Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monessako maassa lapsesi on käynyt? Teinityttö väittää, että on ainoa joka ei matkustele..

Vierailija
18.05.2018 |

Mun tyttö menee kasille ens syksynä. Väittää olevansa luokkansa ainoa, joka ei ole ollut lentokoneessa.

Monessa maassa lapsesi on käynyt ja minkä ikäinen lapsi? Risteilyjä ei lasketa, ellei maissa olla vähintään yhtä kokonaista päivää.

Kommentit (402)

Vierailija
161/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotias, 10-11 maata.

Ruotsi, Tanska, Saksa, Englanti, Ranska, Sveitsi, Espanja, Italia, USA, Japani. Andorrassa ei oltu koko vuorokautta.

Vierailija
162/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v Kroatia, Espanja, Tanska. 7v edellisten lisäksi Hollanti, Italia, Sveitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja, Italia, Turkki, Viro, Ruotsi, Slovakia, Kiina, Thaimaa, Australia. Lapset on 9 ja 5 v. Nuorempi ei ole ollut yhdellä noista reissuista mukana. Joitain läpikulkumaita lisäksi. Olen itse ajatellut vähentää lentomatkustamista ja seuraavaksi voisi kokeilla junamatkaa Euroopassa vähän Interrail-tyyliin.

Vierailija
164/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun mä olin nuori niin emme käyneet ikinä koko perheen kanssa "kunnon" matkoilla, vain muutamat Tallinnan ja Tukholman -risteilyt. Nyt 25-vuotiaana käynyt niissä maissa missä olen aina halunnutkin käydä ja toivottavasti vielä lisää uusia reissuja elämän aikana 😊 Kyllä tää matkustelu aikuisiällä on paljon kiinnostavampaa ja on oma vapaus tehdä mitä vain, en ole vanhemmilleni katkera siitä etteivät he ikinä vieneet mua minnekään Ruotsin laivaa kauemmas.

Vierailija
165/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 ja 9 v lapset, käyneet 8 maassa, joista kauimmaisessa oltu joka talvi useampi viikko. Kesällä suunnataan yhteen uuteen maahan.

Ruotsi ja Viro on käyty meriteitse katsastamassa, muuten on lennetty.

Vierailija
166/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme alle 10v lasta.

Ruotsi, Tanska, Englanti, Viro, Espanja, Italia, Kreikka, Kroatia, Saksa, Ranska, USA. Välimeren maissa ovat käyneet useita kertoja samassa maassa.

Vierailija
167/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 maata

Ja poika on 16 v.

Vierailija
168/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin matkoille, mutta perheellä ei ollut koskaan varaa edes siihen risteilyyn. Muutama kotimaan matka tehtiin, kun "piti". Pääsin ensimmäisen kerran ulkomaille vasta 26-vuotiaana ja olen nyt ottanut "menetettyjä matkoja" kiinni. Pyrin tekemään 1-2 pientä matkaa vuosittain. 

Tytärtäsi ei varmaan kamalasti lohduta se ajatus nyt, että koko elämä on aikaa matkailla. Minua se ei ainakaan lohduttanut nuorena :D Mutta, nyt aikuisena on ihanaa huomata, että se pitää paikkaansa!

Vierailija
169/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko teitä😐 miten joku voi matkustella muka noin paljon? Itselläni ei ainakaan aika edes riittäisi. Kuulostatte elävän todella epäekologista elämää. Tulevien sukupolvien kustannuksella tämä kaikki tapahtuu, mitä mielissänne oikein liikkuu. Kaikki minkä otatte on aina joltakin toiselta pois.

Poista ittes elävien kirjoista niin maailma pelastuu. Olisit ekologinen ja kaikkee.

Vierailija
170/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme enää juurikaan matkusta, syitä on useita, mutta esikoisen ollessa nuorempi niin käyttiin vuosittain jossain kohteessa. Oli Saksassa alle 1-vuotiaana. Virossa 3-vuotiaana, Italiassa 4-vuotiaana, Latviassa 5-vuotiaana, Kyproksella ja Ranskassa 7-vuotiaana, Englannissa 8-vuotiaana, Islannissa 10-vuotiaana ja Norjassa 11-vuotiaana. Eli siis 10 maata.

Kuopus on ollut viidessä maassa, ikää nyt 8 vuotta eikä reissuja ole lähivuosina enää tiedossa.

Koulukaverit matkustavat vuosittain, joten onhan se vähän ikävää näille meidän lapsille. Ei voi mitään.

Vierailija
171/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 v tytto: USA, Norja, Tanska, Ruotsi, Saksa, Itavalta, Viro, Sveitsi, Australia, Uusi Seelanti, Japani, Kreikka, Espanja, Britannia, Thaimaa, Indonesia ja Kiina.

Vierailija
172/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa mitä sanotte (hiilijalanjäljestä ja muusta, totta tietysti), mutta kyllähän se nyt ihan älyttömästi avartaa myös lasten maailmankatsomusta nähdä vähän muitakin kulttuureita ja maisemia kuin koti-Suomen.

Vierailija
173/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että matkat on meidän lasten kohdalla ainakin kokeneet jonkun inflaation. Ei ne aiheuta sellaisia kiksejä mitkä itse olisin lapsena saanut. Marisevat kun eivät tykkää lentokoneista. Kohteessa saattavat istua esim. taksiin tai junaan, eivätkä edes vilkaise maisemia vaan näpräävät vain tablettejaan. Uima-altaista tykkäävät, mutta niitä löytyisi kyllä varmasti lähempääkin. Vähän sellainen "kaikki on jo nähty" asenne ja ovat tosiaan vasta 5 v. ja 9 v.. Ehkä on ollut virhe matkustella niin paljon lasten kanssa, siitä on mennyt hohto. Toisaalta ovat nyt tottuneet ja pysyvät rauhallisena missä vain. Ja on tullut nähtyä sukulaisia jotka asuvat muissa maissa. Minusta teidän ei kuitenkaan kannata hermoilla tai surkutella jotka ette matkusta paljon lasten kanssa. Sitä hienommalta ne harvat matkat tuntuu ja he voivat matkustella aikuisenakin.

Vierailija
174/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä maita laskele. 

Huvittava tuo, joka kertoi lapsensa käyneen 31 maassa :D Kirjanpitoa näin tärkeästä asiasta. 

Uskon, että Suomen sisällä on valtavia kulttuurieroja tässä. Helsinkiläiset paremman väen lapset ovat matkanneet jo ennen kouluikää paljon. 

Maaseudulla eivät välttämättä edes lukioilaisina juuri ollenkaan. 

Meillä ovat matkustaneet paljon, maiden lukumäärää en nyt lähde laskemaan. Joissain maissa on käyty monta kertaa esim. Kreikassa ja Ranskassa. Isovanhempien kanssa, kaveriperheissä ja koulun kielimatkoilla. Vähemmän meidän vanhempien kanssa. 

Minulle se ei ole mikään arvo sinänsä. Hyvä lapsuus on ihan muista tekijöistä kiinni. 

Vierailija
175/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika 14v: Ruotsi, Norja, Islanti, Tanska, Viro, Latvia, Saksa, Puola, Tsekki, Unkari, Italia, Ranska, Monaco, Espanja, Hollanti, Irlanti, Englanti, USA, Karibia, Dubai, Slovenia. Paljon kivoja yhteisiä muistoja!

Mikä maa on Karibia?

Ehkä oli Karibian risteilyllä.

No sit vois laittaa sen maan/ ne maat, jossa risteilyllä kävi.

No kun se oli erikseen kiellettyä. Jos on käynyt ”vaan” risteilyllä -> ollut maassa vain muutaman tunnin, niin sitä ei lasketa.

Minunkin tyttäreni on käynyt Pisan tornilla, Cinque Terressä, Colosseumilla, Pantheonissa ja Pompeijilla. Mutta kun hän on ollut niissä vain muutaman tunnin risteilyn yhteydessä, niin hän ei ole apn sääntöjen mukaan käynyt Italiassa ollenkaan.

Vierailija
176/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustellaan paljon, mutta käydään usein samoissa paikoissa. Eri maita on suunnilleen 15.

Lapsi 14.

Nuoremmalla muutama maa vähemmän.

Vierailija
177/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 14 ja poika 12 v. ainoana matkohteena käyneet pari kertaa Virossa Saarenmaalla, kerran Kreikassa, kerran Espanjassa, kerran Saksassa, kerran pikkulapsina Tanskassa, Ruotsissa pari kertaa niin että ollaan oltu siellä muutama päivä, kerran ollaan oltu Norjan vuonot & Lofootit -risteilyllä, eli Norjassa reilu viikko, kerran Egyptissä ja kerran Maltalla.

Kahtena kesänä ollaan tehty 3-4 viikon autoreissu, joista 1. oli reitti Suomi-Saksa-Hollanti-Belgia-Ranska-Espanja-Portugali-Espanja-Ranska-Sveitsi-Itävalta-Tsekki-Puola-Suomi ja 2. Suomi-Ruotsi-Englanti-Irlanti-Skotlanti-Norja-Suomi.

Vierailija
178/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää että olen yllättynyt ja jopa järkyttynyt. Meillä kaksi lasta, vanhin vasta viisi. Olen ajatellut olevani vastuullinen vanhempi, enkä missään nimessä halua opettaa heille tätä minun maailmakuvassani järjetöntä ja ekologisesti kestämätöntä 90-lukulaista tapaa matkustella vuosittain huvikseen, vaikka kaikki tietävät ettei maapallomme kestä sitä. Nyt tätä lukiessani tajusin eläväni kuplassa! En ole mikään supervihreä, en juuri edes kierrätä ja hiilijalanjälkeni on iso. Mutta en viitsisi kehuskella lentomatkustamisella näin.

Maapallo ei väliä hevon peetä sun tai mun hiilijalanjäljestä tai mistään muustakaan hippimemestä.

Just oli uutista että metsien biomassa kasvaa kohisten, uskallat hippi sinäkin matkustella.

Vierailija
179/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä tyttärelle ettei matkustelu tee kenestäkään yhtään parempaa ihmistä. Ja jokainen matkustaa sen verran kun on varaa ja aikaa. Itse matkusteltiin ennen lasten syntymää paljon, mutta lasten kanssa ei ollut aikaa, joten 18 vuotta täyttäessään tyttö oli käynyt kahdessa maassa lentäen. Mutta ei kuulemma ole kaipaillutkaan ulkomaille...

Vierailija
180/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ollut kertaakaan elämässäni lentokoneessa, vaikka haaveena aina ollutkin matkustaa. Vanhempien luona asuessa ei matkusteltu Ruotsia pidemmälle ja haaveilinkin tuolloin vaihtoon lähtemisestä. Muutettuani omilleni ei ole ollut varaa matkusteluun. Tänä vuonna olen kuitenkin päättänyt lähteä ulkomaille vaikka lainarahalla. 

N23

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi