Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitaisiinko pitbul -rotu vihdoin kieltää Suomessa? Taas koira kuollut :(

Vierailija
18.05.2018 |

Vapaana pidetty pitbull kävi kiinni pienen Hilppa-villakoiran niskoihin ja retuutti sen hengiltä.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201805182200951521_u0.shtml

Taistelukoirilla ei ole mitään virkaa, tappavat vain säännöllisesti pienempiään.

Kommentit (764)

Vierailija
61/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeesti jaksaa tehdä näitä aloituksia loputtomiin?

Ja ei Suomi rotuja kiellä. Eikä valvo.

Tanskakin kielsi.

Mutta jo siellä olemassa koirat ovat hengissä. Eikä niitä vain enää rekata mihinkään. Näin luin jostain taannoin. Eräskin omistaja sai tanskanmaalla pitää dogonsa, koska kansalaisaloite joka vastusti koiran lopetusta tai karkotusta meni läpi. Että sellaista.

Se siitä kiellosta. Ei tule toimimaan. Jo Suomen Kennelliitto on sitä mieltä ettei rotuja tulla kieltämään vaikka se kuinka on joidenkin märkä uni.

Sitten varmaan keksitään ihan lainsäädännöllisiä keinoja, kennelliitto ei ole viranomainen.

Vierailija
62/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jsksjs kirjoitti:

Tuskinpa vika oli koirassa vaan remminpäässä omistajassa joka ei osaa kouluttaa koiraansa :(

Mitään remmiä ei ollut koska elämäm_koulu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammer Time kirjoitti:

janne32 kirjoitti:

suositten teille pienten rakkikoirien omistajille, että väistätte muita liikenteessa

koska minun pitbull voittaa helposti nämä pienet piskit

Ja mä suosittelen, että sä väistät minua kun tulen vastaan sua mun pikku puudelin kanssa. Mun taloudessa minä hoidan väkivallan, sitä ei ole ulkoistettu koiralle.

Juu. Ja saat pahoinpitelystä syytteen ja joudut maksumieheksi, joten anna palaa vaan jos se sinut paremmaksi ihmiseksi tekee.

T. Eri

Vierailija
64/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetussa ketjussa mainittiin nimi, pitikö paikkansa?

Vierailija
65/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammer Time kirjoitti:

janne32 kirjoitti:

suositten teille pienten rakkikoirien omistajille, että väistätte muita liikenteessa

Ja mä suosittelen, että sä väistät minua kun tulen vastaan sua mun pikku puudelin kanssa. Mun taloudessa minä hoidan väkivallan, sitä ei ole ulkoistettu koiralle.

Juu. Ja saat pahoinpitelystä syytteen ja joudut maksumieheksi, joten anna palaa vaan jos se sinut paremmaksi ihmiseksi tekee.

T. Eri

Worth it.

T. Eri

Vierailija
66/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole koirissa vaan omistajissa.

Millos viimeksi joku muu rotu on lopullisesti purrut toista hurttaa?

Vierailija
67/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kysymys: Onko pitbull vaarallinen?

Vastaus: Ei ole. Pitbullia ei ole koskaan esimerkiksi jalostettu vahtikoiraksi ihmisiä tai muita eläimiä kohtaan. Pitbulli ei ole mikään harvinainen koirarotu ja silti sen ohi menee purematilastoissa (vaikka ne on suhteutettu rodun yleisyyden mukaan) sellaiset koirarodut kuin kultainennoutaja, saksanpaimenkoira, dalmatialainen, cockerspanieli, yms. Tämä ei tarkoita, että nämä rodut olisivat vaarallisia vaan sitä, että koirat eivät ylipäätänsä ole ihmiskunnalle vaarallisia - eivätkä varsinkaan amerikanpitbullterrierit. SATHY ry. keräsi aikanaan koko maailmasta kaikki tunnetut koira-aiheiset purematilastot (tilastot on nyt saatavilla yksissä kansissa, maksutta) ja tulos oli mykistävä: Minkäänlaista tukea väitteelle amerikanpitbullterrierin vaarallisuudesta ei saa tilastoista tai muistakaan faktoista. Ongelma on pitbullin huono maine, joka ylläpitää itse itseään."

http://www.pitbullyhdistys.fi/FAQ.html

Et yhtään puolueellisempaa lähdettä löytänyt? Ootko koskaan lukenut pedareiden perusteluita ja oikeutuksia haluilleen ja toiminnalleen? Tilastot kertoo kyllä mitkä koirat ovat vaarallisia ja pitbullit yms. ovat kärjessä.

Vierailija
68/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammer Time kirjoitti:

janne32 kirjoitti:

T. Eri

Itseään saa puolustaa.

Vierailija
69/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että JOKA IKINEN KOIRA tulisi pitää kytkettynä ulkona, ellei ole jossakin erämaassa.

Olen ottanut sen linjan, että sanon aina tällaisille omistajille, että toimivat väärin. Pyrin sanomaan sovittelevasti, mutta muutaman kerran olen joutunut räyhäämän omistajalle kunnolla, kun vapaana oleva rakki pyrkii oman, hihnassa olevan koirani päälle. Ottaa päähän aivan tolkuttomasti!

Harrastan juoksua. Vapaana kulkevat koirat ovat todellinen ongelma pääkaupunkiseudun lenkkipoluilla. Kun olen sanonut, että koira tulisi pitää kytkettynä, koiranomistaja on yleensä haukkunut minut. Useamman kerran olen lähtenyt pelon vuoksi pois lenkkipolulta.

Voin kuvitella. Omalla koirallani on niin vahva paimennusvietti, että oli työn ja tuskan takana kouluttaa se jättämään nopeasti ohi menevät (juoksijat, pyöräilijät) huomiotta, kun sen vaistot sanoo että perään pitäisi lähteä. Nykyään koulutus on tehnyt tehtävänsä ja osaa kävellä nätisti hihnassa eikä yritä syöksyä noiden perään, mutta en silti IKINÄ pitäisi sitä vapaana lenkkipolulla enkä muuallakaan yleisillä alueilla, se ei vaadi kuin sen yhden kerran kun vietit ottaa vallan ja koulutus unohtuu. Eläin on aina ELÄIN. 

Todella ärsyttää nuo välinpitämättömät koiranomistajat, saavat meidät muutkin näyttämään pahalta ja taatusti lisäävät koirapelkoa käytöksellään.

Vierailija
70/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

White trash -koirarotu.

Vierailija
71/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa vihapuhetta rotua kohtaan.

Missä on se kuuluisa suvaitsevaisuus? ;)

Ei saa harjoittaa vihapuhetta mammat.

Vierailija
72/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistetussa ketjussa mainittiin nimi, pitikö paikkansa?

Paha sanoa, liian hidas

Vierailija
73/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jsksjs kirjoitti:

Tuskinpa vika oli koirassa vaan remminpäässä omistajassa joka ei osaa kouluttaa koiraansa :(

Ihana rotu tuo pitbul, kun vaatii ihan koulutusta siihen, ettei vaan tappaisi ketään.

Tämä.

Vierailija
74/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jsksjs kirjoitti:

Ihana rotu tuo pitbul, kun vaatii ihan koulutusta siihen, ettei vaan tappaisi ketään.

Eikä sekään aina auta.

Vierailija
75/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

White trash -koirarotu.

100%

Vierailija
76/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielletään tyhmät koiran omistajat.

90% pitin omistajista on mielenvikaisia ja vastuuttomia. Samaa sarjaa kännissä ajajien kanssa.

Vierailija
77/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna noin 30 ihmistä kuoli Yhdysvalloissa koiran hyökkäyksessä ja ainakin 10 tapauksessa hyökkääjä oli lehtitietojen mukaan pitbull. Huomattava yliedustus siihen nähden, että rotu olisi "ihan kiltti". Osuus on ollut suunnilleen sama aiempina vuosinakin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fatal_dog_attacks_in_the_United_States

Vierailija
78/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tämän palstan sanafilttereitä vaivaa? täysin triviaalitkin kommentit menevät: julkaistaan hyväksynnän jälkeen - jonoon eli roskikseen.

Vierailija
79/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jsksjs kirjoitti:

Ihana rotu tuo pitbul, kun vaatii ihan koulutusta siihen, ettei vaan tåppaisi ketään.

Tämä.

Vierailija
80/764 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammer Time kirjoitti:

janne32 kirjoitti:

T. Eri

Itseään saa puolustaa.

Ei se niin mustavalkoista ole kuin kuvittelet sen olevan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän