Voitaisiinko pitbul -rotu vihdoin kieltää Suomessa? Taas koira kuollut :(
Vapaana pidetty pitbull kävi kiinni pienen Hilppa-villakoiran niskoihin ja retuutti sen hengiltä.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201805182200951521_u0.shtml
Taistelukoirilla ei ole mitään virkaa, tappavat vain säännöllisesti pienempiään.
Kommentit (764)
Jsksjs kirjoitti:
Tuskinpa vika oli koirassa vaan remminpäässä omistajassa joka ei osaa kouluttaa koiraansa :(
Mitään remmiä ei ollut koska elämäm_koulu
Hammer Time kirjoitti:
janne32 kirjoitti:
suositten teille pienten rakkikoirien omistajille, että väistätte muita liikenteessa
koska minun pitbull voittaa helposti nämä pienet piskit
Ja mä suosittelen, että sä väistät minua kun tulen vastaan sua mun pikku puudelin kanssa. Mun taloudessa minä hoidan väkivallan, sitä ei ole ulkoistettu koiralle.
Juu. Ja saat pahoinpitelystä syytteen ja joudut maksumieheksi, joten anna palaa vaan jos se sinut paremmaksi ihmiseksi tekee.
T. Eri
Poistetussa ketjussa mainittiin nimi, pitikö paikkansa?
Vierailija kirjoitti:
Hammer Time kirjoitti:
janne32 kirjoitti:
suositten teille pienten rakkikoirien omistajille, että väistätte muita liikenteessa
Ja mä suosittelen, että sä väistät minua kun tulen vastaan sua mun pikku puudelin kanssa. Mun taloudessa minä hoidan väkivallan, sitä ei ole ulkoistettu koiralle.
Juu. Ja saat pahoinpitelystä syytteen ja joudut maksumieheksi, joten anna palaa vaan jos se sinut paremmaksi ihmiseksi tekee.
T. Eri
Worth it.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vika ei ole koirissa vaan omistajissa.
Millos viimeksi joku muu rotu on lopullisesti purrut toista hurttaa?
Vierailija kirjoitti:
"Kysymys: Onko pitbull vaarallinen?
Vastaus: Ei ole. Pitbullia ei ole koskaan esimerkiksi jalostettu vahtikoiraksi ihmisiä tai muita eläimiä kohtaan. Pitbulli ei ole mikään harvinainen koirarotu ja silti sen ohi menee purematilastoissa (vaikka ne on suhteutettu rodun yleisyyden mukaan) sellaiset koirarodut kuin kultainennoutaja, saksanpaimenkoira, dalmatialainen, cockerspanieli, yms. Tämä ei tarkoita, että nämä rodut olisivat vaarallisia vaan sitä, että koirat eivät ylipäätänsä ole ihmiskunnalle vaarallisia - eivätkä varsinkaan amerikanpitbullterrierit. SATHY ry. keräsi aikanaan koko maailmasta kaikki tunnetut koira-aiheiset purematilastot (tilastot on nyt saatavilla yksissä kansissa, maksutta) ja tulos oli mykistävä: Minkäänlaista tukea väitteelle amerikanpitbullterrierin vaarallisuudesta ei saa tilastoista tai muistakaan faktoista. Ongelma on pitbullin huono maine, joka ylläpitää itse itseään."
http://www.pitbullyhdistys.fi/FAQ.html
Et yhtään puolueellisempaa lähdettä löytänyt? Ootko koskaan lukenut pedareiden perusteluita ja oikeutuksia haluilleen ja toiminnalleen? Tilastot kertoo kyllä mitkä koirat ovat vaarallisia ja pitbullit yms. ovat kärjessä.
Vierailija kirjoitti:
Hammer Time kirjoitti:
janne32 kirjoitti:
T. Eri
Itseään saa puolustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että JOKA IKINEN KOIRA tulisi pitää kytkettynä ulkona, ellei ole jossakin erämaassa.
Olen ottanut sen linjan, että sanon aina tällaisille omistajille, että toimivat väärin. Pyrin sanomaan sovittelevasti, mutta muutaman kerran olen joutunut räyhäämän omistajalle kunnolla, kun vapaana oleva rakki pyrkii oman, hihnassa olevan koirani päälle. Ottaa päähän aivan tolkuttomasti!Harrastan juoksua. Vapaana kulkevat koirat ovat todellinen ongelma pääkaupunkiseudun lenkkipoluilla. Kun olen sanonut, että koira tulisi pitää kytkettynä, koiranomistaja on yleensä haukkunut minut. Useamman kerran olen lähtenyt pelon vuoksi pois lenkkipolulta.
Voin kuvitella. Omalla koirallani on niin vahva paimennusvietti, että oli työn ja tuskan takana kouluttaa se jättämään nopeasti ohi menevät (juoksijat, pyöräilijät) huomiotta, kun sen vaistot sanoo että perään pitäisi lähteä. Nykyään koulutus on tehnyt tehtävänsä ja osaa kävellä nätisti hihnassa eikä yritä syöksyä noiden perään, mutta en silti IKINÄ pitäisi sitä vapaana lenkkipolulla enkä muuallakaan yleisillä alueilla, se ei vaadi kuin sen yhden kerran kun vietit ottaa vallan ja koulutus unohtuu. Eläin on aina ELÄIN.
Todella ärsyttää nuo välinpitämättömät koiranomistajat, saavat meidät muutkin näyttämään pahalta ja taatusti lisäävät koirapelkoa käytöksellään.
Kauheaa vihapuhetta rotua kohtaan.
Missä on se kuuluisa suvaitsevaisuus? ;)
Ei saa harjoittaa vihapuhetta mammat.
Vierailija kirjoitti:
Poistetussa ketjussa mainittiin nimi, pitikö paikkansa?
Paha sanoa, liian hidas
Vierailija kirjoitti:
Jsksjs kirjoitti:
Tuskinpa vika oli koirassa vaan remminpäässä omistajassa joka ei osaa kouluttaa koiraansa :(
Ihana rotu tuo pitbul, kun vaatii ihan koulutusta siihen, ettei vaan tappaisi ketään.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Jsksjs kirjoitti:
Ihana rotu tuo pitbul, kun vaatii ihan koulutusta siihen, ettei vaan tappaisi ketään.
Eikä sekään aina auta.
Vierailija kirjoitti:
White trash -koirarotu.
100%
Vierailija kirjoitti:
Kielletään tyhmät koiran omistajat.
90% pitin omistajista on mielenvikaisia ja vastuuttomia. Samaa sarjaa kännissä ajajien kanssa.
Viime vuonna noin 30 ihmistä kuoli Yhdysvalloissa koiran hyökkäyksessä ja ainakin 10 tapauksessa hyökkääjä oli lehtitietojen mukaan pitbull. Huomattava yliedustus siihen nähden, että rotu olisi "ihan kiltti". Osuus on ollut suunnilleen sama aiempina vuosinakin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fatal_dog_attacks_in_the_United_States
Mikä ihme tämän palstan sanafilttereitä vaivaa? täysin triviaalitkin kommentit menevät: julkaistaan hyväksynnän jälkeen - jonoon eli roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Jsksjs kirjoitti:
Ihana rotu tuo pitbul, kun vaatii ihan koulutusta siihen, ettei vaan tåppaisi ketään.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammer Time kirjoitti:
janne32 kirjoitti:
T. Eri
Itseään saa puolustaa.
Ei se niin mustavalkoista ole kuin kuvittelet sen olevan
Sitten varmaan keksitään ihan lainsäädännöllisiä keinoja, kennelliitto ei ole viranomainen.