Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt auttakaa, Kamala karvaongelma!

Vierailija
15.05.2018 |

Minua on siunattu mahtavalla määrällä karvaa, joka näyttäytyy paksuna tukkana sekä kulmissa ja ripsissä edukseen - mutta myös ripsistä alaspäin koko vartalossa, eikä todellakaan hyvällä! Ongelmana on vaalean ihon ja tummien, jouhimaisten ihokarvojen yhdistelmä. Tarkemmin se, että karvankasvu on infernaalista ja iho ärtyy hirveästi sheivauksesta, epiloinnista puhumattakaan. Olisi niin ihanaa heilua jalat paljaana kesäisin, mutta perkule kun ei kehtaa. Joko näkyy sänki tai sitten kutiavat punaiset näppylät - pahimmillaan molemmat. Juuri sheivattunakin erottuu vaalealta iholta mustat pisteet katkenneen ihokarvan kohdalta.

Mitä näille tursakkeille voisi tehdä? Ainiin ja epilointi aiheuttaa sisään kasvaneita karvoja, jotka kuultavat ihon läpi ohkaisina matoina :) awesome!

Nyt karvaiset kanssasisaret, paljastakaa parhaat vinkkinne, olen epätoivoinen karvamonsteri näillä helteillä!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai käytät jo miesten Gillette-partateriä ja Gilletten geeliä? Muilla terillä ja vaahdoilla voi heittää vesilintua jos karvanlaatu on paksu.

Kiitos! Olen käyttänyt sekä että, joskin halpismerkkejä kun teriä kuuluu. Enkä kyllä ikinä miesten partageeliä.

Johan rupeaa sudenkuoppia löytymään tästä minun karvataistelusta ;)

-Tursa

Vierailija
22/31 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieras. kirjoitti:

Alkuun epilointi aiheutti punaisia näppyjä, mutta koska mulla ei muita vaihtoehtoja ollut, niin oli pakko jatkaa. Sheivaus aiheutti järkyttävät hilseilevät ja läntikkäät ihottumat, joten oli pakko lopettaa. Vuosien mittaan olen kuluttanut muutamankin epilaattorin loppuun ja kaksi huomiota täytyy nyt tähän heittää.

1. Koneissa todellakin on eroja, siinä missä yhdellä laitteella epiloinnin jälkeen et voi pitää vuorokauteen shortseja, toisen kanssa epiloinnin jälkeen voit lähteä suoraan epiloinnin jälkeen kintut paljaana ulos.

2. Karvat ohenee vuosien myötä, jalkakarvani ovat enää vaaleita haivenia, samoin kainalokarvani. Ennen kainalokarvani olivat mustia piikkejä, joita kasvoi 3 yhdestä kohtaa. Tuskaa aloittaessa, mutta nyt ei tunnu missään.

3. Sillä on väliä milloin epiloit. Suihkun ja kuorinnan jälkeen karvat lähtee helpommin ja jälkiä jää vähemmän. Epiloinnin jälkeen kun levittää rasvaa, niin tuntuu iho rauhoittuvan nopeammin, vaikkakin hetkellisesti näpyt näkyy enemmän.

Hei kyllä, just tämmöisiä vinkkejä tarvitsen! Mulla myös reidet sääret täynnä noita kolmihaaraisia tupsuja. Millainen on hyvä epilaattori, suosittele merkkiä ja mallia, ihosi ja karvasi kuulostavat kuin omiltani! Mitä rasvaa epiloinnin jälkeen?

-Tursake

Tällä hetkellä käytössä on noin 25€ maksanut Philips, epilointinopeuksia on 2. Epilointi nopeammalla nopeudella tuntuu sattuvan enemmän ja punaisia pilkkuja jää enemmän, eli ilmeisesti näilläkin on joku yhteys. Kannattaa siis ostaa sellainen, jossa on eri nopeuksia. Hitaampi nopeus tulee todella tarpeeseen mm. kainaloita epiloidessa. En kuitenkaan suosittele tätä vehjettä, hitaampikin nopeus on aika kova ja näpyiltä ei voi välttyä. Tätä ennen oli joku vastaava todennäköisesti Tokmannista. Saman oloinen kökkäre, hintakin todennäköisesti halpa.

Ensimmäisen epilaattorin merkki oli Braun ja aion seuraavaksi saman merkkisen tyyriimmän ostaa. Ehkä jopa kuorintapäällä varustetun. Epilaattorissa oli pienemmät nopeudet ja suoja, jolla sai kapeamman ajopään.  Ei tullut käytettyä, mutta hyvä varmaan, jos epiloi naamaa, itse käytän siihen vahaliuskoja ja vahaamisen jälkeen kortisonia sisältävää voidetta kertaalleen, niin ei tule näppyjä. Vahatessa kannattaa huomioida, ettei vedä samasta kohtaa kuin aivan max. 2kertaa, loput karvat pinseteillä. Muuten tulee paljon finnejä.

Rasvaan jollain perusvoiteella epiloinnin jälkeen. Myös kainalot.

Vierailija
24/31 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuorin kyllä ihoa säännöllisesti, kosteutan aamuin illoin ja kuivaharjaustakin kokeillut. Ei tunnu auttavan, ehkä päin vastoin ärtyy iho enemmän. Mutta toisaalta jos en kuori, menee iho rikki sheivatessa, niin että jalat on täynnä veripisaroita. Kesä on minulle kauhujen aikaa :D

-Tursake

Onhan sinulla laadukas, pränikkä terä? Jos terä vähänkin kulunut niin itselläni myös tulee noita haavoja, uudella terällä ei koskaan sitä ongelmaa.

Vierailija
25/31 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemoterapia auttaa.

Vierailija
26/31 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytynee olla tehokkaampi kuorinta-aine tai tyyli, voikohan tuon tehdä väärin? Suositelkaa hyvää mömmöä tai metodia tähän jalkojen ihon kuorintaan! Kuinka usein te kuoritte? Siis fakta on se, että joudun sheivata joka ikinen päivä, Jos haluan olla jalat paljaana. Etelän lomilla kahdesti päivässä, koska iltaisin on kiva käydä ulkona pienissä alaosissa.. Iltaan mennessä sänki on jo hyvinkin esillä.

-Tursakkeiden tursake

Kuulostaa varmaan oudolle, mutta kuorin joko Himalayan vuorisuolalla tai käytetyillä kahvinporoilla+öljyllä+ruokasoodalla. Kaiken maailman kuorintapesuaineet yms olen kokeillut ja nuo on parhaimmat vaihtoehdot. Varsinkin kahvinporosekoitus sopii koko kropalle, miinuksena kylppärin sotkeminen :D

Vierailija
27/31 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein radikaaleja keinoja haluaa käyttää, niin myös suomeen on tullut "lääke" jonka pitäisi hillitä karvankasvua. Hormooneihin se jollain tavalla vaikuttaa niin en tiedä kannattako lähteä edes kyselemään sitä lääkäriltä muuta kuin äärimmäisessä tapauksessa.

Vierailija
28/31 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans joku ihmissuden jälkeläinen karvankasvusta päätellen. Vahattiin viikonloppuna sääret, takareidet ja bikiniraja. Koko paketti vahaliuskoja meni ja olisi saanut olla muutama liuska lisääkin.

Vierailija
29/31 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina sama ongelma. Sokerointikin aiheutti sisäänpäin kasvavia karvoja ja tulehduksia, vaikkei pitänyt. Sheivauksen seurauksena tulee niitä hirveitä näppyjä viimeistään seuraavana päivänä, joskus jopa heti sheivauksen jälkeen.

Mulle toimii Veetin karvanpoistovoide, vai mikä lie onkaan nimeltään. Se, mikä levitetään iholle, annetaan vaikuttaa muutaman minuutin ja kaavitaan lastan kanssa pois suihkussa. Tosin en käytä lastaa, vaan kuorintahanskaa, paljon tehokkaampi. Tällä lähtee karvat sääristä ja bikinirajastakin ilman minkäänlaisia ihottumia. Tosin ei ihan lyhyet karvat, eli pitää jonkun mittainen tuuheikko olla. Bikinirajan saatan rasvata vauvojen sinkkivoiteella karvojen poiston jälkeen, ettei ainakaan tule mitään näppyjä.

Vierailija
30/31 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytynee olla tehokkaampi kuorinta-aine tai tyyli, voikohan tuon tehdä väärin? Suositelkaa hyvää mömmöä tai metodia tähän jalkojen ihon kuorintaan! Kuinka usein te kuoritte? Siis fakta on se, että joudun sheivata joka ikinen päivä, Jos haluan olla jalat paljaana. Etelän lomilla kahdesti päivässä, koska iltaisin on kiva käydä ulkona pienissä alaosissa.. Iltaan mennessä sänki on jo hyvinkin esillä.

-Tursakkeiden tursake

Kuivaharjaus, ei tarvi mitään erityismömmöjä. Pitäis auttaa selluliittiinkiin, mut en oo huomannut :D sheivausnäppyihin on kyllä auttanut.

Vierailija
31/31 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah ihanaa,että löytyy kohtalotovereita!Olen aina kironnut noita sheivaajia,joilla ei ole meihin verrattuna karvaakaan katkottavana.

Olen jo vanha akka joten minua ei enää karvat heilauta sen verran kuitenkin ,että lakkasin kuljeksimasta paljain säärin julkisesti jo vuosia sitten samoin uimasta julkisesti.Olishan se kiva hametta kuumalla pitää,asiaan vaikuttaa kyllä myös ,että en vain löydä kenkiä joita voisi pitää paljaissa jaloissa.En vain jaksa sitä karvan katkomista ja sänkeä.

Nuorena jonkinlainen pelastukseni oli,että rusketus ei ollut pannassa ja tummana se kävi minulta helposti,samalla ne mustat karvatkaan enää eivät loistaneet.

Varoitus :tiedä nykyisistä,mutta 70-luvun aurinkoöljyjä parempaa karvan kasvatus ainetta en tiedä.Todistettavasti haituva karvainen alkoi karvottua jokusen viikon käytön jälkeen.

Yo.lähinnä vertaistukena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan