Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä häiden järjestämiseen tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
16.05.2018 |

Minä haluan naimisiin, mutta en halua hääjuhlia. Mies taas haluaa myös ne hääjuhlat, koska haluaa päivästä muiston itselleen ja läheisilleen, minkä ymmärrän hyvin ja hänelle päivä on niin tärkeä, että haluaa siksikin ne juhlat ja kai hänellä joku perinneajatuskin siinä on. Itse en vastusta juhlia, mutta ne tuntuu liian hankalilta. Meidän molempien lähisuvussa on ihmisiä, jotka ovat riidoissa keskenään. Itse en haluaisi juhliin yhtään sukulaistani paikalle, mutta näyttäisi oudolta, että paikalla on miehen suku ja minun suvusta ei ketään. Jos emme järjestä juhlia niin anoppini suuttuu ja loukkaantuu verisesti. Jos järjestämme juhlat niin en usko niiden olevan kivat juhlat kun ihmiset siellä sitten riitelee. Minä en tykkää perinteistä, joten en halua kirkkohäitä, hääleikkejä, hääpuheita ja hääkarkkeja ja sellaisia. En tiedä millaiset hääjuhlat voivat sitten olla jos niissä ei ole mitään perinteistä hääjuttua? Vinkkejä kellään?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät hääleikit ym ole mitään perinteitä, ne ovat tulleet vasta 90-luvun lopussa Suomeen. Appivanhempiesi perinteiset häät ovat ihan simppelit, eli vihkiminen, yhdessä syöminen ja ehkä vähän musiikkia ja tanssia. Ei mitään kaasoja ja muuta nykyajan hömppää.

Minusta kannattaa hakea miehen ja sinun välille kompromissia. Ei älytöntä hössötystä, mutta kuitenkin juhlat. Ei koko sukua, mutta ne tärkeimmät. Jne.

Mies haluaa bestmanin tai kaksi, minä en halua missään nimessä ketään kaasoa. Näyttääkö se oudolta, jos miehellä on bm ja minulla ei kaasoa? Minä tykkäisin tanssimisesta, mies taas ei suostu tanssimaan, eli tanssia ei varmaan tule. Kompromissia haen meidän toiveiden välille, mutta kun itse en tosiaan haluaisi kutsua edes lapsuudenperheestäni ketään ja mies omasta suvustaan noin 20 henkilöä.. Ap.

Ei näytä oudolta. Kutsu sinä ystäviä se ~20 henkeä. Ohjelmaa ei tarvitse olla, jos on hyvää ruokaa ja juomaa. Tosin voihan teillä olla vaikka DJ ja halukkaat saavat tanssia?

Kenellä on 20 ystävää😮?! Tai edes kymmenen avecillista, niin läheistä että voi häihin kutsua 🙄.

Me pidettiin kotona kahvit, itse kutsuin kaikki kolme ystävääni (ja kahden näiden puolisot), miehellä oli kaksi kaveria, vanhemmat ja veli... Ei monilla ole mitään kymmenpäistä ystävä- tai kaverilaumaa kutsuttavaksi tuosta noin vain.

Ei minulla ainakaan ole 20 ystävää. Tietenkin on erilaisia työkavereita ja jotain lapsuusajan kavereita, joihin en pidä enää yhteyttä, mutta ei ystäviä tuollaista määrää. Olisi outoa kutsua häihin joku, josta en ole kuullut viiteen vuoteen. Ap.

Sorry. Kirjoitin tuon tosiaan siitä oletuksesta, että 20 läheistä (tai 10+puolisot) löytyisi kaikilta. My bad. Ei siis missään tapauksessa tarvitse olla tasamäärää vieraita, kutsukaa molemmat tasan ne, jotka oikeasti haluatte.

Vierailija
22/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlainen tilanne täällä. Päätimme yksinkertaisesti olla välittämättä, mitä muut ajattelevat. Mieheni kutsuu haluamansa 20 ystävää ja sukulaista. Minä kutsun sisarukseni, isäni, ja kaksi kaveria. Ihmetelköön siinä vaan, että mun puolelta vain 5 vierasta. Ei se mua haittaa. Ja myös miehen puolen läheisille on yleisestikin tiedossa, että sukuni on hyvin riitaisa, ei ole mikään salaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi, js viettäisitte häänne jossain ihanassa hääkohteessa kuten Lappi, Niagaran, putoukset, Las Vegas, Santorini tms? Tulisiko silloin paikalle vain ne, jotka oikeasti haluavat olla paikalla? En tiedä teidän budjettianne, mutta saisitte samalla kivan loman.

Vierailija
24/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi, js viettäisitte häänne jossain ihanassa hääkohteessa kuten Lappi, Niagaran, putoukset, Las Vegas, Santorini tms? Tulisiko silloin paikalle vain ne, jotka oikeasti haluavat olla paikalla? En tiedä teidän budjettianne, mutta saisitte samalla kivan loman.

Miksipä ei? Mutta sitten sinne tulisi miehen äiti ja mahdollisesti ne minun riitelevät lapsuudenperheenjäsenet :D .

Tai jos en heitä kutsuisi, niin olisi vain me kaksi ja anoppi :D . Ei kuulosta unelmieni häiltä. Ap. 

Vierailija
25/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenkö väärin, jos sanon miehelle, että en suostu hääjuhliin? Ap.

Vierailija
26/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ei kelpaa sinulle että mies kutsuu häihin keitä haluaa ja sinä keitä haluat?

Vierailija
27/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teenkö väärin, jos sanon miehelle, että en suostu hääjuhliin? Ap.

Minusta kyllä. Mutta siinä ei olisi minusta mitään väärää, että sinulla olisi pari kaveria ja miehellä 20 vierasta.

Vierailija
28/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne sinunkin perheenjäsenet osaa muutaman tunnin olla riitelemättä?

Vierailija
29/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ei kelpaa sinulle että mies kutsuu häihin keitä haluaa ja sinä keitä haluat?

Kelpaisi muuten, mutta kun en edes haluaisi niitä häitä enkä siksi oikein haluaisi kutsua niihin ketään. Ap.

Vierailija
30/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratkaa jokin kaunis paikka. Tulee mieleen esim. Helsingin edustan pikkusaaret joissa on kivoja ravintoloita. Vieraat lautalla paikalle ja te olette bestmanin kanssa ottamassa vastaan. Pukeudut miten haluat, joku kaunis leninki käy hyvin. Vihkijä tulee saareen ja lausutte valat ulkona kalliolla vieraiden ympäröimänä. Sitten sisällä ruokailu ja bändi (ne tanssii jotka haluaa, ei tartte olla häävalssia ollenkaan!) ja puheita ym. Riitelevät sukulaiset voi jättää kutsumatta tai lähettää ruokailun jälkeen lautalla pois. Nuori väki voi jäädä illaksi bailaamaan.

Vierailija
31/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille miehelle juhlat.

Mahdollisimman lyhyellä kaavalla, hieno kakku, paljon kuvia, sitten honey moonin viettoon.

Jos sinulta ei tule vieraita kuin pari, niin sitten on. Tai sitten elät riskillä ja kutsut riitelijät, joko osaavat käyttäytyä ja on kivaa tai sitten riitelevät ja anoppi ja mies oppivat kantapään kautta, miksi vastustit. Sinä, ystävä kallis ihana morsian, et ole vastuussa aikuisten ihmisten käytöksestä. Häät lyhyt, avioelämä pitkä.

Vierailija
32/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisi muuten, mutta kun en edes haluaisi niitä häitä enkä siksi oikein haluaisi kutsua niihin ketään. Ap.

No miten mies suhtautuu tähän?

Vierailija
33/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mies haluaa. Eikö mies ja hänen halunsa merkitse sinulle mitään?

Vierailija
34/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän minua tavallaan ymmärtää koska tietää syyt, mutta häntä harmittaa asia. Ap.

Vierailija
35/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mies haluaa. Eikö mies ja hänen halunsa merkitse sinulle mitään?

Tietenkin merkitsee. Siksi voin suostuakin juhliin ja siksi esim. täälläkin kyselen hyviä vinkkejä. Ap.

Vierailija
36/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö ylipäätään mistään, minkäänlaisista juhlista, kutsuista? Jos kyllä, niin voisitko ajatella hääjuhlia pieninä tavallisina juhlina, jotka mies järjestää ja sinä olet hänen kauttaan myös emäntänä. Vetäkää vihkiminen todella minimalistisella tyylillä, niin sinun ei tarvitse miettiä, että olet nyt tässä omissa häissäsi.

Jos kerta kaikkiaan inhoat juhlia ylipäätänsä, niin vaikeahan tuossa on mitään kompromissia tehdä, ellet sitten suostu puremaan hammasta koko päivän ja vetämään show'ta miehen sukulaisille.

Vierailija
37/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratkaa jokin kaunis paikka. Tulee mieleen esim. Helsingin edustan pikkusaaret joissa on kivoja ravintoloita. Vieraat lautalla paikalle ja te olette bestmanin kanssa ottamassa vastaan. Pukeudut miten haluat, joku kaunis leninki käy hyvin. Vihkijä tulee saareen ja lausutte valat ulkona kalliolla vieraiden ympäröimänä. Sitten sisällä ruokailu ja bändi (ne tanssii jotka haluaa, ei tartte olla häävalssia ollenkaan!) ja puheita ym. Riitelevät sukulaiset voi jättää kutsumatta tai lähettää ruokailun jälkeen lautalla pois. Nuori väki voi jäädä illaksi bailaamaan.

Olemme molemmat 36-vuotiaita. Tuttavapiiriimme ei kuulu bailaavaa nuorta väkeä (parikymppisiä) ketään. Kaikilla tutuilla, jotka eivät ihan vanhuksia ole, on lapsia eikä kukaan taida juuri bailata. Ap.

Vierailija
38/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se vaan miehellesikin sopii, niin älä kutsu ketään. Ei pakko ole. Älä takerru ajatukseen, että ne juhlat on häät. Älä anna sellaisen perinteisen hääkuvaston ja siihen liittyvien juttujen vaikuttaa ja ahdistaa. Ne on juhlat, teidän juhlat, teidän näköiset, teidän säännöillä. Ihan varmasti löytyy tapa, jolla mies saa toivomansa juhlapäivän ja sinäkin viihdyt.

Vierailija
39/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö ylipäätään mistään, minkäänlaisista juhlista, kutsuista? Jos kyllä, niin voisitko ajatella hääjuhlia pieninä tavallisina juhlina, jotka mies järjestää ja sinä olet hänen kauttaan myös emäntänä. Vetäkää vihkiminen todella minimalistisella tyylillä, niin sinun ei tarvitse miettiä, että olet nyt tässä omissa häissäsi.

Jos kerta kaikkiaan inhoat juhlia ylipäätänsä, niin vaikeahan tuossa on mitään kompromissia tehdä, ellet sitten suostu puremaan hammasta koko päivän ja vetämään show'ta miehen sukulaisille.

Tykkään juhlista paljonkin, kunhan niissä ei ole ketään sukulaisia. Käyn usein erilaisissa työpaikan juhlissa ja kavereiden juhlissa ja miehen kavereiden juhlissa ja niissä on aina hauskaa. Ap.

Vierailija
40/56 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies suostuu kantamaan päävastuun häiden järjestämisestä ja huomioi sinun reunaehtosi, niin en vaan käsitä miksi et tätä tulevalle miehellesi soisi. Ehkäpä hän sitten vastaavasti tulee sinua vastaan sinulle tärkeässä asiassa joskus myöhemmin.

Ihan sama keitä häihin kutsutaan. Ne ovat teidän juhlanne. Osoita rakkauttasi tässä asiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi