Susanna Koski vastaa työttömän haasteeseen
Areenassa pätkä, miten hommassa lopulta kävi. Täytyy sanoa, ettei hirveästi yllättänyt.
Kommentit (1461)
Susanna Koski ei ole aina ollut noin kylmän oloinen ihminen. Jotain on jossain vaiheessa matkalla aikuisuuteen mennyt pahasti pieleen. Toisaalta, jos ei olisi mennyt, niin tuskin hän Kokoomuksen edustajana toimisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuhun en puutu, mutta se, ettei tänä päivänä olisi varaa tietokoneeseen on kyllä hölynpölyä. Itse olen tarjonnut aikojen kuluessa useitakin toimivia koneita jopa ilmaiseksi pois, mutta ei tahdo kelvata. Tätä kirjoittelen 8 vuotta vanhalla töistä hylätyllä läppärillä, jonka kaltaisia saa varmaan kympeillä. Toimii nettisurffailussa edelleen joka päivä eikä liene sen huonompi työnhakuhommissakaan.
Nyt en usko sinua.
Kerrotko tässä vielä, kiitos, mistä ihmiset voisivat hakea toimivia ilmaisia tietokoneita.
Varmasti kelpaa.
Meillä oli viisovuotta vanha kannettava. Sillä sai odottaa puolituntia ennen kuin sai nettiselaem avattua ja jos tarvitsi kirjautua jonnekkin verkkopankkitunnuksilla niin kirjautuminen ehti vanheta. Kyllä se toimi, mutta päätettiin ostaa satasella kaupasta uusi, aivan samanlainen kannettava.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt työttömälläkään tuntunut olevan halua ymmärtää Kosken pointtia, että kaiketi akateemisena voisi kotoa käsin tehdä jotain kirjallisia töitä. sen kapean leipänsä täydennykseksi.
Mitähän nämä kirjalliset työt on, joista joku jopa maksaa? Ja mutuilut harkinnanvaraisesta ttt:stä, ehkäpä koneeseen irtoaa kun kertoo, että töitä varten. Yritäjiä ei tueta, sanoo sossu. Oli kyllä niin todellisuudesta vieraantunut ihminen tämä Koski, että hämmästyttää. Aina on ihmisiä, jotka vetävät mutkia suoriksi koska ei älli vaan riitä tajuamaan, että ehkä en tiedä kaikesta kaikkea ja parempi ois olla tällöin hiljaa, ettei tyhmyys paljastu.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaapa rehellisesti, kuinka moni teistä palkkaisi tämän työttömän? Kun tulisi paikalle hengityssuojan ja rollaattorin kanssa, selkeästi ahdistuneen ja masentuneen oloisena? Eläkkeelle hän kuuluisi.
Tai sitten personal trainerin, jonka kanssa aloittaisi terveellisen elämän harjoittelun. Painoa pois, tarvittaessa lääkitys ja asenne kuntoon. Sorry kärkäs kirjoittelu, mutta tuo naisihminen on ikäiseni, itse tulin juuri juoksulenkiltä. Olen vuoden aikana pudottanut pikkuhiljaa painoa ja muuttanut elintapojani terveellisempään suuntaan. Hikeä ja töitä se on vaatinut ja vaatii, mutta kyllä yksilölläkin on vastuu, ei kaikkea voi eikä pidäkään sysätä yhteiskunnan vastuulle.
Vierailija kirjoitti:
Susanna Koski ei ole aina ollut noin kylmän oloinen ihminen. Jotain on jossain vaiheessa matkalla aikuisuuteen mennyt pahasti pieleen. Toisaalta, jos ei olisi mennyt, niin tuskin hän Kokoomuksen edustajana toimisi.
Kerro lisää. Nykyään näkyy katsovan työtöntä sairastavaa nenäänsä pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaapa rehellisesti, kuinka moni teistä palkkaisi tämän työttömän? Kun tulisi paikalle hengityssuojan ja rollaattorin kanssa, selkeästi ahdistuneen ja masentuneen oloisena? Eläkkeelle hän kuuluisi.
Tai sitten personal trainerin, jonka kanssa aloittaisi terveellisen elämän harjoittelun.
Katsopas huviksesi halvin personal trainer Helsingistä ja kerro sitten meille mitä löysit.
Aika moni rajoite on omassa päässä. Yleensä kaikkiin esitettyihin ehdotuksiin joillain työttömillä, miksei voi mennä töihin, tulee kuin apteekin hyllystä. On paljon töitä, joita korkeastikoulutettukin voi tehdä kotona.
Elämä nyt vain on taistelua ja valintoja.
Olen köyhä ja vanha, ja silti syön terveellisesti. Iloa ja positiivisuutta elämään löytyy aina, jos haluaa. Valittaminen on loputon tie.
Äärimmäisen vastenmielisen näköinen ylistailattu eukko. Kun ei ole ikää eikä elämänkokemusta, pitää pukeutua kuin vanhempi täti ja käyttää tätikampausta. Huolitellut kuoret hampaissa tietenkin tuomassa vielä LISÄARVOA; jotta voi valkealla hymyllä väläyttää ivallisen ja ylimielisen hymyn monisairaan päälle. Senkus vaan menisit ja hankkisit sitä LISÄARVOA sinäkin, senkin LAISKA SAIRAS!?!?
Kato miten helppoa se on..
Näitä diipadaapanuoristoa on virat nykyään pullollaan, alkaen terveyskeskuksien nuoriso-osasta lääkäreistä, jotka lähinnä kivan palkan takia ottaa monisairaita vastaan - jotka tietenkin häiritsee muuten niin kivaa uraa pakollisessa harjoittelujaksossa.
Ei ihme, että ei oikeita diagnooseja löydy, saati ajoissa lähetteitä kirjoitella saati päteviä eläkepapereita, kuten esimerkiksi tämä nainen selvästi tarvitsi. Halu kyykytykseen kun istuuu niin kovin muodikkaasti näihin älylaitteiden parissa kasvaneisiin minäminäosaaanjatiedänkaikenparemmin - sukupolveen.
Ei kyllä mahdu kaaliin, miten hyvin sairaan näköinen ihminen ei ole muka päässyt sairaseläkkeelle vielä. Ihan vaan kyykytyksen halusta, väitän minä. Ja vastaavia tapauksia Suomessa on varmasti kymmeniä tuhansia!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli oikeasti tosi kiva tyyppi nuoruudessaan. Sellainen rockhenkinen tyttö, mustat hiukset ja lävistyksiä. Ehkä au pairina olo Saksassa oli sitten vaikka yllättävän karu kokemus, joka sai miettimään asioita uusiksi. En nimittäin enää tunnista tätä henkilöä lainkaan, vaikka samoilta nurkilta olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni rajoite on omassa päässä. Yleensä kaikkiin esitettyihin ehdotuksiin joillain työttömillä, miksei voi mennä töihin, tulee kuin apteekin hyllystä. On paljon töitä, joita korkeastikoulutettukin voi tehdä kotona.
Elämä nyt vain on taistelua ja valintoja.
Olen köyhä ja vanha, ja silti syön terveellisesti. Iloa ja positiivisuutta elämään löytyy aina, jos haluaa. Valittaminen on loputon tie.
Se kulurakennerajoitekin oli vain Kosken omassa päässä. Olisi nyt näyttänyt, miten ne rajoitteet murretaan.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa tota susannaa "kaikilla meillä on rajotteita" ja ylimielinen holhoava hymy päälle.
Mitäs rajotteita susanna koskella on, muuta kuin sosiopaatin aivot.
Niin mehän emme voi tietää mitä rajoitteita Susannalla on ehkä hän pitää ne oma tietonaan. Sillä voi vaikka ihan hyvin olla joku sairaus mikä ei näy päälle päin, on voinut olla vakavasti masentunut, syömishäiriö yms ihan mitä vaan. Mitä te ootte väittämään että sillä ei ole mitään rajoitteita?!
Vierailija kirjoitti:
Huomaa ettei koski tiedä elämästä mitään. Miksi tollasia kermapersevesoja äänestetään eduskuntaan. pappa betalar elämää on aina eletty, ja kehdataan sanoa keski-ikäselle monisairaalle työttömälle työkyvyttömälle että "kaikilla meillä on rajotteita" ja vielä että "olen minäkin ollut opiskelija, kyllä minä tiedän mitä on elää paljon pienemmällä rahalla"... no joopa joo, olisi kiva tietää paljonko vanhemmat syyti rahaa koskelle kun hän niin rankkaa ja köyhää opiskelijaelämää on elänyt.. buahaha.
Typerä kakara, tunsin myötähäpeää kun kuuntelin. Tukka on kyllä kuin vanhalla mummolla, mutta ikää vain 33 ja esitti kuin olisi kovinkin elämää nähnyt.
On lisäksi aivan eri asia kestää opiskelijan köyhyyttä muutama vuosi, koska luotto tulevaisuuteen on olemassa ja tilanne tod. näk. paranee. Ei siinä ole kyse sellaisesta pitkäaikaisesta näköalattomuudesta ja toivottomuudesta, kuin pysyvästi sairaalla, syrjäytyneellä ihmisellä. Poikkeen pää sieltä persiistä pliis.
Eli on helppo ratkaisu, tämä monisairas ryhtyy vaan kansanedustajaksi, niin pääsee tuloille. Kun se kerran on ihan helppoa eikä vaadi mitään.
Koneen saa edullisesti käytettynä, vaikka kierrätyskeskuksesta. Mutta eihän se käy, kun ei ole uusinta mallia, ilmainen ja kotiin tuotu.
Miksi tolla naisella oli rollaattori?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli oikeasti tosi kiva tyyppi nuoruudessaan. Sellainen rockhenkinen tyttö, mustat hiukset ja lävistyksiä. Ehkä au pairina olo Saksassa oli sitten vaikka yllättävän karu kokemus, joka sai miettimään asioita uusiksi. En nimittäin enää tunnista tätä henkilöä lainkaan, vaikka samoilta nurkilta olenkin.
Korkea palkka suoraan koulun penkiltä vaikuttaa omaan arvokäsitykseen suuresti ja olettaa, että olen tämän kaiken ansainnut omalla erinomaisuudellani. Samoin voin väittää, että mikäli elää Saksassa - se muuttaa ihmisen persoonaa jonkun verran.
Itse olen asunut vuosikausia Saksassa ja kyllä se kieltämättä antoi erilaisen asenteen - ja koin itsekin aluksi jotain suorastaan halveksunnan kokemuksia suhteessa suomalaiseen tapaan olla ja puhua asioista.
Kannattaa kokeilla. Mutta kun ja jos se jää päälle, kärsii paluushokista - kulttuurillinen paluushokki. ;)
Susanna Koski on kokoomuslainen. Haluan muistuttaa mieliin (Taru Tujusen lausahdus) kokoomuksen perusideologian: - "Aina Minä, eikä varmasti me!"
Tämä kertoo kaiken!
Vierailija kirjoitti:
Tietokoneita saa osamaksulla. Mutta liekö sitten luottotiedot menneet.
Osamaksuissa on sellainen pikkujuttu kuin kuukausierät. Ei siis sovi ihmiselle joka joutuu elämään kädestä suuhun muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten personal trainerin, jonka kanssa aloittaisi terveellisen elämän harjoittelun. Painoa pois, tarvittaessa lääkitys ja asenne kuntoon. Sorry kärkäs kirjoittelu, mutta tuo naisihminen on ikäiseni, itse tulin juuri juoksulenkiltä. Olen vuoden aikana pudottanut pikkuhiljaa painoa ja muuttanut elintapojani terveellisempään suuntaan. Hikeä ja töitä se on vaatinut ja vaatii, mutta kyllä yksilölläkin on vastuu, ei kaikkea voi eikä pidäkään sysätä yhteiskunnan vastuulle.
Mut se PT maksaa. Ja lenkille rollaattorilla? Kyllä ne vaivat siitä lähtee, lääkitys kuntoon! Tässähän ratkaisu ikääntyneiden terveysongelmiin kanssa, tekonivelet paikoilleet ja metsään, vaikka sitten sillä sähkötuolilla, raitis ilma saa kolotukset unohtumaan.
Mutta oikeasti hyvä sinulle, että pystyt ja jaksat pitää kunnosta huolta, sitten vielä vähän empatian kehitystä, niin täydellinen paketti kasassa.
Koskella ei ole mitään käsitystä työttömän/syrjäytyneen elämästä, tämän huomasi heti keskustelun alussa siitä, että hän sanoi köyhyyden olevan aineellista puutetta ja taloudellinen ongelma. Köyhyys pitää nimenomaan nähdä laajempana käsitteenä, se vaikuttaa ihmiseen kokonaisvaltaisesti aiheuttaen fyysisiä, psyykkisiä ja sosiaalisia ongelmia pitkittyessään. Köyhyys ei ole pelkkää rahan puutetta, vaan altistaa syrjäytymiselle. Suorastaan surkuhupaisaa oli myös se, että Koskella ei taida olla mitään tietoa siitä, mihin täydentävää toimeentulotukea myönnetään. Eihän ihminen tietokonetta tarvitse, kun voi mennä te-toimistoon asioimaan yleiselle koneelle. Tällä hetkellä Suomessa vallalla oleva uusliberalistinen yksilöä vastuuttava ja ”aktivoiva” näkökulma iski kyllä
keskustelun jälkeen tylysti päin kasvoja.
T: sosiaalialan työntekijä
Varmaan hän vastasi työttömän haasteeseen siten. ...?
Katsomalla metsää. Terassilta.