Mies ei osallistu vauvan perushoivaan
Olisitteko miehen kanssa joka ei osallistu vauvan 4kk perushoivaan? Ei vaihda vaippoja, ei juuri koskaan vaihda vaatteita, ei pese/hoida rasvauksia yms. Sanoo vaan, että hoida sä kun oot parempi. Jos pitää vauvaa sylissä niin alkaa hetken päästä mankumaan ä, että ota tää kun pitää mennä vessaan tai on nälkä yms. Onko tämä mielestänne oikeasti isänä toimimista tai voiko tällaiselle miehelle ja haistattaa vitut ja sanoa ettei hänellä ole lapseen oikeutta kun ei kerran hoitamaan suostu ?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Hyvässä hengessä? "Mies on palikka", joo-o.
Anteeksi, meni väärin. Sinä olet se palikka. Onko vähän eri asia mitä ulkopuolinen sanoo ja miten ap itse sen ilmaisee? Joo-o.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se mies ei sitten sanonut että ei halua lapsia, kun ei selvästikään halua että lapsi siinä on? Sehän tässä mättää. Olisi sitten rehellisesti sanonut, että hommataan vaan jos äiti hoitaa kaiken. Jos on niin paljon miestä että pystyy siittimensä reikään tökkäämään ja lapsia alulle saattamaan, niin ottakoon vastuun.
Minä tekisin miehelle samaa kuin ap:n mies tekee ap:lle. Että nyt on nälkä ja vessahätä ja mitä näitä on, ja työntäisin vauvan miehen syliin. Ja käynpä tässä kaupassa ja rikkaruohot on kitkemättä, teenpä tässä ruoan jne. Toki hoitaisin omankin osuuden, mutta kylmän viileästi järjestäisin niin että sen miehenkin on yksinkertaisesti hoidettava oma osansa. Talouden työt lisääntyvät vauvan tulon myötä aika radikaalisti, niin kyllä siinä on sylin tarve ja kotitöiden tekemisen tarve itse kullakin. Ei siinä ole silloin mitään "väärää" että pistä vauvan isukin syliin jos on oikeasti hommiakin tehtävänä. Ja samalla tietysti tsempaten ja yrittäen ymmärtää sitä (anteeksi, mutta) palikkaa, että sillä kestää mennä jakeluun että tätä tää nyt on. Hyvässä hengessä ja pottuuntumatta. Ja miettisin samalla omia odotuksia myös, että ovatko ne kohtuullisia. Useinhan se paskin mieli tulee siitä, että rakentelee pilvilinnoja ja todellisuus ei vastaakaan unelmia. Ei ole realistista odottaakaan 100% täydellisyyttä, mutta jos vaikka 80% hyvään suoritukseen tyytyisi niin oma ketutus jäisi vähemmälle. Hyväksyy myös sen, että elämä menee vähän kausittain, ja on niitä parempia ja vähemmän hyviä ajanjaksoja. Tilanne elää ja muuttuu. Tsemppiä tulevaan! :)
No AP:n mies nyt kertoman mukaan on ja niin on valitettavan moni muukin tuore isä. Lusmuilevat koska voivat, esittävät taitamatonta.
Mikä tässä nyt on se logiikka?
Te valitsette ihan itse ne lapsienne isät ja sitten valitatte täällä kun on ns "kakka housussa". :D
Tajuatteko te miten naurettavalle ja järjettömälle tää kuulostaa?
Saamarin kakarat. Lapset tekee lapsia.
Minä olen tuon edellisen viestin kirjoittaja, lapseton nainen. Minä luen täällä tuoreen äidin kokemuksia ja otan kantaa. Ikään kuin juuri tutkimustarkoituksissa.
AP kysyi ihmisten mielipidettä siihen onko hänen miehellään toivoa vai pitäisikö erota. Hän ajattelee lapsensa parasta.
Toisin kuin sinä, minä en tuomitse tai hauku AP:ta, sillä ihmiset (erityisesti rakastuneet) tekee virheitä. Minä koetan osoittaa tukeni hänelle, sillä hänelle on tässä tehty vääryyttä. Jos sinulla ei ole muuta tekemistä kuin ilkkua niin painu tiehesi tästä ketjusta.
AP: jos miehesi ei perusteellisen keskustelun jälkeen ala kantaa vastuutaan hyvin pian minä en tuhlaisi aikaani enempää.
T: vastaavanlaisen miehen tytär
Kuulehan nyt, minä tässä vaan ihmettelen keskenkasvuisten keskinäistä lisääntymistä, mikä on täysin edesvastuutonta.
Niin, ihmettelet, ilkut ja nyt vielä puhuttelet minua alentuvasti kun sait tietää ettei minulla ole lapsia. Toistan: jos sinulla ei ole mitään hyödyllistä tarjottavana painu muualle.
Meilläkin mies on ollut vauvojen kanssa aika arka, mutta sitten isompia lapsia kyllä hoivannut paljonkin. MUTTA tämän vastapainoksi mies on molempien lapsien kohdalla tehnyt esim. kaikki ruoat monta kuukautta synnytyksen jälkeen, jottei minun ole siihen tarvinnut aikaa käyttää, vaan olen voinut imettää rauhassa. Eli pääasia mielestäni on nyt se, että se mies tekee teillä edes jotain hyödyllistä ja osallistuu. Toki kannattaa rohkaista vauvan kanssa olemaan, mutta neljän kk kohdalla ei missään nimessä kannata lähteä suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Sinä makaat tietenkin kotona, ja mies raataa töissä.
Sen jälkeen miehesi pitäisi vielä hyppiä pillisi mukaan, vaikka olet maannut koko päivän kotona?
Tämäkä on teidän miesten kuva pikkuvauvan joitamisesta? Kotona makaamista? Älä viitsi esittää tyhmää!
Millainen mies ei osaa huolehtia omasta jälkikasvustaan?
Minulle ei pieneen mieleenkään tullut, että miestä pitäisi jotenkin opettaa lapsen hoidossa - en itsekään tiennyt yhtään sen enempää kun saatiin esikoinen. Sen osaa, ellei ole ihan idiootti. Ruoki, pidä kuivana, puhtaana ja lähellä.
Kertaakaan en kritisoinut tai kokenut, että minun tapani olisi ollut jotenkin oikeampi. Jotenkin ymmärrän niitä miehiä, joilla lapsen äiti kyttää olan takana ja omii vauvan, sitten kitistään kun toinen "ei osaa".
Mun mies on hoitanut meidän kaikkia vauvoja rakkaudella ihan laitokselta asti. Kannellut öisin ja syöttänyt siinä missä minäkin, työssäkäynnistä huolimatta. Lapset nyt isompana ovat isänsä kanssa yhtä läheisiä kuin minunkin, ja parisuhde on voinut hyvin kaikki nämä vuodet kun ollaan oltu samanarvoisia vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se mies ei sitten sanonut että ei halua lapsia, kun ei selvästikään halua että lapsi siinä on? Sehän tässä mättää. Olisi sitten rehellisesti sanonut, että hommataan vaan jos äiti hoitaa kaiken. Jos on niin paljon miestä että pystyy siittimensä reikään tökkäämään ja lapsia alulle saattamaan, niin ottakoon vastuun.
Minä tekisin miehelle samaa kuin ap:n mies tekee ap:lle. Että nyt on nälkä ja vessahätä ja mitä näitä on, ja työntäisin vauvan miehen syliin. Ja käynpä tässä kaupassa ja rikkaruohot on kitkemättä, teenpä tässä ruoan jne. Toki hoitaisin omankin osuuden, mutta kylmän viileästi järjestäisin niin että sen miehenkin on yksinkertaisesti hoidettava oma osansa. Talouden työt lisääntyvät vauvan tulon myötä aika radikaalisti, niin kyllä siinä on sylin tarve ja kotitöiden tekemisen tarve itse kullakin. Ei siinä ole silloin mitään "väärää" että pistä vauvan isukin syliin jos on oikeasti hommiakin tehtävänä. Ja samalla tietysti tsempaten ja yrittäen ymmärtää sitä (anteeksi, mutta) palikkaa, että sillä kestää mennä jakeluun että tätä tää nyt on. Hyvässä hengessä ja pottuuntumatta. Ja miettisin samalla omia odotuksia myös, että ovatko ne kohtuullisia. Useinhan se paskin mieli tulee siitä, että rakentelee pilvilinnoja ja todellisuus ei vastaakaan unelmia. Ei ole realistista odottaakaan 100% täydellisyyttä, mutta jos vaikka 80% hyvään suoritukseen tyytyisi niin oma ketutus jäisi vähemmälle. Hyväksyy myös sen, että elämä menee vähän kausittain, ja on niitä parempia ja vähemmän hyviä ajanjaksoja. Tilanne elää ja muuttuu. Tsemppiä tulevaan! :)
No AP:n mies nyt kertoman mukaan on ja niin on valitettavan moni muukin tuore isä. Lusmuilevat koska voivat, esittävät taitamatonta.
Mikä tässä nyt on se logiikka?
Te valitsette ihan itse ne lapsienne isät ja sitten valitatte täällä kun on ns "kakka housussa". :D
Tajuatteko te miten naurettavalle ja järjettömälle tää kuulostaa?
Saamarin kakarat. Lapset tekee lapsia.
Minä olen tuon edellisen viestin kirjoittaja, lapseton nainen. Minä luen täällä tuoreen äidin kokemuksia ja otan kantaa. Ikään kuin juuri tutkimustarkoituksissa.
AP kysyi ihmisten mielipidettä siihen onko hänen miehellään toivoa vai pitäisikö erota. Hän ajattelee lapsensa parasta.
Toisin kuin sinä, minä en tuomitse tai hauku AP:ta, sillä ihmiset (erityisesti rakastuneet) tekee virheitä. Minä koetan osoittaa tukeni hänelle, sillä hänelle on tässä tehty vääryyttä. Jos sinulla ei ole muuta tekemistä kuin ilkkua niin painu tiehesi tästä ketjusta.
AP: jos miehesi ei perusteellisen keskustelun jälkeen ala kantaa vastuutaan hyvin pian minä en tuhlaisi aikaani enempää.
T: vastaavanlaisen miehen tytär
Kuulehan nyt, minä tässä vaan ihmettelen keskenkasvuisten keskinäistä lisääntymistä, mikä on täysin edesvastuutonta.
Niin, ihmettelet, ilkut ja nyt vielä puhuttelet minua alentuvasti kun sait tietää ettei minulla ole lapsia. Toistan: jos sinulla ei ole mitään hyödyllistä tarjottavana painu muualle.
Jaa-a. Sinäkö sanot, että on ihan ok hankkia lapsi hetken mielijohteesta, kun on itsekkin vielä täysin lapsi. Sitten erotaan.
Voi saa#tana.
Sinä vedät nyt taas jotain ihan omaa tulkintaa lukemastani lauseesta. Ei tässä ole kyse sinusta, ei tässä ole sinua mollattu yhtään miteenkään.
Kohta kyllä on, jos jatkat tuolla linjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, meni väärin. Sinä olet se palikka. Onko vähän eri asia mitä ulkopuolinen sanoo ja miten ap itse sen ilmaisee? Joo-o.
Tämä ketju on kyllä hieggabilluja täynnä! :D
Hyvin olet osannut jättää alkuperäisen lainauksen viestistä pois että pääset mukamas näpäyttämään. Todellisuudessa lainatussa viestissä puhuttiin "hyvästä hengestä" ja myös "palikaksi" jotakuta miestä tituuleraattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä makaat tietenkin kotona, ja mies raataa töissä.
Sen jälkeen miehesi pitäisi vielä hyppiä pillisi mukaan, vaikka olet maannut koko päivän kotona?
Tämäkä on teidän miesten kuva pikkuvauvan joitamisesta? Kotona makaamista? Älä viitsi esittää tyhmää!
4 kk:n ikäinen vauva nukkuu 16 tuntia päivästä.
Äityli makaa kotona 24 tuntia päivässä.
Miehellä menee helposti töihin työmatkoineen 10 tuntia päivässä.
Mutta kun äitylillä on niin kovin rankkaa.
Marttyroikaa vähän lisää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli isä joka vaihto vaipat ja kylvetti. Kun sisko sai lapsen ja oli kipeänä, lapsen isä alkoi pikkuvauvaksi ja pisti meidän äidin hoitamaan vauvaa kun itse lusmuili jossain. Kun isäni tuli paikalle, jyrähti kerran niin että ikkunat helisi että eikö saa*ana aikuinen mies osaa omaa lastansa hoitaa. Siskon miehen rankaan tuli siltä seisomalta pari senttiä lisää, eikä enää koskaan toistanut temppuaan.
Onneksi olen omalta isältäni saanut esimerkin, että mies ei ole mikään avuton nysvä jota pitää lelliä siihen asti kun jotkut ihme hoivatähdet on oikeassa asennossa, vaan että aikuinen ihminen osaa ihan järjellä pitää ihmisen, lapsensa, hengissä ja puhtaana.
Siinä se.
Wau, sinulla on kyllä isä ollut harvinaista laatua. Hänet kun saisi kloonattua miljoona kertaa.