Monessako maassa lapsesi on käynyt? Teinityttö väittää, että on ainoa joka ei matkustele..
Mun tyttö menee kasille ens syksynä. Väittää olevansa luokkansa ainoa, joka ei ole ollut lentokoneessa.
Monessa maassa lapsesi on käynyt ja minkä ikäinen lapsi? Risteilyjä ei lasketa, ellei maissa olla vähintään yhtä kokonaista päivää.
Kommentit (402)
11-vuotiaat kaksoset käyneet Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Belgiassa, Luxemburgissa, Itävallassa, Sveitsissä, Tsekeissä, Slovakiassa, Sloveniassa, Kroatiassa, Unkarissa, Kreikassa, Kyproksella, Maltalla, Ranskassa, Portugalissa, Espanjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Yhdysvalloissa, Thaimaassa ja Vietnamissa. Eli 25 maata, melkein joka vuosi ollaan tehty autoreissu Eurooppaan ja sitten lisäksi lentäen lomia n. 1 per vuosi ihan vauva-ajoista lähtien. Mutta nämä ovatkin matkustelleet ihan poikkeuksellisen paljon ja ollaan lapsille puhuttukin, ettei kaikille ole samalla tavalla mahdollista eikä haluakaan. Meillä laitetaan paljon rahaa matkusteluun, joku toinen laittaa johonkin muuhun.
Miksi lähteä merta edemmäs kalaan kun Suomessakin on paljon kauniita kohteita?
Tyttö 16v ja poika 14v käyneet Ruotsi, Viro, Tanska, Ranska, Britannia, Espanja.
Esikoinen 18v on matkustanut: Ruotsi, Viro, Tanska, Latvia, Puola, Englanti, Ranska, Italia, Monaco, Espanja, Bulgaria, Itävalta, Kreikka, Turkki, Thaimaa, Kiina. Kilpaurheilee kv-tasolla, osa matkoista siihen liittyviä.
Keskimmäinen 16v ja kuopus 11v: Ruotsi, Viro, Latvia, Puola, Ranska, Italia, Monaco, Kreikka, Turkki, Thaimaa, Kiina.
Olen nyt 22v ja kyllä olin aina ainoa joka ei ollut matkustellut! Hyvä että edes tiesin miltä lentokone näyttää. Häpesin sitä hirveesti ja aina kuulu ihmettelyjä että WHAAAT EKS SÄ OO MATKUSTELLU!! Se oli mulle kauheen noloa ja harmitti. Heti kun täytin 18 lähdin kaverin kanssa kauas matkalle ja sen jälkeen olen käynyt ties missä. Mutta vastaan nyt sinulle ap: Vie lapsosesi edes jonnekin sillä lentokoneella jos on rahaa. Se voi pelastaa koko hänen vuotensa!! En halua kenellekään sellaista ihmettelyä ja naureskelua että toi ei oo ees lentäny niin kun minä kohtasin.
En usko teitä😐 miten joku voi matkustella muka noin paljon? Itselläni ei ainakaan aika edes riittäisi. Kuulostatte elävän todella epäekologista elämää. Tulevien sukupolvien kustannuksella tämä kaikki tapahtuu, mitä mielissänne oikein liikkuu. Kaikki minkä otatte on aina joltakin toiselta pois.
7 v., joku kymmenen maata suunnilleen. Joukossa Suomikin.
Minun tyttöni mielestä hän on ainoa, joka ei ole koskaan käynyt Dubaissa ja Maltalla, vaan aina vain jossain tylsässä Keski-Euroopassa. "Kaikki" käyvät niissä, ja ne kuulostavat jotenkin hohdokkaammilta.
Lapset 15 ja 17, ovat käyneet noin kymmenessä maassa, joissain useita kertoja. Ollaan matkusteltu heidän kanssaan jo kun olivat vauvoja.
Myös itse olin jo tuossa iässä käynyt vähintään yhtä monessa maassa. Siihen aikaan se ei ollut niin yleistä kuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähteä merta edemmäs kalaan kun Suomessakin on paljon kauniita kohteita?
Siksi, että ne on kaikki sitä samaa jaskaa. Sääskiä tai pakkasta.
Meillä lapset nyt 6- ja 9-vuotiaat. Lasten kanssa ollaan reissattu pelkästään autolla. Automatkailua on tullut harrastettua Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Eli jokaisessa maassa kierretty autolla suht kattavasti läpi. Mutta lentokoneessa eivät ole ikinä olleet.
Hei tottahan tähän vastaamme me, kenen lapsi on matkustellut. Muut jättävät väliin
Eivöt kaikki matkustele ulkomailla ( tai kotimaassa). Eikä se ole nykypäivänä varallisuudesta kiinni.
Keskimäärin suomalainen tekee vuodessa 1, 7 matkaa ulkomaille. Ja koska jotkut tekevät joka lomalla ja viikonloppureissuja, niin väliin jää paljon heitä, jotka eivät ollenkaan.
17-vuotias
Ruotsi, Espanja, Kreikka, Italia, Kypros, Ranska, Iso-Britannia, Kiina (manner ja Hong Kong), Malesia, Thaimaa, Japani, Indonesia. Eli 12/13. Monta kertaa on käynyt Kiinassa, Thaimaassa, Ruotsissa ja Italiassa.
15-vuotias
Samat, paitsi Hong Kong.
Tuntuu, että kun pariin vuoteen ei olla käyty missään, niin noi kiipeilee seinille että pitää päästä reissuun.
Riittää hyvin että kerran elämässä käy ulkomailla, muu on kerskakulutusta.
Ruotsin puolella ikeassa on käyty.
Tyttö 7-vuotta ja viidessä maassa käynyt.
Lapsi 13 v, asuttu 2 maassa, niiden lisäksi käynyt 3. Eli ei hirveästi, mutta lentomatkailu rutiinia kun vuosittain matkataan 2 kertaa Suomeen ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä monessa maassa on käynyt? Vai kerääkö muksutkin nyt jotain maapisteitä että kuinka monessa on käynyt?? Kyllä aikuisiällä ehtii.
Kerää ja keräsivät 80-luvullakin. Etkö muista ystävänikirjaa, "Maat joissa olen käynyt:"
Pojat 16v ja 15v: Ruotsi, Viro, Kypros, Kreikka, Egypti, Thaimaa 2x, Turkki 2x ja jotain en nyt saa päähäni...
Kuuntelin just yhden suositun bloggarin podcadtia. Hän halusi lapsestaan kasvavan suvaitsevaisen maailmankansalaisen. Samaan aikaan hän tituleerasi pikkupaikkakuntia Suomessa perähikiäksi. Onko se suvaitsevaista🤔