Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4771)
Tämä ei tapahtunut mulle, mutta seurasin sivusta kun finninaamainen teinityttö ja vaivautunut poikaystävänsä olivat Anttilan kosmetiikkaosastolla ostamassa ”käsilautoja”.
Tytöllä oli joku paha puhevika ja lisäksi hammasraudat, jotka varmaan vaikeuttivat puhumista.
Myyjät katselivat ihmeissään toisiaan, eikä selvinnyt, mitä ne käsilaudat on. Kunnes tyttö sai kakaistua sen puuttuvan R-kirjaimen. Käsirautoja olivat siis etsimässä. No eipä ollut valikoimassa.
Miksi juuri Anttilan kosmetiikkaosastolta, se jäi epäselväksi.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Että myyntituotteet pitää oikeasti maksaa. Sain silmälasiliikkeessä usein kyselyitä, että ”saako näitä ottaa” 🙄 Puhuttiin siis puhdistustuotteista ja niitä ilmaiseksi kyseli asiakkaat, jotka eivät olleet edes niitä silmälaseja meiltä ostaneet (eivätkä niitä nytkään katselleet). Ei ruokakaupastakaan saa esim. maitoa ”vaan ottaa”, kyllä sekin pitää maksaa.
Että ei, en pysty normaalin työpäivän puitteissa alkaa pesemään teidän viittääkymmentä ikkunaa kun vain pyydät.
a) Ei ole välineitä saatikka minkäänlaisia portaita mukana.
b) Saisin pomoltani satikutia jos tekisin itsenäisesti tuollaisia päätöksiä jäädä tekemään "hiukan" ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin se, että lasten annosta ei voi ostaa aikuinen. Ja ei vaikka kuinka "sinulle riittäisi" pienempikin annos. Ja sitten kun asiakas toteaa "ai tämä olikin tällainen sisääheittotuote", niin vastaamaan siihen ketään loukkaamatta, että "niin se on".
Tämä on kyllä naurettavaa tämä joidenkin ravintoloiden toiminta että pieniruokainen aikuinen ei saa tilata lasten annosta vaan ruokaa pitää tilata hukkaan heitettäväksi isompi annos.
Suuri annos tulee syödyksi jos on kova nälkä vaikka pienempi annoskin riittäisi. Ei ihme että Suomessa ollaan ylipainoisia.
Minä syön joskus mielelläni lasten annoksia, kun ei vielä ole oikein nälkä, mutta on menossa useamman tunnin kestävään tapahtumaan jossa ei ruokaa saa, ja tietää että sinä aikana ehtii jo järjetön nälkä tulla jos ei mitään syö. Jos ravintolasta ei aikuinen saa lasten annosta, jätän sitten mieluummin syömättä ja syön jälkeenpäin normaalin annoksen jossain muualla. Itse en vaan käsitä, miksi sitä lasten annosta ei voi aikuiselle myydä. Itselle tämä on ihan periaatekysymys, jos minulle ei myydä lasten annosta sitä halutessani, en syö kyseisessä paikassa. Isompi annos ei nimittäin omalla kohdallani todellakaan tule syödyksi, enkä näe järkeä maksaa jostakin josta syön 1/3.
Etkö tosiaan ymmärrä, että halpa lasten annos on perheille suunnattu sisäänheittotuote, jonka myyminen aikuisille ei ole kannattavaa? Tietenkään sitä ei myydä sinulle!
Itse ratkaisen tuon ongelman ottamalla pelkästään alkupalan tai kevyen keiton tai salaatin. Kuka aikuinen edes haluaa syödä jotain lasten nauravia nakkeja tms?
mä otan IKEAssa aina lasten annokset kun ne on siellä samankokoisia mut puoleen hintaan
Vierailija kirjoitti:
"Mikä on sähköpostinne?"
"Matti.meikäläinen@.com.""@ mitä piste com?"
"@ piste com."
"Siis mitä siinä pisteen ja comin välissä on?""Ei kai siinä mitään ole? @ piste com."
"Kun siinä on aina jotain välissä.."
"[kysyy vaimolta] Eikös mun sähköposti ole @ piste com?"Vaimo: "On se!"
Mies ja vaimo: "@ piste com! @ piste com!"
Jäipä sitten sähköposti lähettämättä.
ei pisteen ja comin välissä tosiaankaan ole mitään, olisi pitänyt kysyä mitä on @ ja pisteen välissä
Kakkahattutäti kirjoitti:
Tämä ei tapahtunut mulle, mutta seurasin sivusta kun finninaamainen teinityttö ja vaivautunut poikaystävänsä olivat Anttilan kosmetiikkaosastolla ostamassa ”käsilautoja”.
Tytöllä oli joku paha puhevika ja lisäksi hammasraudat, jotka varmaan vaikeuttivat puhumista.
Myyjät katselivat ihmeissään toisiaan, eikä selvinnyt, mitä ne käsilaudat on. Kunnes tyttö sai kakaistua sen puuttuvan R-kirjaimen. Käsirautoja olivat siis etsimässä. No eipä ollut valikoimassa.
Miksi juuri Anttilan kosmetiikkaosastolta, se jäi epäselväksi.
Anttila? Muistelet nyt tosi vanhoja juttuja, tuohan lopetettiin vuosikausia sitten.
Oudoin tilanne oli selittää, että kanan rintafileetä ei voi paistaa sillä tavalla ruskeaksi kuin naudan pihviä.
Asiakas siis vieressä ohjeistamassa miten tykkää, että ruoka valmistetaan. Kana on pannulla ja asiakas pyytää "pistä vähän lisää lämpöjä siihen... vielä lisää.. EI EI älä ota pois pannulta, paista sitä lisää!! Lisää!! Takasin pannulle nyt!"
Ja tässä välissä toki toistelen sanoja "tämä on kypsä, no nyt se on ylikypsä, te ette halua syödä tätä enää, tämä on nyt jo ihan kumia, kanaa ei oikeastaan paisteta näin..". Leikkasin kanan halki ja näytin että se on niin ylikypsää kuin olla ja voi, mutta ei, takasin pannulle!
Käytiin tätä keskustelua siinä edestakasin ja kana senkun kuivuu ja paistuu. Lopulta sanon ettei sitä ole mahdollista paistaa "enempää", se on niin paistettu kuin ikinä voi olla. Asiakas toteaa pettyneenä, että ei se ole ennen näyttänyt tuolta, miksei se ole sellainen ruskea. Ihmettelen, että miten paljon ruskeampi sen pitäisi olla, sitä kun on täydellä teholla käristetty minuuttitolkulla. No siinä hetken keskustelun jälkeen kävi ilmi, ettei se asiakkaan aiemmin syömä "kana" ollut ihan sitä, vaan pihvi.
Söi kyllä, mutta valitti tietysti kun on niin kuivaa ja epämiellyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Auts! Mulla on vanha analoginen digiboxilla toimiva telkkari. Kohta on aika hankkia uusi. Voisiko joku asiakaspalvelija ilmoittautua ja kertoa missä myymälässä saisin palvelua ilman, että myyjä menee takahuoneeseen nauramaan ja raportoimaan someen miten tyhmää asiakasta taas piti palvella?
Hih, tämä mammadinosaurus osti just uuden älytelkkarin. ;) Onneksi ja uskomatonta: Gigantista löytyi jopa nuori mies, joka palveli, hoiti aivan kaikki hommat ja jaksoi selittää tyhmälle. Eikä nauranut kertaakaan. Selitti ja neuvoi jopa niin hyvin, että asioin siellä uudelleenkin. Pointsit! Kannoin nimittäin kahteen otteeseen aika messevän summan tuonne.
- Eilen tässä kaupassa oli liukuportaat, josta mennään yläkertaan. Missä ne nyt ovat?
- Tämä on yksikerroksinen rakennus, ei täällä ole liukuportaita. Olitte varmaan jossain toisessa kaupassa?
- Ei, kyllä minä tiedän missä olin. Tämä kauppa se oli. Missä ne liukuportaat ovat?
- Mitä etsitte, ehkä voin auttaa?
- Ei kun mistä pääsee toiseen kerrokseen, missä ovat liukuportaat?
- No, valitettavasti en nyt voi auttaa.
Useammalle asiakkaalle olen joutunut kertomaan ettei hotellihuonevarausta voi siirtää tulevaisuuteen (esim. seuraavalle yölle) jos alkuperäinen varaus on jo mennyt.
Ennen varauksen alkua, siirto olisi toki onnistunut, mutta jos varaus on ollut toissapäivänä niin se on jo mennyt, ei ole siirrettävissä. Ei vaikka asiakas ei päässytkään paikalle. Varsinkaan kun asiakas ei ole varausta "jaksanut/muistanut/viitsinyt" perua.
Ratakiskosta on väännettävä että "vaikka ette olisi olleet paikalla, huone on ollut teillä varattuna ja siitä johtuen pois muusta myynnistä" ja silti ei ymmärretä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se, että hotellin puhelinvaihteesta ei voi tilata h*oraa huoneeseensa.
tää ois kyl hyvä palvelu
Muokkaan raviohjastajille tarkoitettuja kilpa-asuja, en rave-asuja.
Vierailija kirjoitti:
- Eilen tässä kaupassa oli liukuportaat, josta mennään yläkertaan. Missä ne nyt ovat?
- Tämä on yksikerroksinen rakennus, ei täällä ole liukuportaita. Olitte varmaan jossain toisessa kaupassa?
- Ei, kyllä minä tiedän missä olin. Tämä kauppa se oli. Missä ne liukuportaat ovat?- Mitä etsitte, ehkä voin auttaa?
Minäkin olen joutunut selittämään asiakkaille että meillä ei ole toista kerrosta. En tiedä mitä ajattelivat että saavuttaisin sillä mystisen yläkerran salailulla mutta olivat ihan varmoja että valehtelen päin näköä. Yksi kuvaili että oli mennyt rappusia pitkin yläkertaan just edellispäivänä.
Olen asiakkaana joutunut selittämään myyjälle, että ei, pelkkä pankkikorttihöylän tosite ei ole kuitti pizzasta. Siinä ei ole kerrottu esim. veroerittelyä eikä myöskään ostettua tuotetta.
Tuli muuten Omarille ihan puskista. Samalle kaverille joutui kertomaan että kannattaa käyttää ohutpohjaisia kenkiä niin kassakoneen napit painuvat pohjaan. Kaveri nimittäin luuli että pelkkä sormipantomiimi kassakoneen päällä riittää maksutapahtumaksi. Aivan uskomatonta röyhkeyttä! Kuuluuhan siitä ääni jos niitä näppäimiä painelee oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaas nyt, tuossa muovipussien maksullisuudessa ei ole ollenkaan kysymys kauppiaan ahneudesta tai nuukuudesta, kun niitä ei enää jaella asiakkaille ilmaiseksi. Taustalla on EU-direktiivi, jonka päämääränä on vähentää luontoon ja meriin joutuvan muovin määrää. Suomessa Kaupan liitto ja ympäristöministeriö ovat tehneet sopimuksen, joka tähtää siihen että vuoden 2025 loppuun mennessä Suomessa käytettäisi vuodessa enintään 40 muovipussia per henkilö.
Niin että ihan turha on uhota että ”minä vien sitten rahani muualle, jos en saa täältä muovipussia ilmaiseksi”!
no minkä takia sitten pienet pussit johon laitetaan vihannekset saa ilmaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Asiakas tuli kassalle irrottamansa punaisen alehinta julisteen kanssa. Ostosten joukossa siis aletuote, ja hän oli pöllinyt sen kyltin, irrottanut suurella vaivalla muovin sisältä paperin, "että varmasti saa sen alennuksen kassalta". Selitin siinä sitten että näihin myymälän hintalappuihin ja sisusteisiin ei missään nimessä saa koskea kuin henkilökunta, ei pidä alkaa irrotella mitään hintakylttejä itse, tuotteet näkyvät kyllä kassalla, ja hinnan voi sanallisesti tarkistaa. Keski-ikäinen mies ei millään ymmärtänyt tätä, hänestä oli täysin ok ja hänen oikeutensa ottaa kaupan hintakyltit mukaansa varmuuden vuoksi....Työkaverin ilme oli hillitön kun ruuhkan keskellä huikkasin että vietkö tän takaisin lihakaapille, selitän myöhemmin :-D
Vierailija kirjoitti:
- Ei, kyllä minä tiedän missä olin. Tämä kauppa se oli. Missä ne liukuportaat ovat?- Mitä etsitte, ehkä voin auttaa?
Muistisairaus?
Itselleni on tullut vastaavia tilanteita, joissa asiakas on vängännyt, kuinka "hylly oli viimeksi tässä näin ja tästä minä sitä tuotetta otin". Noh, siinä kohtaa ei ole ollut hyllyä ja sitten tehdäänkin salapoliisityötä, mitä tuotetta asiakas hakee, koska muistaa vain, mistä sitä otti.
Vierailija kirjoitti:
Muokkaan raviohjastajille tarkoitettuja kilpa-asuja, en rave-asuja.
Selvästikin kysyntää olisi rave-asujen muokkaukselle!
:D
😀😀😀 Se olin varmaan minä! Mulla on niin olematon suuntavaisto, että kun kerran käännyn ympäri en tiedä mistä tulin.
Kerran "juutuin" hissiin koska sen sisääntulo oli ulosmenon vastakkaisella puolella 🤭