Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei osallistu vauvan perushoivaan

Vierailija
18.05.2018 |

Olisitteko miehen kanssa joka ei osallistu vauvan 4kk perushoivaan? Ei vaihda vaippoja, ei juuri koskaan vaihda vaatteita, ei pese/hoida rasvauksia yms. Sanoo vaan, että hoida sä kun oot parempi. Jos pitää vauvaa sylissä niin alkaa hetken päästä mankumaan ä, että ota tää kun pitää mennä vessaan tai on nälkä yms. Onko tämä mielestänne oikeasti isänä toimimista tai voiko tällaiselle miehelle ja haistattaa vitut ja sanoa ettei hänellä ole lapseen oikeutta kun ei kerran hoitamaan suostu ?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että harjiittelemalla paranee. Tee itse.

Vierailija
2/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle varmaan vähän vieras olio. 

Äitiys on erilaista. Anna aikaa... Moni mies ei heti tartu toimeen luonnostaan. 

Kyllä se siitä, jos on ihan kunnon mies kuitenkin. Älä painosta kauheasti, heitä vain sivulausessa, että voisi vaihtaa vaipan tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies EI ole nainen eikä äiti. 

Vierailija
4/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin idea siinä on, että lapsen ensinmäinen hoivaaja on nainen. Jokin idea on myös siinä, että isän- ja äidinvaistot on erinlaisia. Äidiltä lapsi oppii hoivan ja emapatia ja isä on se joka kehottaa lasta kasvamaan ja isyys alkaa vasta siitä kun lapsen kanssa voi tehdä jotain konkreettistakin.

Vierailija
5/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kehuisin miestä, että kyllä hän osaa ja on yhtä taitava kuin minä jne, ja häipyisin aina kotoa pariksi tunniksi ja jättäisin miehen selviämään vauvan kanssa. Siinä hän tekemällä oppii ja itseluottamus kasvaa.

Vierailija
6/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei osaa olla äiti.

Vierailija
7/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on se hetki, kun miehestä kasvaa isä tai saat ison miesvauvan. Tsemppaa miestä tekemään äläkä päästä livahtamaan vastuusta.

Vierailija
8/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä kamala, mutta kysyisin mieheltä, että miten hän aikoo selvitä kaksin vauvan kanssa jos minä satun kuolemaan auto-onnettomuudessa. Että nyt on vain pakko opetella, koska kuka tahansa saattaa kuolla koska tahansa. 

Vierailija
9/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan mies ole vauvoja juuri hoidellut, mutta taaperoita ja sitä vanhempia kyllä. Ihan hyvin meillä toiminut.

Vierailija
10/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon sinä annat heille tilaa, että et ole vieressä ohjaamassa ja säätelemässä?

Vierailija
11/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan se lapsen ja isän suhde alkaa muodostua ja lisäksi helpoiten. Harmi, kun kaikki isät eivät tuota ymmärrä, se samassa taloudessa asuminen ei riitä.

Vierailija
12/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä kamala, mutta kysyisin mieheltä, että miten hän aikoo selvitä kaksin vauvan kanssa jos minä satun kuolemaan auto-onnettomuudessa. Että nyt on vain pakko opetella, koska kuka tahansa saattaa kuolla koska tahansa. 

Olen ehkä kamala, kun mies tulee töistä kotiin ja saa syötyä lähden ovesta ulos. Hänen on pakkko opetella kun ei voi muutakaa kun en ole pitämässä koko aikaa kädestä kiinni :D

Vierailija
13/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riitti että mies piti vauvaa sylissä kun katseli telkkaria ja samalla nuuhkutteli vauvan päätä. Vaihtoi kyllä vaippojakin mutta en pitänyt lukua asiasta.

Vierailija
14/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin ne kaksin joksikin aikaa, ajoita siihen kun kakkavaippa on pakko vaihtaa.

Vierailija
15/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin miehelle suoraan, että opettele. Ja että minä en halua yksin perushoivasta vastata. Jos senkin jälkeen, kun olet suoraan sanonut, ettei tilanne ole sinulle ok, mies jatkaa vetkuiluaan, niin on törppö.

Vierailija
16/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologin mielipide.

Vierailija
17/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pois kotoa miehen tullessa töisyä ja jä heifät pärjäämään. Sitten pidennä jaksoja ja lopulta mies voisi olla koti-isänä esim pari kk.

Se on sekä lapsen että miehen oman edun mukaista, että heille tulee hyvät välit. Oma mieheni oli vauvan koti-isänä jopa puoli vuotta ja hän osaa hoitaa kodin js on täysivaltainen aikuinen eikä mieslapsi. Hänellä on läheinen suhde kaikkiin lapsiinsa ja on varmasti siitä valinnastaan ikionnellinen aikanaan kuolinvuoteellaan.

Vierailija
18/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusmies. 

Yleensä miehet kiinnostuvat lapsesta siinä vaiheessa, kun osaa potkaista palloa. Jotkut toki jo ryömimisvaiheessa. Liikkumaton vauva ei herätä vielä varsinaisa isyyden tunteita, vaikka paskaleffoissa näin yritetään uskotella. 

Vierailija
19/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde pois kotoa miehen tullessa töisyä ja jä heifät pärjäämään. Sitten pidennä jaksoja ja lopulta mies voisi olla koti-isänä esim pari kk.

Se on sekä lapsen että miehen oman edun mukaista, että heille tulee hyvät välit. Oma mieheni oli vauvan koti-isänä jopa puoli vuotta ja hän osaa hoitaa kodin js on täysivaltainen aikuinen eikä mieslapsi. Hänellä on läheinen suhde kaikkiin lapsiinsa ja on varmasti siitä valinnastaan ikionnellinen aikanaan kuolinvuoteellaan.

Totuus on kuitenkin se, että äiti on vauvoille tärkeämpi kuin isä. Ei ole mitenkään itsestäänselvää, että on lapselle hyväksi jättää se pääasiallisesti isän hoitoon vauvana.

Vierailija
20/71 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs äiti kertoi kuinka tuli kotiin vauva huusi makuuhuoneessa ja isä oli kuulokkeet korvilla olohuoneessa.

Ketju on lukittu.