Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt se tuli viimein minullekin, kutsu yksityisfirman työvalmennuskurssille

Vierailija
15.05.2018 |

Ihanaa. Oikein odotan miten kuin taikaiskusta muokkaavat pitkäaikaistyöttömästä työmarkkinamenestyjän.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tuollaisella kuukauden kurssilla tasan kolme vuotta sitten. Ja kappas, edelleen työttömänä :D

Vierailija
22/79 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onkotarpeellista kirjoitti:

Ihanaa, aikuinen ihminen pääsee päiväkotiin.

Näillä keinoilla hallitus nostaa työllisyysastetta. Suomen nimeksi pitää vaihtaa hölmölä.

Ja lööpeissä juhlitaan kun hallitus on onnistunut toimillaan vähentämään työttömien määrää:D.

Kyllä ne on siellä valmennuksessa tilastojen mukaan työttömiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin viime vuoden puolella. Yksi tapaaminen,55 minuuttia. Pari sähköpostia. Siinä kaikki. Te-keskus ei uhkaillut mitenkään. Työtä en sitä kautta, vaan sattumalta löysin joitakin kuukausia myöhemmin, joten ei ollut kyseisen yksityisyrittäjän ansiota.

Vierailija
24/79 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain henkilökohtaisen työhönvalmentajan. Kommentoi työhakemuksiani sanomalla "Ööö, hyvä on". Eikä osannut yhdyssanoja.

Vierailija
25/79 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna 3  tutkijaa kävi 3 eri työnhakuvalmennuksessa "mystery shoppaajana",koska haluttiin saada selville, millaisia pupukursseja oikein järjestetään. Ongelmaksi tuli se, että yksikään valmennus ei ollut sellainen, kuin täällä väitettiin. Toki jokainen joutui esittäytymään, miettimään osaamistaan jne. , mutta ei halailuja, karhukävelyä tai tuntikausien kahvitteluja. Sellaista on vain kirjoituksissa!

Muut valmennettavat kyllä toivat julki sen, että heidän on ihan hyvä olla ilman töitä, korvaus riittää hyvin ja vapaa-aika on kivaa. Eivät he halunneet tehdä itse mitään muutosta, ainoa toive oli kansalaispalkka ja vapaata. Paitsi nuorten valmennuksessa, se oli ainoa, jossa oltiin menossa eteenpäin ja töihin.

Vierailija
26/79 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat kokemukseni tuollaisesta kurssista olivat kyllä juuri sellaiset, että yksityiset firmat ainoastaan rahastavat pilipalikursseillaan, eivät suinkaan halua edistää ihmisen työllistämistä. Sain työkkäriltä kehoituksen mennä kurssille ja olin ihan avoimin mielin, kunnes kurssi alkoi. Pöydän ääressä istuskeltiin ja sitten vuoronperään kerrottiin mitä tykkää vapaa-ajallaan tehdä ja missä on hyvä jne. Yhdellä kerralla katsottiin elokuva. Sai ehdottaa elokuvia, joista sitten äänestettiin. Miespuolinen vetäjä ehdotti itse elokuvaa nimeltä ”Spring breakers”. Oikein kirsikka kakun päälle. Että semmoinen työllistämistä edistävä kurssi.

Oliko Springin kurssi peräti?

Vierailija
27/79 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin alkuvuonna jonkin työnhakukurssin, kesti viikon ja kuukauden päästä vielä yksi tarkastuspäivä jonne osallistuivat ne jotka olivat edelleen työttömiä. Neljää ei näkynyt joten olivat ehkä työllistyneet tai kipeitä sitä ei meille muille kerrottu. Yhteensä meitä oli kurssilla 20, joista suurin osa naisia.

Kursseja on varmasti erilaisia mutta siihen mihin itse osallistuin minulle suurin hyöty oli että sain hakemuksen ja CV;n viimeisteltyä sekä hissipuheen kirjoitettua ja paneudun ehkä nyt tarkemmin työnantajaan ennen kuin lähetän hakemuksen. Työllistynyt en ole mutta haastatteluihin olen päässyt.

Kurssista jonka kävin on työllistymiseen vaikuttavaa hyötyä ja apua niille jotka haluavat töihin. Heille jotka selvästi ovat päättäneet että työttömänäkin voi olla niin kurssi oli päivän täytettä ja uusien ihmisten kohtaamista. Varmasti hyötyä ja vertaistukea heille tarjolla ja ehkä verkostoitumalla jotain työtäkin voi löytyä.

Vierailija
28/79 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin alkuvuonna jonkin työnhakukurssin, kesti viikon ja kuukauden päästä vielä yksi tarkastuspäivä jonne osallistuivat ne jotka olivat edelleen työttömiä. Neljää ei näkynyt joten olivat ehkä työllistyneet tai kipeitä sitä ei meille muille kerrottu. Yhteensä meitä oli kurssilla 20, joista suurin osa naisia.

Kursseja on varmasti erilaisia mutta siihen mihin itse osallistuin minulle suurin hyöty oli että sain hakemuksen ja CV;n viimeisteltyä sekä hissipuheen kirjoitettua ja paneudun ehkä nyt tarkemmin työnantajaan ennen kuin lähetän hakemuksen. Työllistynyt en ole mutta haastatteluihin olen päässyt.

Kurssista jonka kävin on työllistymiseen vaikuttavaa hyötyä ja apua niille jotka haluavat töihin. Heille jotka selvästi ovat päättäneet että työttömänäkin voi olla niin kurssi oli päivän täytettä ja uusien ihmisten kohtaamista. Varmasti hyötyä ja vertaistukea heille tarjolla ja ehkä verkostoitumalla jotain työtäkin voi löytyä.

Mä taas menin kurssille ihan kiinnostuneena, mutta petyin siihen. En oppinut kurssilla mitään uutta ja esimerkiksi kouluttajan cv:n laatimistaidot olivat huonommat kuin omani. Totesi tämän itsekin, ettei taida voida olla avuksi.

Vierailija
29/79 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat kokemukseni tuollaisesta kurssista olivat kyllä juuri sellaiset, että yksityiset firmat ainoastaan rahastavat pilipalikursseillaan, eivät suinkaan halua edistää ihmisen työllistämistä. Sain työkkäriltä kehoituksen mennä kurssille ja olin ihan avoimin mielin, kunnes kurssi alkoi. Pöydän ääressä istuskeltiin ja sitten vuoronperään kerrottiin mitä tykkää vapaa-ajallaan tehdä ja missä on hyvä jne. Yhdellä kerralla katsottiin elokuva. Sai ehdottaa elokuvia, joista sitten äänestettiin. Miespuolinen vetäjä ehdotti itse elokuvaa nimeltä ”Spring breakers”. Oikein kirsikka kakun päälle. Että semmoinen työllistämistä edistävä kurssi.

Oliko Springin kurssi peräti?

Taisi olla joo.

Vierailija
30/79 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista varastaa kaikkea, mikä irti lähtee: vessapaperia, sokeria, teepusseja, kyniä ynnä muuta.

Fantasioin myös joskus tällaisesta alemman tason sabotaasista, pienen ihmisen näkymättömästä kapinasta, mutta tositilanteessa kasvatus ja luonne vievät voiton ja olen asiallinen liiallisuuksiin asti.

ap

Ai että luonteesi ei taivu edes pieneen varasteluun? Sääli. Kokeile varastaa YKSI pala vessapaperia.

Tai voithan sinä jotain muutakin hupia siitä kurssista saada. Ei varastamista eikä sabotaasia, vaan jotain muuta. Kokeile eri juttuja. Mene sinne vaikka alasti.

Vierailija
31/79 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastaavalla kurssilla nyt hetki sitten, ihan ok se oli kaikkineen. Valitettavasti porukasta vahvasti erottuivat he, jotka haluavatkin olla vain kotona, vapaalla, mutta kun oli pakko tulla. Ihan asiallista alusta loppuun. Kesti 3 viikkoa.

Vierailija
32/79 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkin viestin mukana tullutta materiaalia tarkemmin. Suurin osa oli yleistä huttua, jossa liian monella sanalla ei sanota oikeastaan mitään. Lopussa kuitenkin odotti yllätys: kurssitus voi kestää jopa 6kk! Puoli vuotta luultavasti turhanpäiväistä jaarittelua.

Odotan innolla.

Vierailija
33/79 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo kurssin tarkoitus ole lähinnä vähän potkia takapuoleen. Kurssilla tuskin mitään oppii, mutta tarkoitus on kaivaa sinut ylös sohvalta ja vähän patistella.

Huoh. Eikö voi suoraan sanoa että kiusaamisesta on kyse? Mikä muuten on se vimma millä työttömiä yksilöitä halutaan milloin potkia, milloin patistella, milloin piikitellä, vaikka töitä ei ole? Miksi koskaan ei patistella työnantajia, hehän sen rekrytointipäätöksen kuitenkin tekevät?

Olen visusti sitä mieltä että kaikenlainen patistelu, varsinkin silloin kun kyse on asiansa osaavasta perusfiksusta henkilöstä, on pelkästään kiusaamista.

Juuri näin. Pelkkää kiusaamistahan tuo on, jolla ei ole vielä KOSKAAN yhtäkään työtöntä autettu yhtään mitenkään, päinvastoin tehty elämästä mahdollisimman epämiellyttävää ja haaskattu ihmisten aikaa ja mielenterveyttä.

Vierailija
34/79 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vastaavalla kurssilla nyt hetki sitten, ihan ok se oli kaikkineen. Valitettavasti porukasta vahvasti erottuivat he, jotka haluavatkin olla vain kotona, vapaalla, mutta kun oli pakko tulla. Ihan asiallista alusta loppuun. Kesti 3 viikkoa.

Et sinä siitä mitenkään hyötynyt, mutta ilmeisesti olet seurallinen ihminen joka vain nauttii kun pitää mennä istumaan ventovieraiden pariin ja kuunnella jotain hevonkakkaa kolme viikkoa. Myännä pois, olet juoruakka, joka etsi vain juttuseuraa. 

Vierailija
35/79 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä siitä mitenkään hyötynyt, mutta ilmeisesti olet seurallinen ihminen joka vain nauttii kun pitää mennä istumaan ventovieraiden pariin ja kuunnella jotain hevonkakkaa kolme viikkoa. Myännä pois, olet juoruakka, joka etsi vain juttuseuraa. 

Kiillota enemmän sitä sumeaa kristallipalloasi :) ehkä se alkaa vielä toimimaan.

Vierailija
36/79 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että työnantajia vi tuttaa moiset kurssit. Itse ainakin opin, miten valehdellaan mahdollisimman hyvä hakemus ja että kannattaa kaunistella ihan kaikki asiansa. Tai ehkä tämän päivän työnantajat haluaakin palkata valehtelevia ja huijaavia narsisteja?

37/79 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein....työttömille pitäis keksiä jotain työtä, joka olisi työttömyyskorvauksen arvoista, esim vaikka 50h roskien poimintaa tai puistojen haravointia. Kai nyt jotain on valmis tekemään sen työkkärikorvauksenkjn eteen, mutta jos on luonteeltaan laiska ja tottunut lorvimaan, niin juu, tuntuu varmaan raskaalta viikon kurssi.

Suurin osa työttömistä ei ole LinkedIn:ssä eikä edes tiedä mikä se on vaikka yli puolet työpaikoista tulee hakuun vain vastaavissa paikoissa. Ei siis MOL:n tai oitien tms kautta. Ja se nykyaikaisen CV:n tekeminenkään ei taida olla kaikille ihan itseatään selvyys.

Vierailija
38/79 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä menemättä. Ei noita tarvi huomioida. Kun eivät tarjoa töitä ei työttömän tarvi kiinnostua roskapaperin arvoisista lapuista.

Kuulemma 60 päivää karenssia menemättä jättämisestä.

ap

Sen saa toimeentulotukena. Tosin 20% vähemmän, mutta kuitenkin.

Vierailija
39/79 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanström kirjoitti:

Ihan oikein....työttömille pitäis keksiä jotain työtä, joka olisi työttömyyskorvauksen arvoista, esim vaikka 50h roskien poimintaa tai puistojen haravointia. Kai nyt jotain on valmis tekemään sen työkkärikorvauksenkjn eteen, mutta jos on luonteeltaan laiska ja tottunut lorvimaan, niin juu, tuntuu varmaan raskaalta viikon kurssi.

Suurin osa työttömistä ei ole LinkedIn:ssä eikä edes tiedä mikä se on vaikka yli puolet työpaikoista tulee hakuun vain vastaavissa paikoissa. Ei siis MOL:n tai oitien tms kautta. Ja se nykyaikaisen CV:n tekeminenkään ei taida olla kaikille ihan itseatään selvyys.

Saisiko siitä myös sitten asianmukaisen työtodistuksen, jossa se on muotoiltu muotoon josta ei saa selvää onko se "työttömänä" tehtyä työtä vai haastattelu prosessin kautta saatu työpaikka?

Vierailija
40/79 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin aktiivimallin takia "uravalmennus" kurssin alkuvuodesta,Vantaalla. Täyttä soopaa. Valmentaja keskittyi ainoastaan nuorempiin, hyvinkoulutettuihin. Muut saivat notkua miten tahtoivat. Kuulin, että valmentaja saa 600€ jokaisesta työllistyvästä. Siksi he keskittyvät vain paremmin koulutettuihin sekä nuorempiin.