Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat tahtovat että lapset perustavat perheen?

Oi miksi miksi miksi?
15.05.2018 |

Miksi vanhemmat tahtovat että heidän lapsensa menevät naimisiin ja tekevät lapsia?
Ovatko vanhemmat jotenkin sairaita? Eikö vanhemmilla ole elämänsisältöä, ei mitään hyvää tekemistä? Miksi vanhemmat eivät elä omaa elämäänsä? Jos vanhemmat pitävät lapsista niin hurjan paljon, niin miksi he eivät vain hanki itse lisää lapsia, vaikkapa adoptoimalla tai ryhtymällä sijaisvanhemmiksi? Ja kertovatko vanhemmat myös muille nuorille ihmisille (naapureille yms), että "menethän pian naimisiin ja hankit lapsia", vai kertovatko he niin vain omille lapsilleen?
Kun vanhemmilla on noin vakava sairaalloinen pakkomielle, joka selvästi aiheuttaa heille kärsimystä, niin pitäisikö vanhemmat heidän omaksi parhaakseen määrätä pakkohoitoon?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on ihan oikeus ja kohtuus, että lapset saavat vuorollaan kokea myös vanhemman roolin. Pientä vahingoniloa saattaa olla ilmassa.

Vierailija
2/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia lapsia ei pysty enää hankkimaan. Ei edes kelpaa adoptiovanhemmaksi. Omat lapset ovat tuottaneet iloa silloin kun ne ovat olleet pieniä. Sen saman ilon toivoisi omien lapsienkin kokevan. Sitä haluaisi olla isovanhempi. Ja kyllähän ne vanhemmat sitä omaakin elämäänsä elävät, mutta kun se oma lapsi on rakkain ja tärkein asia maailmassa. Sille lapselleen haluaisi kaikkea hyvää ja iloa elämään. No, se lapsi voi ajatella eri lailla asioista. Itse yritän olla painostamatta ja kyselemättä. Salaa kuitenkin toivon, että niitä lapsenlapsia joskus olisi. Jos ei ole, niin sille en sitten voi mitään ja se on hyväksyttävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oman äitini ystäväpiirissä kuuluu olevan tapana kehuskella lastensa ja lastenlastensa tekemisillä. Kun itse ollaan jo eläkkeellä, elämänsisältö muodostuu muiden tekemisistä. Se on kukkulan kuningas, jonka lapsi kouluttautuu korkeimmalle, saa parasta palkkaa tai tekee eniten lapsia.

Vierailija
4/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska omat geenit eivät jatka matkaa jos jälkeläiset eivät lisäänny.

Sitten se lasten hankkiminenkin oli turhaa.

Noinniinkuin perusbiologian kannalta.

Vierailija
5/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapsia vaativat ihmiset ovat törkeitä. Sitä en ymmärrä, miksi he eivät toivo omien lastensa tulevan onnellisiksi eli lapsettomiksi. He siis haluavat vahingon kiertämään. Millainen vanhempi haluaa sellaista?

Vierailija
6/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin oman äitini ystäväpiirissä kuuluu olevan tapana kehuskella lastensa ja lastenlastensa tekemisillä. Kun itse ollaan jo eläkkeellä, elämänsisältö muodostuu muiden tekemisistä. Se on kukkulan kuningas, jonka lapsi kouluttautuu korkeimmalle, saa parasta palkkaa tai tekee eniten lapsia.

Hyi olkoon.

Vierailija
7/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon.[/quo

Puhumattakaan niistä ikänsä kotirouvana tai hanttihommissa olevista mummoista, joita nimitetään lääkärin- tai tuomarinrouvaksi. Eli elämän suurin saavutus on ollut miehen saaminenen. 😂

Vierailija
8/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ihan lasten oma päätös mitä tekevät aikuisina. Mutta kai siinä on sellainenkin ajatus, että kokee, että lapsella on parempi olla, kun on se oma perhe siinä ympärillä eikä ole täysin yksin. Ehkä sitä on enemmän huolissaan lapsestaan jos se on täysin yksin.

Vierailija
9/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen ollut tosi onnellinen lasteni kanssa enkä mistään hinnasta haluaisi olla lapseton.

En piittaa mistään geenien jatkumoista tai perinteistä.

Omasta mielestäni elämä on paljon rikkaampaa kun on lapsia eikä elämä pyöri oman navan ympärillä kehdosta hautaan.

Mutta en ole kyllä omilta lapsiltani vaatimassa mitään lapsenlapsia. He elävät omaa elämäänsä ja olen kiitollinen jos ja kun pärjäävät ja ovat onnellisia. Jos saavat joskus lapsia niin sehän on vain plussaa.

Vierailija
10/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan moista ehdottanut, päinvastoin. Miniällekin sanoin, että ihanaa, että olet vela. Siitähän se suuttui.

Vierailija
11/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidillä myös. Mun sisko on hoitaja ja veli duunari, minä opettaja ja ai jessus mulla keittää. Vähättelee sisaruksiani ja mun tekemiset tietää koko kylä. "Se meidän maisteritytär..." Mun veljellä on vielä parempi palkka kun mulla.

Vierailija
12/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut viimeiset 20 vuotta kotiäiti/rouva ja ei minua kyllä koskaan ole insinöörin vaimoksi kutsuttu. Juu ihan on minullakin oma nimi ja oma elämä enkä ole mieheni jatke enkä elä lasteni kautta.

Koen olevani erittäin etuoikeutettu ja onnellinen ja päivääkään en vaihtaisi pois. Lapsiperhe-elämä on ollut helppoa kun on saanut keskittyä niihin lapsiin, kotiin ja perheeseen. Mies on hyvä aviomies ja perhekeskeisenä ihmisenä hyvä isä. Toki myös lapset ovat olleet perusterveitä ja perustyytyväisiä rauhallisia lapsia niin sekin on tietysti tehnyt arjesta helppoa.

Lapsenlapsia ei vielä ole koska omat lapset vielä opiskelee ja toivottavasti joskus saamme lapsenlapsia mutta sehän ei ole minun päätettävissä. Ja ei niitä lapsia nyt aina niin vain edes tehdä.

Vierailija
13/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin sairas että on tahtonut lapsia niin sitten on myös niin sairas että tahtoo lapsenlapsia.

Vierailija
14/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut viimeiset 20 vuotta kotiäiti/rouva ja ei minua kyllä koskaan ole insinöörin vaimoksi kutsuttu. Juu ihan on minullakin oma nimi ja oma elämä enkä ole mieheni jatke enkä elä lasteni kautta.

Koen olevani erittäin etuoikeutettu ja onnellinen ja päivääkään en vaihtaisi pois. Lapsiperhe-elämä on ollut helppoa kun on saanut keskittyä niihin lapsiin, kotiin ja perheeseen. Mies on hyvä aviomies ja perhekeskeisenä ihmisenä hyvä isä. Toki myös lapset ovat olleet perusterveitä ja perustyytyväisiä rauhallisia lapsia niin sekin on tietysti tehnyt arjesta helppoa.

Lapsenlapsia ei vielä ole koska omat lapset vielä opiskelee ja toivottavasti joskus saamme lapsenlapsia mutta sehän ei ole minun päätettävissä. Ja ei niitä lapsia nyt aina niin vain edes tehdä.

Sukupolvikysymys. Nämä on 40-luvun ihmisiä ja moni vielä maalta kotoisin.

Vierailija
15/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupolvikysymys. Nämä on 40-luvun ihmisiä ja moni vielä maalta kotoisin.

Siis oikeastiko väität, että joku 40-luvulla syntynyt on viimeiset 20 vuotta ollut kotiäitinä ja hänellä on tänä aikana ollut pienet lapset? Siis saanut lapset 90-luvun lopussa ollessaan vähän yli 50 v?

Vierailija
16/16 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsenlapsia vaativat ihmiset ovat törkeitä. Sitä en ymmärrä, miksi he eivät toivo omien lastensa tulevan onnellisiksi eli lapsettomiksi. He siis haluavat vahingon kiertämään. Millainen vanhempi haluaa sellaista?

Siis ovatko omat vanhempasi olleet onnettomia? Etkö ole ollut toivottu lapsi? Eivätkö vanhempasi ole rakastaneet sinua? Vai mikä tämä vahingon kiertäminen on? Pitäisikö keskustella jonkun ammatti-ihmisen kanssa. Itse olisin onneton, jos lapsiani ei olisi. En koe heitä vahingoksi. Mutta se on sitten heidän oma asiansa hankkivatko lapsia. En aio kysellä enkä painostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme