Saako lapseni tulla teille syömään?
Kommentit (27)
Miksei sun lapsi saa tulla teille syömään?
Teistä pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus. On vanhemman velvollisuus ruokkia lapsensa.
Olisi mukavampaa mennä kaverin luokse ja säästyisihän siinä vähän rahaakin. Siksi.
ap
Jos lapsesi ei saa tulla teille syömään, niin ilman muuta on tervetullut meille. Tosin meillä on tarjolla liharuokaa, ei sovi vegaanilapsille. Allergioitakaan en ota huomioon kuin silloin, kun lapsi on kutsuttu syömään.
Omat lapset ei saa syödä kavereilla.
On minulla ruokaa omalle lapselle, mutta ei toisten.
ap
Jos asiasta on sovittu etukäteen niin kyllä, muuten ei
Joskus ehkä saisi. Meillä nyt ei ole usein tarjota mitään. Oletko siis kypsynyt siihen että tarjoat toisille lapsille, mutta heillä ei tarjota sinun lapsellesi?
Vierailija kirjoitti:
On minulla ruokaa omalle lapselle, mutta ei toisten.
ap
Hyvä antaa vähästäkin, paha ei paljostakaan. Jaan kyllä lapsellesi kalapuikkoni ja nuudelini.
Olen sanonut lapselle, että menee koulun jälkeen sille kaverille, joka tarjoaa. Ajattelin jatkaa näin hyväksi havaitulla tavalla. Lapsikin tykkää, kun saa vaihtelua. Meillä kun ei ole hintavia herkkuja ja välipaloja, vaan syödään päivästä toiseen samoja edullisia ruokia.
ap
Meillä kutsutaan kaikki paikalla olevat yhteiseen ruokapöytään, myös lapsesi.
Meillä allergioiden takia ruoka aina gluteenitonta, maidotonta, kanamunatonta jne.
Jos lapsilla on kavereita kylässä ruoka aikaan niin usein tarjoan ruokaa vieraillekin lapsille jos ruoka on tyyliin perunamuusia ja lihapullia. Jos ruokana gluteenitonta spagettia, jauhelihaa ja kaurakermaviili tyylinen kastike niin silloin en yleensä pyydä vieraita lapsia syömään koska todennäköisesti ruoka heille niin outoa etteivät tykkäisi ja omille on kurjaa kun jotkut kaverit on välillä sanoneet yäk onpa pahaa (juu eivät enää juurikaan käy ja heille entarjoa enää toista kertaa). Joo onhan se erilaista mutta kun allergioiden takia rajoituksia on paljon niin tosi kurjaa jos se ruoka haukutaan kun tavallista ei voi syödä.
Niin ja omat eivät syö muilla juuri koskaan koska ei tarjota, tai eivät uskalla kun eivät ole varmoja onko ruoka sopivaa. Joskus syövät kavereilla banaania, leipää ym mistä tietävät itse että on sopivaa.
Kaikki jotka ovat ruoka-aikaan meillä saavat ruuan
Vierailija kirjoitti:
Meille ei saa, mutta saako silti teille?
Silloin kun pojalla on ruoka-aika niin saa tulla kaverix.
Tahtoisin tietää enemmän siitä, että saako teillä syödä koulun jälkeen välipalaa? Kouluruoasta jää nälkä ja ehdin laittamaan ruokaa vasta noin klo 18. Meille ei saa kutsua lapsia syömään välipalaakaan.
ap
Sinäkin saat meillä ruoan jos olet ruoka-aikaan kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Tahtoisin tietää enemmän siitä, että saako teillä syödä koulun jälkeen välipalaa? Kouluruoasta jää nälkä ja ehdin laittamaan ruokaa vasta noin klo 18. Meille ei saa kutsua lapsia syömään välipalaakaan.
ap
Kyllä olemme opettaneet lapsillemme peruskäytöstavat, että vieraille tarjotaan joko välipalaa tai ruokaa. Entä, kun sinulle tulee vieraita? Jäävätkö hekin ilman?
Lapseni ei kutsu vieraita kovin usein, koska meillä ei tarjota. Tahdomme säästää rahamme muuhun. Olisi noloa tai vaikeaa tarjota jotain edullista, kuten puuroa. Lapsi ei tee sitä itse. Enkä olisi valvomassa mitä söisivät, joten voisivat syödä jotain, minkä tahdon ehdottomasti säästää myöhemmäksi., kuten yogurttia, mehua tai juustoa. Meillä jaetaan litra yogurttia aina tasan, joten kenen osuuden vieras sitten söisi?
ap
Vierailija kirjoitti:
Lapseni ei kutsu vieraita kovin usein, koska meillä ei tarjota. Tahdomme säästää rahamme muuhun. Olisi noloa tai vaikeaa tarjota jotain edullista, kuten puuroa. Lapsi ei tee sitä itse. Enkä olisi valvomassa mitä söisivät, joten voisivat syödä jotain, minkä tahdon ehdottomasti säästää myöhemmäksi., kuten yogurttia, mehua tai juustoa. Meillä jaetaan litra yogurttia aina tasan, joten kenen osuuden vieras sitten söisi?
ap
Sinun?
Ruoki itse lapsesi.