Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää, kun niin harva nainen tietää kanadalaisen, Rush-nimisen laulu- ja tanssiorkesterin

Vierailija
17.05.2018 |

Yritä siinä nyt sitten small talkia, kun ei voi puhua R40-kiertueesta, Neil Peartin terveydestä tai biisien nerokkaista sanoituksista.

Muille sivistymättömille moukille esimerkki loistavasta Rushin biisistä:

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostava aihe siinä mielessä, (ja oikeastaan ainoastaan siinä mielessä), että pitävätkö miehet tyypillisemmin monimutkaisesta musiikista kuin naiset? Korostan sanaa tyypillisemmin. Kommentteja etenkin naisilta jotka (lähes itseisarvoisesti) rakastavat monimutkaista musiikkia? Monimutkaisuuden saa itse määritellä.

Enpä oikein tiedä - minä olen viiskymppinen nainen, ja tykkään monenlaisesta musiikista. Rush, Meat Loaf, Alan Parsons, Pink Floyd - mitä niitä nyt olisi oikein moniuloitteisia. Tykkään myös oikein raskaasta mätöstä - Tuska on aivan ehdoton menopaikka tänä kesänä, siellä kun on Gojira, Ihsahn, Arch Enemy ja Mesuggah.

Mä luulen, että ihmiset tykkää tyypillisesti hyvin monenlaisesta musiikista.

Ehdottomasti ihmiset tykkäävät hyvin monenlaisesta. Ja erot ovat suurempia yksilöiden välillä kuin ryhmien välillä.

Viitteitä siitä, että sukupuolien välillä voisi olla kuitenkin tilastollista eroavuutta muusikkimieltymysten kannalta voisi puoltaa se, että on objektiivisesti tutkittu musiikin yksinkertaistuneen viime vuosikymmenien aikana ja samaan aikaan ainakaan konserttiyleisö ei ole miehistynyt vaan pikemmin päinvastoin musiikkitapahtumat houkuttelevat yhä enemmän nimenomaan naisia.

Vierailija
42/54 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Signals taisi olla viimeisin levy, jonka ostin. Rush muuttui myöhemmin hengettömäksi ja progekikkailut hukkuivat massiivisen syntikkamaton alle.

Neil Peart on hämmästyttävän hyvä rumpali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pariskunnan musiikkimaun ei edes tarvitse olla samankaltainen. Naimisissa ollaan oltu jo 22 vuotta ja musiikkimaku ei ihan kohtaa. Mutta me emme olekaan niin ehdottomia kuin ap, jonka mielestä hänen makunsa on se ainoa oikea... Tosin meillä on muutakin elämää kuin se musiikki.

Vierailija
44/54 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puredrive kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mun kuplassa kyllä tietää. Tosin Rush on paskaa.

T: N41

Jos Rush on "paskaa", et tajua musiikin päälle oikeasti yhtään mitään.

Heh. Hienosti argumentoitu, ottaen huomioon että puhutaan makuasioista. Olisko tässä oikea syy naisongelmiisi? 

"Rush on paskaa" on myös todella hienoa argumentointia. Suorastaan häikäisevää sanojen käyttöä.

On eri asia sanoa musiikista, että se on paskaa kuin sanoa ihmisestä, että hän ei tajua musiikista mitään. Ymmärrätkö eron? 

Musiikki on elämä myös meidän perheessä, mutta silti Rush on paskaa. Alkaa alle minuutissa ärsyttää.

Jos alkaa alle minuutissa ärsyttää niin kertoo paljon musiikkiharrastuksestasi. Tarttuvia kertakäyttökertsejä sisältävä poppipaska on sua varten (rakastat varmaan euroviisuja). Paras ja aikaa kestävin musiikki, josta saa oikeita taidekokemuksia, avautuu vasta monen kuuntelukerran jälkeen...

Eli siis ne uushitit joita kaupallinen radio soittaa soittolistoillaan pari kolme kertaa tunnissa on tuon määritelmän mukaan sitä parasta mahdollista musiikkia kun kansa kiinnostuu niistä vasta noin kymmenen kuuntelun jälkeen?

Sanoisin että jos tarvitset 10 kuuntelukertaa ennen kuin kappale avautuu niin joko et ole kovinkaan monipuolisesti musikaalinen tai sitten kappale on soopaa. 

Vierailija
45/54 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut tuota että pitää puhua musiikista. Itse kuuntelen kyllä paljonkin eri tyylilajien musiikkia ja olen itsekin soittanut paria soitinta vuosia, nautin keikoilla käymisestä jne. Mutta miksi siitä pitäisi keskustella? En tod jaksa jutella jonkun bändin jäsenistä tai biiseistä. Moni biisi herättää henkilökohtaisia tuntoja ja niitä en edes halua jakaa. Teknisistä seikoista taas ei kiinnosta jutella.

Jotenkin nämä "musiikki on elämäni" -tyypit vaikuttavat teini-ikään jämähtäneiltä.

Vierailija
46/54 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 80-luvulla oli tärkeää että kavereilla ja potentiaalisella seurustelukumppanilla oli sama maku musiikin, kirjallisuuden ja leffojen suhteen. Olin silloin teini. Vaikea ymmärtää että joku on jäänyt tuolle asteelle aikuisiällä. Voi tosiaan olla ettei ap:n naisongelmat johdu rushista.

Vierailija
47/54 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus 80-luvulla oli tärkeää että kavereilla ja potentiaalisella seurustelukumppanilla oli sama maku musiikin, kirjallisuuden ja leffojen suhteen. Olin silloin teini. Vaikea ymmärtää että joku on jäänyt tuolle asteelle aikuisiällä. Voi tosiaan olla ettei ap:n naisongelmat johdu rushista.

Tämä nyt ei kerro muusta kuin siitä, että sulle henk.koht. musiikki ei ole tärkeä asia. Ihmisillä on erilaisia mielenkiinnonkohteita. Joillekin musiikki on iso osa elämää. Esim. itse en kestäisi, jos mies kuuntelisi heviä. Meillä kun päivittäin kuunnellaan musiikkia (molemmat) ja myös melkein päivittäin keskustellaan siitä. Yli nelikymppisiä, aikuisia ihmisiä ja ruuhkavuosissa ollaan. Ei mitään teinejä käytökseltämme saati ajatuksiltamme.

T: Se, jonka mielestä Rush on paskaa

Vierailija
48/54 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kyllä mitään tanssi.

Kyllähän Alex ainakin välillä tanssahteli siinä soittamisen ohella :D

Mutta ap jos haluat keskustella esim. tuosta kiertueesta tai Neilin terveydestä(?) niin mikset voi tehdä sitä netissä? Varmasti löytyis juttukavereita vaikka kuinka paljon. Mikä pakko niistä on small talkata ihmisten kanssa jotka ei ko. jutuista tiedä/välitä?

Vierailija
49/54 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Tykkään. Mieskin tietää. Tykkään.

Ehkä ihmiset, joille musiikki on iso osa elämää, on jo viety...? No ei kai, vitsi vitsi. Onnea matkaan!

Vierailija
50/54 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei kerro muusta kuin siitä, että sulle henk.koht. musiikki ei ole tärkeä asia. Ihmisillä on erilaisia mielenkiinnonkohteita. Joillekin musiikki on iso osa elämää. Esim. itse en kestäisi, jos mies kuuntelisi heviä. Meillä kun päivittäin kuunnellaan musiikkia (molemmat) ja myös melkein päivittäin keskustellaan siitä. Yli nelikymppisiä, aikuisia ihmisiä ja ruuhkavuosissa ollaan. Ei mitään teinejä käytökseltämme saati ajatuksiltamme.

T: Se, jonka mielestä Rush on paskaa

No toivottavasti kummankaan maku ei sitten muutu tai kehity vuosien varrella, tai toinen löydä jotain uutta musiikkia. Teillehän tulis ero.

Vierailija
51/54 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mun kuplassa kyllä tietää. Tosin Rush on paskaa.

T: N41

Jos Rush on "paskaa", et tajua musiikin päälle oikeasti yhtään mitään.

Heh. Hienosti argumentoitu, ottaen huomioon että puhutaan makuasioista. Olisko tässä oikea syy naisongelmiisi? 

Musiikista voi puhua makuasiana. Yleensä ne puhuu, jotka kuuntelee mitä sattuu radiossa soimaan.

Mutta ne, joille musiikki on helvetisti enemmän, voi väitellä siitä. Siinä kohtaa ei ole kyse makuasioista, jos ymmärtää syvemmin musiikkia. Jokin voi olla oikein hyvin tehty. On äärettömän taitavasti ja nerokkaasti sävellettyä musiikkia, otetaan vaikka Beethoven. Se ei ole paskaa VAIKKA ei jostain syystä ole oman maun mukainen.

En osaa selittää. Kyllä te tiijätte, jotka tiijätte.

Vierailija
52/54 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rush on ihan jees bändi (tanssi- ja lauluorkesteri :D), tykkään progesta.

Vierailija
53/54 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa niiden konsertin, kun sain ilmaisen lipun. Nukahdin kesken jonkun ylipitkän soolon. Kaveri fiiliksissä yritti tökkiä hereille. Heräsin sitten jossain konsertin loppupuolella helvetinmoiseen paukkeeseen, kun ilmeisesti jotain esityksen kliimaksikohtaa piti tehostaa pyrotekniikalla ja muilla pommeilla.

Olihan se konsertti kertakokemus, mutta ensi kerralla lahjoitan lipun jollekin muulle. Ei minun kamaa. Yleisö näytti olevan enimmäkseen yli 50-vuotiaita insinöörin tai peruskoulunopettajan näköisiä miehiä.

Vierailija
54/54 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyky moukkanaiset tunne edes neil youngia tai pink floydia saati progea. Se on cheekkis tai muu apina vain