Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monessako maassa lapsesi on käynyt? Teinityttö väittää, että on ainoa joka ei matkustele..

Vierailija
18.05.2018 |

Mun tyttö menee kasille ens syksynä. Väittää olevansa luokkansa ainoa, joka ei ole ollut lentokoneessa.

Monessa maassa lapsesi on käynyt ja minkä ikäinen lapsi? Risteilyjä ei lasketa, ellei maissa olla vähintään yhtä kokonaista päivää.

Kommentit (402)

Vierailija
321/402 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias neljässä maassa ja 16-vuotias kuudessa maassa. Tähän on laskettu myös pikavisiitit Haaparannassa.

Molemmat ovat Tallinnaa lukuunottamatta matkustaneet vasta viiden viime vuoden aikana. Aiemmin matkustimme vain Suomessa vaikka "kaikki muut" matkustivat ympäri maailmaa.

Vierailija
322/402 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat käyneet jokaikisessä Euroopan maassa, paitsi jossain Albaniassa ja Romaniassa.

Olemme automatkailleet joka toinen kesä sen jälkeen, kun esikoinen oli 10 kk. Ja joka toinen kesä on ollut jokin rantalomakohde.

Lapset 17 v ja 15 v.

Miksi tämä saanut näin paljon alapeukkuja, jotkut vaan elää noin? Elämää ymmärtää paremmin kun matkustelee ja juttelee ihmisten kanssa ja kuuntelee heidän näkemyksiään.

Tosin tällä matkaajalla taitaa olla vielä paljon opittavaa kun sanoo "paitsi jossain Albaniassa ja Romaniassa"..etenkin Albania yksi Euroopan hienoimmista maista luonnon osalta ja samaten siellä ystävällisimpiä ihmisiä mitä missään omilla reissuillani tavannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/402 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten olisi tärkeä oppia, ettei niillä ole samat jutut kuin muilla. Nallekarkit eivät mene tasan eivätkä tule koskaan menemään. Lopulta on ihan se ja sama kuinka monessa maassa joku muu ihminen on käynyt. Sinä olet sinä, toinen ihminen on toinen ihminen.

Sitä on aika vaikea monen hyväksyä, enkä tarkoita vain lapsia ja nuoria. Moni kasvattaa nuoriaan niin, että tuo ajatus pyritään kiertämään. Eli niitä nyt 30-40 vuotiaitakin äitejä ja isejä selkeästi ahdistaa tuo ja haluavat että lapsellaan on kaikki mitä muillakin... Se tie ei vaan vie onneen koskaan.

Vierailija
324/402 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 14v. käynyt kansamme Pariisi, Rooma, Budapest, Rhodos, Köpis, Stokis, Tallinna.

Vierailija
325/402 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Viro, Norja, Venäjä, ja oli jo yläasteella, kun käytiin Lontoossa ja Dublinissa ja kierreltiin vähän Irlantia.  Minun äidin ja isän kanssa kävivät Kanarialla (itse en välitä rantalomista, vaikka budjetti venyisikin). Nyt on vanhemmalla abivuosi edessä ja nuorempi aloitti lukion. 

Palkkani ei ole ollut jättisuuri, noussut vasta viime vuosina paremmalle tasolle, kun olen lisäkouluttautunut.  Kaikki reissut olen säästellyt lomaltapaluurahoista eikä niitä ole voinut tehdä joka vuosi, yh-äiti kun olen (eikä tyttöjen isä ole maksanut itse haluamistaan ja jättämistään lapsista elareita, tilille tuli ja tulee Kelan minimit. Kohta loppuu nuoremmankin lapsilisä....)

Ei tytöt ole valittaneet, tietää ettei olla varakkaita.  Virossa on oltu kesälomilla useampi kerta, kun iäkkäällä sukulaisella on siellä joskus -90-luvulla hankittu loma-asunto, ja lainaa sitä mielellään, pääsee autokyydillä sitten itsekin. Kivoja lomia ne on olleet!

Vierailija
326/402 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ovat ilmastolakkoilevat ilmastoahdistuneet teinit päässeet lento- ja automatkailemaan. Mistäköhän maailmanparannuksen voisi aloittaa?

Vierailija
327/402 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20-vuotias, ja olen matkustanut ainoastaan Ruotsiin päivän ajaksi, ja se riittää! Inhoan matkustamista ja muissa maissa olemista, paitsi jos Lappia ei lasketa.

Vierailija
328/402 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähteä maailman parhaasta maasta mihinkään

Vierailija
329/402 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri täytti 9v. Käynyt 10 eri maassa, joissain 2-3 kertaa. Lisäksi sitten noita risteilyitä Viroon ja Ruotsiin, ja kerran Latviaan.

Vierailija
330/402 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v. ja käynyt jo 15 maassa. Se on aina mukana.

Vierailija
331/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon ovat ilmastolakkoilevat ilmastoahdistuneet teinit päässeet lento- ja automatkailemaan. Mistäköhän maailmanparannuksen voisi aloittaa?

Ensin oli korona, sitten Ukrainan sota ja sitten ilmastonmuutos. Suomalaiset vihaa matkustelua. Ollaan tääl niin takapajuisia vielä. Noiden verhojen taakse on helppo piiloutua. Jotkut teistä ehkä jopa haluis kokeilla, mutta kun ei kielipää tai mikään muukaan osaaminen riitä. Kuka oikeesti pysyy samassa maassa koko elämän sen takia et ilmastonmuutos :D Vaikee uskoo, ettei takana oo mitään muuta syytä. Tää pallo on niin kaunis paikka, ei mul tulis mieleenkää tuhlata mun elämä näkemättä muuta kun kotimaan. Kuolemanjälkeisestä kun ei ole mitään takeita, mihin mennään. Mut täällä mä halun nähdä ja kokea mahdollisimman paljon.

Vierailija
332/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä enemmistö matkustaa ja uskon, että 8-luokkalainen saattaa helposti olla kaveripiirinsä/luokkansa ainoa, joka ei ole ollut lentokoneessa.

Vierailija
333/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset jo päälle 20 v. , reissattiin paljon Euroopassa, Lähi-Idässä ja Afrikassa kun lapset olivat pieniä. Isänsä oli ulkomailla komennuksilla säännöllisesti.

Minä siis lasten kanssa Suomessa, mutta tietty kävimme moikkaamassa lasten isää aina kun mahdollista. Seurauksena että kun saavat rahaa vähänkin kasaan, lähtevät reissuun heti kun pystyvät. Pidän sitä yhtenä rikkautena, ovat nähneet erilaisia kulttuureita ja erilaisia ihmisiä, osaavat katsoa asioita ylipäätään muutenkin eri kantilta ja ovat suvaitsevaisia, mutta realisteja eri asioille ja ihmisille.

Vierailija
334/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa, Ruotsissa ja Englannissa.

Vierailija
335/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 ja 19 v. Eivät ole olleet lentokoneessa. Ruotsissa käyneet laivalla.

Vierailija
336/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset jo päälle 20 v. , reissattiin paljon Euroopassa, Lähi-Idässä ja Afrikassa kun lapset olivat pieniä. Isänsä oli ulkomailla komennuksilla säännöllisesti.

Minä siis lasten kanssa Suomessa, mutta tietty kävimme moikkaamassa lasten isää aina kun mahdollista. Seurauksena että kun saavat rahaa vähänkin kasaan, lähtevät reissuun heti kun pystyvät. Pidän sitä yhtenä rikkautena, ovat nähneet erilaisia kulttuureita ja erilaisia ihmisiä, osaavat katsoa asioita ylipäätään muutenkin eri kantilta ja ovat suvaitsevaisia, mutta realisteja eri asioille ja ihmisille.

Jep. Se on minustakin suuri rikkaus. Varsinkin jos tuollaiset kohteet ovat opettaneet näkemään sen, että ovat etuoikeutettuja eikä kaikilla maailmassa todellakaan ole varaa lennellä ympäriinsä itseään sivistämässä. 

Vierailija
337/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat reissaanneet omasta mielestäni valtavasti, kun suhteuttaa nuoreen ikään ja varsinkin verrattuna miten minä reissasin, kun olin lapsi.. Ovat ehtineet viettää ulkomailla lomalla useita kuukausia, niin Euroopassa, jenkeissä kuin esimerkiksi Australiassa. Silti omat lapseni valittaa jokaj talvi, kun kuulema jokainen koulukaveri lähtee jokainen syysloma, joululoma ja hiihtoloma ulkomaille. Meillä perheessä kun reissataan yleensä vain kesäisin.

Joten aina lapset keksii jotain josta valittaa ja mikä muilla on paremmin ja mitä muut saa.

Vierailija
338/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se varmaan harvinaista on tuossa iässä. Meidän 9-v matkustanut 9:ssä maassa ja 15-v. 14 maassa.

Vierailija
339/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 21v, 19v, 14v, 11v, 4v ja 3v lapset eivät ole käyneet yhdessäkään maassa.

Vierailija
340/402 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole käyneet Ruotsia kauempana.

Tai 2 lapsistamme kävivät tätinsä kanssa,Turkissa, kun täti halusi tarjota heille elämyksiä.

Ikävä vain, että lapset olivat sen verran pieniä, ettei heille jäänyt juuri muistoja reissusta.

Meillä elämä lapioi lunta tupaan sairauksien muodossa niin, että elintasomme romahti.

Ei paljon matkustella...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä