Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monessako maassa lapsesi on käynyt? Teinityttö väittää, että on ainoa joka ei matkustele..

Vierailija
18.05.2018 |

Mun tyttö menee kasille ens syksynä. Väittää olevansa luokkansa ainoa, joka ei ole ollut lentokoneessa.

Monessa maassa lapsesi on käynyt ja minkä ikäinen lapsi? Risteilyjä ei lasketa, ellei maissa olla vähintään yhtä kokonaista päivää.

Kommentit (402)

Vierailija
81/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidessä eri maassa. Lapset 3v ja 4v

Vierailija
82/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas lapset valitti, etteivät ole päässeet ruotsinlaivalle, kun kaikki muut ovat käyneet 😂 Nyt on käyty sielläkin ja lisäksi Virossa, Tanskassa, Ranskassa, Espanjassa, Italiassa, Saksassa, Itävallassa, Thaimaassa, Isossa-Britanniassa, Yhdysvalloissa. Monissa useaan kertaan ja pitempiä aikoja (2vkoa-3kk). Lapset 8v ja 16v. Kaikki rahat lapsilisiä myöten matkusteluun.

Järjetöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotias käynyt 14 maassa.

On hyvin mahdollista, että lapsesi on luokaltaan ainoa, joka ei matkustele. Meillä teinin peruskoululuokalla ei ollut yhtäkään, joka ei olisi ollut lentokoneessa. Tämänhetkisistä kavereistaan vain yksi ei ole ollut lentokoneessa.

Vierailija
84/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teidän paljon matkustanneiden lapsilla on ollut kaikista mieleenpainuvin kokemus reissuilta?

Rantalomat ei oo jääneet mieleen, vaikka niillä kivaa on ollutkin ja niissäkin ollaan käyty katsomassa paikkoja. Eniten yksittäisinä kokemuksina meidän lapset puhuvat Niagaran putouksista ja Xi'anin Terracotta armeijasta. Ne on olleet sellaisia, että niihin palataan uudestaan ja uudestaan. Japanista bambumetsä ja tylsät temppelit. Italiassa tehty automatka on lapsilla mielessä, siitä muistavat paljon paikkoja vaikka olivat pieniä. Pariisi on yksi ikimuistoinen, mutta siihen vaikuttaa se, että oli isovanhempien 70-vuotiasmatka ja mukana oli serkut jne. Eli seura ja tilanne mielenkiintoisissa puitteissa.

Tietysti sitten kun ollaan asuttu kahdessa maassa, niin niistä toki se kulttuurin ymmärrys ja sellainen "ihminen voi lähteä paikasta x, mutta paikka x ei lähde ihmisestä". Mutta ne on kuitenkin niin eri asia kuin matkustaa jonnekin vaikka pariksi viikoksi.

Vierailija
85/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme teiniä eikä olla käyty ulkomailla.

Vierailija
86/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-v. Ruotsi, Tanska, Viro, Latvia, Itävalta, Italia, Turkki ja Espanja.

Vierailija
87/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi elintasomme on noussut liian korkealle kun tätä ketjua lukee. Lapsilisätkin käytetään matkusteluun, järki hei!

Ekologisesti täysin kestämätöntä.

Vierailija
88/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 7v ja 5v. Vanhempi käynyt n. 15 maassa, nuorempi muistaakseni kuudessa. Viime aikoina ei ole juuri matkusteltu, koska esikoinen kestää vuosi vuodelta vähemmän rutiineista poikkeamista. Itse tykkäisin reissata, mutta lasten kanssa on sen verran vaivalloista, ettei nyt jaksa. Ehkä taas joskus.

Vierailija
89/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 x Ruotsissa

4 x Virossa

12 x Espanjassa

1 x Norjassa

2 x Tanskassa

2 x Englannissa

Ikää 5v.

Vierailija
90/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v ja 5 maata, joista ainoastaan 1 Euroopassa.

Vierailija
91/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon käyny aikuisena omilla rahoillani joka paikassa

intia, kiina , japani, usa..

kyl ehtii... ellei oo tyhmä ja päädy alepaan=ei rahaa

Vierailija
92/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotias ja 6 eri maata on käyty.

Vierailija
93/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessämme jokainen lapsi päässyt ekaa kertaa ulkomaille ylioppilaslahjana sukulaiselta. Itsekin pääsin lentokoneeseen ekaa kertaa 19-vuotiaana :) Viipurissa käytiin lapsena, mutta se on niin lähellä Suomea, etten osaa laskea sitä edes ulkomaan reissuksi.

Kyllä se lapsena harmitti, että jotkut luokkatoverit kävivät aina ulkomailla, mutta ymmärsin sen että kaikilla (etenkään meillä) ei siihen ole varaa.

Vierailija
94/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8 v, 7 v ja n. 1 v. Eivät ole käyneet Suomen rajojen ulkopuolella, eikä ole rahasta kiinni. Eka matka suunnitteilla syksyksi Etelä-Eurooppaan.

Vierailija
95/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4v on käynyt 4 maassa, kerran vuodessa tehdään ulkomaanmatka.

Tulevaisuudessa toiv.enemmän kun valmistun ja työllistyn, koska omassa lapsuudessa olin jo 20v reissanut n.50 kohteessa vanhempien kanssa ja yksin.

ja mä en ollut vielä muuta kuin Norjaan ( joka edelleen on suosikkikohteeni). Nyt olen 31 ja 17 maata käytynä. Joten kyllä sitä ehtii.

Ehtii toki, mutta itselle juuri nämä matkat ovat luoneet parhaat lapsuuden muistot ja toivon että saisin luoda omillekin lapsille samanlaisia muistoja ja kokemuksia, matkustelu on kuitenkin kovin erilaista sitten aikuisiällä.

Vierailija
96/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat käyneet jokaikisessä Euroopan maassa, paitsi jossain Albaniassa ja Romaniassa.

Olemme automatkailleet joka toinen kesä sen jälkeen, kun esikoinen oli 10 kk. Ja joka toinen kesä on ollut jokin rantalomakohde.

Lapset 17 v ja 15 v.

"...jossain Albaniassa ja Romaniassa?" Mitähän tuo on tarkoittavinaan?

Vierailija
97/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4v on käynyt 4 maassa, kerran vuodessa tehdään ulkomaanmatka.

Tulevaisuudessa toiv.enemmän kun valmistun ja työllistyn, koska omassa lapsuudessa olin jo 20v reissanut n.50 kohteessa vanhempien kanssa ja yksin.

ja mä en ollut vielä muuta kuin Norjaan ( joka edelleen on suosikkikohteeni). Nyt olen 31 ja 17 maata käytynä. Joten kyllä sitä ehtii.

Ehtii toki, mutta itselle juuri nämä matkat ovat luoneet parhaat lapsuuden muistot ja toivon että saisin luoda omillekin lapsille samanlaisia muistoja ja kokemuksia, matkustelu on kuitenkin kovin erilaista sitten aikuisiällä.

Muistan aina ihanan alkoholisti wt_kotini

Vierailija
98/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja, Kreikka, Italia, Thaimaa, Puola, Tsekki, Turkki, Viro, Ruotsi. Ja siis Virossa ja Ruotsissa myös risteilyä pidemmät lomat. Lapsi on 4v.

Vierailija
99/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 24-vuotias enkä ole vielä käynyt ulkomailla risteilyjä lukuunottamatta, mutta tänä kesänä mennään koko porukan kanssa vanhempien maksamana (sisarukset ala-ja yläkouluikäisiä).

Enkä myöskään muista että kamalasti olisi kaverit matkustelleet, yhtä tai kahta tapausta lukuunottamatta, mutta nää kävi sitten melkein vuosittain ulkomailla.

Matkustelkoon sitten aikuisena omilla rahoillaan, ei tuo ilmaistakaan ole.

Vierailija
100/402 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 14v: Ruotsi, Norja, Islanti, Tanska, Viro, Latvia, Saksa, Puola, Tsekki, Unkari, Italia, Ranska, Monaco, Espanja, Hollanti, Irlanti, Englanti, USA, Karibia, Dubai, Slovenia. Paljon kivoja yhteisiä muistoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän