Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tiedän, etten ole oikeasti vain todella yksinkertainen ja tyhmä?

Vierailija
16.05.2018 |

Kysymys otsikossa. Ennen pidin itseäni normaaliälyisenä, nykyisin kyseenalaistan älykkyyttäni reilusti. Onpa masentavaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi ettei tiiä

Vierailija
2/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista kannata miettiä vaan mennä ja elää vaan. Tehdä parhaansa niillä kyvyillä mitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tapahtuman vuoksi olet muuttanut käsitystä itsestäsi?

Vierailija
4/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että osaa arvoida itseään ja huomaa oman vajavaisuuden sekä haluaa kehittää itseään on jo viisautta.

Vierailija
5/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee Mensan nettitesti.

Vierailija
6/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyden tunnistaa varmimmin siitä ettei ihminen pidä itseään erityisen älykkäänä.

Tyhmyyden tunnistaa varmimmin siitä että ihminen pitää itseään poikkeuksellisen älykkäänä.

Vierailija
7/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tunne täällä. Mä välillä teen testejä lohduttaakseni itseäni, menevät siis hyvin, mutta eivät kai kerro kaikkea nekään :D Tunnen itseni jostain syystä todella tyhmäksi. Realiteetti on, että olen heikosti koulutettu ja työtön, siinäpä ne syyt aika pitkälle.

Vierailija
8/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on ihmisarvo, myös heillä jotka ovat tyhmiä ja yksinkertaisia. En kuitenkaan usko sinun olevan sellainen.

Työttömyys nakertaa pahasti itsetuntoa. Kun työpaikka löytyy, alat taas luottaa omaan osaamiseesi ja itseesi. Tsemppiä!

Vierailija
9/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on ihmisarvo, myös heillä jotka ovat tyhmiä ja yksinkertaisia. En kuitenkaan usko sinun olevan sellainen.

Työttömyys nakertaa pahasti itsetuntoa. Kun työpaikka löytyy, alat taas luottaa omaan osaamiseesi ja itseesi. Tsemppiä!

Ootko ennustaja vai mieheni joka kirjoittelee puhelimella makuuhuoneesta kun mä vallotin koneen? :D Joka tapauksessa tämä osui aika lähelle, mulla on myös opiskelupaikka hakusessa ja tuntuu että tähän mennessä olleet pääsykokeet eivät menneet ihan putkeen.:( Kiitos tästä kommentista, piristi! 

Vierailija
10/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että osaa arvoida itseään ja huomaa oman vajavaisuuden sekä haluaa kehittää itseään on jo viisautta.

Ihanasti sanottu! ap 

Vierailija
11/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää mitä uutisissa tai sanomalehdessä puhutaan? 

Hyvin harvalla on aivoissa vikaa että ovat tyhmiä, suurin osa ei vaan viitsi ottaa asioista selvää jotta ymmärtäisivät asioita, eivät esim. kuunnelleet koulussa mitä opettaja puhui, telkkarista katsovat salkkareita eivätkä uutisia tai dokumentteja, eivät lue lehtiä kuin seiskaa, eivätkä lue mitään kirjoja.

Vierailija
12/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyyden tunnistaa varmimmin siitä ettei ihminen pidä itseään erityisen älykkäänä.

Tyhmyyden tunnistaa varmimmin siitä että ihminen pitää itseään poikkeuksellisen älykkäänä.

Tätä usein toistetaan mutta ei näytä erityisemmin pitävän paikkaansa käytännössä.

Kyllä usein älykkäät (siis ihan Mensan testeillä testatusti) ovat ennen testejäkin tienneet olevansa älykkäitä, varsinkin jos heillä on korkea koulutus ja älyä vaativa työ. He kyllä tietävät etteivät tiedä kaikkea eivätkä ole vahvoja kaikilla osa-alueilla, mutta vaikea uskoa että esim. joku teoreettinen fyysikko tai gurukoodari olisi sitä mieltä että ei ole ihmisten keskitasoon nähden kovin älykäs. Yleensä he tietävät kyllä.

Noiden vähemmän älykkäiden suhteenkin on minusta niin että useimmat tietävät ettei esim. matemaattis-loogiset asiat ole heidän vahvuuksiaan, tai kielelliset tms. On tosin pieni vähemmän älykkäiden, ja usein myös valitettavan äänekkäiden, ihmisten alaluokka, joka tosiaan uskoo horjumattomasti omaan ylivertaiseen älyyn, niin että kokevat tarpeelliseksi tuoda joka paikassa mielipiteitään kovaäänisesti esiin.

Vierailija
13/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvalla on aivoissa vikaa että ovat tyhmiä, suurin osa ei vaan viitsi ottaa asioista selvää jotta ymmärtäisivät asioita, ...

Tämä! Esim. minua on työkuvioissa usein sanottu huippuälykkääksi, ja minulle annetaan vaikeimpia tehtäviä joita työelämä heittää eteen koska olen oletettavasti älykäs.

Mutta en usko että siitä on kyse siinä että olen tosiaan hyvä ongelmanratkaisija. Minä vaan olen sisukas "grindaaja". Etsin tylsiä dokumentaatioita lukemalla sisukkaasti kaiken pohjatiedon mitä ongelmanratkaisu vaatii, tutkin ja kokeilen, kunnes ratkaisu löytyy. Liian moni toteaa ykskantaan: "en ymmärrä tuosta mitään" ja luovuttaa. En minäkään ehkä ymmärtänyt kun ongelman käsiini sain, mutta tutkin kunnes ymmärsin.

Vierailija
14/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä vaan narsismin tunnistaa siitä, että hän ei huomaa aiheuttamaansa pahaa oloa eikä koskaan pidä itseään narsistina. Kuulemma jos pohtii, onko narsisti vai ei, sen pitäisi olla selkeä merkki siitä, että ei ole narsisti. 

Älykkyydestä puhuttaessa en ole tuollaisesta kuullutkaan. Sen sijaan tiedän, että älykkyys ja viisaus saattavat olla kaksi eri asiaa. Älykäs ei välttämättä ole viisas. Ajatellaanpa vaikka kaikkia älykkäitä hirmuhallitsijoita, joiden tekoja ei mitenkään voi pitää viisaana. 

Vierailija
15/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"I drink and I know things."

Ei sellaisissa asioissa tarvitse olla fiksu, jotka eivät itseään millään tavalla koske tai kiinnosta. Tietämättömyys ei myöskään ole tyhmyyttä, vaan se, ettei sitä suostu myöntämään ja oppimaan uutta.

Vierailija
16/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä usein toistetaan mutta ei näytä erityisemmin pitävän paikkaansa käytännössä.

Kyllä usein älykkäät (siis ihan Mensan testeillä testatusti) ovat ennen testejäkin tienneet olevansa älykkäitä, varsinkin jos heillä on korkea koulutus ja älyä vaativa työ. He kyllä tietävät etteivät tiedä kaikkea eivätkä ole vahvoja kaikilla osa-alueilla, mutta vaikea uskoa että esim. joku teoreettinen fyysikko tai gurukoodari olisi sitä mieltä että ei ole ihmisten keskitasoon nähden kovin älykäs. Yleensä he tietävät kyllä.

Noiden vähemmän älykkäiden suhteenkin on minusta niin että useimmat tietävät ettei esim. matemaattis-loogiset asiat ole heidän vahvuuksiaan, tai kielelliset tms. On tosin pieni vähemmän älykkäiden, ja usein myös valitettavan äänekkäiden, ihmisten alaluokka, joka tosiaan uskoo horjumattomasti omaan ylivertaiseen älyyn, niin että kokevat tarpeelliseksi tuoda joka paikassa mielipiteitään kovaäänisesti esiin.

Teoriassasi on vain se heikko kohta, että nuo mainitsemasi teoreettinen fyysikko ja gurukoodari tietävät olevansa älykkäitä koska heillä on kannukset.

Minä puhun ihmisistä joiden ainoa todiste älykkyydestä on oma mielipide.

Vierailija
17/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvalla on aivoissa vikaa että ovat tyhmiä, suurin osa ei vaan viitsi ottaa asioista selvää jotta ymmärtäisivät asioita, eivät esim. kuunnelleet koulussa mitä opettaja puhui, telkkarista katsovat salkkareita eivätkä uutisia tai dokumentteja, eivät lue lehtiä kuin seiskaa, eivätkä lue mitään kirjoja.

Toisin sanoen heillä on yleissivistykessä puutteita. Tämä puute on helposti paikattavissa kiinnostumalla kaikesta ja opiskelemalla. On hyvä tuntea esimerkiksi historiaa, jotta voi ymmärtää, miksi elämämme täällä on sellaista kuin se on. 

Loogista ajatteluakin voi opetella esimerkiksi miettimällä asioiden syy-seuraus-suhteita. 

Vierailija
18/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lääkiksen pääsykokeet tänään? Niitten jälkeen on melkein kaikilla aina paska, tyhmä ja huono olo. 

Vierailija
19/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vasta tyhmä olen kun en millään ymmärrä tuota otsikkoa:(

Vierailija
20/27 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen heillä on yleissivistykessä puutteita. Tämä puute on helposti paikattavissa kiinnostumalla kaikesta ja opiskelemalla. On hyvä tuntea esimerkiksi historiaa, jotta voi ymmärtää, miksi elämämme täällä on sellaista kuin se on. 

Loogista ajatteluakin voi opetella esimerkiksi miettimällä asioiden syy-seuraus-suhteita. 

Aika vähän on loogiseen ajatteluun kykeneviä kun Kosken päälle räittiin tänään niin antaumuksella lainkaan kykenemättä ymmärtämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä