Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on tutkittu: miehet eivät halua lapsia

Vierailija
16.05.2018 |

Kuten on palstalla tiedetty jo pitkään, vähentynyt syntyvyys ei ole seurausta naisten "itsekkyydestä" ja ikuisen nuoruuden tavoittelusta. Miehet eivät halua enää lapsia.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005682393.html?utm_campaign=tf-HS&utm…

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka enään nykyään uskoo koko elämän mittaisiin parisuhteisiin ja perhe-elämään?

Näin nettiaikana ihmiset ovat entistä enemmän tietoisempia perheenperustamisen riskeistä.

Entistä enemmän on tiedossa, että suurimman osan lapsia tehneiden parisuhteiden laatu huononee dramaattisesti ja päätyy eroon.

Meneekö siis se oman jälkeläisen saaminen kaiken muun mukavan yläpuolelle elämässä ja onko valmis tekemään sen tietoisena, että suurimmalla todennäköisyydellä tulee olemaan ero vanhempi kaikkine hankaluuksineen on ollut se kysymys ainakin itsellä ja tuskimpa olen ainut. Tämä saattaa myös selittää osaltaan sitä, että miksi kiirettä/ halua lisääntymiseen monilla nuorilla miehillä ja naisilla ei ole nykyään.

Ikään kuin ilman lapsia elämä olisi aina helppoa ja kivaa, ja parisuhteet kestävämpiä.

Oma elämäni on ainakin hitosti helpompaa ja kivampaa ilman lapsia kuin vanhempana, ja parisuhdekin päättyisi, jos päättäisin nyt alkaa haluta lapsia. Minun kohdallani asiat ovat todella paljon paremmin lapsettomana.

Sama juttu. Ihan hullu ajatus, että joku tutkija tietäisi minua paremmin, onko vanhemmuus minulle sopiva juttu vai ei.

Vierailija
62/64 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa yksikin syy, miksi lapsia pitäisi hankkia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaus on yleistä miehissä ja naisissa. Mikä tämän jutun pointti on?

Vierailija
64/64 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät halua huolehtia ja kantaa vastuuta lapsistaan. Velvollisuudet ei kiinnosta. Siementä kyllä jakavat huolettomasti, mutta jälkipyykki jää naisen huoleksi.

Näin tuntuisi olevan. Kaverikin kun meni naimisiin niin mieshän siinä halusi heti omaa siementään laittaa itämään ja mites kävi kun lapsi syntyi, no eipä miestä näytä kasvatushommat kiinnostavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme