan tavallinen leipä" No kun noita vaihtoehtoja on aika runsaasti niin en voi tietää mikä on juuri sinun mielestäsi tavallinen leipä.

Mä käytän siinä tapauksessa maalaisjärkeä ja laitan vaan jonkun leivän...eikä parane tulla valittamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Että "vitosen pussi" maksaa, no, vitosen. "Paljon noi vitosen pussit on?" Tämä tapahtui kioskilla markka-aikaan ja asiakas oli siis lapsi. Vähän hymyilytti mutta pokka piti.

Muistan lapsena kun jännityksestä jäykkänä menin ostamaan irtokarkkeja karkkikaupasta. Siis sellaisia todellisia, kappalehintaisia irtokarkkeja. Ääni väristen pyysin tiettykä karkkeja 20 pennillä. Elämäänsä kyllästyneen oloinen täti totesi happamana, että "sillä saa yhden.". Nolotti.
Vieläkin muistan, näin vajaan 30 vuoden jälkeen. :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Heitä sinne väliin kaikki saatavilla olevat romppeet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mä käytän siinä tapauksessa maalaisjärkeä ja laitan vaan jonkun leivän...eikä parane tulla valittamaan.

Tuo on minusta erittäin hyvää asiakaspalvelua. Jos asiakas ilmaisee ettei ole väliä mutta on kuitenkin rahat ojossa ostamassa niin näinhän siinä kannattaa toimiakin. Erikoisliikkeen myyjänä piti aina arvioida sitä miten paljon ihmistä yleensä kiinnostaa kaikki se tieto jonka oli itse tankannut päähänsä ja tehdä asia asiakkaalle mahdollisimman helpoksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olin töissä Subwayssa. Välillä sinne tuli jotain peeloja, jotka ei tienneet, miten niitä leipiä tilataan.

Ja sä olet niin peelo, että et osannut neuvoa niitä ihmisiä? Sanoit varmaan vaan sen kuuluisan: "en mä tiiä, mä oon vaan töissä täällä".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oudoin, mutta yleisin idioottimaisuus josta saa jatkuvasti vääntää on se, miksi tiettyjä lähetyksiä ei luovuteta ilman henkkareita.

Samoin useimmille on erittäin vaikea ymmärtää miksi ei voida firman edustajina kirjautua asiakkaan verkkopankkiin maksamaan / poistamaan e-laskua.

https://youtu.be/rIOyrEpLPuM?t=465

Ootko tämä postin täti? :D

V* ttu mikä idiootti. Ja sitten vielä postaa tuon videon nettiin niin kuin olisi ylpeä itsestään. Vähä-älyisinkin ymmärtää miksei paketteja saa ilman henkkareita. Jos tuon luuserin paketti olisikin annettu jollekin muulle henkkareita kysymättä niin varmasti olisi tehnyt videon jossa raivoaisi siitä suu vaahdossa postin tädille.

Veit sanat suustani, just näin.

Vierailija

Mikä on pitaleipä ja ei, siitä vesipullosta siellä pöydässä ei juoda suoraan vaan siitä kaadetaan vettä laseihin jotka on siellä pöydässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Asiakas: -Semmonen ateria mikä se nyt oli siinä mainoksessa mikä justiin oli teeveessä, vai lehdessäkö se nyt oli... Myyjä: -Jjoo...? Ei meillä kyllä sellaista ole myynnissä. Tässä kohtaa asiakkaiden reaktiot vaihtelee, kevyestä nolostumisesta raivoon ja kaikkea siltä väliltä.

Vierailija

Että oon kaupassa kesätyöntekijänä. Ruokakauppaan tuli mies kysymään jotain tuotetta x ja kun en muistanu missä sitä on tai onko ollenkaan myynnissä, niin sanoin hakevani toisen myyjän paikalle. Mies alkoi agressiiviseksi ja vähättelemään mua, että oonko töissä täälä vai mitä jne ja tätä kesti hetken. Jossain vaiheessa sain hämmennykseltäni sanotuksi että oon täälä kesätöissä jolloin mies ymmärsi etten ehkä siksi tunne jokaista myytävää tuotetta, ja lähti pois.  

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat