Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4771)

Vierailija
2841/4771 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukuisissa vaatekaupoissa työskennelleenä on tullut huomattua, että sukulaislapsille vaatteiden ostaminen on aina haaste. Kysymys "Paljonko tästä pituudesta menee leveyteen" on ehkä oma lempparini.

Välillä on ollut hymy aika tiukassa, kun sadannen kerran joutuu kertomaan tädille, etten todellakaan tiedä minkä kokoinen hänen puolivuotias sukulaislapsensa on... 

Luulisi että lastenvaatemyyjänä olisit kuullut sellaisesta asiasta kuinw vaatteiden mitoitus, joka menee iän mukaan.

Ihme että tulee sulle yllärinä.

Joo, ihan jokainen esim. 3-vuotias lapsi on tismalleen saman kokoinen. Not!

Siksipä en ymmärräkään, miksi kokomerkintä on 3v. Miksiköhän ei käytetä cm-kokoja?

Vierailija
2842/4771 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui ihan vast'ikään: asiakas vaati "kunnon kuittia." Kassakone oli siis tulostanut ihan normaalin kuitin, sellaisen kuin mitä nyt kassakone tulostaa. Tämä ei kuitenkaan asiakkaalle kelvannut, vaan hän vaati saada "kunnollisen kuitin." Minä kysyin, että mitä hän tarkoittaa kunnollisella kuitilla, että tällainen kuitti on ainoa kuitti joka kassasta ulos saadaan. Hän kuulemma tarvii kirjanpitoa varten kunnollisen kuitin. Selitin toistamiseen, että varmasti tämä käy, että ei tästä muunlaisia voi tulostaa. Kysyin vielä, että mitä tietoja hän kuitista tarvii, että katsos tässä kyllä on summat, päiväykset, veroprossat ja kaikki mitä voi tarvita. Niin ei, ei kelvannut millään, mutta ei myöskään osannut kuvailla, että mikä tämä "kunnollinen kuitti" on. Kuulemma meiltä on ennen saanut "kunnollisia kuitteja." No, aina ne kuitit on kyllä olleet tasan samanlaisia, olen ollut talossa alusta asti. Koskaan ei selvinnyt, mistä asiakas puhui.

Asiakas varmaankin tarkoitti paragon-kuittia. Ennen vanahaan se oli nimen omaan se "kunnon kuitti" joka kelpasi kirjapitoon. Enää ei! Se on sellainen vihkosta repäistävä läpyskä, johon käsin kirjoitetaan tuote. hinta ja veroerittely ja lätkäistään leima. Juu, ei, enää ei paragon-kuitit kelpaa.

Kiitos selityksestä! En ole kuullutkaan moisista kuiteista. Nyt voin jatkossa selittää asiakkaalle, että paragon-kuitteja ei enää käytetä (eikä kyllä ole käytetty varmaan pariinkymmeneen vuoteen?). 

Kyllä niitä käytetään kaikissa sellaisissa paikoissa, joissa ei ole kassakonetta, jonka kuitti täyttäisi kaikki vaatimukset. Esimerkiksi tilapäisissä myyntipisteissä ja torikaupassa.

Pari vuotta sitten vielä kirjoittelin paragon-kuitteja eräässä pienessä erikoisalan kaupassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2843/4771 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähde jankkaamaan asiasta, jota et halua ymmärtää. Mutta jokainen voi miettiä itsekseen, miten luotettava ja ammattitaitoinen on hoitaja, joka netissä vänisee ja kertoo potilaiden asioista julkisesti. Juridisesti et ehkä riko salassapito- ja vaitiolovelvollisuutta, mutta eipä kipupotilaiden haukkuminen netissä ole kovin eettistä.

Tässä ei kyllä puhuttu "potilaiden asioista julkisesti" vaan puhuttiin ihan yleisellä tasolla. 

Osa vanhemmista ihmisistä on elänyt sitä aikaa, kun opiaattejakin sai ta:lta ihan vaan kun meni valittamaan. Osa potilaista elää vielä tätä aikakautta eikä ymmärrä, että Panacod ei ole vastaus kaikkeen.

Ymmärrän todella hyvin hoitajien turhautumisen tällaisiin potilaisiin.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
2844/4771 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan ison konsernin keskuksessa puheluihin. Soittajat olettavat, että tiedän ketä "Anttia" tai "Hannaa" he tavoittelevat ja osa ihan närkästyy kun kysyn sukunimeä. "No mikä sen Hannan sukunimi on, kai sä siellä sen tiedät paremmin kuin minä!" No en tiedä kun listalta löytyy 11 saman etunimen omaavaa työntekijää, ei kuulu tapoihini arpoa kenelle käännän puhelun.

Toinen yleinen luulo on, että tiedän konsernin jokaisen työntekijän minuuttiaikataulun. Jos sanon, että X on nyt palaverissa, asiakas saattaa sanoa "no soitan vähän myöhemmin uudelleen, monelta hän käy syömässä?". Tekisi mieli vastata että hän käy syömässä 11.02-11.43 jonka jälkeen menee paskalle ja tulee sieltä pois 11.58, joten silloin voit soittaa uudelleen.

No voi voi, olet varmaan kovin nuori ja työelämässä ollut lyhyen aikaa, kun ymmärrys on noin hataraa.

Monille ihmisille on jäänyt vanhastaan käsitys, että puhelinkeskus on yrityksen etuovella ja että keskus näkee jokaisen joka menee ulos tai tulee sisään ja tuntee henkilökohtaisesti jokaisen työkaverinsa. Koska noinhan oli vielä joku vuosikymmen sitten.

Moni ei tajua, että nykyään se puhelinkeskus voi olla vaikka toisella paikkakunnalla, eikä puhelinvälittäjä ole koskaan tavannutkaan työkavereitaan, vaan on täysin jokaisen digitaalisesti antamien tietojen varassa.

Tai sitten soittajat (ja sinä) ovat täysin tuollaisten hassujen vanhojen stereotypioiden maailmassa. Miten silloin joku vuosikymmen sitten keskus tiesi etunimestä, että onko kyseessä Korhonen, Virtanen, Niemi vai Möttönen? Söikö kaikki silloin aina tasan tarkkaan juuri samaan aikaan päivästä lounaan? Koska nämä kerrotut asiat ei mitenkään ole muuttunut vuosikymmenissä.

Ennen keskukselle kerrottiin kaikki asiat.ja.hän tiesi aikataulut

Missä välissä.hemkilöllä.on aikaa käydä syömässä. Myös kaikki kertoivat ulos mennessään, mihin menevät ja milloin tulevat. Oletus oli, että keskus tietää kaiken.

Ohis

Parikymmentä vuotta sitten mun työpaikalla oli sellainen systeemi, että me työntekijät merkattiin magneeteilla tauluun omalle kohdalle ollaanko paikalla tai ei ja moneltako tullaan takaisin ja lounastauko. Aulan porukka pystyi siitä katsomaan, missä mennään. 

Vierailija
2845/4771 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kissojen omistaminen 30 vuoden ajan ei pätevöitä eläinlääkäriksi. Tai että eläinlääkäri ei ole biologi ja ei en tiedä miksi se varis raakkuu teidän ikkunalaudalla koska en puhu varista.

Välissä kyllä tuntuu että päivistä kuluu puolet siihen että yrittää selittää itsestäänselvyyksiä omistajille, perustella miksi kasvattajan ohje ei ole ylin auktoriteetti ja sitten nämä luonnoneläimiä koskevat käytösasiat ym. Jotka ovat enemmän biologin hommia.

Niin ja vielä paras: työautoni ei ole eläinambulanssi, jolla kuljetellaan teidän pihaltanne villieläimiä pois. Jos se joutsen ei suostu poistumaan pihaltanne niin minä en valitettavasti pysty auttamaan vaan soittoa pelastuslaitokselle. Itse teen töitä samalla autolla millä ajelen henkilökohtaiset ajot, sehän olisikin mukavaa hommaa ajella pitkin maakuntaa joutsen räpiköimässä takapenkillä, saiskohan sen turvavöihin?

Hajosin mielikuvalle joutsenesta etupenkillä turvavöissä :D 

Vierailija
2846/4771 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tämän hoitajan solvaamista täällä... itse olen kipupotilas, eikä tulisi mieleenkään mennä päivystykseen ellei kirjaimellisesti tule sellainen piste vastaan, että ei vaan enää pärjää kotona (näitä reissuja tullut pari ja johtaneet aina suoraan useamman päivän osastohoitoon, joten ne eivät ole olleet turhia päivystysreissuja)

Samoin myös tulee mieleen, että eikö ihan maalaisjärkeenkin kuulu se, että ensin mennään apteekkiin ostamaan perussärkylääkkeitä ja jos ne ei toimi niin sitten lääkäriin?

Vierailija
2847/4771 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tämän hoitajan solvaamista täällä... itse olen kipupotilas, eikä tulisi mieleenkään mennä päivystykseen ellei kirjaimellisesti tule sellainen piste vastaan, että ei vaan enää pärjää kotona (näitä reissuja tullut pari ja johtaneet aina suoraan useamman päivän osastohoitoon, joten ne eivät ole olleet turhia päivystysreissuja)

Samoin myös tulee mieleen, että eikö ihan maalaisjärkeenkin kuulu se, että ensin mennään apteekkiin ostamaan perussärkylääkkeitä ja jos ne ei toimi niin sitten lääkäriin?

Onhan niitäkin, jotka tulevat päivystykseen kuumeen vuoksi mutta jotka eivät ole ottaneet parasetamolia koska "eivät tykkää käyttää lääkkeitä" tai "eihän minua muuten uskottaisi". Tai vanhemmat eivät anna lapselleen kuumelääkettä kun "lapsi ei tykkää lääkkeistä".

Maalaisjärki on ihan yliarvostettua nykyisin.

Vierailija
2848/4771 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun on jonoa niin on odotettava vuoroaan. En pysty ohittamaan puhelimessa häntä edellä olevia mitenkään jos yhdistän. Jokainen vuorollaan.

Vierailija
2849/4771 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että laskut on maksettava. Jos ei maksa niin palvelut lakkaavat toimimasta ja perintätoimisto hoitaa sitten perimiset.

Vierailija
2850/4771 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet toiminut noissa tilanteissa ihan oikein, toivottavasti kivut ovat nykyisin hallinnassa! Olet esimerkkinä muille!

Vierailija
2851/4771 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteismaksu tai erämaksu, laite on maksettava. Jos laite hajoaa osamaksuaikana, se on silti maksettava. Sinunhan se on.

Vierailija
2852/4771 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat nimen paperiin, niin se on sitiova kauppa.

Vierailija
2853/4771 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kiroilu ja asiaton käytös lopu, niin palaa asiaan kun on rauhoittunut. Joskus tuntuu että tarvisi jo työsuojelua kun aikuiset ihmiset huutaa ja riehuu kuin pikkulapset.

Vierailija
2854/4771 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas käskee että tee niin ja näin. Olen joutunut sanomaan että otan pomolta määräykset ja teen niin kuin hän käskee ja miten meillä toimitaan.

Jos asia ei toimivaltaani kuulu, niin en voi sitä jonkun ulkopuolisen käskystä tehdä, asiakas ohjataan sinne missä on tarvittavat työvälineet ja tähän tehtävään määrätty työntekijä asioita tekemässä.

Vierailija
2855/4771 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarjoa seksipalveluita, vaikka viehätän asiakasta ulkonäöllisesti ja hän tarjoutuu maksamaan asiasta.

Vierailija
2856/4771 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytyy ovi ulos kun asiakas oli pyörinyt  hetken jo myyntitilassa ja ei tajunnut mennä samasta ulos mistä tuli sisään. 

Vierailija
2857/4771 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 sentin arvoisella pullonpalautuskuitilla ei saa ostettua kahta kaljaa. Selitin tämän ainakin kolme kertaa.

Vierailija
2858/4771 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt mieleen eräs asiakas, joka tuli ostamaan teatree-öljyä (lausuttuna kuten kirjoitetaan suomeksi). En meinannut millään ymmärtää mitä hän tarkoittaa, monta kertaa toistelimme teatreeta. Sitten hoksasin, hän tarkoittaa tea tree -öljyä. Selitin sitten, kyseessä on teepuuöljy, englanniksi tea tree oil.

Vierailija
2859/4771 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas: Tavoittelen Pekka-Marjattaa.

Minä: Hän ei ole paikalla, voinko auttaa?

A: Lähetin hänelle sähköpostia, onkohan hän saanut sen?

M: En osaa sanoa, mutta jätänkö viestin?

A: Ei tarvitse, mutta koskakohan hän vastaa siihen viestiin?

M: En valitettavasti voi tietää. Varmasti heti kun ehtii.

A: Ehtisikö hän vastata tänään?

M: En voi tietää. Millainen asia, voinko minä auttaa?

A: Ei kun hän tietää tästä asiasta. Mutta onkohan hän lukenut sitä sähköpostia?

M: En valitettavasti voi tietää onko lukenut. Voin pyytää että soittaa teille kun tulee paikalle.

A: Ei tarvitse soittaa, riittää että vastaa siihen viestiin. Vastaisiko hän vielä tänään?

M: En edelleenkään voi tietää varmasti, mutta sanon hänelle että soititte kiitos heihei *luuri kiinni*.

Ja vastaavia jankuttajia ihan jatkuvasti. Tykkään asiakaspalvelutyöstä mutta joskus menee hermot näiden ääliöiden kanssa.

Vierailija
2860/4771 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Ei rouva, en tiedä sinun sähköpostiosoitetta vaan sinun tulisi itse muistaa se”

Erään sähköisen palvelun asiakastuessa kun rouva halusi kirjautua mutta ei tiennyt omaa sähköpostiosoitetta.