Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahan pummaajat Helsingin keskustassa

Vierailija
17.05.2018 |

Alkaa vähitellen ärsyttää, kun aseman läpi ei pääse kulkemaan ilman että joku lähtee perään aggressiivisesti tai muka-säälittävästi pummimaan rahaa.

EU-turistit yliedustettuina, mutta yksi suomalainen täti pummii myös päivittäin. Tuntuu että pitäisi maksaa jotain tullimaksua suunnilleen että pääsee steissin ohi.

Ja mua ei haittaa kohtelias pummaaminen, olen heittänyt kolikon jos toisenkin ja jopa setelin kun joku on kohteliaasti tullut kysymään että ”päivää, olisiko sulla antaa joku kolikko kahviin / kaljaan / maitopurkkiin” , eikä leikkinyt säälittävää tai käyttäytynyt pelottavasti.

Hatuttaa ihan sikana sellainen syyllistävä / manipuloiva tai agressiivinen rahan ”pyytäminen”.

Kiitos kun sain avautua!

Kommentit (309)

Vierailija
1/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni pelaa joskus kolikkoautomaatteja huvikseen. Helsingin keskustan Pelaamo. Siellä on aina joku kärkkymässä että voittaako, ja jos voittaa niin alkaa armoton pummaaminen, ihan kuin olisi jotenkin oikeutettu osinkoon koska katsoi pelaamista.

Vierailija
2/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ärsytti minuakin, kun oli töissä keskustassa ja kotiin päästäkseni piti mennä joko bussiin Elielin aukiolla tai sitten junaan. Jokapäiväisenä amok-juoksun suorittajana noiden kerjäläisten ohi pääseminen vaati nopeutta ja ketteryyttä. Väkisin tuli mieleen joka kerta, etteikö nyt prkl riitä, että maksan HSL:n matkalipun (ei ihan halpaa sekään) kun noille kerjäläisillekin pitäisi antaa rahaa kotiin selviytyäkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen edessä on myös nykyään ulkom. naisia pyytämässä ruokaa. Jos erehdyt lupaamaan, niin muija tunkee kauppaan mukaan ja yrittää maksattaa ainakin 50€ ostokset siidereineen ja sisäfilepihveineen.

Hyvä Helsinki!

Vierailija
4/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ajatellut että alan pitää laukussa jotain suklaapatukoita. Annan sitten niitä jos jollain on niin kova nälkä että pitää vaatimalla vaatia rahaa.

Vierailija
5/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en anna kohteliaillekaan, mutta ohje teille.

Nostakaa avonainen kämmen eteenne osoittaen sillä kohti kysyjää ja katsokaa silmiin, kun sanotte ei.  Jos on agressiivinen, niin käsi on jo suojana ja poistutte tilanteesta sitten takaperin kävellen ja käytte ilmottamassa vartioille tai teette valituksen, kun tukkivat kulkuväylät.

Vierailija
6/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kenenkään kaljoihin myöskään antaisi rahaa. Todellakaan.

Vierailija
7/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni pelaa joskus kolikkoautomaatteja huvikseen. Helsingin keskustan Pelaamo. Siellä on aina joku kärkkymässä että voittaako, ja jos voittaa niin alkaa armoton pummaaminen, ihan kuin olisi jotenkin oikeutettu osinkoon koska katsoi pelaamista.

Tyhmä ukko, pelaisi pankkikortilla!

Vierailija
8/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken huippu oli, kun kerjäläisnainen räkäisi minua kasvoille, kun en ostanut tyrkyttämäänsä nuupahtanutta ruusua.

Vierailija
9/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken huippu oli, kun kerjäläisnainen räkäisi minua kasvoille, kun en ostanut tyrkyttämäänsä nuupahtanutta ruusua.

Oikeesti? Missä tää tapahtui?

Vierailija
10/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä ukko, pelaisi pankkikortilla!

Se tunkee sinne masiinaan vaan taskunpohjalla pyörivät hilut.

Vierailija
11/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kenenkään kaljoihin myöskään antaisi rahaa. Todellakaan.

Kyllä mä voin joskus antaa jos kiltisti pyydetään.

Vierailija
12/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asematunnelin portaikon alapuolella ei vissiin saa enää myydä iso numeroa? Siellä oli aikaisemmin aina r0maniporukkaa tukkimassa reittiä, mut nykyään ei enää ole.

Vierailija
13/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä ne feissarit!

Vierailija
14/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt kymmenisen vuotta Helsingissä niin, että kuljen päivittäin rautatieaseman läpi pahimpaan ruuhka-aikaan. Varmasti rahan pummsajia on, mutta minua eivät ole häirinneet. En ota katsekontaktia kenenkään kanssa enkä todellakaan jää kuuntelemaan tilitystä. Mua ei haittaa, jos ajattelevat, että olen tyly. Kukaan ei ole lähtenyt koskaan perään eikä huuteluakaan kuulu. Tv. 45v espoolaisrouva.

Vierailija
15/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt kymmenisen vuotta Helsingissä niin, että kuljen päivittäin rautatieaseman läpi pahimpaan ruuhka-aikaan. Varmasti rahan pummsajia on, mutta minua eivät ole häirinneet. En ota katsekontaktia kenenkään kanssa enkä todellakaan jää kuuntelemaan tilitystä. Mua ei haittaa, jos ajattelevat, että olen tyly. Kukaan ei ole lähtenyt koskaan perään eikä huuteluakaan kuulu. Tv. 45v espoolaisrouva.

No, onnea vaan sinulle.

Vierailija
16/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa on niin mukava kävellä, kun kerjäläiset puuttuu! Miksei voida kieltää kokonaan kerjäämistä. Ei olisi mitään asiaa tulla Suomeen. Tietty varkauksia ei tällä kiellolla estetä. Siistisi varmasti kaikenlaista rikollisuuttakin.

Vierailija
17/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallinnassa on niin mukava kävellä, kun kerjäläiset puuttuu! Miksei voida kieltää kokonaan kerjäämistä. Ei olisi mitään asiaa tulla Suomeen. Tietty varkauksia ei tällä kiellolla estetä. Siistisi varmasti kaikenlaista rikollisuuttakin.

Ja tää oli vielä 10 vuotta sitten päinvastoin. Tallinnassa pummit oikein parveili ympärillä ja Hki:ssä sai olla rauhassa.

Vierailija
18/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseman seudulla noin 35v nainen ja mies pummaa rahaa. Millon tarvii junalippua poriin, millon on lompakko varastettu, millon tarvis rahaa lääkkeisiin jne. Monta kertaa viikossa tämä toistuu, ne naamat on jo tuttuja.

Romanikerjäläiset on jo oma lukunsa, nyös feissarit rasittaa. Hitto et on yks labyrintti aina kulkee päivittäiset työmatkat ettei törmää yhteenkään rahanvinkujaan.

Autan kyllä mielellään jos oikea hätä on jollain ja yleensä sen kyllä tunnistaa.

Vierailija
19/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aseman seudulla noin 35v nainen ja mies pummaa rahaa. Millon tarvii junalippua poriin, millon on lompakko varastettu, millon tarvis rahaa lääkkeisiin jne. Monta kertaa viikossa tämä toistuu, ne naamat on jo tuttuja.

Romanikerjäläiset on jo oma lukunsa, nyös feissarit rasittaa. Hitto et on yks labyrintti aina kulkee päivittäiset työmatkat ettei törmää yhteenkään rahanvinkujaan.

Autan kyllä mielellään jos oikea hätä on jollain ja yleensä sen kyllä tunnistaa.

Joo, oon toiselle heistä heittänyt joskus rahaa, mutta toista kertaa en enää, kun sama tyyppi oli taas pyytämässä. Sanoin ettei mee läpi enää toistamiseen.

Vierailija
20/309 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, varsinkin perjantaisin toi muija pyörii asemalaiturien lähtöpäässä pummaamassa "junalippuun". Sitten esittää  helvetin loukkaantunutta, kun "kukaan ei auta". Kiree narkki.