Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosionomien työtilanne?

Vierailija
16.05.2018 |

Elikkä mitäs sanotte "kolleegat" + muut?

Itse tässä pohdin että löydänkö valmistuttuani töitä, kun työkokemusta ei ole pahemmin kertynyt harjoitteluita lukuunottamatta perhetilanteen takia.

Sosionomit, kertokaa missä olette töissä, palkka ja kaupunki.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitospuolella eri sektoreilla isossa kaupungissa keikkalaisena. Töitä on just niin paljon kuin haluaa. Käytännössä suunnittelen itse työvuorolistani sen mukaan mistä paikasta otan ja mitä vuoroja.

Totaalinen valinnanvapaus. Myös vapaat on siellä missä haluan ja niin pitkät kuin haluan.

Kesällä teen keikkaa satunnaisesti, mutta käytännössä olen talvella paiskittujen hommien kautta kivasti toimeentulevana 3kk kesälomalla.

Palkinnoksi syksyllä verokortin prossa alas ja taas keikkaa.

En edes etsi vakkariduunia tai sijaisuuksia. 

Minkälaisissa laitoksissa?

Emmä nyt sua halua mun keikkoja syömään. ;)

Tai no. Kun on jo 20v kokemus alalta, niin ei niitä keikkoja märkäkorville kyllä jaetakaan.

Vierailija
42/45 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitospuolella eri sektoreilla isossa kaupungissa keikkalaisena. Töitä on just niin paljon kuin haluaa. Käytännössä suunnittelen itse työvuorolistani sen mukaan mistä paikasta otan ja mitä vuoroja.

Totaalinen valinnanvapaus. Myös vapaat on siellä missä haluan ja niin pitkät kuin haluan.

Kesällä teen keikkaa satunnaisesti, mutta käytännössä olen talvella paiskittujen hommien kautta kivasti toimeentulevana 3kk kesälomalla.

Tai no. Kun on jo 20v kokemus alalta, niin ei niitä keikkoja märkäkorville kyllä jaetakaan.

Olen keikkatyöni jo tehnyt ja nykyään vakityössä. Mielenkiinnosta olisin kysynyt, että millä puolella on noin takuuvarmaa keikkaa aina tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keikkatyöni jo tehnyt ja nykyään vakityössä. Mielenkiinnosta olisin kysynyt, että millä puolella on noin takuuvarmaa keikkaa aina tarjolla.

Pk-seudulla ihan joka sektorilla. Muttei kokemattomille keikkareille. Kun handlaa hommat paikassa kuin paikassa, niin keikkari ei ole perässävedettävä ja aina perehdytettävä rasita vaan oikea apu.

Itse lähdin vakihommista tähän, koska näin päätän itse työni, työvuoroni ja lomani. Pääosin tekemiseni mukaan myös palkkani.

Vierailija
44/45 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 vuotta alalla. Usein kuuluu nuorempien puhuvan siitä miten helppoa ennen oli saada vakituinen työpaikka tältä alalta. Ihmettelen joka kerta, että mistähän ”ennen vanhaan ajasta” he puhuvat?

Itse tein 6 vuotta eri pituisia sijausuuksia putkeen. Kiltisti kesät ilman lomia ja ylitöihin aina, kun pyydettiin. En ollut tuoreena työntekijänä määrittelemässä, että mitä vuoroja tai työtehtäviä suostun tekemään enkä vaatimassa tiettyjä loma-aikoja. Töitä riitti koko ajan ja lopulta tuli vakkarityöpaikkakin. Ei ole tarvinnut olla työttömänä ikinä.

Jalka oven väliin, realisimia vakituisen työpaikan saantiin, reipas työntekemisen halu ja ymmärrys siitä, että on osa työryhmää vie pitkälle.

Vierailija
45/45 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein valmistumisesta 2v sijaisuuksia ennen vakipaikan saantia. Siitä 2 vuotta, niin sain uuden vakipaikan koulutusta vastaavasta työstä.

Sijaisuudet ja eka vakipaikka olivat tosiaan ohjaaja-nimikkeellä asumisyksiköissä, joissa tein ihan tasan samaa työtä, kuin lähärit, samalla palkalla ja samoilla lääketaidoilla. Itsekin ihmettelen, mikä järki tuossa on, mutta ainakin sillä sai hyvää työkokemusta ja jalkaa oven väliin nykyiseenkin paikkaan. Nyt teen sosiaaliohjaaajn virkaa, johon oli kolmisenkymmentä hakijaa, eli kyllä hakijoita on.