Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monessako maassa lapsesi on käynyt? Teinityttö väittää, että on ainoa joka ei matkustele..

Vierailija
18.05.2018 |

Mun tyttö menee kasille ens syksynä. Väittää olevansa luokkansa ainoa, joka ei ole ollut lentokoneessa.

Monessa maassa lapsesi on käynyt ja minkä ikäinen lapsi? Risteilyjä ei lasketa, ellei maissa olla vähintään yhtä kokonaista päivää.

Kommentit (402)

Vierailija
341/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry typot.

Vierailija
342/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani 3v kävin Norjassa ja 10 vuotiaana tallinnassa.

t: 16 v tyttö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lasta. Näistä kaksi, yli 20v, ovat käyneet yhdessä maassa, johon mennään lentokoneella.

Muut ovat käyneet Ruotsissa ja Norjassa useampaan otteeseen, mutteivat matkustaneet lentokoneella mihinkään. Iät on 12-26v välillä. Itsekään en ole koskaan ollut lentokoneessa, ikää yli 50...

Vierailija
344/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo aikuinen, mutta ei me koskaan matkusteltu ulkomaille enkä vanhemmitenkaan ole sinne kaivannut kertaakaan. En koe menettäneeni mitään, enkä koskaan sitä hävennyt. Kotimaassa sitten onkin matkusteltu senkin edestä ja kyllä on kaunis maa, kun käy jossain muualla kuin Lintsillä ja Särkänniemessä. Olin ainut luokkalaisistani, joka näki mm. kalliomaalauksia, luolia, kirkasvetisiä järviä, unohtuneita kaivoksia, kaikki Suomen linnat, näköalatornit jne. Ja ihan vain kotimaan matkailulla.

Vierailija
345/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lensin ekan kerran vasta 16-vuotiaana (omilla kesätyörahoilla). Sitä ennen olin käynyt perheen kanssa kerran laivalla Virossa, johon varmaan säästettiin tovi. Ei matkusteltu

myöskään kotimaassa.

Vierailija
346/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

11v, Kreikka, Kanaria, Turkki ja Ruotsi. Toki pienempänä oli jo elämys kun mentiin junalla Helsinkiin tai Turkuun ja sieltä Tukholmaan päiväksi. Pohjoisemmassa suomessa asutaan.

(Nyt ei korona-aikana ole matkusteltu lainkaan, joten pari maata olisi tullut lisää.)

Vierailija
347/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli 5v. briteissä. Se on mun ja pojan ainoa ulkomaanmatka.

Vierailija
348/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

11v. on käynyt 9 maassa ja 8v. 6 maassa.

Vierailija
349/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttuni on 50 - vuotias eikä ole ollut ikinä lentokoneessa.

Itse olen keski-ikäinen ja ollut kerran lentokoneessa.

Ei ole rahaa, kun on vain palkkatukitöitä silloin tällöin.

Vierailija
350/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytär oli 18v ikään mennessä käynyt Virossa, Ruotsissa, Tsekissä, Britanniassa, Ranskassa ja Kreikassa. Eli kuudessa maassa. Sen jälkeen on matkustanut muutaman kerran poikaystävän ja kavereiden kanssa. 

Vierailija
351/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nyt neljä vuotta myöhemmin 

Onko lapsi päässyt matkustamaan ?

Vierailija
352/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11v. on käynyt 9 maassa ja 8v. 6 maassa.

*Korjaan luvut on 10 ja 7 maata.

Vierailija
353/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 10 v, on tainnut käydä 7 maassa. 13v parissa lisää.

Vierailija
354/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika 16-v. Käynyt kahdesti minun ja isänsä kanssa Haaparannan Ikeassa, muutoin pyöritty kotimaan kamaralla.

Ihana ja mieltä lämmittävä kommentti. Tulee hyvä ja kotoisa olo.

Vierailija
355/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 4 vuotta. Espanjassa ja Kreikassa käynyt.

Vierailija
356/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat 19v ja 20v, kummallakin n.17 maata mutta itse reissuja jokunen kymmenen enemmän, koska meillä on loma-asunto Thaimaassa ja monessa muussa maassa on käyty usein.

Nuorin 7v ja maita kasassa 7 mutta reissuja takana parisenkymmentä

Vierailija
357/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 v: Kreeta, Turkki, Madeira, Mallorca, Lontoo, Tallinna, Tukholma, Toscana

20 v: Kreeta, Turkki, Madeira, Mallorca, Tallinna, Tukholma ja New York tulossa, kun saadaan lomat samaan aikaan.

Vierailija
358/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9v käynyt viidessä eri maassa. Mun mielestä me matkustetaan suhteellisen vähän muihin tuttaviin verrattuna.

Valitettavasti matkustelu on suhteellisen tyyristä, eikä siihen väkttämättä kaikilla ole varaa. Lämpimästi kuitenkin suosittelen jos vaan mahdollisuus on, noin yleensä matkailu avartaa.

Riippuu myös siitä, missä päin Suomea asuu. Se voi vaikuttaa ratkaisevasti matkustusaikoihin ja kuluihin.

En ole aivan varma siitäkään, että ulkomaan matkailu kaikkien kohdalla jotenkin avartaisi. Monia lapsia olen nähnyt, joiden kohdalla olen ajatellut, että olisi ollut paljon onnellisempaa, jos matkalle ei olisi lähdetty.

Korona-ajan ehdoton plussa on se, että lapsia ja nuoria on pyöritetty kotomaassa  -  ja vaikka omassa pihassa.  On tärkeää tuntea sentään oma maansa.

Aika yksimielinen näyttää alalla olevan käsitys siitä, että halvan matkailun aika on ohi, joten ilmastosta huolestuneet voivat rauhoittua. 

Vierailija
359/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias on käynyt Ruotsissa, Kreikassa ja Tanskassa.

Vierailija
360/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mekään olla käyty perheen kanssa ulkomailla. Matkustellaan kotimaassa kyllä eri kohteissa. Mutta olen luvannut että käydään Pariisin Disneylandissa kun tyttömme on vähän isompi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä