Rahan pummaajat Helsingin keskustassa
Alkaa vähitellen ärsyttää, kun aseman läpi ei pääse kulkemaan ilman että joku lähtee perään aggressiivisesti tai muka-säälittävästi pummimaan rahaa.
EU-turistit yliedustettuina, mutta yksi suomalainen täti pummii myös päivittäin. Tuntuu että pitäisi maksaa jotain tullimaksua suunnilleen että pääsee steissin ohi.
Ja mua ei haittaa kohtelias pummaaminen, olen heittänyt kolikon jos toisenkin ja jopa setelin kun joku on kohteliaasti tullut kysymään että ”päivää, olisiko sulla antaa joku kolikko kahviin / kaljaan / maitopurkkiin” , eikä leikkinyt säälittävää tai käyttäytynyt pelottavasti.
Hatuttaa ihan sikana sellainen syyllistävä / manipuloiva tai agressiivinen rahan ”pyytäminen”.
Kiitos kun sain avautua!
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Kerjäläiset ovat lähes kokonaan kadonneet Helsingistä. Kun tosi harvalla on enää käteistä ei kannata kerjätä.
MobilePay on nykyaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa ne roikkuu lippuautomaateilla ja häiritsee ostajia ja sit vaatii avusta rahaa. Suutuin todella yhdelle viime kesänä niin että pötki pakoon
oikea ratkaisu, olisit vielä hakannut sen paskiaisen, t: mies 61 vee
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: älkää ottako katsekontaktia, älkää vastatko mitään vaikka puhuvat teille ja jos tulevat liian lähelle niin tönäiskää kauemmas. Näin minä teen.
miksi pitää tönäistä? Fiksumpaa potkaista, tekee kipeämpää, t: mies 61 vee
Joskus aikoinaan yhdelle juopolle annoin pari euroa. Parille vakio pummille en kun tiesin että pelaavat ne heti, ovat nyt jo kuolleet. Nyt en ole tavannut kaupungissamme rahan pummaajia.
Vierailija kirjoitti:
Parille vakio pummille en kun tiesin että pelaavat ne heti, ovat nyt jo kuolleet.
Hyvä, että kuoli.
Voin antaa kolikoita esim kantasuomalaiselle katusoittajalle. Jos musiikki miellyttää. Tai selvästi vammaiselle kantasuomalaiselle.
Ihan te itse ootte äänestäneet sellaisia valopäitä jotka ovat ottaneet näitä suomeen
Mää asun Tampereella ja ärsyttää kans suunnattomasti. Olen pienituloinen työtön ja valehtelen että ei ole käteistä vaikka oliskin. Kerran annoin jollekin luuserinnäköiselle pari kolikkoa aamupalaa varten ja sit näin sen kohta kaupassa ja se sen "aamupala" oli kaljaa..
Kerjäläiset ovat lähes kokonaan kadonneet Helsingistä. Kun tosi harvalla on enää käteistä ei kannata kerjätä.