Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitaisiinko pitbul -rotu vihdoin kieltää Suomessa? Taas koira kuollut :(

Vierailija
18.05.2018 |

Vapaana pidetty pitbull kävi kiinni pienen Hilppa-villakoiran niskoihin ja retuutti sen hengiltä.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201805182200951521_u0.shtml

Taistelukoirilla ei ole mitään virkaa, tappavat vain säännöllisesti pienempiään.

Kommentit (764)

Vierailija
81/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sekään aina riitä

(testi)

Vierailija
82/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielletään tyhmät koiran omistajat.

90% pitin omistajista on mielenvikaisia ja vastuuttomia. Samaa sarjaa kännissä ajajien kanssa.

Pätemiseen se hankitaan.

Joko siihen että ollaan cooleja kun se räyhää, tai sitten muka "osataan kouluttaa se kiltiksi". Mihin ei ihmisen elinikä riitä.

Mitään käyttötarkoitusta moiselle ei kaupunki-Suomessa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää vihapuhetta....

Vierailija
84/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jsksjs kirjoitti:

Tuskinpa vika oli koirassa vaan remminpäässä omistajassa joka ei osaa kouluttaa koiraansa :(

Halu tuohon tekoon on ihan koirassa itsessään mutta on omistajan vika, että näin pääsi käymään. Tuollaiset koirat ovat psykologialtaan liian huonosti lemmikiksi soveltuvia eikä ole mitään syytä jatkaa rotulinjaa.

Vierailija
85/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna noin 30 ihmistä kuoli Yhdysvalloissa koiran hyökkäyksessä ja ainakin 10 tapauksessa hyökkääjä oli lehtitietojen mukaan pitbull. Huomattava yliedustus siihen nähden, että rotu olisi "ihan kiltti". Osuus on ollut suunnilleen sama aiempina vuosinakin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fatal_dog_attacks_in_the_United_States

Tämä. Hyväksyttyjä koirarotuja on maailmassa googlen mukaan 358. Jotain se kertoo, jos 30 tapauksesta 10 on saman rodun edustajia.

Vierailija
86/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei täällä keskustella Hernesaaren Rannan umpisurkesta, vähättelevästä asenteesta tapausta kohtaan ja pitbullin omistajan törkeästä käytöksestä? Vika on omistajan, jolla on mennyt koiransa kasvatus päin p:tä. Oliko peräti ravintolapäällikkö?

Jos pitbullit olisi kielletty, ei ongelma katoaisi, koska vika on ääliöissä ihmisissä. Tämä samainen omistaja olisi ihan yhtä lailla "kouluttanut" jonkun toisen koirarodun edustajan yhtä arvaamattomaksi ja toisia koiria kohtaan aggressiiviseksi. Hänen käsissään mastiffi, rotikka, dobermanni, saksanpaimenkoira ja sekarotuinenkin olisi pilattu.

Turha vihata koiraa tai koirarotuja, sillä pääsyy on ihmisessä. Välinpitämättömässä ja osaamattomassa omistajassa, joka on lemmikkinsä muokannut käyttäytymishäiriöiseksi.

Vierailija
87/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudelin omistaja on väkivaltaa harjoittava mamma kun piskistään ei mihinkään ole

Vierailija
88/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammer Time kirjoitti:

janne32 kirjoitti:

suositten teille pienten rakkikoirien omistajille, että väistätte muita liikenteessa

koska minun pitbull voittaa helposti nämä pienet piskit

Ja mä suosittelen, että sä väistät minua kun tulen vastaan sua mun pikku puudelin kanssa. Mun taloudessa minä hoidan väkivallan, sitä ei ole ulkoistettu koiralle.

Juu. Ja saat pahoinpitelystä syytteen ja joudut maksumieheksi, joten anna palaa vaan jos se sinut paremmaksi ihmiseksi tekee.

T. Eri

Itseään saa puolustaa.

Ei se niin mustavalkoista ole kuin kuvittelet sen olevan

Ai lähdetäänkö nyt siitä että kaikki puolustoimet ovat laittomia?

Eli anna sitten rahasi seuraavalle vastaantulijalle, pyytämättä, varmuuden vuoksi.

Vierailija
89/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei täällä keskustella Hernesaaren Rannan umpisurkesta, vähättelevästä asenteesta tapausta kohtaan ja pitbullin omistajan törkeästä käytöksestä? Vika on omistajan, jolla on mennyt koiransa kasvatus päin p:tä. Oliko peräti ravintolapäällikkö?

Jos pitbullit olisi kielletty, ei ongelma katoaisi, koska vika on ääliöissä ihmisissä. Tämä samainen omistaja olisi ihan yhtä lailla "kouluttanut" jonkun toisen koirarodun edustajan yhtä arvaamattomaksi ja toisia koiria kohtaan aggressiiviseksi. Hänen käsissään mastiffi, rotikka, dobermanni, saksanpaimenkoira ja sekarotuinenkin olisi pilattu.

Turha vihata koiraa tai koirarotuja, sillä pääsyy on ihmisessä. Välinpitämättömässä ja osaamattomassa omistajassa, joka on lemmikkinsä muokannut käyttäytymishäiriöiseksi.

Tämä 👆

Juuri tuollaiset mätämunat pilaavat kaikkien maineen

Vierailija
90/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ydinaseetkin on täysin turvallisia ja harmittomia, vika on niiden omistajissa eli kaikille vaan omat ydinaseet vapaasti.

Vierailija
91/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vaikka kuinka monta kouluttamatonta koiraa ja yksikään näistä ei tasan tarkkaan ole tappaja tai väkivaltainen. Yksikään näistä ei myöskään ole mikään tappelukoira.

Vierailija
92/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata Facebookista, että aika moni boikotoi Hernesaaren Rantaa. Itsekin aion tehdä samoin.

Vierailija
93/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammer Time kirjoitti:

janne32 kirjoitti:

suositten teille pienten rakkikoirien omistajille, että väistätte muita liikenteessa

Ja mä suosittelen, että sä väistät minua kun tulen vastaan sua mun pikku puudelin kanssa. Mun taloudessa minä hoidan väkivallan, sitä ei ole ulkoistettu koiralle.

Juu. Ja saat pahoinpitelystä syytteen ja joudut maksumieheksi, joten anna palaa vaan jos se sinut paremmaksi ihmiseksi tekee.

T. Eri

Itseään saa puolustaa.

Eli anna sitten rahasi seuraavalle vastaantulijalle, pyytämättä, varmuuden vuoksi.

Kaveri kyllästyi mökilleen murtautujiin ja laittoi karhunraudat ikkunoiden alle sisäpuolelle.

Sai syytteet vaikka omaisuuttaan puolusti kun onneton rosvo sai raudan koipeensa.

Joten itseään puolustamisessakin on rajansa. Hyvällä tuurilla se kääntyy itseäsi vastaan.

Vierailija
94/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tyhmää vedota siihen että omistajassa on vika. Kuinka moni saisi esimerkiksi labbiksesta ihmiselle vaarallisen? En usko että kukaan, edes kädetön ihminen, ellei koiralla ole päässä häikkää. Pitbulleilla ja muilla vastaavilla se tappaminen on veressä. Vaikka olisi osaava omistaja niin silti voi käydä huonosti. On monia muitakin rotuja jotka eivät tule toimeen muiden koirien kanssa tai ovat koira-aggreja, tai vaikka ihmistä kohtaan pidättyväisiä. Ei ne silti tuosta noin vaan hyöki tappomielessä kohti muita koiria/ihmisiä.

Vierailija
95/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vika on siellä taluttimen toisessa päässä!!

Vierailija
96/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka työntekijä sen tappajakoiran omistaja on? Oliko ravintolan hlökuntaa vai töissä alueen rakennustyömaan puolella?

Vierailija
97/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka työntekijä sen tappajakoiran omistaja on? Oliko ravintolan hlökuntaa vai töissä alueen rakennustyömaan puolella?

Ravintolan henkilökuntaa oli.

Vierailija
98/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammer Time kirjoitti:

janne32 kirjoitti:

T. Eri

Itseään saa puolustaa.

Kaveri kyllästyi mökilleen murtautujiin ja laittoi karhunraudat ikkunoiden alle sisäpuolelle.

Sai syytteet vaikka omaisuuttaan puolusti kun onneton rosvo sai raudan koipeensa.

Joten itseään puolustamisessakin on rajansa. Hyvällä tuurilla se kääntyy itseäsi vastaan.

Nyt taidettiin puhua kadulla liikkumisesta.

Vierailija
99/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on arvailuja:

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201805182200952167_u0.shtml

Ehkä jopa ravintolapäällikkö/esimies, mikä selittäisikin sen, että koira on ollut tuolla vapaana. Ei työntekijät yleensä saa tuollaisia vapauksia.

Vierailija
100/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullayllätyksillä niistä hyökkäyskoirista pääsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan