Miltä ampiaisen pisto tuntuu?
Minua ei ole koskaan pistänyt, olen ollut siinä mielessä onnekas. Onko oikeasti tuskallista?
Kommentit (76)
Niissäkin on eroa. Joskus sattuu ihan älyttömästi ja joskus paljon vähemmän. Ensin tuntuu vähän kuin tulikuumalla raudalla polttaisi. Itseäni pisti päähän ja oli todella kipeä koko päivän.
Maapesään kun astuu metsässä niin siinä on lähtönopeus kovempi kuin usain boltilla vaikka on valjaat ja raivaussahat päällä :D
Pistää ja polttaa. Mutta eipä tuo mikään iso tuska ole. Kolmisen kirosanaa pääsee ja siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi pahimmista kivuista mitä voi tuntea. Sellainen aidosti kivulias lihakseen asti ulottuva terävä pisto. Hetken kuluttua pistosta ympäröivä iho alkaa kirvellä ja jomottaa ja se leviää uhkaavasti.
Lol ei todellakaan ole, TODELLA vähällä olet selvinnyt elämässä jos ampiaisen pisto on pahimpia kipuja mitä voi tuntea. :D
No en puhunut mistään henkisestä kivusta. Fyysisenä kipuna se on yksi pahimmista.
No vähällä olet päässyt sitten jos et ole pahempaa kohdannut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mullakin kipu oli ihan hirvee ja myrkky levisi pistokohdan ympärillä, semmoinen jännä koholla oleva röpelöinen nestekertymä. Kirveli.
Sinulla on kyllä varmaan joku yliherkkyys tai allergia, ei siitä yleensä mitään rakkulaa tule.
Kyllä se vähän "tuikkaa", mutta se on se "jälkipoltto" mikä yleensä on kivuliaampi kuin itse pisto.
Kaikkea pelottelua sitä kuuleekin. Viimeksi viime viikolla pisti käsivarteen, kun rikoin vahingossa pienen pesän pihaa siistiessä. Ensin luulin että nokkonen poltti, ja kirvelyn yltyessä vasta huomasin sen rikkoutuneen pesän. Ehkä se vartin kirveli ja jomotti, mutta muutaman tunnin päästä ei enää tuntunut.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on kivuliaampi. Pohkeen suonenveto vai ampiaisen pisto?
Minulla pisto
Mua pisti amppari siivotessa. Itse pistoa en huomannut, mutta sitten alkoi jalkapohjassa tuntua kuumotusta ja huomasin lattialla kerällä kuolevan ampiaisen. Imuroin sen siitä pois. Pistoskohta oli kipeä ehkä vartin, mutta ei se kipu kovaa ollut, ehkä vastaisi sitä jos oisin pudottanut tipan kahvia iholle.
Vierailija kirjoitti:
Niissäkin on eroa. Joskus sattuu ihan älyttömästi ja joskus paljon vähemmän. Ensin tuntuu vähän kuin tulikuumalla raudalla polttaisi. Itseäni pisti päähän ja oli todella kipeä koko päivän.
Sama havainto. Joidenkin yksilöiden pisto ei tunnu juuri pahemmalta kuin rokotuksen saaminen. Muutaman kerran taas pistoksen aiheuttama kipu on ollut järkyttävä, olen saanut puistatuksia ja vilunväreitä monen tunnin ajan, on huimannut yms.
On samaa myrkkyä kuin kyyllä, eli ne jotka sanovat ettei se koske, ovat olleet onnekkaita. Eivät joko ole allergisia myrkylle, tai myrkkyä on tullut vähän.
Onneksi kipu ei kestä aina kauan, mutta onhan se jumalaton kipu, mikä hiipii syvälle kudoksiin.
Minua on aikuisiällä purtu 3 kertaa. Astuin kahden ampparin päälle ja ryökäleet piikittivät minua siitä hyvästä ihan oikeutetusti. Koski ihan kamalasti, se kipu on tosi intensiivistä,. Onneksi oli silloin joki lähellä ja könysin sinne, kylmä vesi auttaa. Ja sitten häissä se perinteinen skenaario -> kuuma kesäpäivä, drinksut ulkopöydällä, siemaus lasista ja IIIIIIIKKK! Ampiainen pörrää suussa ja iskee jälleen piikkinsä huuleen. Silloin ei harmillista kyllä ollut vielä botox huulet muotia, eikä varsinkaan toispuoleinen törröhuuli. Mutta sinällään, minua ei ampparit ja mehiläiset vaivaa, huidon aina kädellä kauemmaksi, en tapa. Ja sitäpaitsi, mehiläiset ovat ihania pallukkapyllyjä.
mä sanon että paarma on pahempi. ampiaisen pisto ei hirveesti satu. kutisee kyllä. nipistää ja sit kirvelee.
Se kipu on todella voimakas. Vaikea selittää, tuntuu luissa asti. Myrkyn vaikuttaessa kipu jatkuu voimakkaana, tuntuu isommin kuin mitä voisi odottaa pieneltä pistokselta.
Kipu jatkuu ainakin mulla useamman päivän ja pistokohta on turvoksissa. Tulee kämmenen kokoinen punainen kipeä paukama joka häviää vasta useamman viikon kuluttua. Olen jossain määrin allerginen pistoksille.
Kerran minua pisti kaulaan ollessani ulkona huomion kohteena. Kipeää teki, mutta ilmekään ei munulla värähtänyt. Olin silmää räpäyttämättä, vaikka sisäisesti huusin tuskasta.
Pokka pitää.
Yllättävän kivulias. Ekan piston sain vasta aikuisena. Olin kuvitellut miedommaksi kivun tunteen. Oikien yllätyin kun tajusin, että kipu oli niinkin kova.
Vierailija kirjoitti:
Niissäkin on eroa.
Jep. Kun mua pisti nilkkaan, ei tuntunut kauan miltään. Muutamia tunteja. Tänä vuonna meni suuhun ja pisti huuleen, sitä poltteli kovemmin ja jomotteli vielä seuraavana päivänäkin .
Tuskaahan se on, sanoisin että pahempaa kuin synnytys.