Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Aikanaan olin baarimestarina suositussa menopaikassa. Juuri 18 vuotta täyttänyt neitokainen tilasi mansikkamargaritan, kerroin ettei ole listoilla, enkä edes vastaavaa pysty millään taikomaan, kun kyseinen juoma vaatii ihan oikeita mansikoita, eikä sellaisia meillä ole. Mutta voin kyllä vääntää jotain muuta "hedelmäistä" ja tyttömäistä.
Tyttö ei kaikessa herttaisuudessaan meinannut ymmärtää millään, etten lauantai yönä, kovimpaan kiire aikaan lähde kaupungille etsimään hänelle mansikoita, jotta hän saisi juomansa. Ei hän mitenkään ilkeä ollut, herttaisen hömppä vaan.
Asiakkaan omainen soitti ja yritti saada minua asiakkaan kotiin kastelemaan kukkia asiakkaan ollessa sairaalassa. Ei ymmärtänyt, että minulla ei ole asiaa kuljeksia omin luvin toisten ihmisten tyhjissä kodeissa, tekemässä omaisten keksimiä työtehtäviä jotka eivät työnkuvaani kuulu. Soittaja hermostui ja kertoi ilmoittavansa minusta kaupungille(??)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuuluu lounasruokaan kahvi, erikseen maksaa 1,20€ Yksi vanhempi äijä kysyi saako kahvin tilalle eskimopuikon kun se maksaa euron. No kun ei saa, enkä minä voi siitä päättää. Jaksoi hokea siinä yhden puoli tuntia "Mikä logiikka sulla tyttö on, kun tuo jäätelö on halvempi kuin kahvi, tehän tienaisitte rahaa" Ei toimi ihan noin...
En kyllä tajua miksi ette antaneet puikkoa miehelle.
Haloo? Se kahvi on ravintolalle käytännössä ilmaista toisin kuin tukusta tilattavat jäätelöpuikot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noutopistepostin/asiamiespostin asiakkaat, jotka ovat sitä vuosikertaa itsekin, että pelkkä "meillä ei ole kopiokonetta" ei riitä vastaukseksi. (Postin omissa toimipisteissä saattaa vielä kopiokone olla.) "Kyllä teillä pitäisi olla, kun olette posti" (no emme ole, kun olemme pääasiallisesti kauppa ja niitä kopioita haluttaisiin ehkä pari vuodessa). Viimeisin asiakas myös jäi asiaa paapattamaan "mutta kun tehän tarvitsette sitä konetta itsekin"..ei todellakaan tarvita. Kopiokoneita ylipäänsä on pitänyt olla toimistoissa 20-30 vuotta sitten, meillä ei tarvitse ottaa paperisia valokopioita mitään varten. :)
Jos löytyy tulostin, on siinä yleensä skanneri, jolloin teillä on kopiokone. Toimii aivan kuin varsinainen kopiokone.
Paitsi jos on tulostin, joka on ihan vain pelkkä tulostin, kun ei tarvetta muille toiminnoille ole.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaan omainen soitti ja yritti saada minua asiakkaan kotiin kastelemaan kukkia asiakkaan ollessa sairaalassa. Ei ymmärtänyt, että minulla ei ole asiaa kuljeksia omin luvin toisten ihmisten tyhjissä kodeissa, tekemässä omaisten keksimiä työtehtäviä jotka eivät työnkuvaani kuulu. Soittaja hermostui ja kertoi ilmoittavansa minusta kaupungille(??)
Siis oletko tälle asiakkaalle kaupantäti? sairaanhoitaja? kodinhoitaja? terveyskeskuslääkäri? Jäi vaan tämä asiakassuhde nyt vähän auki. Mutta joo, eihän sitä toisten koteihin juosta, jos ei kuulu työtehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen, ettei äidin uudesta miehestä tule lain silmissä lapsen isä.
Eräs nainen yritti vaihtaa lapsensa nimen "isän sukunimelle" (ilmaiseksi - joskus lapselle annetaan pian syntmän jälkeen äidin nimi ennen isyyden tunnistamista, mikäli esim. passin saamisella on kiire). Pikkaisen oli jännittävät paikat selittää, että ei, se että olet mennyt uusiin naimisiin ja kaikki asutte onnellisesti perheenä ei muuta lapsesi isän henkilöllisyyttä - että biologinen isä on edelleen lapsen isä, ja uusi mies on äidin uusi mies.
Toisella (maksavalla) lomakkeella nimen vaihto olisi kyllä onnistunut, mutta nainen oli jo alkanut itkemään ja pahoittamaan mieltään, joten en tiedä, ymmärsikö enää, kun yritin selittää, miten sukunimen muuttaminen miehen (ja äidin uudeksi) nimeksi onnistuu.
Mä en tajua. Siis lapsen sukunimeä oltiin vaihtamassa? Eikö kuka tahansa saa vaihtaa sukunimeä kerran ainakin ilmaiseksi?
Tämä oli sinällään hassusti selitetty, mutta lapsen nimeä ei saa vaihtaa ilman toisen huoltajan lupaa eikä kai yksinhuoltajanakaan kuulematta lapsen toista vanhempaa. Ainoastaan silloin, jos uusi huoltaja adoptoi tai ottaa ottolapsekseen lapsen, nimenvaihto onnistuu, mutta ei naimisiin menemällä.
Jaa. Kuinkajan pahasti meillä on rikotti jotain säädöstä kun vauva sai mun sukunimen heti syntymästään. Ei sitä keltään kysytty ja siis paljon ennen isyydentunnustusta. Samoin kun mentiin naimisiin nykyisen miehen kanssa maistraatissa, paperiin kirjattiin kaikkien nimet ennen ja jälkeen avioliiton. Meille kaikille tuli miehen sukunimi, eli lapseltakin vaihdettiin. Eikä maksanut mitään ja bioisältä ei kysytty mitään eikä mitään muuta papereita tarvinnut täyttää. Luulisi niiden maistraatissa tietävän mitta ehkä mammapalsta tietää tämänkin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuuluu lounasruokaan kahvi, erikseen maksaa 1,20€ Yksi vanhempi äijä kysyi saako kahvin tilalle eskimopuikon kun se maksaa euron. No kun ei saa, enkä minä voi siitä päättää. Jaksoi hokea siinä yhden puoli tuntia "Mikä logiikka sulla tyttö on, kun tuo jäätelö on halvempi kuin kahvi, tehän tienaisitte rahaa" Ei toimi ihan noin...
Haloo? Se kahvi on ravintolalle käytännössä ilmaista toisin kuin tukusta tilattavat jäätelöpuikot
No on lounaskahviloilla muutenkin alennuksia joillekin kanta-asiakkaille , joten ei jäätelöpuikko yli 10 euron ruokailussa olisi firmaa kaatanut. Toki on järkevämpää taistella puoli tuntia kuin antaa kerran kymmenessä vuodessa jollekin jäätelö :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko tälle asiakkaalle kaupantäti? sairaanhoitaja? kodinhoitaja? terveyskeskuslääkäri? Jäi vaan tämä asiakassuhde nyt vähän auki. Mutta joo, eihän sitä toisten koteihin juosta, jos ei kuulu työtehtäviin.
Olen sairaanhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan olin baarimestarina suositussa menopaikassa. Juuri 18 vuotta täyttänyt neitokainen tilasi mansikkamargaritan, kerroin ettei ole listoilla, enkä edes vastaavaa pysty millään taikomaan, kun kyseinen juoma vaatii ihan oikeita mansikoita, eikä sellaisia meillä ole. Mutta voin kyllä vääntää jotain muuta "hedelmäistä" ja tyttömäistä.
Tyttö ei kaikessa herttaisuudessaan meinannut ymmärtää millään, etten lauantai yönä, kovimpaan kiire aikaan lähde kaupungille etsimään hänelle mansikoita, jotta hän saisi juomansa. Ei hän mitenkään ilkeä ollut, herttaisen hömppä vaan.
Mikä on herttainen hömppä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen, ettei äidin uudesta miehestä tule lain silmissä lapsen isä.
Eräs nainen yritti vaihtaa lapsensa nimen "isän sukunimelle" (ilmaiseksi - joskus lapselle annetaan pian syntmän jälkeen äidin nimi ennen isyyden tunnistamista, mikäli esim. passin saamisella on kiire). Pikkaisen oli jännittävät paikat selittää, että ei, se että olet mennyt uusiin naimisiin ja kaikki asutte onnellisesti perheenä ei muuta lapsesi isän henkilöllisyyttä - että biologinen isä on edelleen lapsen isä, ja uusi mies on äidin uusi mies.
Toisella (maksavalla) lomakkeella nimen vaihto olisi kyllä onnistunut, mutta nainen oli jo alkanut itkemään ja pahoittamaan mieltään, joten en tiedä, ymmärsikö enää, kun yritin selittää, miten sukunimen muuttaminen miehen (ja äidin uudeksi) nimeksi onnistuu.
Mä en tajua. Siis lapsen sukunimeä oltiin vaihtamassa? Eikö kuka tahansa saa vaihtaa sukunimeä kerran ainakin ilmaiseksi?
Tämä oli sinällään hassusti selitetty, mutta lapsen nimeä ei saa vaihtaa ilman toisen huoltajan lupaa eikä kai yksinhuoltajanakaan kuulematta lapsen toista vanhempaa. Ainoastaan silloin, jos uusi huoltaja adoptoi tai ottaa ottolapsekseen lapsen, nimenvaihto onnistuu, mutta ei naimisiin menemällä.
Jaa. Kuinkajan pahasti meillä on rikotti jotain säädöstä kun vauva sai mun sukunimen heti syntymästään. Ei sitä keltään kysytty ja siis paljon ennen isyydentunnustusta. Samoin kun mentiin naimisiin nykyisen miehen kanssa maistraatissa, paperiin kirjattiin kaikkien nimet ennen ja jälkeen avioliiton. Meille kaikille tuli miehen sukunimi, eli lapseltakin vaihdettiin. Eikä maksanut mitään ja bioisältä ei kysytty mitään eikä mitään muuta papereita tarvinnut täyttää. Luulisi niiden maistraatissa tietävän mitta ehkä mammapalsta tietää tämänkin paremmin.
Jos se vaikutti, ettei missään vaiheessa ollut tämän biol.isän nimellä vaan sinun.
Tästä on jo yli 20 vuotta aikaa, eli 90-kuville mennään. Silloin alkoi yleistyä teollisuuden pakkaama liha ja lihan myynti muovisissa kaukaloissa. Näihin rasioihin myös tuli uutuutena nestettä sitova kuitukangas/muoviliuska.
Ja niin minä sitten rauhoittelin puhelimessa rouvaa, jota syvästi inhotti " terveysside". Laitettiin taksilla toinen liha ja teollisuuden infomoniste ja rouva oli happy.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vähän siinä rajoilla, että meneekö sitten taas yksi asiakas, kun teillä tuskin on kenenkään pakko käydä lounaalla.
Kerran puistoja siivoillessa eräs herra tuli kyselemään olenko minä tai työtoverini löytäneet mistään lompakkoa, koska hän oli kadottanut omansa. Aluksi vastailin ystävällisesti mutta alkoi jankkaamaan ja ihmettelemään miksi me emme tongi roskakoreja kun tyhjäämme niitä, ja tutki mitä siellä on. Yritin selittää kuinka se on ihan oman työturvallisuutemme puolesta kielletty tunkea kättä sinne, kun siellä voi olla vaikka mitä lasinsirpaleista huumeneuloihin. Herra oli myös kiinnostunut tietämään minne ne roskat viedään, jos hän menisi sieltä kyselemään onko lompakkoa löytynyt, mutta totesin että ei ne varmaan Tarastejärvelläkään hirveästi katsele sieltä jätteen seasta yksittäisiä lompakoita. Pitkän jankkaamisen jälkeen herran jatkoi matkaa surullisena päätään pudistellen ja todeten että ei sillä kai enää niin väliä olekaan, kun on ehtinyt jo kaikki kortitkin uusia kun lopakon kadottamisesta oli jo KAKSI VUOTTA aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on herttainen hömppä?
Lapsi, joka olettaa, että yökerhosta lähdetään kiireyönä hakemaan tuoreita mansikoita.
Olen vapaaehtoisena löytöeläinkodissa. Kerran sinne tuli nainen, joka olisi halunnut kissanpennun, joka jäisi kissanpennun kokoiseksi. Kun selitin, ettei sellaisia ole, niin hän kysyi, että voisinko tilata... Joo, en voinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on lounaskahviloilla muutenkin alennuksia joillekin kanta-asiakkaille , joten ei jäätelöpuikko yli 10 euron ruokailussa olisi firmaa kaatanut. Toki on järkevämpää taistella puoli tuntia kuin antaa kerran kymmenessä vuodessa jollekin jäätelö :)
Mikä erityisoikeus jankuttajalla olis saada kahvin tilalle jäätelö? Kelpais varmaan kuumana kesäpäivänä muillekin. Ja en ole siis tuo ensimmäisen viestin kirjoittaja
Mäkkärin QP eli Quarter Pounder with Cheese. Mukana ei tule juustohampurilaista, vaan hampurilaisessa on välissä juustoa. Miksi nimi tuollainen, ehkä amerikassa on sitten quorter poundereita ilman juustoja.
Oli vaikea käsittää.
Että kaikkiin Oral B:n sähköhammasharjoihin sopii kaikki Oral B:n vaihtoharjat. Asiakas oli ostanut useamman sähköhammasharjan, kun ensimmäisen harjan mukana paketissa tuli sellainen harjapää josta hän ei tykännyt... Oli melko pettynyt tajutessaan turhan rahanmenon määrän.
Osastonsihteerinä sairaalassa potilaille joutuu tuon tuosta selittämään, miksi heistä kiireellisenä (1-7 pv) tehty lähete ei ole enää meidän päässä kiireellinen vaan aika saattaa olla vaikka kuukauden-kahden päästä. Hoitotakuun rajoissa kun pysytään niin 3 kk sisällä. Lähettävä lääkärihän voi arvioida lähetteen kuinka kiireelliseksi tahansa mutta meidän päässä lääkäri käsittelee lähetteen ja tekee lopullisen päätöksen, saattaa jopa palauttaa lähetteen jos se ei ole esimerkiksi tarpeeksi kattava taustatietoineen yms.
Meidän yksikköön ajat kuitenkin saa yleisesti ottaen aina 3-4 vkon päähän paitsi yleensä kesällä loma-aikoina saattaa tulla ruuhkaa, emmekä siis edes hoida mitään "oikeasti" kiireellisiä, henkeä ja terveyttä uhkaavia asioita.