Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4771)

Vierailija
2781/4771 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulinpa muuten juuri eilen että fraasi "asiakas on aina oikeassa" on alunperin tarkoittanut vain sitä että jos yrität myydä jotain joka ei ihmisiä kiinnosta, syy on sinun eikä asiakaskunnan. Alkuperäisessä kontekstissa tähän fraasiin ei siis sisälly mitään loputtoman joustavuuden vaatimusta asiakaspalvelussa. Ajattelin että tämä olisi sopiva ketju tämän raportointiin :D

Ihminen, joka tämän sanonnan joskus kehitteli, palaa nyt toivottavasti helvetin liekeissä.

Minusta se tarkoittaa sitä, että yrityksen tavoitteena ei ole olla oikeassa, vaan saada asiakas tulemaan toistekin. Mahdollinen konflikti täytyy ratkaista niin, ettei asiakas tunne tulleensa nolatuksi.

Todellisuudessahan sanonta tarkoittaa sitä, että asiakkaat päättävät, mikä tuote tai palvelu on hintansa arvoinen. Eli yrittäjän myyvän tuotteen tai palvelun arvo määräytyy markkinoilla. Asiakkaiden ja asiakaspalvelijoiden välisiin kiistoihin sanonta ei liity mitenkään.

2782/4771 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon postinne ehkä jo huomen illalla jahka

ensin naapureidesi nurmikot ovat leikattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2783/4771 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit eivät valitettavasti terävöitä epätarkkaa kuvaa, jos se on otettu epätarkkasti...

Vierailija
2784/4771 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9. - luokkalaisen huoltajalle: Tatkoittaako "amis" siis ammattioppilaitosta? Kyseessä oli suomimies, moottoripyöräjengiläinen.

Vierailija
2785/4771 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että auttaakseni sopivan tuotteen valinnassa tarvitsen hieman enemmän tietoa haluamastasi tuotteesta kuin "no semmonen pusero".

Toinen asia, jota ihmiset eivät tunnu ymmärtävän on se, että päivittäistavarakaupan työntekijöille ei anneta minkäänlaista tuotekoulutusta, (ellei ole joku osastovastaava tms.) joten minulla ei ole mitään tietoa kyseisen tuotteen ominaisuuksista tai käyttöohjeista. Hauskaa näissä kuitenkin on se, että otan tuotteen käsiini ja luen tuotteen takakannesta asiakkaan haluaman tiedon, ja tämä on sitten ikionnellinen tästä :D

Ei liity täysin aiheeseen, mutta hauskoja ovat myös asiakkaat, jotka kovaan ääneen valittavat etteivät TULE IKINÄ ENÄÄ TÄNNE KAUPPAAN! Arvaapa vaan kuka yleensä tulee seuraavalla viikolla vastaan :D

Vierailija
2786/4771 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupansetämies kirjoitti:

Toinen asia, jota ihmiset eivät tunnu ymmärtävän on se, että päivittäistavarakaupan työntekijöille ei anneta minkäänlaista tuotekoulutusta, (ellei ole joku osastovastaava tms.) joten minulla ei ole mitään tietoa kyseisen tuotteen ominaisuuksista tai käyttöohjeista. Hauskaa näissä kuitenkin on se, että otan tuotteen käsiini ja luen tuotteen takakannesta asiakkaan haluaman tiedon, ja tämä on sitten ikionnellinen tästä :D

Mieluummin noin päin. Multa kysytään usein, että "tiedäksä näistä jotain?"

Juu, tiedän. Joka ikisestä.

t. kosmetiikkaliikkeen myyjä

Vierailija
2787/4771 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi keski-ikäinen joka on kolmekymppisenä itsenäisesti opetellut jonkin verran tietokonetta käyttämään. Minulle ei ole kukaan ollut vieressä selittämässä että tämä on selain ja tämä se ja se jne...eli kun ongelmia tulee en osaa kysyä apua oikeilla termeillä. Jotkut ei vaan tajuu ettei kaikki ole syntynyt samaan aikaan.

Oon just ja just kakskymppinen ja ei muuten ole kukaan selittänyt meillekään? Tää just ärsyttää, vanhemmat ihmiset luulee että nuoret ihmiset on automaattisesti hyviä teknologian kanssa? Ei? Meidänkin pitää kaikki opetella alusta. Ja asiakaspalvelijat ei ole vastuussa tästä sun 'koulutuksesta', vaan se on ihan sun omalla vastuulla. 

Itku itku jos se harmittaa. 

Teillä ei ole ollut ATK:ta peruskoulussa vai et ole vain kuunnellut mitä siellä kerrotaan?

Vierailija
2788/4771 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9. - luokkalaisen huoltajalle: Tatkoittaako "amis" siis ammattioppilaitosta? Kyseessä oli suomimies, moottoripyöräjengiläinen.

En ymmärrä tästä viestistä mitään. Liittyykö tämä siis jotenkin asiakaspalveluun? Ja kyllä amis- termi viittaa ammattikouluun/oppilaitokseen. Esim "Se on käynyt amiksen." Sitten se voi kaiketi viitata myös ammattikoululaiseen: "Se on amis".

Vierailija
2789/4771 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajana joudun aina välillä selittämään lukijoille, että ei, uutisen aihe ei ole minun syytäni, olen ainoastaan kertonut siitä. Joten jos uutisen aihe kuohuttaa lukijaa, minä olen ainoastaan ns. viestintuoja, minua ei kannata asian takia telottaa...

Ei uskoisi, mutta tuollaista palautetta tulee meille todella paljon. Yleisin negatiivisen palautteen tyyppi itse asiassa.

Vierailija
2790/4771 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eikös tuossa juurikin haluta ystävällisesti kysyä, satutko tuntemaan juuri ko. tuotteen tai tuotetyypin, KOSKA ymmärretään, että et varmaan kaikesta tiedä tarkemmin.

Mikä siis olikaan se ongelmasi?

Vierailija
2791/4771 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksessä: ei, en voi varata teille aikaa hammaslääkäriin. Koska se on eri yksikkö, eri rakennuksessa. En muista puhelinnumeroa ulkoa, sulattelen tässä mummoa samalla.

En voi tietää onko yskä 15 v kuluttua syöpä eli kuppa.

Rupi reidessä ei kerro puriko siihen eilen sääski, punkki, mäkäräinen vai tökkäsikö tikku.

Kipuun joutuu ottamaan kipulääkettä. Yksisarvihoitolat ja shamaanit löytyvät muualta. Polvet eivät parane koskaan, jos painoa on 157 kg. Selkä ei parane magneettikuvilla, se on privaattipuolen sisäänheittokone. Hyödyttää potilasta yhtä paljon kuin tieto, että crp on laskenut 11 kahdeksaan.

Juu voitte lukea googlesta ja vauvapalstalta, edelleenkään sairaala ei ole karkkikauppa johon tullaan tilaamaan mieluisin lääke

Tyynyn pystyy omin käsin pöyhimään. Raajat eivät halvaannu heti, kun hoitajan näkee. Ja kyllä, meitä vituttaa typerät potilaat

Vierailija
2792/4771 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun en voi sääntöjen/ohjeiden/maalaisjärjen/lain mukaisesti toteuttaa asiakkaan pyyntöä, alkaa jo tässä ketjussa mainittu esimies/toimitusjohtaja -jankkaus. Esimerkiksi kerran asiakas halusi tehdä tuotepalautuksen, jota en monestakaan syystä voinut ottaa vastaan ja vuoron esimies haettiin kertomaan sama asia aasiakkaalle. Tähänkään ei asiakas tyytynyt vaan olisi pitänyt antaa toimitusjohtajan kännykkänumero (oli myös ilta-aika). Ei meinannut mennä sekään perille että meillä (iso ketju) ei sellaista edes ole, toimitusjohtaja tuskin voi asiassa auttaa eikä olisi soveliasta soittaakaan.

Nämä ne on hauskoja asiakkaita nämä tinkaajat ja palauttelijat. Eräs asiakas ei uskonut kun sanoin että tuotteesta ei voi antaa alennusta.  Vaati minua soittamaan yrittäjälle ja kysymään että kyllä tämä varmasti antaa alennusta. No soitin ja kyselin kuten asiakas halusi. Yrittäjä sanoi puhelimessa että voit sinä sen -10% antaa alennusta, mutta asiakkaalle sanoin (edelleen puhelin korvalla) : "Ai, ettei voi antaa alennusta? ok, asia selvä!". Pomo nauroi puhelimessa kun vastasin näin asiakkaalle. Asiakas oli tyytyväinen ja maksoi täyden hinnan. Eli selitys: jatkuva tinkaaminen saa myyjän ärsyyntymään ja takuulla et sitä alennusta saa sen jälkeen. 

Vierailija
2793/4771 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2794/4771 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tästä viestistä mitään. Liittyykö tämä siis jotenkin asiakaspalveluun? Ja kyllä amis- termi viittaa ammattikouluun/oppilaitokseen. Esim "Se on käynyt amiksen." Sitten se voi kaiketi viitata myös ammattikoululaiseen: "Se on amis".

Eikös yliopisto-opiskelijat nimitä myös ammattikorkeakoululaisia amislaisiksi, jos se tähän mitenkään liittyy.

Vierailija
2795/4771 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hello

Vierailija
2796/4771 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä seuraavassa ei nyt ole mitään outoa selitettävää, mutta on pieni ryhmä asiakkaita, joille tällaiset tilanteet vaikuttaa olevan hyvinkin käsittämättömiä:

Asiakas: "Haluaisin tilata kaksikymmentä julistetta"

Minä: "Okei! Täytetäämpä tästä tämmönen tilauslomake, milloin tarvitsisit nämä?"

Asiakas: "Ei, ei, kun mä jään nyt tähän odottamaan!"

Minä: "Mulla on tässä ensin pari kiireellistä työtä, että en valitettavasti ihan saman tien ehdi, käy vaikka asioilla ja tule iltapäivällä uudestaan, siihen mennessä onnistuu"

Asiakas: "Ei ku ei näissä mee kuin 15 minuuttia, viimeksikin sain heti!"

Vastaavia tilanteita kohtasin yllättävän paljon kyllä edellisessä työssäni :D

Vierailija
2797/4771 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eikös tuossa juurikin haluta ystävällisesti kysyä, satutko tuntemaan juuri ko. tuotteen tai tuotetyypin, KOSKA ymmärretään, että et varmaan kaikesta tiedä tarkemmin.

Mikä siis olikaan se ongelmasi?

Ongelma on se, että tottakai erikoiliikkeen myyjä tietää jokaikisen myymänsä tuotteen läpikotaisin tai ainakin on taito tai kanava mistä saada helposti tietoa.

On aika kummallinen tapa aloittaa keskustelu sen kautta, että asiakas jo heti ensimmäisessä lauseessa epäilee myyjän tietämystä myymistään tuotteista: "tiedätkö näistä jotain". Ja voin kertoa, että suunnilleen joka toinen aloittaa keskustelun näin! Joskus tekisi vain mieli ärähtää että totta helve*issä tiedän tai en tietenkään tiedä yhtään mitään.

T. Eräs toinen myyjä

Vierailija
2798/4771 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin erään operaattorin asiakaspalvelussa ja sinne soitteli jos jonkinlaista hiihtäjää. Soittajistahan tietää jo tervehdyksestä että onko kyseessä k*rpä vai ei. Osa aloittaa heti sillä äänensävyllä että olen k*rpä, toiset yrittävät naamioida sen siinä alussa, mutta kyllä se sieltä puheen nuotista tulee heti läpi. 

No eräs vanhempi mieshenkilö alkoi tivaamaan että mistä me häntä oikein laskutamme, pyysin henkilötietoja jotta sain asiakkaan tiedot esille. Ei löydy kyseistä laskua kyseistä laskua mistään, laskutusjärjestelmiä on useita joten aloitin kaivamaan laskunnrolla. Äijä alkaa siinä jo hiiltymään, laskunnro oli todella omituinen joten pengoin samalla kaikki arkistotkin. Ei vaan löydy mitään, äijä käy jo todella kierroksilla. Kysyin lopulta että kukahan tämän laskun on lähettänyt hänelle, josko siitä päästäisiin kiinni mikä homman nimi. Lähettäjänä TURUN KAUPUNKI! Kyselin siinä sitten että miksi hän meille soittaa kun laskun on lähettänyt aivan eri taho? Alkoi tivaamaan että käännän hänet siitä Turun kaupungille, no en ole kääntämässä. Kehoitin häntä olemaan suoraan yhteydessä laskun lähettäneeseen tahoon. Loppukommentti asiakkaalta: Perkele tätä byrokratiaa! 

Niin aivan, se on nimenomaan byrokratian vika kun kaveri soittelee itse väärään nroon.

Vierailija
2799/4771 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän takuu ei kata kilpailijan tuotteessa ilmennyttä virhettä (vaikka se oli halvempi ja siksi perusteltua ostaa).

Vierailija
2800/4771 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi tietää onko yskä 15 v kuluttua syöpä eli kuppa.

Kuppa on sukupuolitauti, ei syöpä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi