Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä ampiaisen pisto tuntuu?

Vierailija
14.05.2018 |

Minua ei ole koskaan pistänyt, olen ollut siinä mielessä onnekas. Onko oikeasti tuskallista?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pisti vehkeeseen ja nyt on hyvinvarusteltua tarjolla,

liityin heti tinderiin!!

M 42

Vierailija
62/76 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta, koko käsi turposi ja sain viikon sairausloman. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pisti kolme kertaa ampiainen.Päähän kun pisti kirveli enempi kuin iholle.Nipistää hetken yleensä..mun omavika.Heitin puita liiterin seinään.Hakkasin naulaa seinään muuta ei tarvittu.Ampiaisilla on vartija lentää usein pesän likellä..

Vierailija
64/76 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkun kanssa työnnettiin mulkut ampiaispesän lähettyville. Voin sanoa että ei se turvotus vastaa oikeaa stondista.

Vierailija
65/76 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko ampiaisen pisto enemmän kuin mehiläisen pisto? Sain tiistaina elämäni ensimmäisen mehiläisenpiston, kun kajakista laiturille noustessa näemmä läppäsin kämmenen mehiläisen päälle. Mehiläinen pisti siihen peukalon lihaiseen osaan. Pistos oli kuin kuuman naulan tuikkaisu, ja sitten kipu levisi kuin kovan lihaskivun tuntuiseksi. Kohta turposi ja oli kipeä kaksi päivää, nyt vain kutiaa. Onko ampiasen pisto vielä tätä ärjympi?

Vierailija
66/76 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin tylsää neulaa lyötäis väkisin ihon läpi se pisto että sen kyllä tuntee kun amppari pistää. Ne jotka väittää että ei tunnu missään niin niitä on pistäny paarma tai joku muu ampparin sukulainen.

Vierailija
67/76 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai japanilaisen tappajaherhiläisen pisto. Tarkoitan kiinanherhiläisen alalaji. Tuntuu kuulemma samalta kuin kuumaa ruosteista metallia työnnettäis ihon läpi.

Vierailija
68/76 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miettikää jos kiinanherhiläinen pistää niin tuntuu kuulemma samalta kuin palavaa ruosteista metallia työnnettäis ihon läpi. 

Vierailija
69/76 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai amazoniassa elävä pyöveli ampiainen (4 senttiä iso), jos se pistää niin kuulemma tuntuun tältä. Helvetillinen antimateria menee pahasti pieleen. Kuin käsi olisi auringon liekeissä samalla kun siihen iskettäisiin tunti kaupalla miljoonia puukkoja, tikareita ja kilometrin mittaisia ruosteisia nauloja. 

Vierailija
70/76 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miettikää jos kiinanherhiläinen pistää niin tuntuu kuulemma samalta kuin kuuman metallin ihon läpi työntäminen. 

Vierailija
71/76 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sattuu ihan kunnolla, paljon enemmän kuin esimerkiksi koronarokotus.

Vierailija
72/76 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paarman puraisu on pahempi, koska kirvelee heti ja sattuu. Ampparin pisto tuntuu, muttei ollut kovin paha, riippuu montako niitä on.

Vierailija
73/76 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Kirvelee ja polttaa. Mulla käsi oli viikon tosi kipeä ampiaisen piston jälkeen. Ampiainen pisti kämmenselkään ja käsi turposi kyynärpään korkeudelle saakka. Tk-lääkärin mielestä normaali reaktio eikä allergiaa. Mä olen eri mieltä lääkärin kanssa.

Mulla muuten sama mutta mää sain epipenit käyttöön kun kerroin että pelottaa jos pistääkin kaulaan ja menee hengitystiet umpeen.

Käsivarteen ja reiteen pistänyt ja molemmilla kerroilla turvotus melkoinen, sormet oli ihan paksut nakit ja kyynärpäähän asti turvotuksesta niin piukeana että tuntui että iho repeää, reisi kuin vuorattu panssarilla, kipu sinänsä melko vaatimaton ja siedettävä, poltetta ja kiristävää tunnetta turvotuksesta.

Metsässä kävellessä maa-ampiaiset antaa aika ajoin tuikkuja. Kaksi ensimmäistä kertaa käteen ja reiteen turposivat eniten ja noiden jälkeen pistot ei ole turvonneet enää puolta nyrkkiä isommiksi.. Epipenit on aika kalliita ja 1-2 kesää vain käyttöikää, niin aattelin jättää tänä kesänä väliin.. Toivottavasti ei oo nämä niitä kuuluisia viimeisiä sanoja...

Vierailija
74/76 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nipistää ja hetken pieni turvotus. 5 minuutin päästä jo unohdettu. Se myös riippuu minkä lajin tuikkasun saa, mutta itikanpiston kutina on vittumaisempi.

Vierailija
75/76 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. T. Mies38v

Vierailija
76/76 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M36 kirjoitti:

Tuskaahan se on, sanoisin että pahempaa kuin synnytys.

Samaa mieltä. T. Mies38v