Monessako maassa lapsesi on käynyt? Teinityttö väittää, että on ainoa joka ei matkustele..
Mun tyttö menee kasille ens syksynä. Väittää olevansa luokkansa ainoa, joka ei ole ollut lentokoneessa.
Monessa maassa lapsesi on käynyt ja minkä ikäinen lapsi? Risteilyjä ei lasketa, ellei maissa olla vähintään yhtä kokonaista päivää.
Kommentit (402)
Esikoinen 16v, on käynyt Ruotsissa, Virossa ja kerran Kanariansaarilla, siinä se.
Vierailija kirjoitti:
4v on käynyt 4 maassa, kerran vuodessa tehdään ulkomaanmatka.
Tulevaisuudessa toiv.enemmän kun valmistun ja työllistyn, koska omassa lapsuudessa olin jo 20v reissanut n.50 kohteessa vanhempien kanssa ja yksin.
ja mä en ollut vielä muuta kuin Norjaan ( joka edelleen on suosikkikohteeni). Nyt olen 31 ja 17 maata käytynä. Joten kyllä sitä ehtii.
Poika täyttää juuri 11-vuotta ja on käynyt kahdeksassa maassa.
Meillä on nuorinkin (7v) lapsi käynyt parissa kymmenessä maassa. Rakastamme matkustelua ja autolla Eurooppaa kiertäessä tulee helposti useampia maita kierrettyä. Itse taas en ollut käynyt 16 vuotiaana kuin Ruotsissa ja Norjassa.
Meidän 17v on käynyt viimeisen vioden aikana Krakovassa, Ranskassa pienessä kaupungissa ja Dublinissa. Syksyllä menee Espanjaan. Näistä kolme on lukion matkoja
5 v
Italia
Ruotsi
Ranska
Viro
Lontoo
Italia ja ranska ja viro monta kertaa
Ei missään,ikää 8kk.Tosin aie on,eilen käytiin passikuvassa.
Mikä teidän paljon matkustanneiden lapsilla on ollut kaikista mieleenpainuvin kokemus reissuilta?
Itse olin vasta 23, kun lentokoneeseen pääsin ekaa kertaa. Ennen sitä vain jonkin verran kotimaanmatkailua ja muutamat risteilyt. Risteilyilläkin, joilla vanhemmat oli mukana, olin niin nuori etten juuri muista niistä mitään. Nykyään "vain" viidessä eri maassa käynyt Suomen lisäksi.
Halusin kovasti ulkomaille, samoin sisarukset, muttei koskaan menty. Olin kateellinen kavereille, jotka oli käyny siellä sun täällä ja muistan, kun osa kavereista lähti etelän lämpöön lomilla ja itse jäin kotia möllöttämään.
Tyttö 17: Kreikka, Thaimaa, Bulgaria, Turkki, Espanja,
Italia, Viro, Ruotsi, Norja, Saksa, Puola, venäjä.
Olemme perhe, joka matkustaa todella paljon.
Tykkäämme reissata ja noissakin maissa toisissa monen monta kertaa.
Eurooppaa kiertelimme yhtenä kesänä asuntoauton kanssa.
Vuodessa kolme kertaa vuodessa käymme viikon kahden reissun etelään.
Tämä on meidän harrastus. Perheen yhteinen harrastus.
Ja olemme yhden lapsen kanssa kokeneet tämän erittäin helpoksi.
Lapsi on neljä ja on käynyt Ruotsissa viikon reissussa. Tänä kesänä menemme Bulgariaan. Suomessa olemme kyllä reissanneet 3-7 päivän pituisia reissuja.
Mä taas en ikinä ollut kateellinen. Mulla oli kiva elämä ja ihanat lomat. Ekalle matkalle pohjoismaiden ulkopuolelle lähdin miesystävän manipuloimana vähän nihkeesti. Mutta sitten se olikin menoa.
Tytär 17 v Tanska, Viro, Saksa
Poika 16 v Tanska, Ruotsi, Viro
Legolandissa olimme Tanskassa kun toinen oli 9 ja toinen 10 v ja juuri oli juttua siitä, että kumpikaan ei muista siitä reissusta mitään. Tietävät käyneensä, muttei mitään omakohtaisia muistoja koko Tanskasta. Ajattelisin, että on suht turha kuljetella lapsia ympäri ämpäri jos matkoista ei jää muistiin juuri mitään. Miehen perhe on reissannut ympäri Eurooppaa miehen lapsuudessa. Tämä ei muista matkoista mitään muuta kuin, että jossain oli aasi, joka puri käteen ja oli kokoajan riitaa vanhempien kesken.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö 17: Kreikka, Thaimaa, Bulgaria, Turkki, Espanja,
Italia, Viro, Ruotsi, Norja, Saksa, Puola, venäjä.
Olemme perhe, joka matkustaa todella paljon.
Tykkäämme reissata ja noissakin maissa toisissa monen monta kertaa.
Eurooppaa kiertelimme yhtenä kesänä asuntoauton kanssa.
Vuodessa kolme kertaa vuodessa käymme viikon kahden reissun etelään.
Tämä on meidän harrastus. Perheen yhteinen harrastus.
Ja olemme yhden lapsen kanssa kokeneet tämän erittäin helpoksi.
Menittekö maita vai meriä pitkin? Onko leiriytymispaikkoja hyvin ja ovatko ne minkä tasoisia?
Tyttö 16v, käynyt Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Venäjällä, Unkarissa ja Portugalissa. Nyt kesällä lähtee ekan kerran yksin ulkomaille (kielikurssille).
15 v. ja kahdessatoista eri maassa joista asuttiin kolmessa ja hän on syntynyt myös yhdessä niistä. En ymmärrä miksi pitäisi olla kateellinen toisten matkustamisesta? Ei kaikki ihmiset tykkää matkustella. Pitää löytää se oma juttu.
Esikoinen 17 v: Ruotsi 7 kertaaa Viro 4 kertaa Tanska, Latvia kaksi kertaa, Venäjä, Itävalta 2 kertaa, Saksa 4 kertaa, Puola, Hollanti, Portugali, Italia, Kanariansaaret, Espanja, Kreikka, kesän kroatian matka on 31:nen reissu ja 15 eri maata kiertänyt
Keskimmäinen 13 Ruotsix3, Virox2, Portugali, Tansaka, Saksa, Hollanti, Belgia, Italia, kesän reissu on 12 matka ja 9:s maa
Kuopus 8: Ruotsi x 3, Viro, Portugali, Kanariansaaret, Italia kesän reissu on 7 matka ja 6:s maa.
Nyt kun aloin laskemaan, niin onhan ne reissannu aika paljon
Täytyy myöntää että olen yllättynyt ja jopa järkyttynyt. Meillä kaksi lasta, vanhin vasta viisi. Olen ajatellut olevani vastuullinen vanhempi, enkä missään nimessä halua opettaa heille tätä minun maailmakuvassani järjetöntä ja ekologisesti kestämätöntä 90-lukulaista tapaa matkustella vuosittain huvikseen, vaikka kaikki tietävät ettei maapallomme kestä sitä. Nyt tätä lukiessani tajusin eläväni kuplassa! En ole mikään supervihreä, en juuri edes kierrätä ja hiilijalanjälkeni on iso. Mutta en viitsisi kehuskella lentomatkustamisella näin.
Olen itse se "lapsi", mutta vastaan. Pääsin ulkomaille ensimmäisen kerran seiskaluokalla, jos ei lasketa risteilyjä ja päivää maissa siinä välillä. Vanhempani vihaavat matkustamista, ja tuokin matka oli vain kaupantekoa varten, menin siis vanhempien siivellä. Sain anella polvillani, että jäätiin koko 4 päiväksi, joiksi olimme hotellin varanneet. Olin katkera heille siitä, että rahaa oli, mutta mitään ei tehty ikinä lomalla.
Matkustin ulkomaille vielä kolmesti ennen täysi-ikäistymistä, ilman vanhempiani, eri puolille Keski-Eurooppaa. Kahdesti yksin (sain hoidettua kaiken muun majoittavia henkilöitä myöten, vanhempani antoivat vain suostumuksensa lähtöön ja maksoivat) ja kerran koulun järjestämällä reissulla.
Missä Italian kaupungissa?